Corrado vr6 tikt
Hallo
vandaag de olie ververst van mijn corrado vr6. Hierna is de motor beginnen te tikken alsof de cilinderkop geen olie krijgt. De ketting is 10.000 km geleden vervangen dus denk niet dat dat het probleem is. Wat kan het nog meer zijn? Alvast bedankt voor het mee denken mvg Henri |
klepstoters, blijft die tikken ?? ook als je bijv een stukje gereden hebt
|
hij heeft ongeveer 10 min gedraaid met dat getikt en een heel klein stukje gereden.
het geluid hoort bij links bij het luchtfilterhuis weg te komen daar is het geluid het hardst te horen |
Goede olie erin? Als je te dunne olie hebt dan blijft hij ook tikken...
|
zit de dezelfde olie op als wat er af kwam
voor de verversing had ik er 5w40 op nu weer 5w40 en daarvoor nooit geen last gehad van hard tikkende motor. zat altijd wel al een klein tikje in van een klepstoter maar dat was nooit zo erg als nu |
Vervang het eens voor 10w40 Castrol en doe gelijk het oliefilter mee, dan ff 2 dagen rijden en dan horen of het getik blijft.
|
Ja idd, ik reed op 10w40 castrol...het is toch een wat ouder blok he ;)
|
Vandaag even weer mee bezig geweest.
Ben er achter gekomen dater geen olie in de cilinderkop zit dus uit voor zorg alvast een andere oliepomp met nieuw asje laten komen zat wel al wat spelling op hoop dat dat het is. Wat zou het dan nog meer kunnen zijn? |
Ik gebruikte eerst ook 5W40. In 't begin geen getik ook niet na verversen. Totdat de motor ook in 1 keer wel begon te tikken. 10W40 erin en 't was en is nog steeds over. Maar ik zou eerst die pomp maar eens vervangen.
|
Moi Henri,
Vraag het hier anders even: http://www.vr6clubholland.nl/forum/index.php Moet je gebruiker "Ati" even een berichtje doen. Dat is een VR6 specialist bij uitstek !! Als je er niet uit komt, doe me ff een berichtje via PB/FB, dan zorg ik dat je in contact komt met hem. Die jongen woont in de Stad Grun'n. |
Quote:
Dat is diegene met die andere moss grüne vr6 of niet Fred? |
Stuur maar pbtje... groetjes der mosgroene...
Greetz arie... |
Quote:
Het kan niet aan de olie liggen, immers is 5w-40 bij de koude start iets dunner als 10w-40... dus zal die juist eerder stil zijn bij een koude start daarvoor had je ook al 5w-40... :rolleyes: klepstoter geluiden zijn vaak het probleem door leeglopen, en of lang stil staan van een motor... in jou geval heb je een oliewissel gedaan, en is er dus even bij het starten een moment geen olie aanwezig, omdat je oliefilter zich weer moet vullen... je kan daardoor een luchtbel in het oliecircuit krijgen met als gevolg even tikken... van een hardnekkige klepstoter je gaf ook al aan dat er al wat licht tikken aanwezig was, dit zou kunnen zijn dat de klepstoter die dat veroorzaakt zich nu echt laat horen... :) een flush (motor flush) kan dit verbeteren, of oplossen, atf in de olie (max 0,5 liter) kun je beoordelen of het en klepstoter is (daarna weer olie verversen) :cool: klepstoters kun je ook beoordelen door de kleppendeksel te verwijderen (koude motor) en dan met een houten wig een voor een de klepstoters in te drukken (als de nok van de betreffende omhoog staat) maar, ik zou zoals ik jou verhaal lees, voor de zekerheid de oliepomp vervangen/controleren heb je ook een oliedrukmeter? koude motor (stationair) rond de 5 bar warme motor (stationair) rond de 2,5 bar |
Quote:
En hoe heb je dat dan geconstateerd ?? Door de dop kijken zegt in elk geval niet alles. Als er geen olie in de kop komt loopt zo het e.e.a. naar de kolere.. |
Quote:
Ja dat is waar, wat mij altijd opvalt bij een koude start van een VR6, is dat het een tijdje duurt voordat je de olie ziet rondslingeren vanaf de nokkenas (te zien vanaf vulopening) pas als de motor op bedrijfstemperatuur is (olie boven de 80 graden) zie je de olie er vanaf spatten... :giggle: |
He Arie in da house !!!
