Monteren Weitec schroefset op mk2
Hey mensen,
Ik heb men schroefset binnengekregen. Ik wil hem gaan monteren. Hebben jullie nog tips? Tevens is het me nou niet duidelijk of ik de set (schroefdraad en dergelijken) nou wel of niet in moet spuiten met vet oid. De ene zegt dat het wel goed is voor roest en de ander zegt dat het niet goed is omdat er dan zand opkomt wat tussen de ring kan komen wat het schroefdraad sloopt. Moet ik nog onderdelen vervangen? Ik doe zowiezo de toplagers voor. Nog tips bij montage? Meld alles maar. Bedankt en groeten Jeroen |
uhmmm ff denken hoe ik het toen gedaan heb........
met een luchtsleutel eerst de bout onder de motorkap los halen, dan de 2 bouten onder bij je as (wel ff veerklemmen om je veer heen zetten, als er nog originele veren op zitten) voor kun je meen ik links en rechts apart doen, achter moet je allebij de kanten tegelijk doen omdat je de oude dempers er niet onderuit krijgt anders. laat gewoon de as op een houtenblokje vallen ofzo (voor ook btw) alles wijst zichzelf, luchtsleutel is wel een vereiste als je niet wilt vloeken :D;) je zult wel de oude borging met de "Schijven" die eronder zitten (weet niet hoe dat allemaal heet :S) over moeten zetten van je huidige dempers naar je schroefset dat was het volges mij (mensen met de juiste termen kom maar op :D) |
Tip: niet gelijk helemaal omlaag draaien ;) modderkuipen bij extreme verlaging demonteren ;)
Ligt eraan welke set je heb met inspuiten, de hi-con hoeft echt niet. Heb de set nu 2 jaar eronder en is nog in nieuwstaat lijkt het... volledig gangbaar. |
afstellen , inspuiten met blanke tectyl ,
verzetten ? kwastje met wasbenzine erover en schoonblazen , klaar draaien maar |
En een setje Vr6 toplagers en rubbers er russen gooien als je toch bezig bent.
Met die universele veerschotels van de schroefset past het allemaal. |
Quote:
Ook op een Golf 2? Wat is het voordeel, en moet ik dan ook die schoteltjes die in de motorruimte zitten dan vervangen voor die van een VR6? |
zorg ervoor dat er nog een uitlijn boer open is als je het gaat doen dan kan je hem gelijk laten uitlijnen als hij op de goede hoogte/ laagte staat...
|
Hee Dennis, heb jij ook de Hicon GT? Deze heb ik ook. Jij zegt dus dat je hem niet hoeft in te spuiten met vet of iets dergelijks?
De rest ook bedankt. |
Quote:
krijg je dan geen last van modder en water in je auto of motor ruimte? als je dus de kuipen verwijderd? |
Nergens last van want alles is gekit standaard (golf 2 dan) wel binnenkant van de schermen tectyleren maar dat spreekt voor zich.
|
en bij een polo 6n?
|
Geen idee, koop nooit van die nieuwe auto's :)
|
Quote:
Bij een Golf 2 weet ik zeker dat het past (zit er op bij mij) Voordeel is dat ze VEEL sterker zijn. Alleen lager en rubber nodig. Die bovenste schoteltjes kan je gewoon gebruiken. |
ze zijn toch ook een stuk hoger, heb ik me laten vertellen, maar dat is weer op te lossen door je schroefset wat lager te zetten.
G60 lagers en rubbers schijnen ook "heavy duty" te zijn. |
Ze zijn hoger want de veerschotel van een VR6 is lager! Is trouwens hetzelfde als bij de nieuwere types golf 3. Past inderdaad gewoon op een golf 2.
