bbs rm 012 harten kleur??
heb mn bbs binnen, en zit me echt af te vragen welke kleur ik de velgenharten zal spuiten..
mn cabrio is wit en het dak is zwart, en om nou zo'n in mijn ogen saaie kleur, als zilver of goud te kiezen vind ik eigenlijk ook niks... iemand misschien enige ideeën?? of foto's van witte cabrio's met bbs rm's? ik hoor het graag |
|
zwart zou idd kunnen bij mij, alleen is weer zo karakterloos tenzij ik misschien matzwart doe? :screwy:
wit hart op witte auto zou ook niet mooi staan denk ik..zat te denken aan die kleur net als de derde van jou, maar dan word het ook weer zo'n kermis :D in jou geval zou ik zeker gaan voor die antraciet grijzen :thumbup: |
Antraciet metallic, dat zou goed staan. Misschien met een vleugje bruin erin.
|
Quote:
beetje een soort koffie achtige kleur? |
Nja, een kleur die op afstand gewoon antraciet lijkt, maar die je zo donker houdt dat pas wanneer je goed kijkt, ziet dat het eigenlijk bruin is. Zo donker. Dat is klasse. Staat ook zeker mooi bij het blauw van Peter. Vind ik dan toch.
|
[QUOTE=Style]Zit met het zelfde probleem dat ik maar niet kan kiezen welke kleur ik ze maak voor mijn MK1.
[QUOTE] Beetje of topic, maar hier een shop van de mijne (met dank aan DutchDawn) |
oranje! @wessel
|
Je kan die mooie donker bruin metallic krijgen als je als basis zwart neemt en dan zowel zilver als goud metallic door de verf mengt.
Als de zon er op staat lijkt het een beetje bruin/brons . Zeer mooi en de diepte in de lak is dan ook super. Maar smaken verschillen. |
En uiteraard wat doe je poedercoaten of spuiten ;)
|
nja, met poedercoaten heb ik weinig keus.. de meeste den alleen standaard kleuren, en degene die wel aprte kleuren poedercoaten vragen er weer de hoofdprijs voor
aangezien dit mijn dagelijkse auto gaat worden straks, lijkt me poedercoaten toch het verstandigste want het is roestbestendiger, heeft minder onderhoud nodig, en is goedkoper als spuiten... |
zo! gisteren mn setje opgehaald dus we kunnen aan de slag, alle vier kaarsrecht, compleet en zonder stoeprandschade. blijken de velgen nog 7J te zijn ook, dus scheelt me alweer iets! en dat voor minder als de belachelijke k*t prijzen die ze tegenwoordig voor zo'n setje bbs rs 764 4x100 16inch vragen ( wat eigenlijk het enige alternatief was, als ik deze niet kon vinden)
|
Nice, rm is altijd goed. Die 764 komen niet eens close :D
Dan eerder 001 of een variant daarop. Succes met opmaken, ben benieuwd! |
nee maja, in eerste instantie.. kwam alleen maar rm setjes tegen van over de 1000 euro, heb deze nog niet eens voor de helft gekocht:D goeie deal dus
er staat alleen een vw teken in met het nummer 191 060 025, zouden deze van een g60 of edition one ofzo af kunnen komen? |
rm012 is origineel het edition wiel. Die is 6,5j. Omdat je zegt dat je 7j hebt vermoed ik dat er andere randen op zijn gezet of dat je een andere set hebt als de 012.
Rm025 is 7,5j.. wat staat er in het hart? Die 1000+ is voor opgemaakte sets niet vreemd. Koop maar eens 4 mooie randen, nieuwe bouten, setje harten coaten enz. |
In het wiel staat bbs rm012 et-33 en ik vermoed idd ook dat er andere randen op gezet zijn, maar dit is het voordeel, die heb ik voor toch nodig, dus komt goed uit, hoef ik alleen twee 1,5J randen te kopen voor achter.
