Quote:
No, die houden alleen maar koellucht tegen :tongue: Quote:
Nee, dat moet nog gebeuren en er moet ook nog een vierkant gaatje in de linker stofkap worden gemaakt om de kmtellerkabel te bevestigen. |
Graag gedaan :iamwithst
|
Hier ook graag gedaan.. dat koffie drinken en een beetje meekijken.. hahaha :tongue:
|
Ziet er mooi en solide uit!
Is zoiets ook een upgrade voor een T2b? |
Quote:
Nee, sorry...! Ik vind Porschevelgen onder een bus niet mooi. Ziet er te modern uit. Die steelies vind ik er heel mooi onder. :rock: Vette bus verder!!! Maar smaken verschillen gelukkig. Groet, Martin |
Quote:
Nee |
Wat een mooie bus :eek: heftig hoor met die velgen! ik vraag me echt af hoe dat zal remmen :cool:
|
hmm ik vind het niet duf op 14" staal, de mijne blijft er ook lekker op staan!
|
Quote:
Ja en nee :rolleyes: Een standaard T2b (na 1972 dus, met rembekrachtiging dus) heeft van zichzelf geen slechte remmen. Je kan dit doen omdat je Porsche wielen met een 'verkeerde' et wilt monteren, maar qua remvermogen zal een T2b remklauw niet onderdoen voor een Porsche 944 remklauw. Ten opzichte van een spijlbus/T2a is dit wel een hele goeie upgrade, maar dan moeten dus de 14" steelies naar de oud ijzerboeah :D (jaja, een 5x205 set met Golf VR6 -met dank aan ruud's fridolin- klauwen is in de maak, dus daar kunnen dan wel weer steelies onder, maar of de 14" dan nog gaan passen zal erom hangen) We zijn nu bezig (naast een 5x205 schijfremset) met een 5x130 schijfremset met 4-zuiger 986 (Boxster) achteremklauwen (dit om ook de 16" Fuchsen te kunnen monteren) De 944 wielnaaf past echter wel gelijk op een T2b astap, er zal alleen een andere remklauwadapter op moeten komen vanwege de geheel andere manier -radiaal- monteren van de remklauwen. |
Dit laatste is misschien iets voor mij,aangezien ik 16 -duims fuchsen heb liggen!Hoe lossen jullie dat achter op met 7/16 fuchsen!?Polle
|
Quote:
Mijne is van 79,geen rembekrachtiging! |
Persoonlijk zijn die karrewielen niet mijn smaak, maar ik kan de remmerij en de bus zelf erg waarderen. Ben erg benieuwd naar de 5x205 schijfremmen. Weet je toevallig al of de spoorbreedte voor er anders door wordt?
|
Quote:
Een 79'tiger zonder rembekrachtiging ?? :eek: Dat lijkt me sterk, want vanaf 1972 was dat standaard op een T2b, maar het zou zomaar kunnen dat ze bij jouw een keer de vooras hebben gewisseld voor een 1971 exemplaar, en daar zaten wel schijven op, maar geen rembekrachtiger :( Quote:
Jij kan vóór volstaan met de montage van 5x112 -> 5x130 wieladapters, achter zul je moeten omboren naar 5x130, maar in beide gevallen kan ik je wel helpen, stuur maar een pb @Oskar; een setje 16" Fuchsen ligt bij de polijster, maar die zijn nog niet klaar, vandaar deze 'noodgreep' wat betreft de karreNwielen (nieuwe spelling :tongue: ) Spoorbreedte wat betreft de 5x205 schijfremset (voor bussen) zal niet veranderen, wat betreft kever zijn we er nog niet uit, en dat gaat er dit jaar ook niet meer van komen. |
Quote:
Volgens mij was de rembekrachtiger een optie die vanaf een bepaald jaar standaard was voor Nederlandse bussen. Kan dus zijn dat andere duitse bijv. deze niet hebben. M'n 70er T2a had bijv. ook een bekrachtiger. Verder een erg leuke ombouw Alain. |
Ja,ik ben uit Belgie,maar ik heb mijn busje in Duitsland gekocht!!
Polle Bollen met die bussen!!! |
mijn bus is ook van 79 en ook zonder rembekrachtiging.
Wel moet ik er bij zeggen dat dit busje was gemaakt voor het Belgische leger. Kan dus goed zijn dat dit allemaal zo goedkoop mogelijk moest zijn. Vital |
Staat hem goed kruk...
