Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf1 20vt met 4x4?! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71961)

Pewi Vwteam 27-06-2010 16:26

golf1 20vt met 4x4?!
 
hallo mensen zoals de meeste wel weten heb ik een golf1 met een 20vt er in, de auto is zo goed als klaar, kleine dingetjes nog en dan keuren met dat ding. ik ben er uiteraard al wel mee wezen rijden en ik heb enorm veel wheelspin.
dus nu loop ik met de gedachte om hem aankomende winter om te bouwen naar 4x4, ik ben al aan het zoeken geweest maar kan weinig vinden over een golf1 ombouw naar4x4. dus bij deze roep ik jullie hulp in zodat ik vast info kan verzamelen en ook onderdelen.

ik zelf zit te denken aan een onderstel van een audi a3 s3 of 1 van een tt.
en nee ik wil geen 4x4 van een passat dat spul
is met te oud. als ik maar weet wat ik het beste kan gebruiken dan ben ik al gered, met het er ondermaken red ik me prima :D alvast bedankt

Ron mk1 27-06-2010 16:35

Ok, je vraagt hier om advies over een onderstel maar je bent er eigenlijk al uit wat je wilt .

Want een rallye of passat onderstel wil je niet, waarom vraag je dan om onze mening.

Want voor de rest wat er overblijft zijn het praktisch dezelfde onderstellen.

Bedoel het goed hoor, zie geen andere optie verder over?

Het enige probleem waar je denk ik tegen aan loopt, is dat je de bodem moet gaan vermaken.

Dus ruimte maken doormiddel van de tunnel verhogen , en achterbak verhogen.
Reserve wiel bak verwijderen.

Misschien een optie om de achterophanging van een rallye te pakken en daar de haldex aandrijving in pas te maken, dat is al vaker gedaan en te vinden op internet.

In ieder geval succes

De Pul 27-06-2010 16:39

ik zou van een s3 pakken,redelijk simpele opbouw.

Pewi Vwteam 27-06-2010 16:48

dus jullie zeggen of compleet van een s3 of een rally achterbrug met een haldex van een s3 en in. je heb ook nog de r32 haldex ik weet niet wat het beste is vandaar mijn vraag.

De Pul 27-06-2010 17:10

ik heb eens een s3 klaargemaakt voor een klant,gechipt en rvs uitlaatsysteem(+/-280pk) en stond versteld van de versnelling....auto stond op de originele wielen,werd gewoon zonder wielspin afgeschoten.

ronaroot 27-06-2010 17:12

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
passat dat spul
is met te oud.


Is oud spul, slecht dan :confused:

chris 27-06-2010 17:19

TT/S3 spul lijkt me ook beter dan 'oud Passat spul' ja..TT spul is al berekend op minimaal 180-250pk...

Pewi Vwteam 27-06-2010 18:15

hoeft niet slecht te wezen, maar ik wil niet als alles klaar is om de maand er onder te moeten kruipen om de bende te vervangen of wat dan ook. en inderdaad kwa pk s kan het nieuwere spul net wat meer hebben.

Jeff 27-06-2010 19:13

Ik kan me herrineren dat hier ergens een topic of een link stond naar een Mk1 synchro project.
Van dat project hadden ze o.a. de tunnelbak van een Mk2 gebruikt en een andere tank gemonteerd.

golfcabriolet 27-06-2010 19:42



golfcabriolet 27-06-2010 19:45












golfcabriolet 27-06-2010 19:46












golfcabriolet 27-06-2010 19:48















PimVW 27-06-2010 19:51

Super :eek: !!! Dat zal wel gaan zeg!

golfcabriolet 27-06-2010 19:52



breadfan83 27-06-2010 19:56

Man wat dik!!!

Is d'r ook iemand die een beetje kan zeggen wat ongeveer de kosten van zo'n ombouw op basis van een S3 zijn?

Ik had trouwens alleen die tunnel anders gedaan, niet zo recht-toe recht-aan, maar da's alleen een cosmetisch puntje. ;)

Mtdi 27-06-2010 20:02

@Pewi ik neem aan dat je de bak gebruikt die bij de motor hoort?

golfcabriolet 27-06-2010 20:09

Nog wat foto's :






golfcabriolet 27-06-2010 20:11

Heer met S3 motor.






jeroenmk1 27-06-2010 20:59

pots jan dorie nog an toe zeg :eek: :eek: :eek:

karretje 27-06-2010 21:02

kijk...dat is nou knap bouwen! :thumbup:

audivwfreak 27-06-2010 21:10

ja petje af!!! maar waar een wil is is een weg!!

Ron mk1 27-06-2010 21:47

GEwoon in 1 woord geweldig.

Daar zit wat werk in zeg, niets meer dan respect voor die gast.

Ergens een link naar de topic?

golfcabriolet 27-06-2010 23:38

heb ik wel zal even zoeken voor je.

golfcabriolet 27-06-2010 23:55

nog een gevonden.















Ron mk1 28-06-2010 07:17

Thanks, en graag een link van het project.

PimVW 28-06-2010 10:54

@ Pewi VW Team: Is t echt zo erg met wielspin?
Welke uitvoering heb je in je 1 liggen?

