Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   foto riemsetup airco & stuurbekrachtiging (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121041)

tim_j 16-11-2013 16:40

foto riemsetup airco & stuurbekrachtiging

Wie heeft er een foto van een 8v motor met airco en stuurbekrachtiging.
Heb een foto nodig van hoe de riemen lopen.

heb een complete USA airco in bezit maar heb het idee 1 poelie te missen..

golfcabriolet 16-11-2013 17:31

is van cabrio.

tim_j 16-11-2013 21:40

Heb je toevallig een foto vanuit de wielkast? En nog een vraag, heb je het geretrofit naar r134a ?

golfcabriolet 17-11-2013 02:26

Style 17-11-2013 09:54

Misschien heb je hier wat aan ? 8V USA

Jel Golf 2 GTI 17-11-2013 11:29

Die ETKA foto's zijn van een golf 2?

Want die riemen lopen wel heel anders dan bij de MK1 Cabrio USA.
Ik heb dezelfde setup in mijn cabrio 1.8GLI USA als de bovenste foto's.

Bij de ETKA foto's is er een riem minder dan bij de MK1.

Ik denk dat de ETKA van een MK3 8v is :redface:

tim_j 17-11-2013 13:15

Ik heb inderdaad V-snaren net als de Cabrio-foto's hierboven.
Het is voor een 1990 golf ipv 1996. Staat er ook iets met V-snaren? bij 1990?
super bedankt in iedergeval.

Style 17-11-2013 13:42

Bij mijn ETKA begint de cabrio pas heel laat alle gegevens daar voor staan er niet op sorry.

Style 17-11-2013 16:21

eerste 2 foto's zijn van een Golf2 1990

Dan de v-snaar over zicht zonder plaatje helaas

En dan wel de USA Airco pomp 1990

Meer zit er niet in :confused:

tim_j 17-11-2013 17:35

hmm, jammer dat die snaren-shot geen plaatjes bevatten! nogmaals dank.

Iemand die toevallig beide in de auto heeft en er een foto van wil maken?
vraag me vooral af hoe de stuurpomp wordt aangedreven. Aircopomp is me duidelijk met bovenstaande info.

Jel Golf 2 GTI 17-11-2013 18:28

Quote:
Originally Posted by tim_j
hmm, jammer dat die snaren-shot geen plaatjes bevatten! nogmaals dank.

Iemand die toevallig beide in de auto heeft en er een foto van wil maken?
vraag me vooral af hoe de stuurpomp wordt aangedreven. Aircopomp is me duidelijk met bovenstaande info.

De bovesnte foto's van de cabrio zijn met airco en stuurbekrachtiging.

Je hebt je distributieriem die je krukas , nokkenas en hulp-as aandrijft.
Op je kruk-as zit een dubbelle poellie die riem gaat volgens mij naar de water-pomp , stuurbekrachtiging en airco pomp en danheb je op je airco pomp een dubbelle poellie zitten waar een riem zit aan de binnenste poeliie die je alternator/dynamo aandrijft.

Ik zit momenteel op het werk maar wil morgen wel eens kijken om zeker te zijn bij mijn cabrio van 1986.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat een MK2 dezelfde setup heeft natuurlijk.

EDIT: of de waterpomp heeft ook een dubbelle poellie waar een riem naar de servo pomp gaat.

Ik ga morgen ff kijken voor je; :thumbup:

tim_j 17-11-2013 19:08

Oke graag! Dank.
Heb er inderdaad een dubbele poelie bij voor op de waterpomp.

Kevert 19-11-2013 19:19

Ik heb stuurbekrachtiging en airco op me mk2 , is wel een usa golf maar weet niet of dit verschillend is met een "normale" golf. Het zit wel erg vol onder de kap in ieder geval ;) zou daar natuurlijk een foto van kenne maken als je daar wat aan hebt. Moet je alleen even wachten want het is nu nogal donker buiten voor een foto :D

Jel Golf 2 GTI 19-11-2013 20:30

Quote:
Originally Posted by tim_j
Oke graag! Dank.
Heb er inderdaad een dubbele poelie bij voor op de waterpomp.

Heb ook nog geen tijd gehad voor een foto, ga ze proberen vande week te maken, auto staat buiten bij men ouders en ben er nog niet geraakt. :thumbup:

tim_j 20-11-2013 11:58

hey kevert, graag! via google wordt ik niet wijzer.

hey jel, ik heb geduld! was niet van plan deze week de boel al in te bouwen.

Wat ik ook graag wil weten is de locatie van gat in het schutbord van het drukventiel. Bij mij zit er geen gat.:)

Heb gisteren een vergelijking gedaan met een losse airco van een maat van me. gezien er wat verschil tussen zit.
1- Bij mijn staat er op made in USA. bij de andere niks, naast het orignele vag nummer.
2- Mijn airco behoud het originele schuivenfrontje met een losse AC aan/uit-schakelaar met de normale kachelunit op de middentunnel eronder. Het enige wat wijzigd is de airco-doos onder het dashkastje+ AC switch.

