Gescheurde koppelingskabelaansluiting
...3x woordwaarde :screwy:
Goed, bij mijn Golfje 1,3 blijkt de aansluiting van de koppelingskabel in het schutbord ingescheurd te zijn. Het koppelde al erg sponzig en met veel gekraak. Foto van het geheel: En (bijgedraaid) in detail: Zit deze plaat vast aan het pedalengedeelte (ivm afwijkende kleur, zwart ipv carrosseriekleur)? Wie weet hier meer van :thumbup: |
hallo dit is nog wel te lassen ,,
trugtikken ,,en vast lassen en anders kun je dat ook altijd vervangen , vrgr gooigolf |
Quote:
Maar wat moet ik dan vervangen, waar hoort dit deel bij? |
bij de pedalenset, even een hint uit eigen ervaring, doe het niet tenzij je graag in het interieur bezig bent.
hele dash moet eruit en dan kan de pedalenset doormiddel van, ik geloof, 6 bouten los gehaald worden. Randy |
Quote:
Aaah, leuk voor een zaterdagje jo! ;) |
Het dash moet er toch nog een keer uit in verband met een ander klusje.
Misschien laat ik het dan als voorlopige oplossing lassen en dan kan het op een geschikt moment vervangen worden. Er is nu niet mee te rijden, dus dat is wel vervelend! |
ik wilde net gaan typen dat ik mijn pedalenset er deze week uit schroef. maarja ik heb een automaat :D hahaha.
dit is dus idd 1 geheel met de pedalenset. zou hem terug tikken met een hamertje en dan ff hechten met een lasje. wel ff accupolen los dan. |
Zo te zien (op de telefoon) inderdaad deel van de pedalenbox.
Je doet jezelf inderdaad een plezier door het dash eruit te halen en hem dan te vervangen. Raadzaam is om dan sowieso de kachelradiateur te vervangen (indien nog niet gedaan) en evt schuim op de kachelkleppen. ps. voor 2 tientjes incl. verzending stuur ik je mijn pedalenbox op. Scheelt je een hoop uitbouw-ergernis op de sloop. ;) (heb mijne vervangen ivm tdi ombouw en dus hydrokoppeling) |
hallo ..
om pedalebox te verwijderen hoef je niet dash eruit te halen .. het past allemaal precies. heb 2 weken terug een pedaal wissel gedaan van automaat na schakel .. maar dit komt vaker voor voorall gti.s gewoon effe vastlassen ..vochtige doek op bekleding doen en lucht slang er bij en er gebeurt niks . succes gooigolf . |
Dit is idd wel te fixe nog ja maar beter vervangen..
Alleen hoe heb je dit voor elkaar gekregen ?? :confused: :screwy: |
Quote:
Kijk, dat scheelt alweer. Dan zou het met een avondje klooien moeten kunnen lukken. Ik vervang het liever voor een degelijk deel, de auto moet nog vele jaren mee! |
Quote:
Bedankt voor de tip. Heb elders al een pedalenbox gevraagd, mocht dat niets worden dan stuur ik je een PM :thumbup: |
Quote:
Geen idee. Ik heb de auto sinds begin december 2009 en toen waren er al problemen met de koppeling en moest de kabel al meerdere malen bijgesteld worden. Wie weet wat er in de voorgaande 23 jaar mee gedaan is :redface: |
Zo dan.... maar dat is toevallig.. Had afgelopen weekend exact hetzelfde probleem gehad. Ik had geen zin om dat te gaan lassen, mijn oplossing was echt vreselijk beunachtig. ik had nog 2 deurschildenliggen (je weet wel die platen rond een deurkruk) Gat iets groter gevijld, om het buisje heen aan de binnen en buitenkant en daarna een lading zelftappers erdoor :thumbup:
|
hallo ..
ja als je avond bezig bent lukt prima , er zitten vier bouten rondom .. en de steun van je stuurkolom zit er ook voor ,, 2 bouten ,,ter hoogte van je stuur dat zie je wel ..beetje wrikken ,, en haal even je bekleding los bij je pedalen ,,dan kun je de bouten mooi zien , succes .. vrgr gooigolf . |
Quote:
hallo gewoon rustig blijfen ,, en goed kijken hoe het zit lukt het wel .. zou mooie boel zijn dat je dash moet demonteren voor pedalenbox . dode dingen winnen niet , :thumbup: groetuuuuuuu ,,gooigolf . |
Quote:
Das waar ja ;) :rolleyes: |
Ik heb het ooit ook voor gehad met men 1300cc.