Klopt, heb het ook uitgerekend wat het me gaat kosten, maar dan ben ik gelukkig nogsteeds goedkoper uit. |
Quote:
Dan wil ik die 2 1inch randen wel overnemen. ;) |
wielen
Gewoon harten in het zilver of goud
Dit waren ook de orginele kleuren toen der tijd |
Quote:
Idd :thumbup: ben ik ook achter gekomen klein reken sommetje. Mijn setje gekocht uit elkaar: 350€ 4 orginele randen verkocht voor 50€ 2 doppen verkocht 20€ 280€ gekocht 2x orginele RS 1J randen gepolijst 200€ 480€ Gekocht 2x 1,5J randen 150€ 630€ 3 Harten laten richten 110€ 730€ 4 Harten poedercoaten 220€ 950€ 4 Nieuwe doppen 75€ 1025€ Alles in elkaar laten zetten 60€ 1085€ 4 nieuwe ventielen 15€ 1100€ 120 Nieuwe RVS boutjes 120€ Totaal: 1220€ Dit is dan mijn voor beeld he ;) kan waarschijnlijk nog wel goedkoper. Ik ga voor kwaliteit met coaten ,ga ook niet de moeite nemen om ze zlef in elkaar te knutselen. Had mazzel met de Japans logo's ;) en de boutje zijn er vast ook wel goedkoper ........ :rolleyes: En dan de bandjes nog :cool: |
Quote:
Isgoed, stuur je wel een pb als ze uit elkaar liggen ;) |
Quote:
Haha ja maar dat is het voordeel dat ik heb, ik heb ze voor 500 gekocht en heb alleen deze dingen nodig, Harten poedercoaten/spuiten 220 euro Nieuwe boutjes 105 euro 2 nieuwe ringen 1,5J ong. 200 euro ofzo? Met een beetje geduld kan ik vast ook wel aan een stel nette gebruikte komen Dan zit ik op 1025 euro, en dan kan ik misschien de biutjes nog wel verkopen voor 20 euro als ik geluk heb, en die twee ringen voor.. Weet eigenlijk niet wat ik daarvoor kan vragen, staan er twee op voor 200 euro, maar das netzoveel als nieuwe :screwy: dus zeg 150 euro ofzo dan hebben ze me 855 euro gekost.. Niet verkeerd toch? |
Zou ze wel eerst controleren Wessel ik ging om 1 velg te laten richten zat een klein deukje in het buiten bed.
Had ze wel alle 4 mee genomen maar ik kon er mooi 2 extra achter laten dit was dus niet te zien op het oog ;) Zou toch jammer zijn als je hier achter komt naar dat alles gecoat en in elkaar zit ;) |
Quote:
nou, ik heb ze dus getest en ze zijn recht, alleen wat wel is, bij twee lijkt het alsof er een deuk in zit maar dat is volgens mij gezichtsbedrog, omdat de band niet helemaal recht erop draait. maar dit moet ik toch nog eens goed gaan controleren, zonder banden, want als het een deukje is.. dan is het in feite bijna onzichtbaar. |
Waar hebben jullie die rvs boutjes gekocht
Voor 1,- ? |
Vind dit nu al geen grappige vraag Peter :D heb nog niks gekocht
heb alleen rond gevraagd wat de koste zijn om ze in elkaar te zetten samen met nieuwe boutjes en ventielen. |
nee.. maar dit zijn de enigste die ik kan vinden op mp e.d. staan ze op voor 0,87 cent per boutje
|
ik ben hier laatst op het forum trouwens een topic over iets tegen gekomen, en toen had iemand die bbs logo's/doppen zelf uit elkaar gehaald en ze opnieuw geverfd, weet iemand welk topic dat is?
|
Quote:
Dat zijn gewoon de chromen dacht ik zeker niet de RVS ;) En als je gaat coaten, boutjes er in laten mee laten stralen en coaten maar ? |
Quote:
Dat grappige gaat er vlug af als je ze moet monteren :D Laat ik 1 ding zeggen, goedkoop is duurkoop ;) Plannen zien er goed uit ! Suc6! Groetjes peter |
Quote:
Ik hoor t wel! :thumbup: Die van mp staat wel rvs bij. Voor 87 cent. Bij velgrenovatie kosten ze 1 euri p stuk. Wat is een gangbare prijs voor rvs boutjes dan? |
Vraag ik me ook af Eelco ik had de prijzen op gevraagd bij een bedrijf wat in deze zaken doet net als Peter en mij werd weer door gegeven dat de RVS €1,- per stuk kost en chroom €0,80.
