g60 inbouw in golf cabrio ??
beste mensen hoop dat jullie mij kunnen helpen met speciefieke antwoorden, dus niet twijfel gevallen etc. ik heb deze vraag vaker gesteld op andere forums maar kon helaas niet verder met de antwoorden die ik kreeg.
het gaat om het volgende. ik heb zelf een golf 1 cabrio jaar 1982 met motorinhoud 1.5 + 4bak deze wil ik vervangen door een g60 uit een corrado jaar 1993. de blok van de g60 is compleet, alles zit aan de motor vast, dus de motor, steunen, versnellingsbak met schakelmechanisme, de zekeringkast, bekabeling, computer, voorbalk en natuurlijk de standaard dingen die erbij horen zoals dynamo glader, kortom compleet. wat zit er niet bij de brandstofpomp. nu is mijn vraag dus wat moet ik allemaal aanschaffen om de g60 in de cabrio te krijgen, vb steunen ( welke en uit welke auto) pomp( welke en uit welke auto) graag zo duidelijke mogelijk en zo veel mogelijke antwoorden. beste mensen alvast vriendelijke dank voor jullie antwoorden en zodra ik begonnen ben komen de foto's hierop. mvgrt esko |
Jij bent toch de broer(tje) van Jim?
Maar goed je moet 1 ding aan je koets aanpassen en dat is de vrijloop van de multiriem/g-lader inrichting op de kokerbalk. De kokerbalk moet je ongeveer 1.5cm smaller maken. Voor de rest motor steunen regelen van een 1.8 benzine blok type 1, baksteunen verkoop ik zie onder in mijn handtekening. Brandstofpomp van een corrado heeft een opvoerpomp in de tank en onder de auto zit de hoofdpomp met het filter. Je kan een pomp pakken van een golf 1 gti of een cabrio of een scirocco met injectie systeem. (voorkeur voor de scirocco 16v pomp, maar is zeldzaam) Uitlaat moet je zelf aanpassen of een van een type 1 met een 1800 motor kopen. Ik zou de zekeringkast van de corrado gebruiken en daar de overige type 1 kabelboom op pas maken. Op het forum staat ook ergens een beschrijving van hoe je de motorkabelboom van een G60 aan moet sluiten op een originele zekeringkast. (van iemand die in zijn T3 Transporter een G60 heeft gebouwd) Pas je de remmen ook aan? |
Ik heb de ombouw gedaan in een cabrio van 87.
Uitleg van Bert staat eigenlijk alles in. Ik heb mijn originele zekeringsdoos van de cabrio (2H motor) gebruikt en die omgebouwd naar de G60. Zelfs mijn originele tacho zit er nog in. Motorsteunen heb ik zowel die aan de motorzijde als aan de bakzijde gemaakt (eigen bouw). Aan de motorzijde zit er een afdekplaat voor het waterkanaal, dus gewoon een steun van een 1800cc blok monteren lukt niet, dan lekt het koelwater. Balk heb ik ook aangepast zodat multiriem beetje meer spatie had. Corrado heeft ook een kleine IC, geraak je moeilijk kwijt in een golf 1. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een mercedes sprinter IC. Hiervoor schaf je wel best de 180graden bocht aan voor op de uitgang van de G-lader... Greetz Jan |
Die plaat die het koelcircuit afdicht kan je gewoon laten zitten. De motor en baksteunen komen goed uit bij montage van de steun op de dichtplaat.
(wel sterker met kortere bouten) |
hai bert, zit jij hier ook op de forum leuk zeg, klopt broertje van jim. Nederland is toch een klein land.
Jullie hebben het hierover de motorsteunen. Dat is nou niet wat ik begrijp: ''Motorsteunen heb ik zowel die aan de motorzijde als aan de bakzijde gemaakt (eigen bouw). ( de motorzijde is achter, voor of links distributiezijde) ''lk heb ik ook aangepast zodat multiriem beetje meer spatie had.( dit begrijp ik dus ruimte maken voor meer speling aan de riemzijde) ''corrado heeft ook een kleine IC, geraak je moeilijk kwijt in een golf 1. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een mercedes sprinter IC. Hiervoor schaf je wel best de 180graden bocht aan voor op de uitgang van de G-lader... ( dit is ook wat ik vaker gelezen heb en ik ga dat dan ook doen) ''Voor de rest motor steunen regelen van een 1.8 benzine blok type 1, baksteunen verkoop ik zie onder in mijn handtekening. ( welke motorsteunen kan ik van een cabrio 1.8 motor meteen overzetten aan de g60, en welke niet. graag hier iets meer info.) bedankt heren voor jullie inzet en info, tnxxxx |
Chassisbalk aanpassen ivm multiriem is echt niet nodig..scheelt je hoop tijd door het niet te doen...ruimte is er genoeg.
