vw kever 1200 van 65
ben sinds eerste weekend bezig met het restauren van eeb vw kever van 1965, het is er eentje met heel wat werk aan maar al bij al staat hij nog redelijk foto's volgen
|
dit is hem toen we hem gaan halen zijn in de limburg
|
ahja commentaar en hulp is altijd welkom als er nog mensen zijn die stukken hebben voor 65 laat het gerust weten
|
nice, weer een project om te volgen:)
succes! |
Quote:
ben nu bezig alle foto's online te zetten maar denk tegen morgen alles er op te krijgen |
mooie basis !! veel succes, blijf em volgen...
|
zo den auto verplaats naar de locatie waar we er aan werken de duerpanelen gedemonteerd zpalt te zien zijn de zetels en de rest van het interieur in zijn perfecte staat gebleven met een origineel wolfsburg stuur |
de kofferbak met de naftbak
de motor die nog perfect zou moeten draaien, tot nu toe nog niet getest met nog een proper dasch bordjen |
Mooi interieur ja, erg compleet en origineel :rolleyes: ;)
Wat zijn je plannen? Ik ben zelf bezig met een resto uit 1963! Nagenoeg hetzelfde als deze. Succes iig, blijf dit wel volgen :) |
de dag na de aankomst direct beginnen werken dan maar he
eerts en vooral het interuer verwijderd met de voorzetels te beginnen natuurlijk dan maar de achterbanken verwijderd |
de rest van de foto's volgen morgen heb er nog z'n 30 de plannen met de kever zijn zoals deze foto die ik hie bijvoeg maar dan met originele gepoederlakte velgen, zonder bagagedrager, alles op 6 volt laten staan en dan plat tegen de grond hangen hopelijk tegen augustus af te krijgen. dit weekend achter het gerief geweest om mn chasis op te lassen
|
dan hebben we da achtervleugels verwijderd
dan de naftbak en de voorvleugels |
dan de kabels die aan de motor zitten losgekoppeld, het was de bedoeling om hem volledig body off te doen dusja
dan het stuur gedemonteerd |
wij denken en dan is het nu enkel nog de rest van de kas los te vijzen aan de zijkant, vergeet da maar, de mens van wie we hem gekocht hadden had er zelf al aan gewerkt en hat het voorste deel vast gelast,.... wrm is ons nog altijd een vraag want het chasis moest zoiso er toch af op op te lassen
en dan toch maar verde losgevezen, bijna alle vijzen zij afgebroken van de rottigheid, ofwel zaten ze zoÃ* vast dat er geen loskrijgen aan was en dan opliften maar die kas hebben we met 6 man gedaan en dan maar op eejn pallet zetten onde de bomen aangezien we nog geen echte werkplaats hebben |
chasis er mooi naast gerold
dan de motor met cardans losgekoppeld van het chasis was me da een misere jong, eerst dachten we de assen achteraan er af te halen maar lukte niet, vonden niet hoe we deze los kregen en dan ale die smerige vijzen die verroest waren veel werk aan gehad, de remtrommels nog zo iets moest iemand ons kunnen zeggen hoe we deze zouden open krijgen zonder slijpen we hebben al van alles geprobeert, bollodeuse me nen langen staaf op den sleutel te zetten maar niet los te krijgen he dus tips altijd welkom |
wieldopjes op de kop kunnen tikken via internet en nog in perfecte staat
ook 2 nieuwe deuren gekocht om eventueel stukken uit te slijten maar de rechter deur gaan we gewoon vervangen de dueren zelfde dag nog gedemonteerd |
dan nog reservewiel aangeschaft, normaal gezien origineel van 65er dus beter kan het ni zijn he
voorvleugels gekocht in wieze dit jaar want degene die op de kever stonden waren zo rot als maar kon zijn |
ruintenwissers ook uit wieze en tzen nog de echte oude
de scharnieren van het kofferdeksel direct na het demonteren afgeschuurd en in rodemiend gezet tegen de roest en uiteindelijk toch al maar eens de wieldopjes gekuist met chrome blink zie zien er stralend uit vindt ik zelf voor de rest is dit alles dat momenteel gebeurd is, ben dit weekend nog onderdelen zoals bodemplaten en de kokerbuizen gaan halen bij bbt en heb nog een achterplaat ook meegebracht woensdag of donderdag komen de rubbers voor de vleugels aan en de treeplanken, startslot en rubber voor chasis heb deze besteld bij paruzzi en zullen hier uiterlijk donderdag aankomen hoop ik en dan is het lassen geblazen, mn cahsis oplassen laat ik doen door paar maten die dan ook e franksken kunne bijverdienen aangezien ik zelf niet kan lassen maj voor e vriendenprijsje. als der commentaar is of zo laat gerust weten, hulp is ook altijd welkom :p:p:p |
kicke man, gaat al de goeie kant uit zo te zien, leuk dat er weer hard gewerkt wordt, maar hij moet wel aan het asfalt plakken he!!! Grtz en veel succes met de restauratie
|
zie ik da nu verkeerd of hedde staande koplamp spatborden gekocht?!
