![]() |
Mice's 80'er mk1 golf
Happy!! :D :D
Op de valreep in 2009 heb ik vanmiddag een golf erbij opgehaald. Type 1 met kleine achterlichten. Orgineel NL van mei 1980 4 cyl. 1100 cc met weinig peekaa :D 3 deurs, officieel MX uitvoering in Inarisilber geleverd. Nu met wat vervangingsonderdelen en matzwart gerold. Supersport schroefsetje eronder, kruiskoplampen, embleemloos grilletje. De foto's: Met de bora naar frank (cabrio collega) :cool: ![]() I need energy! :D:D ![]() Onder bora, boven ophaal vervoermiddel :thumbup: ![]() Geen foto's gemaakt op de ophaal locatie en van het opladen. Wel ff onderweg, ff stoppen om de spanbanden te checken: ![]() ![]() ![]() Rond 20:00 weer (bijna) thuis ![]() En thuis, met zn nieuwe familieleden :D:D:D ![]() ![]() ![]() Maar dus thuis! :D:D blij! Plannen: APK klaarmaken :D Dan zien we wel verder. Zeer grote dank aan Frank (draco voor de kenners) voor het maken van een hele lange en vermoeiende dag om het gebakkie op te halen! Topper frank :thumbup: |
Ook strakke achterklep, witte knippers.....leuk dingetje, gefeliciteerd!
Graag nog meer foto's bij daglicht! :) Hoe is het met de roest enzo? Nog wel ff je VW wagenpark aanpassen. ;) |
Thanx!
Maak morgen ff nieuwe foto's. Tja de roest is er :D :D maar valt volgens mij mee, morgen maar eens ff goed kijken. Wagenpark aangepast ;) :thumbup: |
he, mooi ding man ziet er leuk uit indd nog wat meer foto's sucses er mee :thumbup:
|
Vanmorgen sneeuw natuurlijk :screwy:
![]() ![]() Ff op de goeie plek gezet: ![]() ![]() ![]() Een Gti interieur in goeie staat, moeten alleen even gevuld worden: ![]() Wat los bijgeleverde onderdelen: ![]() ![]() Eerder gedaan bakwerk :D wielkastrand links ![]() ![]() Wielkastrand rechts ![]() Schoonmaker gezocht :D :D ![]() Der Tittentacho :D ![]() Middelconsole met klokkies ![]() De motorruimte: ![]() Chassisnummer bij de veerpoot: ![]() Bakken en braden zonder croma :screwy: :screwy: ![]() Vreemd verschijnsel, hele auto wit, behalve dit stukkie :shake: ![]() Binnenlichtje vergeten uit te doen gisteravond hahahaha Heeft van gisteren 20:00 tot vanmorgen 9:45 gebrand en brande nog steeds. Tikkie aan de sleutel en lopen dat gekke ding :thumbup: :thumbup: Al met al een leuke basis denk ik voor een leuk projectje. Straks en zaterdag maar eens ff aan de slag :thumbup: By the way, het interieur en de grille zijn te koop ;) |
Beetje verwarrend eigenlijk of ik het project nu hier neer moet zetten of bij projecten??
Eerst maar even allebei gedaan :D http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35 |
valt nog wel wat van te maken toch?:D:D
|
Heb je deze toevallig uit Maassluis gehaald?
|
Geing ding, zeker wel iets van te maken dacht ik...
Wat moet het interieur kosten dan? Mag via pb of hier kijk maar. En waar te bezichtigen... |
Prima basis idd!
Geeft nog aardig wat warmte he zo'n binnenlichtje ;) |
Mica je hebt pb..
groeten Kevin |
Ik hou een projecttopic bij bij watergekoelde projecten, maartoch...... :tongue:
Hij loopt inmiddels super, tijd om een stukkie te cruisen en nieuwe foto's te maken :cool: :cool: Sorry het zijn er een beetje veel :D :D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog ff in zwart/wit :D :D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En een sepia :screwy: ![]() |
Leuke foto's, en dat matzwart vind ik nog niet zo verkeerd staan moet ik zeggen!:D Mooi Golfje! Hoe heb je die zijpanelen er in gekregen? Die zijn toch van een Golf 3?
Gr. |
Nee, het interieur komt uit een golf1 cabrio sportline.