Het zal hem waarschijnlijk als ik Peter zijn opmerking mag geloven in de kwaliteit/sterkte zitten. Bouten RVS heb je bv in A1 - A2 - A4. Net als dat je bij normale bouten 8.8 10.9 12.9 De meest gangbare RVS bouten zijn volgens mij die van A2 en dan zal A4 wel weer sterker zijn. Dus als je die A2 bouten voor 87cent kan kopen draai je ze waarschijnlijk zo kapot. Lastig wereldje he ,kreeg ook te horen dat het beter is om de rand waar de m7 gaatjes in zitten helemaal vrij te houden van coating. Maar hoe ga je dit voor elkaar krijgen ? ,het bedrijf bij ons in de buurt levert echt top werk met coaten maar die doen dit er bij. Staan voor namelijk grootte constructies delen van machines enz Ga misschien toch gewoon voor RAL 9022,of de 23 |
Miss vet op de rand? Dat t daar geen hechting heeft. Tis toch de binnenkant.
En ik vind 1 euro per boutje is wel te doen. Maar ik wil gewoon dat ik goede rvs boutjes heb, en niet goeikopes. Maarja ze verkopen alles onder de naam alszijnde rvs etc. Dus wil ik een goed en eerlijk adres. |
Idd want wie zegt dat de 87 Cent boutjes bij de ander niet gewoon 1 euro kosten :mad:
ik zal eens een velg mee nemen naar de coater en alles eens voor leggen ;) Maar waarom zou dit zo zijn die kit hecht op alles enigste wat ik me voor kan stellen maar ook weer niet is dat de randen er niet meer op gaan. En zeker als je een kwaliteit coater heb waar eerst grond kleur en blank op gaan. Weet nog wel bij me spruitstuk daar had ik twee hoekjes af geslepen maar de coating zat er dik dik op. Aan de andere kant de lak die er nu op zit is ook dik en als deze er weer volledig af gaat zou dit toch ook geen probleem mogen zijn |
Dit zijn die "rvs" boutjes, op 16nm gingen ze al Ik heb nu al bijna 20 jaar dezelfde en nog nooit 1gebroken. Ik monteer sinds 2 keer van die meuk gekregen te hebben geen velgen meer met zelf meegebrachte Boutjes. Maar snap het wel, tis goeiekoop ;) |
Auw en dan maar gaan uit boren,draaien met je net af gelakte harten :shake:
Tis is niet alleen goedkoop het zijn ook de aanbieders over alwaar je maar ook kijkt kom je dus deze bouten tegen. Quote:
Dacht ook ergens hier gelezen te hebben dat dit voor de randen gelden. |
@ style, klinkt raar maar ik heb het hier nagevraagd.. en die zeggen dat ze dat gewoon doen met schilderstape :S ik weet niet hoe dat verder zit maar het schijnt wel te werken
@sixpack: dus... je betaald voort 1 euro voor zo'n boutje en dan heb je nog geen fatsoenlijke? eigenlijk best belachelijk dat mensen het aan t verkopen zijn... |
Schilder tape gaat hem niet worden Wessel poedercoat gaat in de oven 180Gr :D zag net ergens op een site dat ze wel speciale tape hier voor hebben.
http://www.coating4all.com/c-193369...-voor-maskeren/ Zelf info vinden over de boutjes valt niet mee maar goed er wordt wel meer troep verkocht neem als voorbeeld die imitatie vulpijpen voor de MK1 :shake: Zo lang ze verkocht worden blijft het geleverd worden. Ik heb nergens op gekort met me MK1 was dat ook niet van plan met me velgen :D |
Doe dit werk nu een 20 jaar en al veel voorbij zien
Komen ;) Effin het lijkt een leuke prijs maar als je naar de ellende Kijkt.. Manman Je hoeft ze niet bij mij te kopen, Maar ik lever wel kwaliteit ;) |
Quote:
Wat kosten ze bij jou dan? Evt. In pb? Liever duurkoop dan goeikoop :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 04:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.