Motorsteun aan distributiezijde kan je van een 1.8 pakken ja,waterkanaal afdekplaat laten zitten,en de steun er tegenaanschroeven,en gedeelte opvullen met een vulplaatje(zelfbouw) of ringen....(volgt vanzelf als je ermee bezig bent) Motorsteun aan de voorzijde...(bak/startmotor) kan je van een Golf 1 pakken. |
Quote:
Dan weet ik niet waarom bijna iedereen het wel aanpast. Ik had het ook niet gedaan als het niet nodig was. Maar de riem zat er op een paar mm tegenaan. @Esko: Alle motor en bak steunen kan je eraf halen, daar heb je niets meer aan in een type 1. De meeste steunen die nu op jouw huidige motor zitten kan je weer gebruiken. De voorste bij de dynamo kan je over bouwen van de oude op de nieuwe motor. De achterste die onder de auto zit kan je inclusief het rubber gebruiken. De aansluiting op de versnellingsbak is bruikbaar als je de huidige (020) bak laat zitten, als je een 02A versnellingsbak plaatst (met kabel schakeling) dan moet je de achterste steun waar je hem mee vast zet aan de bak vervangen door een andere. Deze bestaan af volkswagen niet. (ik maak ze wel zelf en verkoop ze ook) Dan de steun boven op de versnellingbak het zelfde verhaal. Als je de huidige versnellingsbak laat zitten kan je de steun ook blijven houden, als je de 02A bak van de G60 erachter hangt dan moet je hier ook een andere steun voor zoeken. Hier geldt ook voor dat volkswagen deze nooit heeft gemaakt (deze verkoop ik ook) Dan de steun aan de distributie zijde. Als je de distibutiekap erafhaalt zie je een plaat zitten met 4 imbus bouten erin. Hier moet een andere steun overheen geplaatst worden. Deze steun zit vast aan jouw oude motor. Ik zou wel de plaat van de corrado nog even los pakken en er een nieuwe pakking tussen zetten. (hij is wel los geweest) Dan moet je 2 gaten in het schutbord boren om de schakelkabels door te voeren. Je kan voor het afdichten hetzelfde rubber gebruiken als het rubber waar ook de kachel slangen mee door het schutbord gaan naar de kachel. De koppeling kan je ombouwen naar kabel bediening met onderdelen van een transporter T4 of seat toledo of oudere passat. De overige auto's hebben een hydrolische bediening op de koppeling en dat is vrij lastig om in te bouwen als je er niet het gereedschap voor hebt. |
Ik heb zelf 2x een G60 in een Golf 1 gebouwd...en ruimte genoeg voor mn multiriem..
|
Quote:
En als je moet sleutelen heb je lekker veel ruimte. De hele digifant aansturing gewoon via je golf 1 kast doen, het zijn 5 draden en 2 relais. De Golf GTI pomp kan prima, de Scirocco is helemaal niet nodig. Is tevens een lastige pomp omdat de aansluiting iets dikker is in zijn houder. Dus je moet dan ook echt alles Scirocco 16V gebruiken, en vind die maar eens. Onderhand heb zijn er een stuk of 4 ingebouwd, in mijn eigen golf. Iedere keer weer dingen aangepast. Maak het jezelf makelijk en neem een supersprint uitlaatsysteem. Heb je direct vermogenswinst, want gewoon 160pk in een golf 1 gaat ook niet vooruit. |
....zou ik ook wel willen hebben.... :D ...
|
Quote:
Lees even je antwoorden op vwmotorsport Jeroen. :) |
@GTI 1 G60.......
Net of je bij alle andere auto's wel makkelijk kan sleutelen...:D Om die reden kan je alles wel weghalen om het leven makkelijker te maken tijdens het sleutelen... |
Quote:
Daarom juist, moet je je het leven makelijk maken. Het lukt mij nog om binnen 15-20min de lader op de werkbank te leggen. Maar ik gebruik wel een stukje speciaalgereedschap wat het iets makelijker maakt. (en dat schijnt nogal vaak te moeten :mad: ) En ik denk idd dat ik bij mijn golf overal nog aardig bij kan. |
Quote:
?? zie daar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.....alleen een of andere Hollander met 300 pk in een zwarte Golf 1 die mijn topic aan het inpikken is.. :D :D Snap niet dat echt niemand meer over die nokkenas kan vertellen.... Waarom heb jij btw geen cross-flow kop gebruikt? |
Quote:
Maar dan krijg je iig antwoord :D En je kunt je vast nog wel herinneren hoe het ging met 211pk. Nou nog iets sneller... Die Nokkenas van jouw ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Foto's? Heb je het klepprofiel gemeten? JeroenDik kent ze iig wel, heeft ook een lijst met nummers. Crossflow....had ik alles van te voren geweten. Dan had ik dat gekozen, maar ze waren toen gewoon ook niet te vinden. (2001) Sorry voor het OT. |
Ik heb geen foto's van de as, maar is ook een "flat-nose" profiel en lift is minstens 13 mm.
