Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   1300cc opvoeren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17810)

dafour 11-02-2006 18:30

1300cc opvoeren
 
hoi

ik wil graag men 1300cc carb(60pk) uit de jetta1 wat opvoeren,wat is er mogelijk?

g-lader mogelijk?

groeten

Menace 11-02-2006 18:56

G40 blokkie derin leggen moet lukken jah.

moet je uiteraard wel de hele handel aanpassen, kabelboom, remmerij enz enz

vw golf 1979 11-02-2006 19:11

andere (grotere) carb. er op, sportnokkenas er in. er zijn zoveel dingen mogelijk. hangt er een beetje van af hoe veel vermogen je meer wilt en wat je budget is he

dafour 11-02-2006 20:06

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
andere (grotere) carb. er op, sportnokkenas er in. er zijn zoveel dingen mogelijk. hangt er een beetje van af hoe veel vermogen je meer wilt en wat je budget is he


bwa met een 10 Ã* 15 pk ben ik al content..


G40 blok is geen optie.moet deze blijven

Gert 11-02-2006 20:16

Ligt ook aan je budget : Serge Pot is erg handig met die blokkies .

AD G60 11-02-2006 20:33

Wat valt er met bijv. cbr600 carbs uit te halen? Veel verder als 100 pk zal het niet worden denk ik of wel?

berendd 11-02-2006 21:50

ik heb nog een setje cb750 carbs liggen, leuk bod en ze zijn van jou.

serge is goed in het maken van inlaatjes en de 15 pk zijn weer in de pocket

millie 12-02-2006 00:59

Kost alleen brandstof maar werkt perfect c.o hoger zetten.:D

schiet vooruit,denk erwel om dat je hem voor de keuring weer op 5.0 zet.

Goldfinger 12-02-2006 02:26

Quote:
Originally Posted by millie
Kost alleen brandstof maar werkt perfect c.o hoger zetten.:D

schiet vooruit,denk erwel om dat je hem voor de keuring weer op 5.0 zet.


c.o op 5.0 bij apk? :eek:
0.5 bedoel je zeker ;) :D

Wim_pie 12-02-2006 10:05

ligt eraan wat voor bouwjaar hij heeft
tot 84 dach ik of zelfs iets jonger mag je 4.5 hebben aan co2

vw golf 1979 12-02-2006 21:35

hier in belgie mag je 4.0 hebben dacht ik met carb. werkt idd ook co hoger draaien, maar scheelt geen 10pk. je voelt het wel (in het begin toch :))

AD G60 13-02-2006 13:04

Ik zag gisteren op de midwintermeeting een blauwe polo met cbr carbs en spaghetti spruitstuk erop volgens mij. Is die van iemand van hier? Ik zal vanavond een fotootje postten...

sjampoo 13-02-2006 13:15

Ik schat zo: Serge Pot himselve.

D'r zijn ook andere manieren, maar motorfietscarbs zijn toch wel ' the shit ' de laatste tijd.

Zweiter 13-02-2006 14:03

wij hebben ook 4x36mm CBR carbs op de 1300cc in de jetta, met een inlaatspruitstuk door serge gemaakt. gaat prima hoor!

http://www.vwforum.nl/photopost/dat...jetta_carbs.jpg
hier meer info van de opbouw (door Tommy destijds gedaan):
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=504

AD G60 14-02-2006 13:09

@ Freak: Wat moet er verder aangepast worden om dit lopend te krijgen? Dan denk ik vooral aan de benzinetoevoer. Ik weet niet of er nog veel meer aangepast moet worden? En haalt dit met de standaard kop en nokkenas veel uit of is het ook aan te raden om een andere nokkenas te monteren en de kop te flowen? Spaghettispruitstuk komt dan misschien ook wel van pas? Past een spaghetti van een polo 6n 8v trouwens?

dafour 14-02-2006 18:09

btw zuipt dit zo hard zo'n 1300 carb?anders is het goed mogelijk dat ik hem wegdoe met onderhoudje en nieuwe v-maxx shroefkit

Zweiter 14-02-2006 18:20

@AD G60: de opbouw is door Tommy gedaan, die zou je hier specifiekere vragen over kunnen stellen. ik weet dat bij onze setup een brandstof retour leiding nodig was en dat er een elektrisch benzinepompje van een cbr (nieuw geloof ik 30 euro ofzo) is gebruikt. Tommy had toen plannen om een bewerkte kop en een andere nokker te gebruiken, maar heeft dit toen uiteindelijk niet gedaan (dit is ook in het topic te lezen, waar de hierboven geplaatste link naar verwijst). Ook zou Serge Pot je misschien met dergelijke vragen kunnen helpen: dat is zo'n beetje de master op dit gebied en kan ook tegen goede tarieven helpen met afstellen, opbouwen, etc. (www.spottuning.nl)

@dafour: een 1300 carb schijnt inderdaad nogal te zuipen. 1 op 13 schijnt moeilijk haalbaar te zijn. het verbruik met cbr carbs neemt niet eens zo heel veel toe. met 4x36mm is het verbruik ongeveer 1:10/11.

