mijn Golf1 restauratie
Hallo ik ben Patrick.
Ik heb een paar maanden geleden deze Golf1 gekocht. Ik heb er lang voor moeten zoeken, want ik wilde perse een 4 deurs, en die zijn tegenwoordig moeilijk te krijgen. En een maand na de aankoop ben ik er wat aan gaan doen. Maar van het een komt het ander, je haalt hier en daar iets weg, en wat kom je dan tegen Roest. Dus dan word het al gauw een grote op knap beurt. Het is een 1.1 motorcode GG, uit 83. Het interieur was blauw, en dat zag er niet meer uit, ik heb een mooi interieur op kop kunnen tikken, vloermat er bij moeten zoeken en ook deurpanelen ( voor een 4 deurs, dat is dus echt zoeken, een speld in een hooiberg ) Want ik wilde alleen origineel, de chrome bumpertjes heb ik nieuw gekocht in Assen met die zwarte lijsten ( die zwarte lijsten sorry dat ik het zeg die zijn geen kl*ten waard ) dus op zoek naar origineel, zo nu waren die deurpanelen al een heel gezoek, maar hier zou je bijna je eigen te buiten gaan, maar niet getreurd ik heb ze gevonden origineel VW voor van voor en achter. Het remsysteem word ook nieuw, ik heb dit gekocht eigenlijk voor een GTI motorblok 1.8 8v DX. Maar ben ik van afgestapt, want ik werd er niet goed van al die aanpassingen die je dan moet doen, voor een goedkeuring bij de RDW. Ik ga me nu concentreren op mijn blokkie die er al in zat. Het ging in mijn verhaal misschien wel wat snel, maar jullie weten wel beter in de praktijk neemt het heel wat meer tijd in beslag. Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn vorderingen, met zo nu en dan een fotoje :D Ik heb tevens gelijk een vraag over de aandrijving, kan ik nu de 5 bak van het DX blok achter mijn GG blok hangen. Hier heb ik nog wat foto's Ik heb hem zo gekocht. Het stippen van de Golf is begonnen. Even andere wielen er onder, want dat is een beetje zonder als er wat gebeurt met de ATSjes. Ja dit is dan het motor blokje 1.1 37kw GG. :redface: Het demonteren van de wat grotere onderdelen is gebeurt, brandstoftank,motorblok,deuren, etc ect. Ik heb de steen slag kapjes er af gehaalt. En dan kom je natuurlijk roest tegen :mad: En nog wel een paar plekjes, maar daar de volgende keer meer over. Zo nu even het zware werk, ff de Golf op zijn kant gegooit. :D De grote schoon maak,phoe phoe :shocked: dat valt niet mee. En dan kom je hier en daar nog wel wat tegen. De langsdragers daar zat allemaal roest onder, dus even bij de VW dealer om een setje nieuwe inmiddels zijn die er op gelast. Zo alles lekker in de primer gezet, en daarna alles in de strijkkit. Dus voor zo ver, zo staat hij er nu bij. Tot de volgen de keer. Greetz Patrick. |
Goed bezig Herman...of nee Patrick. :)
Mooi om te zien dat er steeds meer liefhebbers bij komen die grondig een auto aanpakken. En niet te druk maken over de ombouw naar GTI, gewoon doen. Is niet zo spannend hoor. RDW keuren is helemaal niet nodig. |
Quote:
Nou niet nodig??? Dacht het wel officieel moet je de auto laten keuren als hij meer dan 40 procent vermogen krijgt. Dus wel verplicht maar of je het doet is een tweede. Bij de apk kijken ze daar niet naar dus alleen bij een grote controle op de snelweg of als je betrokken bent bij een ernstig/dodelijk ongeval en ze zien dat er niet het goede blok in ligt dan verzint de verzekering wel een manier om er onder uit te komen. Dussss op eigen risico |
Quote:
Nee ik heb de moet al opgegeven, en het kosten plaatje komt er ook bij kijken al het materiaal dat ik dan nog nodig heb, brandstofpomp, remkrachtverdeler voor op de achteras, en nog veel meer. |
Hej Patrick, ook aangemeld hier zie ik!
(Jij hebt die remblokhouders van mij gekocht een tijdje terug...) Ik zie dat je nog druk bezig bent met het restaureren, gaat wel goed komen als ik het zo zie! Veel suc6! |
Quote:
Want hij moet dus aan alle eisen voldoen als van een gti. |
Quote:
Ja ik dacht laat ik me maar eens een keer aanmelden. Het rem verhaal word wel van de gti, ik kan je spullen wel gebruiken ;) Het is inmiddels al wel gestraald, moet nog wel gespoten worden, gelijk met nog meer kleine dingen. Groet Patrick |
Tis inderdaad meer werk dan je denkt om een 1.1 om te bouwen naar een gti. Als je het een beetje verantwoord wil doen dan.
