Kabelboom vraag G40 in golf 1
Hallo mensen,
Aangezien mijn 1500jb toch aan het overlijden is ben ik een beetje aan het verder kijken naar een andere motor. De motors waar ik eigenlijk tussen zit te twijfelen is de KR motor en de G40. De KR motor is niet erg origineel meer en het lijkt me leuker om met een G40 te gaan spelen, wat is jullie mening hier over ? En heb ik het goed dat ik de volgende dingen moet aanpassen: Andere tank van 2h Cabrio met opvoerpomp Benzinepomp bij achteras Vervolgens kan ik aan een complete G40 komen voor 650 euro, is dit dan eigenlijk plug and play in de golf1 zeg maar, komen de zekeringkast stekkers overeen ? En moet ik de accu verplaatsen, ik heb overal al wel gezocht maar vind dat er niet echt duidelijke info op internet staat, en denk dat dit best een leuk hobby project is, leuker dan de kr motor ;) Alvast bedankt, Gr. Erwin |
als je nu een 1500tje hebt moet je voor een G40 in ieder geval je rechter motorsteun omlassen. Ook moet je zelf een baksteun maken voor de 5-bak van de g40.
Denk dat het in dit geval makkelijker is om een 16v erin te hangen, je hoeft dan niks om te lassen en er is heel veel info over te vinden. waarom geen 1800 8v? kan ook erg leuk zijn met een paar tweaks ;) |
Quote:
Ik heb momenteel 2 kameraden rond rijden met een KR motor, en wil toch eigenlijk net iets sneller leuker zijn en denk niet dat ik dat haal met een 8v zonder onwijs te investeren. en wat ik lees zijn de g40 blokjes vrij makkelijk en goedkoop op te leuken en wegen ze nagenoeg niets. Maar ik snap het niet goed, want op de ene site lees je dat je met een big block niks om hoeft te lassen en op de andere site en volgens jou moet ik een motorsteun omlassen. Maar een 1300 G40 van een polo is toch ook gewoon big block ? |
G40 blokje is ook smallblokje, dus inderdaad zoals gezegd, motorsteun bijrijders kant omlassen
|
Quote:
Die moet dan gewoon een stuk worden verplaatst of hoe moet ik dit zien ? Is dit nog een beetje te doen of word het hierdoor al snel lastig ? |
en wat met de ecu/kabelboom? (sorry heb geen verstand van g40 en of die uberhaupt een ecu heeft haha)
|
Dus de webers gaan niet meer door?
De zoekfunctie kan ook handig zijn, zie dit topic |
Quote:
Webers liggen hier een beetje te kijken op het moment, maar het blok krijgt steeds meer moeite met aanpakken, en hij loopt stationair zeer onregelmatig. Ik denk dat het binnen nu en een maand einde verhaal is, en de bak begint ook al ellende te vertonen, wil soms niet goed in de achteruit en de 5 pakt hij ook moeilijk. Daarom maar besloten om resoluut maat regelen te treffen. Ben ondertussen ook al iets verder, moet dus ook een nieuw spagetti spruitstuk kopen voor een smallblock, verder zie ik die motorsteun waar ook de glader aan zit. Maar dit lijkt me niet erg moeilijk te verplaatsen. Iemand hier ervaring mee ? Gr. Erwin |
20vt niks voor je ik heb nog een complete getunde liggen ding is bloedsnel. en een voorbeeld heb ik eventueel voor je staan.
|
Quote:
Ja maar dan ben ik meer dan 2000 euro kwijt, was ik eigenlijk niet van plan, budget ligt nu rond de 1000 euro. Gr. Erwin |
mmmm oke tja 1000 euro doe je niet veel mee, met een 20vt ombouw, mocht ik wel je intresse hebben gewekt stuur me dan maar een pbtje :thumbup:
|
Quote:
nogmaals gebruik de search en er gaat een wereld voor je open |
Ik heb alles over g40 blokjes hier gelezen hoor Richard,
Maar er is vrij veel onduidelijkheid over om het plaatsen in een cabrio I.V.M. motorsteunen, dus aan zulke opmerkingen heb ik niet heel erg veel.. Ik vraag me of hoeveel werk het is om de motorsteunen van de golf 1 om te wisselen. |
je zou even een mk1 kunnen gaan bekijken ergens met een 1.1 of 1.3 met je eigen er naast, kan je goed zien hoe de steunen zitten. zelf heb ik t niet gedaan, maar volgens mij moet je de steun losboren, en dan iets verder naar de voorkant van de auto toe, omgedraaid weer vast lassen. Maar dit is speculeren. Even goed google, er rijden er meerdere rond.
