UPP-Polo's || Polo II Sedan '88 ||
Vorige week opgehaald:
Polo II Sedan '88 Na flink poetsen, blinderen en monteren het huidige resultaat: Aankomende veranderingen zal ik in dit topic bijhouden en waarnodig voorzien van overvloedig veel beeldmateriaal! de To-do list (die met de dag langer wordt) - Verlagen: voor 85mm achter 70mm - Cilinderkop maximaal vlakken en flowen - Zonneband op voorruit 35% - Achterbumpert er weer op - Achterzijde bijspuiten - Bestuurders stoel vervangen - Smallere voorvelgen zoeken (7j ipv nu 8j) - Reclame borden op dakdrager monteren (Bedrijfsreclame auto) - Motor grote beurt geven en kleppendekselpakking vervangen vragen suggesties en ideeen zijn welkom. Ik wil beetje richting de Californische look gaan. |
Mooi exemplaar, op de foto's lijkt het alsof hij nog super in z'n lak staat? :thumbup:
Waar moeten we aan denken bij een Californische look? |
Quote:
Surfplank op z'n dak? :D |
Leuk! Ik heb er precies zo een, maar de mijne gaat er wel ff anders uitzien.
|
Quote:
Dat staat ie ook :P wel paar bijgewerkte plekjes hoor. Maja wat wil je na 22 jaar. Gelukkig wel helemaal hard. Ik zoek eigenlijk nog een wit rechter voorspatbord zonder knipperlicht uitsparing! (wel een strakke!) Die style zie je vaak terug in die VW T1 busjes. Dus zwaar verlaagd, open velgen. Beetje speels zegmaar. deze kever zegt het denk ik wel. |
Quote:
Heb je een topic waar ik wat kan volgen? kan nml. nog een hoop leren over de auto. |
Quote:
dat doen we niet :shake: |
Ondertussen ben ik druk bezig met de Polo. de cilinderkop wordt momenteel gevlakt, als dat gedaan is kan de kop weer op het blok.
Verder nog wat problemen met het bestellen van de verlagingsset. Nu is het 2de bedrijf niet in staat om een set te leveren die verder gaat dan 60mm. Nu eerst maar es het blok in elkaar zetten en dan nogmaals opmeten wat mogelijk is. Ik vind 60/60 eigenlijk neit genoeg verlaagt. Misschien moet ik toch maar een weitech setje overwegen. |
Tja, Polo's verlagen is een dure aangelegenheid.
|
echt niet.. Een vaste set hoeft niet duur te zijn. -80 of -100mm is wel leverbaar, supersport heeft niet zulke dure setjes.
Als je een schroefset wilt ben je wel aan de beurt :D die zijn niet goedkoop. |
ebay.de is je vriend
|
Inmiddels is de achterkant bij gespoten en de nieuwe achterbumper er weer opgeplaatst.
Thanxs to: spuitbuswinkel, welke de originele kleur 100% goed had. ik heb de lak laten uitwazemen over de zijkant en er is 100% geen kleurverschil! :thumbup: Nu nog paar dagen flink laten uitharden en dan glad polijsten. foto komt eraan |
|
ff snel een fotosoepje gemaakt van de polo maar dan iets lager
|
volgens mij mis ik iets.....
ik kan me eigen niet herrineren dat de oude polo's gelevert werden met een dakdrager. :D maar goed het is jou kontje! |
Erg leuk bakkie! Ook die dakdrager :tongue: ..
Verlagen zou 'm goed doen! |
Quote:
Zeker, ben ook heel blij met het bakkie. Verlagen komt pas over paar weken. Eerst moet het blok in elkaar en dan nog maar eens goed opmeten wat mogelijk is. Krijg namelijk zoveel commentaar op die verlaging van -80 op de voorkant. Verders is het nu wachten op de cilinderkopbouten, dit zijn trekbouten dus moeten nieuwe voor besteld worden. Hopelijk komen deze dinsdag/woensdag binnen. Ook ben ik aan het kijken voor een setje r1/cbr900 carburateurs. Moet toch bezig blijven met de auto :tongue: Ik zit te denken om nog wat stickers uit te draaien voor op de auto (ja daar heb ik machines voor :tongue: althans me vriendin die doet de site www.stickeraccent.nl) Maar ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat. |
Pliessss... geen stickers... 't is geen Honda hè...