Tot dusver ziet het er goed uit. Suc6 verder. |
golfje ziet er goed uit toch? die roestaanslag op je wielkas enzo, heb wel erger gezien!
aparte manier van omrollen trouwens, niet bang dat je de wielkas of iets anders helemaal indrukt? |
Quote:
Want ook de kleine plekjes worden groot, en dan zie je pas hoe dun zo een bodem plaat is, het is meer materiaal wat ze er op gedaan hebben dan het metaal zelf. Je moet wel voorzichtig aan doen,dat klopt. Het bovenste matras is iets verder door geschoven, zo dat de wielkast meer ruimte krijgt en toch ook op het onderste matras rust Maar ik heb het al een paar keer gezien in de wel bekende boeken of bladen, wel in het Duits. En de onderdorpel is wel sterk genoeg, en zeker als je hem over heel de lengte laad rusten, en niet te ver aan de kant naar het dak laad rusten. Greetz Patrick. |
Ben je niet bang dat je dat matrassen nooit meer schoon krijgt :D??
Goed bezig voor de rest...en de GTI zou ik gewoon doen, valt allemaal nog reuze mee....in zoverre ik er aan bezig ben |
mooi hé zo`n vierdeurs;)
mooi project...eentje om te volgen! |
ziet er heel erg goed uit,succes met de golf.
|
Een grondige aanpak! Altijd mooi om te zien :).
|
Ja goed bezig, en lekker werk die bodem he :tongue:
|
hey
wat doe je met die bumpers? mooie resto! |
Quote:
|
lekker bezig. even een antwoord op je bak vraag
gaat niet lukken GG is een 084 en DX is een 020 code wat betref de ombouw naar GTI ************************************************** ************************************************** **************** Censuur muss sein. |
Quote:
Heb nog wel een setje orginele voor je. Doe maar even PM |
je bent al aardig bezig zo te zien ik ben er ook met een bezig een gti uit 83
had een vraagje waar mee heb je je de bodem mee schoon gemaakt zie er al erg schoon uit |
Quote:
De bodem heb ik eerst voor groten deels schoon gekrabt met een verfkrabber, en toen schoon gemaakt met tinner. Maar wel een masker gebruiken, als je daar mee aan de slag gaat. :D Patrick. |
Mooi projectje. Veel succes ermee!
|
als er bij jouw auto oorspronkelijk een 1500cc motorblok was gemonteerd, dan zou die veel gemakkelijker naar GTI toestand te trimmen zijn geweest. Maar voor de rest: good job! :)
|
Zo mensen het heeft wel even geduurt, dat ik weer foto's heb geplaatst druk druk druk.
Zo wel met het huisje en met de MK1. Maar hier volgen weer een paar mooie updates. We hebben de MK1 van onder met tectyl bespoten en weer terug op de steunen gezet. Toen zijn we begonnen aan de wiel kasten van achteren, het doorslijpen hier van is de dremel zeer geschikt. Ik heb nog 2 spatbord randen kunnen bemachtigen, en die op de zelfde bolling door geslepen, net als op de carrosserie. En deze zijn er vervolgens weer tegen aan gelast en gepunt. Het weg slijpen van de overtollige las pukkels op de bolling moet redelijk precies gebeuren, om de bolling niet te ver weg te slijpen. Want hoe minder plamuur deste beter het is. Ja de achter kant is een ander verhaal, waar het caroserierubber op zit. Dit is wel gedeeltelijk verwijderd, maar is nog zomaar niet opgelost, dus daar volgen de keer meer over. De achterpunten zijn er ook opnieuw in gelast, en de naad die van boven naar onder loop is ook dicht gelast en in de plamuur gezet. Om zo een glad kontje te krijgen. In de motor ruimte alles afgetekend wat er allemaal dicht gelast kan worden, en dit is dan tevens ook gebeurt. Vervolgens de motor ruimte geborsteld en opgeschuurd. En deze is dan verzien met een laagje primer. En zo staat de MK1 er nu bij, om de lasgaten( naden ) netjes te plamuren, het gaat niet snel maar het komt goed. Greetz Patrick. |
Goedzo :)
Vink mooi om te zien dat zo'n wagentje weer opgeknapt wordt! Succes ermee! Ben benieuwd wat t wordt ;) |
Heel netjes, zo hoort het! succes er mee...
|
hééél net! succes
|
prachtig werk. vooral om zo op de foto te zien. dan lijkt het allemaal zo gebeurt te zijn. maar ik ben nu ook bezig alleen dan met een cabrio, maar is toch nog wel wat werk.