Ben bezig met de achterpanelen en de achterbank aan te passen, die passen niet 1 op 1. Voor kan alles er zo in. |
Maar eens ff weer een update doen hierzo :D
Ik ergerde me dood aan die roestige look onder de kap en dr moest een nieuwe klepdekselpakking in, dus eraf met die rommel! Oude situatie: ![]() Onderdelen gespoten met motip hittebestendig donker antraciet (net als de cabrio 8) ) ![]() Et voila! weer netjes 8) ![]() En omdat ik toch bezig was ook nog maar ff een lappie stof om de hoedenplank geplakt. ![]() ![]() Oja, en omdat ik een complete set nieuwe chromen lijstjes voor de cabrio moest kopen omdat een e.o.a. klootviool zijn/haar deur zo hard in mn cabbie heeft geramd dat mn lijstje helemaal geknikt was :mad: :mad: Heb ik de set van de cabbie op de matte geklikt, met een rechtgetikte/beschadigde lijst. ![]() ![]() Was er al een tijdje naar opzoek naar chromen bumpers maar vooral de prijs weerhield me eigenlijk van aanschaf. Maar er werd ineens een setje aangeboden die me wel pastte eigenlijk. ![]() Direct afgesproken en opgehaald :cool: Hebben wat liefde nodig, maar het chroom is nog netjes, dus binnenkort is het chroom wat er blinkt :thumbup: nadat ik erachter was gekomen dat ik het verkeerde type tittentacho had :confused: Vandeweek een ander opgehaald bij een mede volksforummer. Direct ff getest in de auto: ![]() En gisteren belde de bekleder, mijn achterbank is klaar! :thumbup: Uiteraard direct ff opgepikt en in de auto gemonteerd :D Leeg gat: ![]() Bankie d'r in: ![]() Past weer mooi bij elkaar: ![]() Op naar de mk1 meeting in assen volgende week ;) |
netjes!
|
Ben benieuwd hoe het staat met de chrome bumpers :)
Icm matzwart zal het vast tof staan :D Aanwezig in Heerde? |
Quote:
Nee sorry, zat op texel afgelopen weekend. Wel op de mk1 meeting in assen zondag zo als het nu lijkt. Maar nog niet met de chromen bumpers denk ik. |
Vanmiddag pakketje bij de post, nieuwe stuurhoepel :cool:
Oude stuur: ![]() Nieuwe spucknapf ![]() stukje bij beetje wordt het nog wel een keer wat :D |
Hoe is met je dubbele teller afgelopen :thumbup:
zie hem niet zitten bij je nieuwere foto`s :screwy: |
tja zit er nog niet in, moet even goed onderzoek doen, maar mn cabrio staat bij de spuiter. Als ik deze nou ook uit elkaar ga halen moet ik op de fiets, brrr koud :D:D
|
Wow, lang niet ge-update :eek:
De dubbele tacho zit er inmiddels alweer een tijdje in en werkt prima. Afgelopen maandag heb ik een donor auto gehaald met een blok en bak voor de mk1. "ff" naar raamsdonksveer geweest samen met mn oude baas. En het is gelukt :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() Het is een Golf III 2.0 gt variant van 1994 :cool: Gisteravond begonnen met het blok te verwijderen uit de mk3 en dat schoot lekker op :) Om 19:00 begonnen samen met Ben, en om 22:15 : Blokkie foetsie! :thumbup: ![]() Hallo 2 litertje :D ![]() Helaas zijn we wel tot de ontdekking gekomen dat het overzetten van de airco en de stuurbekrachtiging hem niet gaat worden :shake: jammer maar helaas. Morgenavond weer verder :cool: |
Toch nog rap gegaan :thumbup: Jammer dat de airco en stuurbekrachtiging niet gaat lukken. Kun je ook niks icm een bekrachtigd stuurhuis uit een cabrio? Airco inbouwen is toch ook al eens gedaan in de swallow van bprijs?
|
Ja die swallow met climatronic heb ik gevolgd, prachtige ombouw, maar het is me gewoon te veel werk, doe wel een raampie open :D
Vanavond heb ik hem helemaal kaal gemaakt, als het goed is gaat hij morgen naar het oud ijzer. Volgende week maar eens kijken of we het allemaal pas kunnen krijgen. Voor de mensen die ook met een 2E in een mk1 rijden heb ik nog een paar vragen. - De 2e heeft een brede riem voor de dynamo, daardoor is de poelie ook breder, past dat goed? Ook steekt de poelie van de waterpomp verder uit. Mijn monteur vraagt zich af of we daar ruimte voor hebben in de mk1. - Hoe hebben jullie het opgelost mbt de schakeltoren met de stangen etc? - Wat zijn er voor mogelijkheden qua uitlaat, behalve zelf maken dan :D - Gebruik je de orginele lambda sonde en waar zit deze dan? Over alle bovenstaande zaken heb ik wel ideeën, maar ervaringen lijken met beter :thumbup: |
Ik heb nog even een distributievraagje.
Omdat het blok er nu toch mooi uit ligt zetten we dr maar even een nieuwe riem op. Nu geeft mijn autodata cd het volgende plaatje: ![]() Alleen als ik de aux en de cs zo zet zoals op het plaatje dan wijst de rotor niet naar het merkteken (cilinder 1) Dit levert enige verwarring op bij mij. Kan iemand mij vertellen hoe de aux en de cs moet zetten zodat hij zeker weten op tijd staat? Thanx alvast :thumbup: |
Waar wijst hij dan heen....cilinder 4?
|
Neej was dat maar zo. Hij staan een beetje tussen 1 en 3 in.
