golf1 20vt met 4x4?!
hallo mensen zoals de meeste wel weten heb ik een golf1 met een 20vt er in, de auto is zo goed als klaar, kleine dingetjes nog en dan keuren met dat ding. ik ben er uiteraard al wel mee wezen rijden en ik heb enorm veel wheelspin.
dus nu loop ik met de gedachte om hem aankomende winter om te bouwen naar 4x4, ik ben al aan het zoeken geweest maar kan weinig vinden over een golf1 ombouw naar4x4. dus bij deze roep ik jullie hulp in zodat ik vast info kan verzamelen en ook onderdelen. ik zelf zit te denken aan een onderstel van een audi a3 s3 of 1 van een tt. en nee ik wil geen 4x4 van een passat dat spul is met te oud. als ik maar weet wat ik het beste kan gebruiken dan ben ik al gered, met het er ondermaken red ik me prima :D alvast bedankt |
Ok, je vraagt hier om advies over een onderstel maar je bent er eigenlijk al uit wat je wilt .
Want een rallye of passat onderstel wil je niet, waarom vraag je dan om onze mening. Want voor de rest wat er overblijft zijn het praktisch dezelfde onderstellen. Bedoel het goed hoor, zie geen andere optie verder over? Het enige probleem waar je denk ik tegen aan loopt, is dat je de bodem moet gaan vermaken. Dus ruimte maken doormiddel van de tunnel verhogen , en achterbak verhogen. Reserve wiel bak verwijderen. Misschien een optie om de achterophanging van een rallye te pakken en daar de haldex aandrijving in pas te maken, dat is al vaker gedaan en te vinden op internet. In ieder geval succes |
ik zou van een s3 pakken,redelijk simpele opbouw.
|
dus jullie zeggen of compleet van een s3 of een rally achterbrug met een haldex van een s3 en in. je heb ook nog de r32 haldex ik weet niet wat het beste is vandaar mijn vraag.
|
ik heb eens een s3 klaargemaakt voor een klant,gechipt en rvs uitlaatsysteem(+/-280pk) en stond versteld van de versnelling....auto stond op de originele wielen,werd gewoon zonder wielspin afgeschoten.
|
Quote:
Is oud spul, slecht dan :confused: |
TT/S3 spul lijkt me ook beter dan 'oud Passat spul' ja..TT spul is al berekend op minimaal 180-250pk...
|
hoeft niet slecht te wezen, maar ik wil niet als alles klaar is om de maand er onder te moeten kruipen om de bende te vervangen of wat dan ook. en inderdaad kwa pk s kan het nieuwere spul net wat meer hebben.
|
Ik kan me herrineren dat hier ergens een topic of een link stond naar een Mk1 synchro project.
Van dat project hadden ze o.a. de tunnelbak van een Mk2 gebruikt en een andere tank gemonteerd. |
|
|
|
|
Super :eek: !!! Dat zal wel gaan zeg!
|
|
Man wat dik!!!
Is d'r ook iemand die een beetje kan zeggen wat ongeveer de kosten van zo'n ombouw op basis van een S3 zijn? Ik had trouwens alleen die tunnel anders gedaan, niet zo recht-toe recht-aan, maar da's alleen een cosmetisch puntje. ;) |
@Pewi ik neem aan dat je de bak gebruikt die bij de motor hoort?
|
|
|
pots jan dorie nog an toe zeg :eek: :eek: :eek:
|
kijk...dat is nou knap bouwen! :thumbup:
|
ja petje af!!! maar waar een wil is is een weg!!
|
GEwoon in 1 woord geweldig.
Daar zit wat werk in zeg, niets meer dan respect voor die gast. Ergens een link naar de topic? |
heb ik wel zal even zoeken voor je.
|
|
Thanks, en graag een link van het project.
|
@ Pewi VW Team: Is t echt zo erg met wielspin?
Welke uitvoering heb je in je 1 liggen? Filmpje ervan zou leuk zyn, ook met wielspin :thumbup: Gr Pim |
Als je belt of mailt naar xtreme-tuning, die zit in Poeldijk daar staat een Golf 1 met de motor en onderstel van een S3.
Steef is er al een tijd mee bezig, maar je kan dan wel kijken of vragen hoe het zit. |
Quote:
En daarbij komt dat steef altijd bereid is om te helpen. Gr, Pim |
Quote:
Nee waar geld is is een weg ;) :D |
hahaha inderdaad waar een wil is is een weg maar daar is geld niet geheel onbelangrijk in :D
|
agu motor, met andere sofware, 3inch downpipe, mb intercooler 2,5 inch inlaat traject schat hem zo rond de 200 pk. en een 4t bak van een diesel dus 1,2,3,4 redelijk kort en denk dat dat mede te maken heeft met de wheel spin.
|
Waarom een complete ombouw naar 4WD doen bij zo "weinig" vermogen?
Dan denk ik dat de Powercontroller van JD Engineering een mooiere oplossing is: http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb06-2.pdf Weet alleen niet of hij er voor jouw motor verkrijgbaar is.. Wat voor wielen, banden en onderstel rij je op? |
een syncro achteras is het makkelijkste
zat er bij johan van ons ook binnen 4,5 onder afgelast en al en past ook mooie met de lengte van de draagarmen (smalle versie) de mk1 van johan wordt ook een 2.5 5cilinder turbo en wil over de 500pk heen dus de 4wd is wel nodig :D messchien dat ik hier met de tijd wat foto,s plaats |
@ rene dat wijsneus klopt echt bij je naam overal waar je op reageerd zit je wijs tedoen, jaloers misschien? ik vraag om raad! niet om commentaar. en heb je mij horen zeggen dat ik ongeveer met 200 pk blijf rijden?! onderstel overal zit powerflex rubbers in, ronal turbo s met bridstone bandjes. is dit goed genoeg of kan dit volgens jou ook weer beter?! laat is een keer wat van je zelf zien wat je bouwt! ipv het bedrijf uit het hoge noorden :D waar je alles laat doen. sorry mods als dit te gek is verwijder het maar! word beetje moe van zulke mensen.
|
hey corne denk dat ik nog wel ff contact met je zoek ivm wat info, als je het goed vind?!
|
Quote:
Sorry, maar waarom zou ik jaloers zijn? Je hebt het over continu wielspin bij 200 PK, ik heb niets gelezen over dat je plannen hebt voor meer vermogen...misschien heb ik er overheen gelezen. 200PK is tegenwoordig geen vermogen waar mensen nog van schrikken en is tevens goed te rijden, dus als jij continu wielspin hebt had het ook aan je onderstel of banden kunnen liggen toch? Maar waarschijnlijk ligt het dan meer aan je rechtervoet. En je vraagt toch om raad? Dat geef ik je toch? De JD Powercontroller. Denk dat je dan heel wat minder hoeft te verbouwen dan dat je moet doen als je een Golf 1 ombouwt naar 4WD. oja, bedankt voor de sluikreclame...ben inderdaad zeer tevreden over hem, daarom laat ik alles daar doen :thumbup: |
vroeg ik om een oplossing voor de wheelspin? ik vraag gewoon wat over 4x4 meer niet. laat je handjes maar is wapperen ipv je mondje. klaar weer ontopic :thumbup:
|
Succes ermee
|
Quote:
geen punt hoor de pas platte voor achteras op te hangen gaan messchien in productie dus dan wordt het helemaal plug en play er is ook 1tje van ons al bijna klaar met haldex onder jetta dus als je wat wil weten hoor ik het wel |
All times are GMT +1. The time now is 07:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.