Pl of kr 16v is misschien niet helemaal origineel meer, maar wel stukje makkelijker. |
Met 1000 euro kom je niet ver, en al helemaal niet als je een G40 wil gaan bouwen, want meestal zijn die motoren ook af gejengeld tot en met, dus een lichte revisie is dan wel nodig. En dan heb je aan 1000euro niet veel motor kost je minimaal 400€ als je al eentje kan vinden waar nog een goeie G-lader op zit. Dan moet je nog gaan lassen en verbouwen en dan gaan de centjes heel snel over de tafel. En ja ik kan het weten want ik heb toch al meerdere motoren opnieuw gebouwd.
Maar ik wens je veel succes. Gr Ronnie |
Ik kan van een collega een compleet blok kopen, glader is een jaar terug gereviseerd. Benzinetank heb ik hier al liggen. Maar zoals ik het nu zie is het alleen die steun omlassen wat niet heel moeilijk is blijkbaar, dus zou het moeten kunnen voor 1000 euro.
Of denk ik hier nu te makkelijk over want de kabelboom is toch in principe ook plug and pray ;) Gr. Erwin |
Als ik het goed begrijp is eigenlijk het enigste argument wat er hier word genoemd om het niet te doen het omlassen van de motorsteun. Zoveel werk is dit toch niet ??
|
inderdaad erwin gewoon aan beginnen lijkt moeilijker dan het is, teminste als je goed kunt lassen. kijk hier is ff onder polo 6n daar zijn we bezig met een 1.8t in een 6n gewoon compleet alle steunen er opnieuw ingemaakt.
|
Quote:
Dank je Pewi, me oom is lasser dus mag geen problemen opleveren. Gr. Erwin |
Quote:
Staalbouw of plaatwerk ;) Daar zit ook verschil in met lassers :D |
Quote:
gewoon goed zoeken en eens een avond spenderen om te lezen. alle info staat hier echt wel op het forum, neem de tijd er eens voor http://www.volksforum.com/forum/sho...light=roald+g40 |
Quote:
THX richard, maar dat had ik ook al wel gelezen maar Roald is niet meer actief. Ik heb nu alleen een vraag de volkswagen smallblock ook de G40 helt dus anar voren, en het big block wat ik nu heb naar achteren. Maar hoe word dit gerealiseerd op het blok, komen de motorsteunen van een golf 1.3 en 1.6 overeen, en word de hoek op het blok gemaakt. Of zijn de steunen compleet anders en moet ik opzoek naar de steunen van een 1.1 of een 1.3. Want ik heb op diverse duitse fora gelezen dat de als je de originele steunen van de g40 eraf haalt en vervangt voor de golf 1 steunen je alleen zit met de g-lader steun. En dit moet toch ook niet echt een probleem opleveren. |
ik heb eens wat onderdelen bij een griek gehaald in belfeld,die had ook een g40 in zijn golf 1 gebouwd,is er ook wel eens mee op meetings geweest,is wel een paar jaar terug,maar dat was al een 1100 of 1300 orgineel ,maar 1 of 2 motor steunen moet je van een golf 1 omzetten/dat valt wel mee omlassen, idd,ik zou er gewoon aan beginnen,je kan t zo duur maken als je wilt,maar de zekering kast en mik mak moet je ook overzetten,als je een complete g40 hebt dan heb je bijna alles qua techniek,gewoon aan beginnen en je kan altijd een op een polo forum die dingen vragen en die hebben ook wel eens wat liggen voor onderdelen(bv 86c register polo forum)
|
zoals al gezegd; bovenste baksteun moet je ook zelf fabriceren, maar daar ga ik er binnenkort waarschijnlijk een aantal van maken
|
Voor zover ik heb begrepen moet je motorsteun aan de distributiezijde helemaal zelf maken, omdat de G-lader ook aan die steun vastzit, en je dus niet je eigen mk1 steun kan gebruiken.
Dus je moet al zelf 2 steunen maken. |
1 advies.
G-lader + ombouw en 1000euro gaan niet samen. Stop nu of geeft het geld gewoon aan mij. :D Beide keren ben je het kwijt en bllijft je met elende zitten. (als je het geld brengt krijg je nog wel een kop koffie.) |
Quote:
Bij golf 1 smallblock zit je dynamo normaal aan de distributiezijde steun vast, is dat niet te vervangen door de lader? Als je een 085 bak met kabelschakeling gaat gebruiken, gaat je achterste versnellingsbak steun ook niet meer passen, die moet je dan ook vermaken. Een 085 stangen geschakelde bak heeft dit probleem niet. |
zijn er ook 085 bakken met kabelschakeling dan??