|
Quote:
awel den kever is van 65 en als we dezen gekocht emmen stonden er ook z'n spatborden op es vant weeken enen komen zien en die zeid dat een amerikaans type was ma tzen in ieder geval de just |
Quote:
Ja, kzat er ook al naar te kijken... die wieldoppen zijn iig geen originele voor dat jaar, dan moet je echt van die bolletjes hebben zoals bij mijn Kevert; |
Quote:
ja die bollekes zijn ook wel proper ma kzien liever die me da vw logo in 100 procent origineel gaat em toch ni worden zenne en iedereen zen kever is anders he kwil der een prachtstuk van maken da wel en terug int licht blauw mat of glanzend dat weten we nog niet |
Quote:
Good luck iig met de resto. Hij wordt drastisch aangepakt...maar dat mag ook wel zo te zien :woowoo: Greetz Ruud |
Quote:
ja moets hij in beter staat geweest zijn hij zou ratlook blijven staan zijn ahja da kost minder :) ma nu wordt em gewoon machtig alle ja hopelijk |
ah ok, zou je me trouwens het merk ijzermenie (foto zou helemaal top zijn) willen geven. i know, rare vraag ghehe
alvast bedankt |
Quote:
wat bedoel je want snap je niet goed waar wens je een foto van? |
van de pot menie waarmee je die scharnieren hebt geverfd....ik zei toch, tis een rare vraag.... haha
|
Quote:
wij hebben da nie geverd das spijtmine da we gebezigd emmen ma kzal pic van maken morgen of zo want kever sta ier 20 km van dus is nu nogal moeilijk |
die wieldoppen gaan niet passen.
Op de grote 5-steek passen alleen de bolle wieldoppen. Die zijn er ook gewoon met logo. Succes met de resto! |
Goed bezig, succes met de restauratie!
|
Quote:
raar heb het net getest op mn reservewiel en ze passen perfect en zitten er goed opgeklikt |
ik dacht ook al dat het staande koplampen waren.
ik weet niet of dat de bedoeling is maar anders ben je de eerste die een liggende koplamp naar een staande gaat ombouwen.... maar als dat de bedoeling is.... en die wieldoppen,horen dat geen bolle te zijn of waren dat in 65 al platte? ik ben zelf bezig met een 60er dus ik volg je project op de voet,veel succes |
Quote:
Is het reservewiel niet van een bus? Er zitten, zover ik zie, toch sleuven in? Succes ermee verder! |
Wieldoppen zijn waarschijnlijk van een 67'er.
Passen op 5-steeks velgen maar zijn niet juist voor het bouwjaar. De velg is i.d.d. een busvelg.. En de spatborden zijn van een zogenaamde spaarkever van na 67. Dus....... |
[QUOTE=rastaman]
ook 2 nieuwe deuren gekocht om eventueel stukken uit te slijten maar de rechter deur gaan we gewoon vervangen de dueren zelfde dag nog gedemonteerd deuren zijn niet de goeie voor dit bouwjaar de inkepingen achter de handgrepen/sloten en de handgrepen zijn anders...!!!! dus ff opletten of allebei de deuren vervangen dan rij je met foute deuren of de goeie erbij zoeken... |
Quote:
helemaal met pechie eens spatborden zijn iig voor een kever van na 67 op deze kever horen de liggende koplampen...zou zonde zijn om deze er op te zetten.... |
oke mannen in ieder geval bedankt om dit te melden allemaal, maarja kan ze in iedergeval wel verkopen, voor de mensen die het propject volgen morgen komen er foto's bij van de onderdelen die ik heb besteld ze zijn vandaag geleverd zodus de mannen kunnne beginne met lassen als ze hun halfautomaat hebben
zodus gooaaan zouk zeggen he |
Dat komt allemaal wel inorde. ja, en diene halfautomaat, dat is te zien heoveel werkjes we hier nog moeten doen he :D
|
All times are GMT +1. The time now is 08:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.