ABF 2.0 16V mist vermogen
Gaat om een Caddy 1 met een abf 16v
Complete digifant injectie Bolku chip Spaghetti spruitstuk zonder cat. Auto is op de bank geweest bij speedcentre, kwam maar 152pk uit en 205nm koppel.... beetje een tegenvaller dus voor een abf motor met chip + spaghetti Ook geprobeerd met de orginele computer en dit maakte nauwelijks verschil met de gechipte computer.. ook een beetje raar dus. Auto trekt onderin wel gewoon goed hard op, maar bovenin valt het een beetje tegen in de 4 en 5e versnelling. topsnelheid is net 210 km/u.... zou harder moeten kunnen, heb een golf 1 gti kr 16v gehad en deze deed ruim 225km/u Heb al wat dingetjes vervangen zoals: Relais 30, koelvloeistoftemperatuurzender, uitgelezen: geen storingen. Iemand een idee waardoor de motor vermogen lijkt te missen? en evt tips om er meer uit te halen? KR injectie monteren?? |
Waarom laat je hem op digifant lopen en niet op de originele abf injectie?
|
Een abf motor heeft als het goed is de Digifant 3/3.2 injectie
|
Ah oke ik was in verwarring met de digifant 1 injectie.
|
turbo erop jo hef je wel powerrrrrrrrrrrrr
|
en van chiptuning hoef je ook niet al te veel te verwachten :tongue:
|
Mijn Golf 1 met KR en 2Y bak, orginele motor op 14 inch 195-45-14 loopt precies 209km/u op de tomtom.
Had jij een getunede 16v dan?? |
@ variant110.... Dat soort reacties hebben we wel wat aan! Dankje... Reageer dan gewoon niet.
@ 16v mj: bolku geeft +- 170pk op voor deze chip op een abf vandaar dat we er meer van hadden verwacht, abf schijnt een beetje geknepen te zijn in de computer omdat hij anders te dicht bij de vr6 zou komen.... Maar of dit waar is?? @ black devil: golfje 16v was een kr en liep echt als een malle wat er met het blok gebeurd is weten we niet omdat we die zo gekocht hadden. |
Orgineel heeft de ABF 150 pk en 180 nm.
Heb je wel de juiste bak eronder? |
Zijn er ook geen vreemde dingen te zien op de vermogensgrafiek??
Kan ook in het uitlaatsysteem zitten. (te kleine diameter/verkeerde dempers) |
Kan je de vermogensgrafiek compleet met de A/F ratio grafiek inscannen en plaatsen?
|
@ jeff: Er zit een orginele kabelgeschakelde golf 3 16v bak onder.
@ Bolku de air/fuel ratio (mengsel) verhouding zakt bij zon 5200rpm naar beneden tot een waarde van om en nabij de 10 terwijl de motor tot 7000rpm word doorgetrokken, En hij zijn topvermogen bij 5800 rpm heeft. Onder de 5200 rpm zit hij rond de 13.5: betekend dit een te arm mengsel op hogere toerentallen? Post morgen even de grafiek. Mvg michael |
Nee, te rijk...ideaal onder vollast zou rond de 12,5 zijn.
|
Te rijk dus... Enig idee wat hier de reden van kan zijn?
|
Bij deze de vermogens uitdraai |
Quote:
Volgens mij zeg je hier al wat er mis is. Misschien toch effe nakijken of die chip wel goed is ? |
Als de chip niet goed is start die helemaal niet.
De chip is waarschijnlijk door mij gebrand en ik verifeer altijd de gebrande data met de data op die in de eprom gegaan is. Data heeft een controle getal en dat lees ik vaak ook nog eens uit met de gebrande chip en vergelijk het met het controle getal wat het moet zijn. Eprom programmer geeft zelf aan als hij fout gebrand heeft en deze eproms worden gelijk gewist dmv 30 min uv licht. Auto doet het ook niet lekker met de standaard chip. Probleem ligt dus ergens anders. |
Ook een andere brandstofpomp geprobeerd, eentje van een golf cabrio met digifant injectie. maar dit helpt niets en nu houdt de auto ook in bij een bocht.
de pomp die er eerst onder zat was van een golf 2 16v, zon eilandje met een los ''vaatje''. kan het zijn dat deze pomp teveel druk levert? |
wordt hij niet geknepen op het in- of uitlaattraject?
|
Quote:
Dat hij té veel druk levert lijkt me niet. Zit toch een retour op neem ik aan. En ook om het feit dan een kr (golf 2 16v) maar max 139 pk heeft en een abf 150 pk. Dus dat een pomp van een 139 pk motor te veel druk levert tov een 150pk motor lijkt me sterk. |
zou het kunnen dat de druk accumulator dit probleem veroorzaakt en is deze nodig bij een digifant 3,2 injectie
de pomp en reservoir is van een 16v kr inclusief accumulator of evt de klopsensor die de boel verziekt ?? (heb de caddy met bijn broer gebouwd :D ) |
Als ik even snel op www.hbase.nl een KR en een ABF vergelijk heeft een pomp van een KR 1.24 bar druk en die van een ABF 3 bar.