De airco van mijn maat heeft een ander systeem kachelunit met een aantal vacuumleidingen en een verschil in schuivenfront en kabels daaraan.
verder verschilt het in vacuum, zijne heeft een set vacuumslangen richting Aircoschuivenfront en andere slangen/kabels op het aircohuis. Beide bevatten gewoon VAG nummers dus van niet-VAG lijkt mij geen sprake.
Stel, ik wil zijn kachelunit aan mijn airco unit koppelen, dan komen de verdere vacuum/electra regelsystemen niet overeen. Dus er is degelijk verschil in de aansturing door gebruiker.
Ik heb een complete set, met dashkastje, onderbak, compressor, condensator, drukbalg, 3 druk-leidingen, relais, kabelboom, radiator boom/relais, draad richting ECU, dubbele waterpomppoelie, etc etc.
Wat ik dus denk is dat er verschil is in fabrieks-airco en Aftermarket (waarbij je de kachelunit behoud). Is er iemand die hier meer van weet?:rolleyes:

golfcabriolet 20-11-2013 23:48

heb nog 2 poelie's liggen,voor golf met airco.
zal nummers even zoeken.

Turbo-Variant 29-11-2013 02:50

Naar mijn weten waren er in de US delen/sets te krijgen bij VW om de airco achteraf in te bouwen. Dit verklaart ook de VW nummers in sommige aircodelen die af fabriek nooit geleverd zijn. (Bv blauw aircoknopje?)

Systeem met vacuumaansturing op kachelhuis werkt natuurlijk mooier. Heeft tevens ook recirculatiestand wat ook wel prettig is. Heb dit systeem in mijn Golf gebouwd ook.

tim_j 29-11-2013 10:31

Zit die recirculatieklep niet in het aircohuis van de aftermarket? lijkt me lastig koelen zonder die klep.

tim_j 01-12-2013 16:51

Heb de hele airco eens uitgeplozen vanmiddag. Weet ondertussen vanuit electrisch oogpunt wel hoe het werkt:rock:
Recirculatieklep zit erin en is (motor)vacuum gestuurd met een N75-achtige klep en aangestuurd door de airco-schakelaar.
Set is ook he-le-maal compleet en volledig R12. Ga wel over op 134a (geen keus)

Wat is de eenvoudigste stap? (ja, alles nieuw kopen:eek: )

heb wat onduidelijkheden over het "ombouwen" naar R134a:
Ik lees "alles moet vervangen worden": compressor, droger, leidingen, ringen, etc. Dus alles wat met rubber is.

En de ander zegt; "gewoon R134a erin kiepen" met neutralisatiemiddel en de rubbers bij de slangaansluitingen alleen vervangen. (plus vul nippel, droger) Dat r134a dus wel werkt in het R12 systeem (met wat toevoeging)

Kevert 02-12-2013 10:41

Waar zit dan het motorvacuum op aangesloten ? Ik weet niet of ik dit dan ook nog nodig zal hebben , ik heb straks namelijk geen motorvacuum aansluiting meer ivm een andere motor met r1 carburateurs en voor me rembekrachtiger heb ik een elektrische pomp van een volvo.
Ik heb trouwens nog geen foto kunnen maken want me golf staat bij de garage voor laswerk :) maar als je nog wat nodig hebt van foto's moet je het maar zeggen.
Heb me auto waarschijnlijk wel weer terug dit weekend.

tim_j 02-12-2013 11:30

kever, De vacuum wordt gepakt van het slangetje tussen inlaat en rembekrachtiger, naast het MFA slangetje. Trekt die Volvo pomp enkel een vacuum? dan zou die daar ook 'bij' moeten.
De recirculatieklep heeft het nodig.

Edit: de aanuit schakeling in de schuif heeft ook vacuum nodig.

Ik heb geduld, zie de foto's wel verschijnen:D

Kevert 27-01-2014 10:51

Dit is gezien vanaf de rechter zijscherm en dan recht naar beneden, stukje roest wat je linksboven ziet is de poelie van de dynamo.
De rechter poelie is de aircopomp, onderste (niet goed te zien) is de stuurbekrachtiging pomp.
Alleen jammer dat ik geen foto vanaf de zijkant kon maken, zat namelijk een plastic beschermkap om de poelies tot helemaal onderaan.

tim_j 27-01-2014 14:08

Tof! heel erg bedankt. Riem types ook tegelijk in beeld. Dat moet wel lukken.
Draai jij nog op R12? De Sanden SD-508 compressor heb ik ook liggen.

vraag me tegelijk af of iemand een condensator heeft en een drukleiding heeft liggen van dit type.

Kevert 27-01-2014 16:40

Op dit moment draait het nergens op :( airco doet het niet.
Ik heb nog een losse nieuwere aircopomp liggen.
Ook geen idee waar het spul niet werkt, iets lek of .....misschien wel slim eerst te laten testen op een lekke leiding.
Ik denk dat het systeem voorlopig ook na de motorswap niets doet. Ga het er eerst niet inbouwen, alle airco delen bouw ik uit en ga ik eerst opknappen/revisie doen en uiteindelijk weer terug bouwen.
Ik kom ook slecht uit met ruimte omdat er bij de nieuwe motor dus een set r1 carbs op de dynamo plek uitkomen, de enigste manier is de dynamo lager duwen en daar zit een aircopomp nu ;).
Eerst maar de motor wisselen incl nieuw subframe/draagarmen en motorruimte opnieuw spuiten.
Daarna maar verzinnen hoe alles wel gaat passen.

tim_j 27-01-2014 22:51

Diagnose is niet heel duur. Had eens gelezen onder de 50 euro, maar dan weet je wel wat er mis is.
Vraagje, poelie op de waterpomp is gewoon een vaste? Geen vrijloop oid.

nunie 01-02-2014 11:10

Is een vrijloop..

All times are GMT +1. The time now is 20:48.