Het is een holle as met de nokken los om de as geschoven... Ik ga 'm gewoon inbouwen en dan het nokprofiel meten en in een grafiek zetten.... Cross-flow koppen heb ik tegenwoordig gewoon op voorraad liggen....zijn intern echt een heel stuk beter dan die ouwe meuk, hahaha Ik zal JD wel even bellen voor die lijst. |
Quote:
Je moet de kop wel statisch maken, en stukken uit de kopfrezen. Anders gaat het nie goed. :eek: Crossflow, kost da? |
sommige van jullie hebben het over een gti maar welke gti versie je hebt er meerder en zelf de 1.6 gti blok etc. dus willen jullie dan hier vermelden welke gti blok van een golf 1 of 2 en welke motor gti dus de gti 8 klep of de 16 klep. avast bedankt,
oja bert wat kost alleen een steun om de bak van de corrado 02a bak te gebruiken. dus een steun om die bak te kunnen aansluiten( de orginele bak) |
gti van een golf 1 is standaard alleen maar 8 klep (1600 "EG" en 1800 ''DX'')
|
Quote:
Zie de verkoop topic: Hiero |
g60 in golf 1 gti
Quote:
hallo vraagje weet jij welke bedraading je aan moet passen om g60 draaien boom op golf 1 gti van 83 moet aan sluiten ik zelf ben bezig met g60 in een golf 1 maar wil eerst alles verzamelen om hem in tebouwen mvg berry derks |
Hallo
even een vraagje aan de technische mannen die al vaker een g60 in een type 1 gelepeld hebben: ik heb een cabrio met af fabriek een 2h motor,nu ben ik bezig met G60 ombouw en heb een vraagje over de brandstoftank.als ik gewoon de benzine leidingen in de motorruimte weer aansluit en mijn digifant(v/d G60) in de 2H zekeringskast aansluit + de extra relai's,komt het dan goed met het brandstofvoorzienings systeem.met andere woorden kan de bestaande tank blijven zitten en zijn de benzineleidingen(ik denk aan de diameter)+pompje voldoende om de G60 te voorzien van voldoene benzine opbrengst??? vriendelijke groeten Hendrik |
Hmm, dit klinkt heel erg als het verhaal (zijn plannen) van Geertjan H. Of is dit wel gewoon je eigen project :)? Iig succes ermee!
|
Quote:
' bedoel je mij??? ik weet niet wie Gertjan H is. ik heb vorig jaar een cabrio met frontschade gekocht en deze ben ik nu aan het opbouwen omdat ik er een klant voor heb. deze jongen wil er echter graag een G60 motor in,ik heb inmiddels een 1H (ex rallye) motor klaar staan en ben druk bezig met de ombouw maar loop gewoon tegen een paar kleine probleempjes aan. gelukkig is er veel nuttige info op het Volksforum te vinden,maar ondanks dat zijn sommige dingetjes nog best lastig. en ik heb gewoon geen zin om het wiel 2 keer uit te vinden,vandaar mijn vraagstelling. vriendelijke groeten Hendrik Honebeeke |
Quote:
Nee sorry, bedoelde iemand anders. Bleek hem niet te wezen. :) |
G60 in Golf 1 bouwen
Hallo Chris,
ik heb jaren geleden een G60 motor compleet met een heleboel aanbouwdelen gekocht, om eens in een Golf1 te bouwen. Ik heb recent een cabrio aangeschaft en nu moet het maar eens gebeuren. Ik las dat jij een heleboel ervaring met deze praktijken hebt. Zou je mij van wat tips en trucks kunnen voorzien? Groeten, Albert |
G60 in cabrio
Hallo Hendrik,
is de inbouw jou ooit gelukt? Ik wil dit namelijk ook gaan doen, maar kan hier en daar wel wat hulp bebruiken. Groeten, Albert |
G60 in Cabrio MK1
Hallo Berry,
is het jou gelukt om de motor aan de praat te krijgen? Ik wil dit namelijk ook gaan doen (ombouw van 1.6 automaat naar G60 schakel) Ik kan hier en daar wel wat hulp gebruiken, heb jij nog wat tips en trucks voor mij? Groeten, Albert |
dit is een topic van 2007 ;)
gebruik de search even.. er zijn dr zat op het forum die de ombouw gedaan hebben!! :thumbup: succes iedergeval |
Quote:
ik neem aan dat hij zo op dit topic gekomen is ;) |
haha 1-0 voor jou :D
maar dr zijn er nog zat die er ook een topic over hebben lopen!! |
Quote:
Ben ook bezig met een g60 in mk1 cab te leggen met 2H bedrading/zekeringskast . Kan iemand meer info over de 5 draden en welke 2 relais dit zijn. Kleuren of mooi schema zijn super welkom. :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 05:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.