Heb hem uit eindelijk ook vervangen maar had het ook op de beunmanier gedaan. Paar slangenklemmen en wat kloppen en wat vijzen :o) Waarom zo een dingen gebeuren weet ik ook niet maar ik ken er nog die het hebben mee gemaakt dus zal weel een kwaaltje zijn. :thumbup: |
Lassen is een beun methode
Had er laatst ook 1 waar aan gelast was,hadden ze voor het gemak alles aant schutbord vast gelast Pendalen moesten eruit omdat er op een andere plaats een steun was afgebroken Dashboard laten zitten |
Pedalenset is vanavond vervangen, ging inderdaad nét, vooral de stuurkolom zit hevig in de weg (en ik begrijp dat die niet eenvoudig los kan).
Kleine 1,5 uur werk voor een ervaren monteur, inclusief koffie. Koppelt wel heel anders nu dat stuk ijzer niet meer meebeweegt. |
hoi ..
nou supper dat gelukt is .. en idd paste maar net maar is genoeg en scheelt hoop werk .. succes //gr gooigolf |
Ik heb hetzelfde probleem. Heb al een nieuwe pedaalbox dus kan ik ook zien waar de bouten zitten. Maar die boven in kom ik niet bij. De verwarmings slang zit er voor. Iemand een tip hoe je er bij komt? Zit zelf te denken om morgen bij de action een ringsleutel te halen en die een stuk af te zagen. Hopelijk gaat het dan lukken.
|
De bovenste moer is ook los. Met een ring/ratel vanaf de linker zijde over de verwarmings pijp heen is het gelukt. Nu krijg ik de unit er echter nog niet uit. Zie nog niet helemaal zitten hoe deze er uit te krijgen zonder de stuur kolom er uit te bouwen. Toch lees ik hier dat het moet kunnen. Ook zit volgens mij de pen die uit de remservo komt in de weg. Moet ik de servo uitbouwen?
Ik heb dus alle bouten van de pedaalbox los. De steun van de stuurkolom is los, maar ik krijg hem er verder niet uitgedraaid. Het gaspedaal heb ik verwijderd om meer beweging vrijheid te krijgen. De multi stekker onder het dashboard is los om nog meer ruimte te maken. Wie help mij op weg hoe ik nu verder moet gaan? |
Het is gelukt. Bijgaand een foto van het gescheurde exemplaar.
Voor de volgende die dit moet gaan doen, hierbij een uitleg: Haal het onderste deel van het dashboard onder het stuur weg. Haal het linker lucht rooster uit het dashboard. Hierdoor komt de verwarmingsbuis wat losser te zitten. Maak de koppelingskabel, gaskabel en de verbinding van de rem los. Haal de drie bouten los van de plaat waarmee de stuurkolom aan het schutbord vast zit. Maak de bout los waarmee de stuurkolom aan deze plaat vast zit. Let op hiermee zit ook een kunststof busje vast. Onder aan de stuuras zit een koppeling. Haal de bout er uit. Zet een grote schroevendraaier op de koppeling en sla en met een hamer op. De koppeling komt dan los. Nu kan de eerder losgemaakte plaat er naar onderen uit getrokken worden. Maak nu de bouten van de pedaalbox los en haal die er uit. Je moet hem van de draadeinden trekken en dan de bovenzijde naar je toe trekken. Het gaat allemaal net er uit. Plaats de nieuwe pedaalbox. Plaats de plaat van de stuurkolom weer achter de stuurkolom maar zet deze nog niet vast. Draai het stuur nu zo dat de sleuf in de stuurstang overeenkomt met de positie van het boutgat in de koppeling. Trek de stuuras naar je toe en steek de koppeling er op. Dit gaat niet gemakkelijk. Controleer of de positie van de sleuf goed is. Monteer de bout weer en zet deze vast met een nieuwe zelfborgende moer. Het aanhaalmoment is 30 Nm. Monteer nu alle bouten weer en bouw alles weer in. Om makkelijk te werken kun je het beste voor je begint de vloerbedekking verwijderen. Na montage bleek bij mij de remlichten te blijven branden. Het drukstaafje van de schakelaar is echter in lengte in te stellen. Even met wat kracht aantrekken en op de goede lengte zetten. |
All times are GMT +1. The time now is 19:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.