Gewoon lekker omlaag die wagen, paar oude koffers en andere troep op het dak rekje, persoonlijk zou ik voor wat klassiekere wielen gaan ... maybe wat gekietel onder de motorkap, leuk eindstukje op de demper... en KLAAR :D Lekker bezig, dat sowieso ! |
Quote:
Ik had die ATS classics eronder gehad, maar die vielen nogal ielig uit. Dit was een 7j setje. Misschien na de verlaging nog maar eens passen :) Alhoewel ik deze Borbet T velgen ook héél wijs vind. |
Quote:
Komt jou vriendin uit Emmeloord dan? Jij zelf misschien ook wel dan? Ik heb je Polo nog niet zien rondrijden. Ik rij in een witte polo 2 coupe. Misschien zien we elkaar wel eens in het prachtige kuchkuch Emmeloord haha Mooie bak trouwens!! En goeie plannen! |
Quote:
We komen idd beide uit Emmeloord, dat je de auto nog niet heb zien rijden komt doordat hij niet rijdt :tongue: Maar comming soon to the streets (and Bumbs) of Eloordcity :D Ik zal me ogen open houden voor een witte polo coupe :) |
Quote:
Ik woon sinds kort in nieuwegein, maar kom nog veel te vaak in Emmeloord, dus we spotten elkaar vast wel een keer. Op het polo 86c forum staan nog een paar bmw velgjes voor weinig te koop. Niks voor onder jou polo? |
Verlagingsset is besteld. Hopelijk dat het nu wel goed gaat.
Er komt van Weitec de 80/60 verlagingsset onder. :dance: |
weer even een updatetje.
inmiddels is het blok weer opgebouwd, nu bleef de motor erg roken dus lag het probleem niet aan de koppakking (wat inmiddels allemaal nieuw is) Logischerwijs zou het dan om een lek inlaatspruitstuk moeten gaan, deze heb ik vanmorgen van de sloop gehaald en vervangen op mijn polo. Het roken is nu bijna over. nog 10% van wat hij deed, hopelijk gaat het hier om vocht in de uitlaat aangezien het niet meer stinkt naar koelvloeistof. Nu alleen nog even het brandstoffilter vervangen. deze heeft een klein scheurtje waardoor ie lekt. Als die vervangen is kan de polo de weg weer op! moet dan alleen nog even zoeken waar nou precies telkens me remvloeistof blijft. ik denk dat 1 van de remklauwen net 100% dicht is. zo blijf je bezig met die ouwe bak :tongue: |
De Borbet T velgen staan te koop. ik vond ze toch te groot voor onder de polo.
Weet iemand nog een leuk setje velgen voor mijn Polo? liefst 14" maar dan niet zo breedt. bij voorkeur 6 of 7j beetje oldskool/cult velgen. De auto is verder weer helemaal goed, rookt niet meer en loopt weer als een trein :thumbup: Verder kon ik ook geen lek vinden in het remsysteem, na het ontluchten van de voorremmen is het probleem helemaal opgelost |
Dat klinkt allemaal goed, die plannen van je! Lekker oldskool eronder lepelen! Wat dacht je van hooggepolijste VW Teardrops??? 14", 6J breed... Makkelijk te polijsten en dan de 'druppels' en de naafkapjes zijdeglans zwart... Gaat kikke staan hoor ;) En nog betaalbaar ook!
|
Die zijn tof zelf denk ik nu aan die pirelli Gti velgjes
|
Quote:
kijk even bij nico(gaos) ik haal daar redelijk vaak leuke setjes wielen weg,voor een prikkie.heb nog wel een setje liggen bij hem weg 14" OZ king-cup. |
Ik heb pirelli Gti velgjes gekocht, nu nog ff ophalen
|
Quote:
het polijsten van die dingen is toch wel alles behalve gemakkelijk :screwy: zijn redelijk ruw dus veel schuurwerk ben er daarom ook maar niet aan begonnen :D |
Nog altijd makkelijker dan spaakvelgen. Gewoon van groof naar fijn op een haakse slijper en dan wordt het op een gegeven moment vanzelf zo glad als baby's billetjes.
Oke, oke, zo klinkt het wel erg makkelijk... maar het is zeker te doen! |
Quote:
Wij kennen elkaar wel besef ik me net. Keb je een PM gestuurd, oud MP collega :rolleyes: |
Oja ff een updatje weer, De Polo wordt momenteel verlaagd, kan niet wachten tot ie terug is
|
Lekker bezig! :D Meteen foto's posten huh ;)
De mijne is zaterdag aan de beurt. Althans, de achterkant... de voorkant is al omlaag. |
ben benieuwd,kom sowieso eerdaags even bij je aan om een bakkie:d
|
Goed bezig :thumbup:
|
Vind deze 14'' ronal velgen op een witte sedan/classic toch wel de ultieme combinatie :thumbup: :D |
Auto is nog niet terug, was er ff voor werktijd langsgereden (maar goed ook) Bleek dat ze het werk stil hadden liggen omdat ze dachten dat me linker stuurstang krom was. Dat is ie ook, maar dat hoort ook zo. Altijd lachen met dat volk. Nu hopelijk vanmiddag klaar. Ze hadden geklooi met die stuurstang bouten, wouden niet echt meer los na 22 jaar. Haha, precies de reden waarom ik het zelf niet ging doen!
|
Hij is er weer! :tongue: Wat is ie onzettend cool geworden zeg :eek:
fotos komen er nu aan. Tis nog wel een beetje stinken naar plastic en rubber door die zwarte randlijsten waar hij in een kuil ff tegen aan loopt. Deze randjes gaan er dus nog uit. |
|
All times are GMT +1. The time now is 02:56. |