Lupogrun met een lupo 20v Turbo- update 17-07-10 - projectII
Hallo Mensen, ik kan jullie eindelijk op de hoogte stellen van ons nieuwe project. Ik wou eerst wat foto's hebben om mee te starten.
Wat zijn we van plan; 1. De gehele auto cleanen aan de buitenkant. Clean; Voorkant; Knipperlichten voor uit de voorbumper dicht. Audi single frame embleem loos In plaats van het gaas onder, komt er waarschijnlijk gedeeltes grill als dit gaat lukken Zijkant; Voorschermen dichtlassen knipperlicht gaten. Handgrepen deuren dichtlassen en cleanen. Lijn zijkant auto cleanen. Sideskirts in het geheel van auto laten door lopen. Cupspiegels cleanen (lijn van de spiegel strak maken) mattig type 1 (niet meer te verkijgen). Wielkasten maximaal uitrollen/ kloppen. Achterzijde; Achterklep geheel strak maken (handgreep dichtlassen en cleanen). Derde remlicht verwijderen, dichtlassen en cleanen. Fox-tuning achterbumper eronder en reflectorgaten opvullen en cleanen. Dakspoiler doorlaten lopen in auto. Dak; Antenne verwijderen en dichtlassen. Afvoerstroken op het dak dichtlassen. Interieur Zullen ook nog een aantal dingen gebeuren, wat je bijna niet tegen komt in de tuningscene. Dit horen jullie later wel :wink: 2. De auto geheel nieuwe speciale kleur steken. 3. Compleet nieuwe audio nog wat foto's hoe de lupo er toen bij stond; we zijn nu alweer een tijdje onderweg meer foto's Ze zijn al weer een stukje verder met het interieur . Ze hebben nu al het plaatwerk zo goed als los zitten, ze hebben nu alle bouten( ofzo iets, weet het niet precies) uit geboord en de lasnaden zijn ook overal los geslepen. Voor de rest hebben ze aan de buitenzijde ook al het nodige aan laswerk verricht. De knipperlicht, derde remlicht, antennegat(zo goed als), handvat achterklep en handvaten deuren(niet op de foto te zien) zijn dicht gelast :mrgreen: antenne zit ook al bijna dicht, alleen nog een plaatje van binnen uit er tegenaan. handgrepen deur voorbewerkt, alleen op de foto nog niet dicht gelast. hadden het plaatwerk al wel opmaat gemaakt. al weer een stukje verder met clean werk. Ze hebben de hoge opstaande rand, waar het plaatwerk bij elkaar komt geheel glad geslepen. Hierdoor is er een grote ruimte van iets meer als 1,5 cm tussen beiden platen ontstaan. Dit is al weer aan elkaar vast gelast. Hiervoor moest er wel heel wat laswerk gedaan worden aan de binnenzijde van de wielkuipen. Ook hebben ze al weer een groot gedeelte van de kleine gaten weer gedicht. Ze hebben al het plaatstaal voor de buitenkant nu ook klaar en op maat gemaakt. Echt wat een werk allemaal!!! helaas komt dit niet helemaal tot zijn recht op de foto's :) foto's binnenzijde wielkast (is wat onduidelijk helaas) de geslepen en dicht gelaste naad aan de bovenzijde De andere zijde van de auto is ook het meeste groffe werk gedaan. Beide binnenkuipen van de wielkasten achter waren dicht gelast. Ook waren de nodige laswerkzaamheden gedaan aan de binnenkant bovenzijde wielkuip (linker kant).De naat aan de linkerzijde is nu ook zo goed als dicht. Vooral de rechterzijde vorderd erg goed. Daar hebben ze al grootte stukken aan de zijkant dicht gelast, het begint nu weer ergens op te lijken :mrgreen: foto's linkerzijde wielkuip andere zijde wielkuip Linker binnenzijde bovenaanzicht (voormalig opstaande rand) Nieuw ingelast plaat (rechterzijde) er is al weer het een en ander gelast en geslepen :mrgreen: deurgrepen dichtgelast openingen bij de rand van de achterklep dichtgelast Linker en rechterzijde van de rand bij de achterklep glad gemaakt om te worden gelast. originele gordelplaatsen voorbehandeld voor het lassen zijknipperlicht dicht gelast zijaanzicht van voorscherm en handgrepen dichtgelast De nieuwe cobra stoelen Afgelopen weekend met de auto naar Engeland gereden om er een nieuwe set stoelen voor onze lupo te halen. Ik was al erg lang opzoek naar deze stoelen, ben er altijd al verliefd op geweest :mrgreen: Het zijn Cobra misano stoelen in zwart leer en space fabric middenstuk bekleed. Ze zijn voorzien van cobra subframes, dus ze kunnen straks direct in de lupo worden gemonteerd. Ook hebben we er een set costum made stoelhoezen bij gekocht. Ze zitten echt goddelijk goed !!! Genoeg nu de foto's 8-) de stoelhoezen (met ritssluiting aan de achterzijde) was het eerst wel weer even :mrgreen: Alles wordt gedaan door Voorwinden Customizing !! |
Ik sta elke keer weer met mijn mond open als ik de lupo zie staan bij Voorwinden.. Wat een enorme bak werk om alles strak te maken :D
Dit wordt een hele bijzondere lupo, technisch en optisch :thumbup: |
Daar gaat genoeg laswerk in zitten :eek: Doe je het laswerk zelf??