Ben zelf meer een old skool fan, maar dit is toch ook wel erg wijs :D |
Quote:
Weet ik Peter... bij jouw zal straks mooi een 5x205 schijfremsetje passen ;) |
Ik geloof dat je aan de eigenaar van die bus ook een een 5x130 setje kan slijten Alain.
Tenminste als ik zo naar z'n roooofreck kijk |
Hèhè, grappig.
De eigenaar van de bus woont in de buurt waar wij op vakantie waren deze zomer.Echt een lekker geval en een daily driver! Het is een t2a/b, de achterkant vind k ni zo mooi... Aircooled greetz, Humby :cool: |
|
|
Quote:
Klopt .. maandagavond was hij hier, en hebben we het één en ander gepast. Gister bij Brian alle onderdelen besteld, en vóór Budel rijdt hij dadelijk met 4zuiger Boxsterklauwen op z'n bus :D. Winst die we gaan halen met de 944 naven tov de 5x112 naven en adapter 5x112 -> 5x130 was voor hem de reden om om te gaan bouwen. www.karrera.net |
Mooi busje wat dus alleen maar cooler wordt! Goeie herinneringen aan tijdens Das Drag Day 4, ontzettend veel lol met hem ^ gehad!
Zal em op Budel ook wel zien dus :) |
Quote:
Jij ook al, die gast kan je er echt wel bij hebben. Heel erg gelachen met hem. |
Quote:
en kijk eens wat de postbode net kwam brengen .. |
Wanneer gaan we bouwen Alain, ikanie wachten.
|
Quote:
Leuke forumnaam, Wolf erg toepasselijk als je weet wat voor werk je doet. Alleen jammer van dat onderschrift :chair: |
Wolf hier ook aanwezig tegenwoordig??? Haha, gezellug :cool:
Groetn ùt Fryslan :D:D |
Quote:
Als het meezit komen deze week de laatste onderdeeltjes binnen .. platte vetkeerringen, Aeroquip nippels, nwe wiellagers. Vanwege de montage van de 944 naven met de relatief (naar Porsche begrippen) kleine remschijven, moesten er nieuwe adapters voor de Boxster achterremklauwen worden gemaakt, dit omdat anders de remblokken buiten de schijf zouden uitkomen. Gelijk ook maar even alles in elkaar gezet, en alles komt supermooi uit !! :cool: Gisteravond samen met Mac Gyver alles op- en ingemeten, en dan is het straks alleen nog maar een kwestie van âuwhu eraf, nieuwe erop. Alles gaat nog wel even door de straal- en spuitkabine, want dit is geen reklame voor Area51 ;) www.karrera.net |
Quote:
Ooow what a showman!!! :cool: Neenee, echt vetjeuhs en properkes gedaan!!!!! :eek: Aircooled greetz, Humby :cool: |
Ziet er netjes uit hoor. Ben benieuwd naar de foto's na het stralen en spuiten.
|
Ben benieuwt hoe de bus er na vanavond uitziet wolf???
|
Quote:
Helaas westy Soixante neuf .. nog niet alle onderdelen zijn er .. voorwiellagers komen donderdag pas binnen, dus Budel eronder gaat niet meer lukken. |
Ik heb het gehoord, ik heb ook een tijd op mijn spullen zitten wachten,
maar kan vanavond beginnen met bouwen, met de hulp van wolf natuurlijk cu |
Quote:
alain, kan ik ook boxter klauwen en schijven op mijn bus monteren met mijn radars . gr bertjan |
Quote:
Nee, dat gaat niet lukken .. de boxsterklauw is te breed, en komt met de 5x205 flens in de knoop. Kheb wel op het spijlbustreffen (30-6 t/m 2-7) 'onze' eigen 5x205 schijfremset bij me :) |
Quote:
jammer leek me nml wel gaaf. ik zie je op de spijlbus meeting |
Heeft m'n bus zometeen dragbars op de voorkant nodig? Hij staat al iets voorover en met al dat vertragende vermogen gaat ie kantelen!!!!!! De sprint van 100 naar 0 gaat in ieder geval veel sneller dan van 0 naar 100. Ha ha. Ik zie je maandag. Eindelijk schroeven. Ik ben benieuwd. Mzzl
|
All times are GMT +1. The time now is 17:33. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.