Polijst vragen.... stel ze hier!
misschien wel handig om er een apart topic voor te openen.
nu ik mijn randen wil polijsten stuit ik op een paar kleine dingetjes: de randen van m`n velgen waren origineel gepolijst, maar zijn in de loop van de jaren lekker aan het oxideren geweest nou heb ik ze eergister even glad geschuurd met P1000 waterproof en ze zijn echt heel mooi glad geworden. Daarna nog even voor de lol met de polijstborstel overheen geweest en ze begonnen te glimmen! :eek: maarrrr.... de oxidatie zit er nog in. Hoe krijg ik deze weg? ik was zelf van plan om even naar de bouwmarkt te gaan en een paar velletjes P600, P800 en P1200 op te halen (p1000 heb ik al;)) en de oxidatie er proberen uit te schuren vanaf P600... is dit verstandig? en.... moet het waterproof zijn of kan het ook droog? groeten rene |
is toch wel wat moeilijker dan je dacht of niet
|
ben geen expert, maar:
die oxidatie krijg je er inderdaad al schurende uit, hoe je dit dit doe: -grof schuurpapier, gaat de oxidatie er sneller uit maar moet je naderhand langer schuren om m weer glad te krijgen -minder grof schuurpapier, langer schuren om die oxidatie weg te krijgen maar minder werk om het naderhand weer glad te schuren om het even dus, beetje inschatten van hoediep die oxidatie is... goed idee by the way zo'n topic'ie, goodluck en de harten in het orange he ;) |
Quote:
nee, valt me om eerlijk te zijn 100% mee... ik had niet verwacht dat ik zo snel al een fijne bling op mijn wielen had! maarja.... `t is ook maar een velgrandje hè |
Quote:
dank u dank u :D ik ga wel ff kijken! harten.. ja misschien doe ik ze toch matzwart... we`ll see... eerst maar de randen bling ;) |
ben alweer een stapje verder nu.. beetje experimenteren geweest met schuurpapier... duurt veel te lang met p600 en p240 eigenlijk ook nog.....
ga zo weer ff naar de bouwmarkt voor nog groffere schuurpapier.... `t valt mij trouwens mee hoe zo`n bling je nog krijgt van `t polijsten na het schuren met p240.... ik dacht dat je je hele velgen bekraste etc... groffere durf ik nog wel aan dus ;) ik moet en zal die oxidatie eruit krijgen :) |
Wat voor een velgen zijn het eigenlijk. Misschien een pica van de hele velg?
|
zijn OZ wielen, alu kapje zit er ook bij hoor :)
|
Moeten die wielen onder die Vento komen? Het hart wordt dat in de kleur van de auto gemaakt?
|
schuur je met de hand of met een boormachine?
|
|
Quote:
das geen vento joh, maar `n golf 3 :) enne... ze komen daar niet onder, maar onder m`n golfje 1 hè :D |
Quote:
met de hand :) khad je link al ff gelezen, heb ik al eens eerder voorbij zien komen, iig bedankt! ben nu bezig met korrel 80, hiermee gaat de oxidatie er wel sneller uit, zelfs de stoeprandschade krijg ik eruit! ik heb nu zowieso 1 velg zonder stoeprandschade! jeeej ;) |
Quote:
Bijna hetzelfde he. :) |
Quote:
ik neem et je ook niet kwalijk ;) |
Hee hoi,
Als je je wielen goed wil laten glimmen zijn er een paar dingen waar je van te voren ff over moet na denken...... want een goed begin is het halve werk zeggen ze....!!! Ten eerste is de vraag hgoeveel tijd en geld ga ik besteden aan iets... Je zou ze kunnen weg brengen en evt de rand een klein beetje kunnen laten afdraaien, maar dit kan niet met alle randen omdat er bv een ventielgat in zit. En dit kost geld. En natuurlijk heel goed schuren van te voren.... maar begin niet te grof. Korrel 80 is erg grof als je met de hand gaat schuren vaak gaat dit te snel en shuur je deuken in de velg rand die je pas weerziet als je het hebt gepolijst en dat is zonde houd daar ff rekenschap mee. 180/ 240 is grof zat. en dan jaaa alle stappen doorlopen tot 1000 waterproof. Of nog verder tot 1200/2000. Dan zul je zien dat het allemaal veel beter er uit gaat zien.......... :) MAAR DAN BEN JE WEL EEN PAAR UUTJES OF DAGEN VERDER...... :frown: Gr Joostema |
thanx!
ik gebruik korrel 80 omdat ik anders die rottige oxidatie niet uit de rand krijg :( en afdraaiien... nehh, wil het een beetje lowbudget houden :redface: |
weer een stapje verder :)
|
heb net ook zo'n wolfcraft polijst-setje gehaald! ga ook maar eens serieus proberen om een glimmende dynamo te krijgen. :cool: als dat lukt dan kleppendeksel.... :D
|
Quote:
Waar heb je hem gehaald? |
hier in haarlem bij vd boogaart. 11,45euro (een betere ijzerware zaak)
maar dat polijsten is dus nix voor mij! ben net begonnen met dynamo. maar hier heb ik dus echt 't geduld niet voor! voor de boormachine hebben ze alleen grof schuurpapier bij de bouwmarkt, verder heb ik alleen een excentrische schuurmachine. EN MET DE HAND SCHIET ECHT NIET OP!! miss zo'n smal bandschuurmachinetje halen. daar kom je wel makkelijk mee in alle hoekjes of niet? een 'powervijl' bedoel ik. |
hahahaha ik ben er ook achter dat je erg veel geduld moet hebben :p
|
en voor de kosten die je gemaakt hebt kan je allang de velgen naar kees of joost brengen...