vraagje: die rechthoekige ventilatiegaten achter je bumper zeg maar. zit daar ook nog verschil in op leeftijdgebied. Bij sommige zijn ze allebei open, bij jou maar 1, en soms ook half open, wie weet dit??? |
Quote:
Als ik me niet vergis, dan heeft dat met het motor type te maken. Ik heb maar een 1.1 motor, maar heb je een 1.5 of 1.8 motor dan is de radiateur ook breder. Met mijn 1.1 motor heb ik genoeg aan een gat, en bij een 1.8 GTI steekt de radiateur voorbij het eerste gat, en er zit ook nog een oliekoeler aan. Dus ik denk dat het met de koeling heeft te maken, en het type er van. Greetz Patrick. |
Zo mensen,
Er is weer het een en het ander gebeurd aan de Golf. De motor ruimte staat in de plamuur, en kunnen we deze weer op schuren. Zo ben ik alvast begonnen, om de achter kant op te schuren. Er moet nog wel gelast worden aan de achter kant, en ja wel wat gelast moet worden is vandaag binnen gekomen uit Duitsland van de Volkswarenhaus mijn achterpaneel. Het was maar een kleine update, maar de volgen keer weer meer. Greetz Patrick. |
Even een vraagje tussendoor,dat plaatwerk van volkswarenhaus, past dat nog een beetje?? En hoe is de kwaliteit vh plaatwerk?
|
Hallo ronnie_v
De kwaliteit is goed van het plaatwerk het is 0.8 dik, en het ziet er goed uit ( geen beschadigingen, goed in de zwarte primer ) En of het een goede pasvorm heeft weet ik nog niet. Ik moet deze er nog tegen aan lassen, maar ik neem aan dat het wel goed zit. Er stond bij dat het een origineel paneel is. Greetz Patrick. |
als je dit paneel gaat gebruiken heb je waarschijnlijk kans dat je het 1 en ander moet gaan aanpassen,maar dat maakt niks uit want de hele auto word toch compleet gespoten mag ik aannnemen.
maar of ie origineel is dat is de vraag,maar zal heus wel goedkomen zo. |
Hoi pirelli,
De MK1 word geheel gespoten, dat klopt. Maar ik ga het nog niet verklappen wat voor kleur het word. En weet jij toevallig wat de dikte is van origineel plaatwerk, misschien kan ik er zo achter komen of het origineel is. Of staat er ergens een nummer in het achterpaneel. Greetz Patrick. |
Je bent lekker bezig....ziet er goed uit.
.........ga vooral lekker door ;) Als je wilt weten of het plaatwerk orgineel is.... in orgineel plaatwerk staat een VW-audi stempel. Succes.... |
geen idee wat de dikte van org. plaatwerk is , met een achterpaneel zal het niet veel uitmaken denk ik, los plaatwerk is een ander verhaal met passing ed.heb ooit hartsand voorschermen gekocht maar had snel spijt , verklapt op marktplaats die zooi. sommige org. plaatwerkdelen hebben een sticker van de fabriek af , en een beetje handelaar laat die sticker altijd zitten, stempels in plaatwerk heb ik nooit gezien: extrawerk om te verwijderen.
heb voor mijn eigen golf een keer een compleet linkerzijscherm nodig gehad en wilde perse origineel gebruiken en dat is uiteindelijk ook gelukt. maar plaatwerk van volkswarenhaus is meestal goed heb ik horen zeggen van anderen. |
Kijk aan zie er allemaal goed uit hoor.
Goed bezig!!! Keep up the good work!!!! |
Quote:
Dank je wel mensen, voor de leuke reacties. En retro hans. And you have a very beautiful car. :hug:damn I am love it. Greetz Patrick. |
Leuk golfje!
Misschien over heen gelezen, maar toevallig in Oirschot gekocht? Mvg, Erik |
Quote:
Hoi Edrik, Ja dat klopt, ik heb de MK1 in Oirschot gekocht. Ik heb hem toen voor best een paar centen gekocht. Maar de ATS Classic velgen zaten er nieuw onder + banden,en een verlaging set 75 rondom ook nieuw, een vette einddemper maar die heb ik inmiddels al verkocht. En de MK1 was hard daar ging het me de eerste instantie om, maar als je eenmaal gaat beginnen. Dan kom je toch wel wat tegen, het was ook niet de bedoeling om de MK1 zo aan te pakken maar ja. Maar Edrik ken je de MK1, het verleden, ik denk zelf dat het een meeting auto is geweest. Greetz Patrick. |
All times are GMT +1. The time now is 02:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.