|
Quote:
Maar waarom zou ik kabelschakeling nemen als er standaard een gewone bak aan zit, het is geen g60 |
Quote:
Haha rally, misschien ook een goed idee dat maar doen dan ?;) Nee maar ff serieus, ik heb het alleen over de inbouw nu, maar heb het nu alleen maar over het inbouwen, en blijkbaar heb ik wel interesse gewekt. En dat het op den duur duurder zal worden, zullen we wel zien maar maakt ook niet zoveel uit, zeg eens eerlijk het idee is interessant en zoals ik nu kan zien valt de inbouw mee en ik wil een beetje origineel blijven. Deze auto is ook absoluut niet voor dagelijks gebruik, hooguit 100km per week. Mede hierdoor is er ook geen tijdsdruk ;) |
Quote:
Ja in iets nieuwere modellen en in 6n, lupo (behalve gti), 6n2... Quote:
Volgens mij is de G40 geleverd met de 8S bak (stangen) en de ATV bak (kabels). Dat weet ik alleen niet 100% zeker... |
Quote:
Dat enz heb ik gedaan. :wow: Dan nog zou ik never voor een G40 kiezen. Je kunt geld maar 1x uitgeven. Een 20vt is stukken bedrijfszekerder, zuiniger en levert meer vermogen. |
Quote:
ATV is ook gewoon stangengeschakeld! |
Quote:
Hoi Rallye, Ik denk dat je wel gelijk hebt, of weet het wel zeker. Maar ik kan nu goedkoop aan een G40 komen en ik wil de inbouw problemen niet uit de weg lopen. Verder spreekt de G techniek me meer aan dan de 20vt. Hou wel een beetje van de simpelheid. Tevens heb ik gehoord dat de small block vw blokjes veel beter op de weg liggen dan een big block. Vergeet niet dat dit een hobby project is. En een belangrijk punt vind ik ook wat jij niet zult begrijpen een mooie kale cleane motorruimte. Ik weet heel goed dat de 20vt beter is, maar ik wil wat vrij nieuws en aparts proberen. Verder willen mij veel mensen helpen merk ik tot nu toe, dus er is zeker interesse. 20vt is ook niet heel origineel meer ;) |
Ik heb nu alleen nog een ding onduidelijk, de meeste mensen van hier hebben dus hun smallblock vervangen voor een g40, in principe ook smallblock maar met een 5 bak.
Maar als ik nu mijn 1500 vervang voor de g40 ga ik toch in principe van een 5 bak naar een andere 5 bak en zou de motorsteun van de versnellingsbak toch overeen moeten komen ? Of zie ik dit totaal verkeerd ? Heb het al gevonden geloof ik hier een jetta: En de oplossing van Knarfmk1: Alvast bedankt |
dan zou ik zeker voor de oplossing vanKnarfmk1 gaan.
Dan zit je alleen nog met de electra daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar. @knarfmk1 wanneer denk je dit soort steunen te willen maken? |
@ bas, ik heb waarschijnlijk volgende week de plaatdelen voor 2 proefsteunen in iets gewijzigde vorm, als die bevallen dan kan ik vrij snel daarna een serie'tje maken.
|
Quote:
de bak van een "big block"als de 1500 is een "020" bak en qua bouw een stuk anders als een "085" bak van een "small-block" als een G40 dus je kunt de steun niet overzetten. |
Quote:
Duidelijk Knarf, Ik had ook al het plaatje van de Jetta gevonden. Zou het mogelijk zijn om eerst met 3 motorsteunen naar jou toe te rijden zodat je kunt kijken naar de glader steun of is dat niet echt verstandig ( dit project begint pas over een maand ofzo denk ik hoor). Tevens de bedrading lijkt me gewoon plug and pray omdat de polo dezelfde zekeringkast heeft, en de zekeringkast krijg ik erbij. Ik krijg wel het gevoel dat veel mensen dit interessant vinden en ik zal ook de vorderingen hier gaan plaatsen, maar onthoud wel dat ik pas over een maand of wat begin. Eerst de oude 1500JB eruit en alles kaal slijpen wat ik niet nodig heb, denk hierbij aan de accubak en dergelijke. Ik ga ook de tijd nemen om het blok compleet te spuiten en op te knappen, niet zoals de 1500 JB wat eigenlijk een domme impulsieve koop was. Wat een klote ding is dat zeg..... Gr. Erwin |
Ik zit nog steeds met de vraag of er aan de kabelboom van de G40 ook de befaamde grote stekker zit, zoals bij een golf 2 zeg maar.
Tevens ben ik een poll begonnen omdat ik heel erg benieuwd ben naar jullie mening, kan iedereen misschien even reageren :D Oohja en misschien met een reactie waarom wel en niet ;) Gr. Erwin |
All times are GMT +1. The time now is 07:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.