Heb je al een kleur gekozen?? Of blijft dat een verassing :D Succes met alles in ieder geval!! |
Gaaf !
|
motorombouw naar 20vt klinkt wel goed,vind al dat lassen een beetje:shake:
|
had eerder mijn energie gestoken in een mooi gti front ipv dat ... audi front..
en met al dat laswerk mag je hem wel weer eens op de weegschaal zetten, word ie niet lichter van al het platwerk wat er in is gekomen.. maar goed wel een bult werk wat je verzet voor je auto.. welke style ga je maken? |
Die gaat straks een groep in de wegenbelasting omhoog, met al die plamuur !! :D :D
Leuk project, succes ermee... :thumbup: |
Croma............!!!!!
|
Quote:
20vt zit er al n tijdje in... Clean wordt ie wel, maar ben benieuwd naar t eindresultaat... kan me er niet echt een beeld bij vormen zo... |
Quote:
okay,zie nou die foto idd met IC ;) maar vind persoonlijk,als je er zoveel aan last en plamuurt had je voor de pk/gewichtsverhouding het ding net zo goed origineel kunnen laten. :twocents: en ries, Quote:
ik gok op Auto-Style... ;) |
Quote:
Ik denk eerder dat wat gewicht achterin de auto juist de wegligging verbeterd met een 20vt in het vooronder. |
denk t niet..
|
Wat een gezeik...als het ding klaar is zal ie echt niet veel zwaarder zijn geworden..
paar stukjes plaatwerk.. Denk dat het een dik ding word, hoop werk... niet mijn ding maar hij word dan ook niet voor mij gemaakt. |
ik zeg goed bezig :eek:
|
Quote:
enough said... amen! |
Tjesus wat een werk!
Dikke respect |
Leuk project hoor!
Lekker boeien, die 3 kilo. Een 20vt in een Lupo trekt dat wel hoor haha:D Groet, Gerrit |
Iedereen bedankt voor de reacties, altijd leuk om ze te lezen. Ik ga dan ook niet bij ieder zijn reactie persoonlijk reageren zijn er net wat teveel.
In het algemeen, het is je ding of je vindt het helemaal niks ;) Quote:
Ja zit ongelofelijk veel werk in en ze zijn nog lang niet klaar! Ja we hebben al een kleur gekozen, ik kan nog niet zeggen wat het precies word. Korte omschrijving Motorlak, donker, andere kleur en komt een speciale topping overheen (alleen te zien in zonlicht). Quote:
ja ieder zijn eigen smaak he ;) de front van de lupo zal nog wel behoorlijk veranderen, embleem eraf, clean. Wat betreft je opmerking over het extra gewicht: kan ik zeggen dat dit niet echt gegrond is, er is bijna compleet interieur uit gegaan achterbank enz. Ook komen er lichtere stoelen voorin. het plaatwerk is relatief laag gewicht dat dit geen waarde heeft. de style van de auto zal clean worden. Quote:
Thanks en ja we maken ons geen zorgen over dat de lupo, dat hij door deze aanpassingen langzamer zal worden :D |
weer even een aantal foto's. De binnenzijde is op een paar kleine gaatjes na allemaal dicht gelast en kan dus van de week worden afgewerkt en worden voorbereid op het spuiten, zie de foto's maar...
de oude gordelplaatsen dichtgelast |
Quote:
Ik dacht al volgens mij heb ik die auto bij voorwinden gezien..haha.. Ben benieuwd naar het resultaat.. suc6 ermee..:) |
Wat een werk! Respect!