|
Quote:
Wij hebben namelijk ook een moss grüne mk3 vr6 staan 5 deurs ;) Ik moest toen even 2x kijken op jouw foto's of het niet de onze was... Aan de info van jou hebben we tenminste wat :thumbup: |
Haha!!
heb je daar foto's van? is zeker ook nederlander ofwel eerste toelating nederland? ook hoofdsteunen achter? clima? schuifkanteldak? |
Quote:
was hier alwel aangemeld! maar nooit echt gebruik van gemaakt... :shame: |
Quote:
Is een originele NLer en inderdaad full-option, leder, clima, schuifkanteldak alles erop en eraan... Hij is helemaal origineel op de schroefset en 2 delige BBSjes na, mijn ouders rijden er altijd in :D Weet jij toevallig iets over die kleur? Is die op wens van de klant zo uitgebracht? Kan er namelijk weinig info over vinden :rolleyes: Foto's zijn van toen we hem net gehaald hadden, hij staat er inmiddels wat beter gepoetst bij :D |
LM6V
toch? |
:eek:
|
|
Quote:
Ik weet dat de kleur ook bij porsche gebruikt is, maar ik heb geen enkele catalogus kunnen vinden waar deze kleur een optie is namelijk. Ook doppelwobber geeft deze kleur niet aan.. Bij porsche is het op de 928, 944 en de 911 geleverd (allemaal uit de 80er jaren) Vraag mij eigenlijk af hoeveel vr6jes er rondrijden in deze kleur :rolleyes: |
Niet veel in deze kleur!
Je weet waarschijnlijk net zoveel als ik... wat de dealer mij kon vertellen was dat deze bouwjaren alleen van 95 t/m 96 zijn geleverd! met de opties zoals: Clima, Schuifkanteldak, Hoofdsteunen achter, volleer en de kleur LM6V (mosgroen) in Nederland zijn deze geleverd om de verkoop + deze opties te stimuleren... ook gezien de vreemde kleur en de vele opties... zoals je weet waren de Nederlanders wat terughoudend kwa opties en geld... de Duitsers niet :tongue: |
is een dis ontstekking makkelijk om te bouwen naar rotor ontsteking?
|
Quote:
Ja stelt niks voor (voor mij dan) :redface: |
Ik zal wel even een lijstje zo neer zetten wat te doen... (zo ongeveer)
|
ooh oke dat is wel te doen gelukkig :)
|
Kabelboompje en ecu is ook nog verschillend van rotor vs dis :D
|
Quote:
Ja! dat klopt als een VR6 :thumbup: |
Heb nu een rotor vr6 weet voor een leuk prijsje een dis vr6 liggen
kan hier nog wel langer blijven zoeken en onderdelen proberen maar denk dat dit goedkoper is De motor gaat ook niet weg blijft wel als eventueel revisie project |
Motor zit nu gemonteerd en loopt prima :)
alleen als ik boven de 2500 toeren kom gaat het olie lampje branden en piepen :eek: waar kan dat aan liggen? |
olie druk te laag, mischien olie druk sensor kapot of de oliepomp
|
dan ga ik er van uit dat de sensor het doet want heb er een nieuwe oliepomp in zitten.
kan het verder kwaad als ik maar beneden dat toerental blijf? |
Doe de oliedruk maar meten, als hij echt te laag is loopt dalijk de motor wel kapot.
Heb je ook het asje van de oliepomp vervangen ? Willen ook nog wel eens kapot gaan. Anders de oliedruk sensor op het filterhuis vervangen. |
All times are GMT +1. The time now is 16:33. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.