serge pot 14-02-2006 18:49

op een standaard 1.3 met cv carbs kun je 1 op 15 lopen met scherpe sproeier afstelling .en rustige voet 1 op 14 met alleen een rustige voet .
ik ben idd de eigenaar van die blauwe polo met vuil camo.
hier ligt een 1.4 in met compressie 13,9 op 1 ,bewerkte kop 280 stok .en alles wat je gezien hebt .als je goed geluisterd had tijdens mijn weg rijden d weg op had je hem horen gillen (was max rev)

dafour 14-02-2006 19:10

Quote:
Originally Posted by Freak
@dafour: een 1300 carb schijnt inderdaad nogal te zuipen. 1 op 13 schijnt moeilijk haalbaar te zijn. het verbruik met cbr carbs neemt niet eens zo heel veel toe. met 4x36mm is het verbruik ongeveer 1:10/11.


hoeveel km's is dat dan met een tank?

Rebel85 14-02-2006 19:14

tankinhoud in liters x 10/11 ;)

AD G60 14-02-2006 21:10

Deze is dus van jou Serge, wat leveren jouw aanpassingen aan vermogen op?



Hebben de cbr carbs nog een voordeel tov webers? 40er webers hebben toch grotere gaskleppen lijkt mij?
En wat kost zon spruitstuk voor CBR carbs bij jou Serge? En het aanpassen van de kop incl. nokkenas. Op jouw polo zie ik ook een spaghettispruitstuk, is deze van een polo 6n 8v of echt voor een ouwe polo?

AD G60 14-02-2006 21:13

Heb de prijzen al gevonden :)

carburateurbank van af €90,- tot en met €150,-(ligt aan inkoops prijs)
inlaat spruitstuk (rvs)eigenbouw €200,-

serge pot 14-02-2006 21:16

dees is idd van mij .
40er webers hebben idd grotere gaskleppen maar de venturi is bepalend gezien de doorlaat van je inklaatklep.vandaar 36mm cv carbs op een 1.3kop(36mm inlaatklep)
heb dus en 1.4 apq(is gelijk aan aex) blok genomen ,mh cylinderkop ,koperen koppakking ivm kompressieen warmte doorvoer.spaghetty is voor oudere polo.
nokkenas is 260 euro,pouly 75 kop bewerking 300,inlaat 200 .
zit nu rond de 140 pk geschat .reken maar na originele compressie is 10,2 op 1 ,nu 13,9 op 1 en kop zal een 45% winst leveren met de carbs nokkenas en uitlaat systeem .blok komt dus uit een lupo ,maar is bouwtechnisch gelijk aan de 86c modellen

serge pot 14-02-2006 21:18

olie koeler is van golf mk1 gti met universele adapter

serge pot 14-02-2006 21:19

webers hebben de neiging tot verslikken bij abrupt volgas geven en geven een n iet constant mengsel over het toeren gebied ,tevens is co afstelling een ramp .met cv carbs heb je een constant mengsel afgifte.en directe respons op het gas ,zelfs beter als injectie

serge pot 14-02-2006 21:27

met die cv carbs zei de apk monteur al bij voorbaat afkeur co is niet goed ,waarop mijn reaktie was dat deze beter stond dan zijn bmw .0,13 op mijn carbs ,0,24 op zijn bmw injectie met kat

AD G60 14-02-2006 21:33

Voorlopig even de laatste vraag dan, kan dit ook allemaal met een 1.3 blok uit een Jetta mk1 of wat is hier wel mee mogelijk?
En verder heb je voor de benzinetoevoer alleen de pomp van een cbr en een retourleiding nodig?

serge pot 15-02-2006 23:34

er kan heel veel met een gf motor .de originele benzine pomp op de kop is voldoende

AD G60 16-02-2006 11:30

Thnx voor alle info! Nu eens afwegen wat het gaat worden: G60, 1.3 op carbs of standaard laten.... Eerst zal ik de verbouwing van mijn huis maar eens afmaken.

sjampoo 16-02-2006 11:48

edit - ochtendhumeur - edit

richard-polo 16-02-2006 12:06

:confused: nou breekt m,n klomp..
dus volgens sjampoo mag je geen vragen meer stellen op een forum..!! alleen als je echte planen hebt.. kom op zeg.. :redface:

rogek 16-02-2006 12:08

waar is et forum dan voor? ;)

hey, serge, je hebt niet toevallig nog een 3f nokkenstok liggen voor de nz van me meissie?

serge pot 16-02-2006 21:59

heb een combi van spullen .3f stok ,computer met max rev 8000, lucht massa meter van golf mk2 met open filter .als je een drukpotje hebt van +- 3cm doorsnede heb ik nog een aangepaste .dit gaat als set weg voor 100 euro

rogek 16-02-2006 22:07

tjek je mail

serge pot 16-02-2006 22:09

sjek reply


All times are GMT +1. The time now is 00:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.