Maar ben ik nou de enige die vind dat sommige lasnaden er echt heel erg slecht uitzien? Ik ben een ontzettende noob op gebied van laswerk, dus ik kan er naast zitten, maar ik heb iets in mijn achterhoofd van dat een goede lasnaad op een rij muntjes moet lijken... en ik zie geen muntjes, nergens... dat zijn mijn twee muntjes. ;) |
Quote:
ja klopt daar worden alle aanpassingen gedaan. Thanks en ik ben zelf ook erg benieuwd :D |
word vast een strak karretje, maar om heel eerlijk te zijn dat laswerk lijkt helemaal nergens op! ik hoop dat ze de platen , waar je klinken hebben gezeten compleet aflassen, anders kun je met een jaar alles opnieuw doen. de plamuur gaat je allemaal scheuren! succes verder.
|
idd het laswerk is slecht!als ik op mijn werk zo iets aflever dan heb ik een groot probleem. in ieder geval succes met je project, gr rob
|
Super project :thumbup: :thumbup: Tot ik de foto,s zag :eek:
Laswerk is om te huilen helaas :( Maakt het gelijk een minder dik project,sorry. |
Was je lasgas op?
|
de lasnaden zullen allemaal nog afgwerkt worden, dus dat komt wel goed :D
Het is eerst gewoon grof gelast! |
weer een update; afgelopen week zijn ze weer druk aan het lassen geweest. Op de planning stond ook het plamuren, maar dit is helaas niet gelukt door de onverwachte vele uren die in het lassen en het slijpen gingen zitten. De meeste lassen zijn nu klaar en gecontroleerd. Er zullen ook nog 3 extra delen worden dichtgelast, zodat het geheel echt clean zal worden :mrgreen:
zie de foto's maar..... de gaten van handvaten zijn dichtgelast de gaten van de c-stylen zijn dichtgelast het gehele overzicht strakke delen de extra delen die ook nog dicht gelast zullen worden (met rood omcirkelt) was het weer even :D |
lijkt wel of 1 of andere boer met zijn elektrode apparaat aan de gang is geweest in je lupo, alles wat niet goed is gelast, en je smeert er plamuur op gaat na enige tijd allemaal scheuren. doe het goed of doe het niet zeggen we dan maar.
|
Mooi project hoor ;)
Ziet er veel belovend uit!! Hoop dat het allemaal lukt zoals je wilt!! Suc6 ermee!!! |
Wat een werk zeg !! :eek:
Lijkt me alleen, als je onderstaande weg gaat slijpen, de gaten er al invallen. [/QUOTE] |
Quote:
Met zulke lassen kon je dat wel verwachten he ;) Maar goed, suc6 :thumbup: |
Tja erg apart wat je aan het doen bent.
Maar laat je even goed inlichten over laswerk,het is inderdaad erg slecht. Een las afwerken zegt niets over de sterkte van je las en als ik deze lasnaden zo zie ben ik bang dat er weinig sterkte meer over blijft na het vlak slijpen. In de volksmond heet dit laswerk "BAK EN BRAAD" ;) Ik wil je hier niet mee afzeiken maar je bent gewaarschuwd. Het zou erg zonden zijn als het eind resultaat straks te lijden heeft onder het slechte laswerk. |
:goodpost:
|
ik snap sowieso niet waarom je alles dicht last.
het is enorm veel gewicht het is veel lastiger kabels e.d. weg te werken het was al een dikke auto, of hij hier nou beter van word? |
Quote:
De reden is waarschijnlijk dat hij dat persoonlijker mooier vind. ;) |
zijn er nog updates van de lupo
|
Quote:
Ja, hij staat op dit moment bij de plamuurder :) |
Quote:
De arme man :D |
Quote:
:D ken je hem? |
All times are GMT +1. The time now is 13:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.