Filmpje ervan zou leuk zyn, ook met wielspin :thumbup:

Gr Pim

MORREN 30-06-2010 08:10

Als je belt of mailt naar xtreme-tuning, die zit in Poeldijk daar staat een Golf 1 met de motor en onderstel van een S3.
Steef is er al een tijd mee bezig, maar je kan dan wel kijken of vragen hoe het zit.

Dub-Detail 30-06-2010 08:15

Quote:
Originally Posted by MORREN
Als je belt of mailt naar xtreme-tuning, die zit in Poeldijk daar staat een Golf 1 met de motor en onderstel van een S3.
Steef is er al een tijd mee bezig, maar je kan dan wel kijken of vragen hoe het zit.


En daarbij komt dat steef altijd bereid is om te helpen.
Gr, Pim

GerardMkIIVR6 30-06-2010 08:20

Quote:
Originally Posted by audivwfreak
ja petje af!!! maar waar een wil is is een weg!!


Nee waar geld is is een weg ;) :D

Pewi Vwteam 30-06-2010 15:58

hahaha inderdaad waar een wil is is een weg maar daar is geld niet geheel onbelangrijk in :D

Pewi Vwteam 30-06-2010 16:01

agu motor, met andere sofware, 3inch downpipe, mb intercooler 2,5 inch inlaat traject schat hem zo rond de 200 pk. en een 4t bak van een diesel dus 1,2,3,4 redelijk kort en denk dat dat mede te maken heeft met de wheel spin.

René 30-06-2010 18:21

Waarom een complete ombouw naar 4WD doen bij zo "weinig" vermogen?
Dan denk ik dat de Powercontroller van JD Engineering een mooiere oplossing is:

http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb06-2.pdf

Weet alleen niet of hij er voor jouw motor verkrijgbaar is..

Wat voor wielen, banden en onderstel rij je op?

bivw 16vg60 30-06-2010 18:34

een syncro achteras is het makkelijkste
zat er bij johan van ons ook binnen 4,5 onder afgelast en al
en past ook mooie met de lengte van de draagarmen (smalle versie)
de mk1 van johan wordt ook een 2.5 5cilinder turbo en wil over de 500pk heen
dus de 4wd is wel nodig :D
messchien dat ik hier met de tijd wat foto,s plaats

Pewi Vwteam 30-06-2010 20:35

@ rene dat wijsneus klopt echt bij je naam overal waar je op reageerd zit je wijs tedoen, jaloers misschien? ik vraag om raad! niet om commentaar. en heb je mij horen zeggen dat ik ongeveer met 200 pk blijf rijden?! onderstel overal zit powerflex rubbers in, ronal turbo s met bridstone bandjes. is dit goed genoeg of kan dit volgens jou ook weer beter?! laat is een keer wat van je zelf zien wat je bouwt! ipv het bedrijf uit het hoge noorden :D waar je alles laat doen. sorry mods als dit te gek is verwijder het maar! word beetje moe van zulke mensen.

Pewi Vwteam 30-06-2010 20:36

hey corne denk dat ik nog wel ff contact met je zoek ivm wat info, als je het goed vind?!

René 30-06-2010 20:43

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
@ rene dat wijsneus klopt echt bij je naam overal waar je op reageerd zit je wijs tedoen, jaloers misschien? ik vraag om raad! niet om commentaar. en heb je mij horen zeggen dat ik ongeveer met 200 pk blijf rijden?! onderstel overal zit powerflex rubbers in, ronal turbo s met bridstone bandjes. is dit goed genoeg of kan dit volgens jou ook weer beter?! laat is een keer wat van je zelf zien wat je bouwt! ipv rh customshop waar je alles laat doen. sorry mods als dit te gek is verwijder het maar! word beetje moe van zulke mensen.


Sorry, maar waarom zou ik jaloers zijn?

Je hebt het over continu wielspin bij 200 PK, ik heb niets gelezen over dat je plannen hebt voor meer vermogen...misschien heb ik er overheen gelezen.

200PK is tegenwoordig geen vermogen waar mensen nog van schrikken en is tevens goed te rijden, dus als jij continu wielspin hebt had het ook aan je onderstel of banden kunnen liggen toch? Maar waarschijnlijk ligt het dan meer aan je rechtervoet.

En je vraagt toch om raad? Dat geef ik je toch? De JD Powercontroller. Denk dat je dan heel wat minder hoeft te verbouwen dan dat je moet doen als je een Golf 1 ombouwt naar 4WD.

oja, bedankt voor de sluikreclame...ben inderdaad zeer tevreden over hem, daarom laat ik alles daar doen :thumbup:

Pewi Vwteam 30-06-2010 20:53

vroeg ik om een oplossing voor de wheelspin? ik vraag gewoon wat over 4x4 meer niet. laat je handjes maar is wapperen ipv je mondje. klaar weer ontopic :thumbup:

René 30-06-2010 21:00

Succes ermee

bivw 16vg60 30-06-2010 21:18

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
hey corne denk dat ik nog wel ff contact met je zoek ivm wat info, als je het goed vind?!


geen punt hoor
de pas platte voor achteras op te hangen gaan messchien in productie dus
dan wordt het helemaal plug en play
er is ook 1tje van ons al bijna klaar met haldex onder jetta dus als je wat wil weten hoor ik het wel


All times are GMT +1. The time now is 07:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.