Toen de oude riem eraf ging stond hij keurig (merktekens weet ik niet de riem was er al af voordat ik er was) en liep het blok ook goed. Dus ik denk dat ik de merktekens verkeerd (of helemaal niet :D ) begrijp. Die stippellijn met die V erin die snap ik niet zo goed :redface: Op de aux zit ook een O | T aanduiding, ik neem aan dat ze die gebruiken als merkteken in dat plaatje. |
Wijst de rotor wel naar het merkteken op de ontsteking? Had bij mijn 1600 vorige week hetzelfde probleem, zag er een beetje vaag uit maar bij nadere bestudering bleek de ontsteking wel naar het merkteken te wijzen.
|
als ik de cs en de aux zo zet zoals op het plaatje dan staat de rotor voorbij het merkteken richting cilinder 3
|
Oké, vaag... Danwittikutoknie. AUX is de aandrijving van de ontsteking, misschien staat die toch net een tandje te ver dan.
|
Iemand nog verdere ideeën over de distributie?
Ook zit ik een beetje met de dynamo. Hoe moet die gaan lopen met de riemen enzo als ik ga rijden zonder aircopomp en stuurbekrachtiging? Heeft iemand daar misschien een voorbeeldje van of een goeie tip? |
Ik denk dat je een dynamo moet zoeken van een zonder suurbekrachtiging en airco dan de snaar via krukas waterpomp dynamo
|
Er is een steun naar me onderweg van een 2.0 zonder airco, hierop zit een spanmogelijkheid. Die brede riem gaat dan inderdaad van de krukas naar de waterpomp naar de dynamo, dus dat moet goedkomen. :thumbup:
Ik heb al even uitgebreid de search gebruikt, maar mk1's met een 2.0 8v ombouwen kan ik niet echt vinden hier opt forum :( |
Domi heeft het toch ook gedaan?
|
;)
Quote:
' vragen over een type 3 blok, plaatsen in het type 3 forum geeft vast heldere antwoorden, ik weet persoonlijk niet zo heel veel meer vanaf de type 2 zeg maar :rolleyes: |
Kleine tegenslag gehad vorige week :wow:
De man die me zou helpen en waar ik de schuur van mocht gebruiken kwam er ineens mee dat hij er geen zin meer in had en dat ik mn rommel op moest komen halen :confused: :shake: :mad: Maargoed, geen zin in dikke discussies maar ingestemd met zijn wensen. Dan ben ik er ook wel klaar mee. Nou heb ik het geluk dat we ruim in de boerderijen zitten in drenthe en heb gelukkig via via een oude schuur gevonden die is omgebouwd tot timmerwerkplaats die ik zolang mag gebruiken om mn autotje klaar te maken. :eek: :cool: :D :D :D Dus morgenavond halen we met de aanhanger alle losse onderdelen en blokken etc. op en voor zaterdag mag ik een autoambulance lenen en halen we de mk1 op. Volgende week maar weer met goede moed verder bouwen dus :thumbup: |
voor de distributie,die is dus ooit door iemand zo in elkaar gemept.
wat je doet om het netjes te maken, distributie op de merktekens monteren. ontsteking uit het blok trekken en op de juiste positie insteken[let op oliepomp!] met stroboscoop ontsteking weer op de juiste basisinstelling zetten. balen dat je de schuur uitgekickt bent,maar komt goed zo te horen. |
Das balen van je schuur en hulp, maar gelukkig heb je een nieuw onderdak gevonden.
Komt vaak voor zeker dat er zo met de distributie gerommeld wordt? Ik kreeg m'n mk2 1600 ook niet echt lekker meer aan de gang. Alles toen uit elkaar gehaald en dat hielp. ps, deze motor komt uit mijn variant, maar de distributie ben ik nooit aangeweest ;) |
beschuldigde je nergens van niels;)
gebeurt erg vaak dat de tussenas niet goed word gezet en daarna net zolang aan de ontsteking word gerommeld tot ie weer een beetje fatsoenlijk draait. |
Het schiet al weer aardig op inmiddels.
Heb het helaas heel druk opt moment met werken dus kom er niet heel veel aan toe, maargoed d'r moet ook hobbygeld binnenkomen hè :D Hij staat inmiddels lekker in zn nieuwe hokkie. ![]() Ik heb de motorsteun aan de distributiekant er al uitgeslepen en die gaan we misschien vandeweek nog weer even op de goede plek lassen. Voor de rest zit de rembekrachtiger er in en het 5 bak schakelmechanisme. Eigenlijk kan het blok er al in :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 13:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.