Zit dus wel degelijk een flink verschil in. |
Quote:
Volgens mij levert een benzinepomp van een kr wel 4 bar of zo. Of ik heb het mis omdat het al laat is... :tongue: |
nee, je hebt gelijk Steven :D
ABF heeft maar 1 pomp die 3 bar levert, KR een lage drukpomp in de tank en 4 bar pomp onder de auto. Maar de drukregelaar op de brandstofrail regelt de uiteindelijke druk af, dus beide mogelijkheden voldoen |
we hebben nu de pomp vd kr er weer onder gezet met het vooraadvaatje
ik heb de drukaccumulator er tussen uit gelaten. verder zat er iets vuil in de drukregelaar op de inlaat maar maakt geen verschil zou het te maken kunnen hebben dat ik het originele absorptievat vd golf 3 weg heb gelaten en de leidingen daarvan op de gasklep heb afgedopt iemand een idee abf moet toch harder kunnen lopen en niet vanaf de 170 KRUIPEN NAAR 205 ????? :confused: |
Vermogen- en koppel kromme zien er goed uit vind ik. :thumbup:
Je hebt er iig al 20 nm bij tov orgineel. Ik vind 20 pk voor een chipje en een spagetti wel erg veel voor een atmo motor. Wat is de compressie einddruk bij warme motor? Als die al rond de 9 a 10 bar is , is de motor al behoorlijk moe gestreden, en zou dat een oorzaak kunnen zijn. Vergeet ook niet dat je caddy boven de 170 een cw waarde heeft van een baksteen. ;) Dit zal ook niet echt meehelpen. |
De motor id in goede conditie dat weet ik zeker hij heeft pas 145.000 gelopen en is geheel standaard geweest voor ik hem kocht en als je bij andere mensen de uitdaaien bekijkt moet deze motor echt meer in zich hebben dan 153pk toch en hij heeft uin de 4 en 5 moeite met toeren maken komt in zn 5 tot max 5200 tpm
|
Zal eens gaan informeren bij bijvoorbeeld JD voor een chip op maat. Dat is toch altijd het beter dan een standaard voorgeschreven chip.
Volgens mij was een chip op maat iets van 500 euro. Maar dat weet ik niet zeker. |
dat is evt ook een optie.
maar een standaard golf 3 of ibiza cupra met spagettie loopt vaak als een beest in alle versnellingen zou het een optie zijn met een adere bak heb nu een cda 16v bak :shake: |
Die ABF'jes gaan standaard al redelijk goed af, met een andere chip en spaghetti zou je meestal wel een redelijk vermogenswinst moeten hebben idd :thumbup:
|
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen een abf moet toch met gemak over de 200knh gaan en meer pk s hebben met deze aanpassingen
|
Quote:
heb inmiddels vuil uit de drukregelaar gehaald loopt nu wel beter maar zou het verhaal van de top kunnen liggen aan de bak er zit nu een cda bak origineel vd abf op mischien tdi of g60 bak proberen ?????????????????? ;) |
Heb zelf een abf in een golf 3 liggen maar die gaat pas bij om de 200 kruipen naar zijn top,tot de 200 loopt hij juist best door.
Vind hem beter lopen boven de 100 als eronder. En rij op gps gemeten tussen de 225/230. Die bakcode CDA zit er bij mij ook op,is geloof ik pas geleverd op golf 3 vanaf 96'/97',mijne is uit 96' Dan zit er bij jou toch iets niet goed,want geloof dat een abf meestal al een pktje of 158 heeft standaard,weet niet wat die van mij heeft,nooit gemeten. En is standaard op uitlaat en filter na. |
mijn oude abf van 93 liep ook zomaar 235 en trok zeker tot een 200 a 210 goed door.
|
Zou het aan de stroomlijn kunnen liggen en zou ik met een andere bak meer kunnen winnen
|
nokkenassen staan op tijd? kettinkje niet een tandje versprongen?
|
kleinere diameter wielen/banden er onder?
|
Volgens mij is de conclusie gewoon dat je chip vrij weinig doet. (die uitlaat levert je ook echt geen 10 pk, dat is allemaal gebakken lucht) ik zou langs een professional gaan voor en chip op maat inderdaad :thumbup:
(puur mijn mening en ervaring op de shows met de testbank, niet bedoelt om te beledigen) |
ik heb een abf met chippie met dik 250 pk hoe kan dat dan..
|
Met behulp van een G-lader toch? :D
|
All times are GMT +1. The time now is 01:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.