Maar past de veerschotel van een golf 2 schroefset wel met de lagers+rubber van een VR6???? De veerschotels komen namelijk NIET overeen origineel. |
Quote:
Ze lijken op het eerste gezicht hoger, maar volgens mij valt dat uiteindelijk wel mee en zijn ze zelfs gelijk. De veerpoot valt er "dieper"in waardoor het hoogte verschil word opgeheven. |
Quote:
Die van een schroefset wel. Zijn volgens mij bij een schroefset vrij universeel. |
Dat bedoel ik ;)
|
Quote:
Precies, daarom de vermelding "origineel" :) |
Quote:
Oke, een vrij oude thread waar ik terecht kwam met de search maar omdat hij vrij relevant is toch even gebruikt voor een vraagje :) Bij verlagen aan de voorzijde zit je toch altijd met afstellen? Als ik me goed herinner is één van de twee onderste bouten van de voorste veerpoten bij een Golf mk2 (en anderen?) toch tevens een afstelbout? Voor de wielvlucht (camber) meen ik? Staat trouwens een aardige uitleg over uitlijning op de site van Mark (Antera) http://www.lowering.nl/ Om dus even terug te komen op m'n vraag, als je zelf verlaagd dan moet je toch dat deel altijd even laten checken naast het uitlijnen ivm de lagere stand v/d naven? |
Quote:
Dit werkt inderdaad super!!! |
Om te proberen antwoorden op je vraag: naar mijn weten moet je je wielen altijd terug laten uitlijnen nadat je de fuseebouten die de veerpoot vasthouden hebt losgehaalt. Tenzij je de positie van de bouten goed markeerd met bijvoorbeeld wat witte grondverf en ze exact terug op de juiste positie zet, maar dat vind ik uit ervaring maar onnauwkeurig prutswerk. Dus probeer ze ongeveer goed te zetten, en dan naar iemand rijden die ze exact kan uitlijnen.
|
Inderdaad, als je bouten die aan je fusee zitten, of de afstelmogelijkheid in je draagarm, los hebt gehad uitlijnen.
Als je een auto gaat verlagen en je hebt dus de bovenste 2 bouten waar je, je veerpoot mee aan het fusee bevestigd los gehad -> Uitlijnen. Dus als je verlaagd, altijd uitlijnen. |
huh? 't was wel laat afgelopen nacht maar ik had toch echt twee replies gepost volgens mij maar nu zijn ze verdwenen?
Nah ja, nog maar even opnieuw dan, hopen dat deze reply wel blijft staan :) Thnx beiden voor het bevestigen. Ik las via de search zo veel threads waarin over "even verlagen" werd gesproken en amper tot niet over nadien uitlijnen e.d. dat ik begon te twijfelen :) |
Nee.. neem ze van een vr6, die zouden nog sterker zijn. En passen gewoon omdat de bovenste veerschotel van de schroefset bij elke set het zelfde is ;)
|
Ok dan neem ik ze van een golf 3 vr6. K
heb eigenlijk nog geen ervaring met het veranderen van schokdempers/schroefsets, hoe moet ik die toplager juist monteren op de veerschotel van de schroefset? Of wijst dat zichzelf gewoon uit als ik beide in mijn handen heb. De veerschotel word bovenaan op de schroefset vastgehouden door een moer, moet ik deze gewoon loshalen, dan het toplager op de schotel en terug de moer erop? |
Toplagers moeten er bij een Mk2 en Mk3 zo op:
|
Meer informatie over het (de)monteren van verlagings- en schroefsets vind je hier: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31429
Met foto's en al. Check wel even, voordat je begint of je alle maatje imbussleutels hebt en ook de juiste maat doppen/ring-steek sleutels. (in de "Technisch Werkplaats") |
Die foto had ik al bestudeerd Ruben, maar ik zie er niet veel op. Zoals in mijn vorige post is mijn vraag weer, moet de moer die de veerschotel van de schroefset vasthoudt er eerst af (dus alvorens je het toplager plaatst)? Want op de foto hierboven zie ik namelijk geen moer zitten, wat ik raar vind want dan drukt de veer de hele boel (schotel + toplager) er toch gewoon af?? Of heb je op de foto de ring helemaal naar onder gedraaid zodat de veer geen spanning uitoefent?
|
Je hebt 2 modellen. Er bestaan namelijk 2 moeren. Een zeskant zoals iedereen ze kent. En een gladde met 2 inkepingen. Zoals hierboven op de foto te zien is.
Hier zie je alle componenten van de vooras, de gouden schotel rechts is van de schroefset zelf: Links van het toplager ligt de ronde "moer" met inkepingen, zodat deze vast gedraaid kan worden met de (VW)tool die daarboven ligt op de foto. Deze is ook via het forum te krijgen, via Berendd. Nog even een close-up van het toplager dat gemonteerd is. |
Hoi, deze post is al wat ouder, maar volgens mij nog wel actueel.
Ik wil een schroefset monteren op mijn Jetta 2. Nu lees ik hier dat ik het best een VR6 toplager kan monteren. Maar ik heb ook al ergens gelezen dat er verschil zit in de VR6 lagers van voor '95 en daarna. Weet iemand welke ik dan moet gebruiken? |
hmmm bijna iedereen doet z´n auto uitlijnenn na het verlagen, maar doen jullie ook de remdruk regelaar opnieuw afstellen? lijkt me ook niet vrij onbelangrijk
|
All times are GMT +1. The time now is 19:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.