echt ik heb t ook gedaan... maar reken het maar eens uit..worden dure velgjes zo hoor.. breng ze gewoon weg.. |
vindt 't wel leuk als 't uiteindelijk lukt. maar ga idd geen dure uitgave voor doen.
miss dat een dynamo wel geen goed onderdeel is om mee te beginnen? morgen ff kleppendeksel halen op de sloop. lijkt me al veel makkelijker ipv al die kut hoekjes op een dynamo. |
alu kleppendeksel?
|
gewoon standaard kleppendeksel. weet niet of dat alu is... dynamo is volgens mij ook alu, vond 't iig niet erg hard metaal.
is alu lastiger dan ofzo? |
ik heb vroeger ook al veel gepolijst... motorblok / versnellingsbak/ dynamo/g lader etc...
maar de kosten die je maakt voor polijstblokken...schijven etc..etc.. echt breng t weg..scheelt gewoon geld en een heleboel plezier.. |
Quote:
dat denk ik ook wel ja. Omdat je alles moet aanschaffen voor 1 onderdeel. Kees, peter en zo maken er min of meer zijn werk van. Dan is het anders. Het is wel leuk om zelf je blingers te creeren maar kan ook hoop ergenis geven. Als het niet lukt moet je alsnog ander kopen of toch weg brengen Ik wil alleen mn glader polijstenmaar omdat hij is gereviseerd wacht ik op de volgende beurt met al dat polijst slijpsel, / stof is niet bevordelijk voor een g60 dus nu voorlopig een kleurtje |
psies... heb velgen gepolijst etc....ook voor anderen.. maar heb nu echt zoiets..kees en joost en peter hebben gewoon talent voor zulke dingen plus als ik nu.. getrouwd..drukke baan ..kind op komst etc er tijd voor moet gaan maken..dan is het die paar centen echt wel waard om t weg te brengen...
|
Quote:
heb mn harten ook met 80 geschuurd toen van die bbsjes helemaal op geschuurd tot 2000 en ze waren zeker bling bling. maar kwa kosten van het weg brengen en zelf doen ben ik het niet helemaal mee eens of dat nou echt goedkoper is om ze weg te brengen. en ja natuurlijk je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. maar de kosten voor schuur papier en pasta en polijst borstels vind ik nog wel mee vallen je kotm echt niet boven de 100 euro. dus mijn mening is zelf doen is goedkoper plus dat je kan zeggen dat je ze zelf hebt gepolijst dan zijn de positieve reacties leuker om te horen dat je je werk goed gedaan hebt. en ik kan het weten. groetjes bas |
en een boormachine etc etc...tuurlijk je hebt het liggen maar denk daar ook maar eens over...
en bas als je straks met je 7de set velgen bezig bent dan breng je straks ook wat sneller een setje weg..;) |
Even glasparelen dus.....met schuren krijg je die oxidatie er niet uit.
|
waarom zou je dan de oxidatie er niet uitkrijgen?
|
kees je hebt pm
|
Quote:
Omdat je niet tot in de allerkleinste scheurtjes en putje komt. Maar met 75uq glasparel lukt je dat wel. Daarna kun je gaan schuren. Schuren is om grof oppervlakte vlak te maken. |
Quote:
Niet helemaal mee eens, met parelstralen krijg je de oxidatie wel uit het putje, maar als je het putje laat zitten blijf je na polijsten zien. Ziet er wel netjes uit maar is niet perfekt. Het is maar hoe ver je gaat |
Quote:
Heb je wel gelezen wat ik heb geplaatst?? :rolleyes: NEE DUS! Stralen is een voorbewerking, daarna MOET je nog schuren om het vlak te krijgen. |
Maar dan zou je dus het putje alsnog wegschuren?
Waarom dan eerst stralen? |
Quote:
Omdat je dan echt alle corrosie weghaalt. Als je ruw gegoten alu delen hebt kun je soms niet alles weg schuren, dan blijft het niks over of je krijgt hele rare deuken of effecten in het onderdeel. Straal je eerst, zie je waar je iets moet doen. Je kunt ook putten in alu eerst weer opvullen met aluminum. (bij velgen soms niet een echt goed idee vanwege de warmte inbreng) En omdat je dan ook kunt zien waar je moet schuren. Het scheelt je gewoon heel veel werk. Maar als je zelf nog nooit gepolijst hebt....kan ik me de vragen voorstellen. En NEE ik heb mijn motorblok delen niet gepolijst. En velgen polijsten heb ik helemaal geen zin in. Ik ben geen poetser. Ik rem 1 x en kan opnieuw beginnen. Heb alles met glasparels behandelt, en in de blanke lak gespoten. Maar ik kan wel polijsten....van plastic tot goud :tongue: |
die blauw achtige vage vegen die achterblijven na het polijsten... poets je die weg met belgom?????
|
All times are GMT +1. The time now is 19:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.