draairichting compressor
maakt het wat uit of je de pully van een compressor linksom of rechtsom laat draaien?
|
neem aan dat ie wel richtig gebonden is, aangezien je in een lucht pomp altijd een pers en een zuig kant heb...
maar weet dit niet zeker |
hoe of wat zijn je bedoelingen dan met de compressor?
|
Vacuüm creëeren :D
|
ja ik wil hem graag op mijn auto monteren. ik weet niet wat jij met compressors doet
;-) dit moet toch wel iemand weten hier, dat weet ik zeker. |
Als hij de verkeerde kant op draait zuigt de compressor lucht en dat lijkt me niet de bedoeling. Je wilt een geblazen motor, geen gezogen motor;)
|
is misschien handig om wat meer uitleg van je plannen te geven. misschien dat je 'm op een andere plaats of dergelijks wilde monteren door ruimtegebrek. daardoor krijg je misschien meer info of tips.
|
Quote:
Misschien wil ie heel snel zn uitlaatgassen uit de motor trekken?? :) |
dus welke kant moet hij opdraaien? rechtsom? dus met de klok mee?
|
welke kant draait een g-lader op? dan weet ik genoeg.
|
G-lader draait in dezelfde richting als de krukas..
|
Quote:
Mhoehahahaha! Inderdaad: Dezelfde draairichting als de krukas, de waterpomp en het nokkenastandwiel |
Quote:
Ik draai er wielbouten mee vast, ik spuit er auto's mee. Ik straal er mee. :chair: |
als je een klein beetje logisch na denkt draaid hij altijd in de richting van de motor mee omdat hij aangedreven word door de motor middel door een riem..
hij zit altijd op de motor vast gebout dus moet je alleen nog nakijken welke richting de motor op draaid waar hij van af komt en ben jij koning... maar dat je dat niet zelf had kunnen verzinnen als je toch al met zon project bezig ben moet dat toch een appel en een ei zijn.. |
ja ja, maar ik wist bij een turbo wel dat hij maar 1 kant op kan. ik denk misshcien verschilt dat bij een compressor en dan kon ik hem makkelijker plaatsen snap je...
maar iid geval thanx voor info allemaal |
wat voor compressor is het?
|
alle pompen die bestaan hebben een zuig en pers zijde.. ( zal wel iemand zijn die er 1 weet te noeemen waar het niet zo bij is maar goed )
net als geert g40 wat voor compressor is het??? mercedes? eaten? of iets anders |
eaton m45. is maar voor beetje meer power zonder veel aan te passen. ik laat ook gewoon de 90'er pully erop, dan houdt t blok het tenminste. volgend jaar pak ik het blok wel serieus aan...
|
hee op deze site staat misschien wat nuttige info over je compressor. snel overheen gelezen, maar d8 dat er iets in staat over het andersom laten werken van de compressor.
http://www.thefang.co.uk/eaton.htm |
"Spinning the shaft by hand suggests that the blower works in either direction though the larger port where the rotors can be seen is the outlet."
Maatk niet iut dus... |
superlink! kan ik wat mee. goede info!
|
Quote:
Toch zou ik nog maar even richting schoolbank gaan... ;) Wat voor compressieverhouding heeft het blok eigenlijk waar de compressor op moet? |
wel handige info op die site..
weet misschien iemand hoeveel bar en pk de m45 origineel geeft? |
compressie weet ik niet zo snel. is gewoon originele 2E moter. hoezo?
|
voor de mensen met ervaring met inbouw van dit soort compressors: alle info is welkom
|
Een compressor werkt altijd het best 1 kant op.
|
normaal met ieder soort van pomp dat ie één kant op werkt :D. Een per en een zuigkant. Daar zijn de schoepen toch ook op gekromt :)
|
Als je er een compressor op gaat zetten, zou ik
toch maar de compressie van jou motor verlagen. Dit kan je doe door andere zuigers te plaatsen, of door de goedkopere manier , een dikke koppakking. Vergeet ook niet het managment van jou motor.... Zal ook aangepast moeten worden |
ik denk dat hij een hoop gaat vergeten bij het ombouwen van deze motor...
wat heeft zon motor standaard aan compressie?? 1 op 9 ofzo?? als je dan ook nog is een baar compressor druk er op zet ofzo komt het toch niet helemaal goed denk ik zo.. |
is het een groot probleem als ik de compressie niet verlaag? de originele computer houden lijkt me niet zo een probleem; hij zal sneller zijn met een andere inderdaad, maar ik denk niet dat hij met de originele niet meer loopt.
is er ook iemand hier die ervaring heef tmet iets dergelijks en die weet wat minstens verandert moet worden? het moet niet vastlopen he daar heb ik ook niks aan. |
weet trouwens of een g60 computer uitwisselbaar is met een 2e blok? ik kon laatst eentje kopen voor weinig geld, en ik heb gehoord dat ze die wel eens gebruiken voor een ombouw.
|
Quote:
Dan heb je niet alleen de computer nodig, maar ook een deel van de (motor)kabelboom. |
Quote:
welk deel? |
Het deel van de ontsteking naar de computer....
En...het verlagen van de compressie naar 8:1 is ook wel verstandig. Als je de compressie te hoog laat, is de kans groot dat de koppakking het niet vol houd. |
hoe kan ik 8:1 krijgen? ja ik weet met dikkere koppakking; maar hoe dik en moet het niet dikker nadat ik de kop heb laten vlakken. weet iemand die koppen vlakt daar iets vanaf, want ik wil hem sowieso ff laten vlakken als ik hem eraf haal. kan iemand zoiets berekenen?
|
Quote:
zijn die kabels niet ''om te solderen'' ? |
Quote:
Of... andere zuigers..... Ga eens wat info zoeken over hoe en wat.... Staat genoeg op internet. Het gaat dus niet zo makkelijk zoals jij dacht..... |
koop een G60 blok zonder lader... das altijd beter dan em zo op een 2e schroeven...(2.0 8v, 115pk toch?)
|
Quote:
ja een 2.0 8v maar dat ga ik niet doen, hij moet gewoon hier op een tijdje. het moet me gewoon niet teveel gaan kosten ff. volgend jaar komt wel het echte werk. ik wilde ook al ervoor zorgen dat hij iets midner bar geeft dan origineel. maar die stalen koppaking zal ik dus maar gaan doen dan he. is het dan beter om meteen ff de kop te laten vlakken? |
ik weet niet wat jij met compressors doet
Ik draai er wielbouten mee vast, ik spuit er auto's mee. Ik straal er mee. :chair: :giggle: :giggle: |
All times are GMT +1. The time now is 22:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.