Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Ok ikke ook een luchtsleuteltje UPDATE (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1205)

Gert 11-02-2004 00:52

Ok ikke ook een luchtsleuteltje UPDATE

Met dank aan Alain voor de goede tip :verliefd:

Kon niet wachten tot zaterdag en vanavond kwam ook beter uit voor iedereen .. net thuis en als een kind zo blij :woow:

Weet je al wat het geworden is ?
Dit is iig de voorruit ...

Zilver Zurfer ?

Het Dashboard

De B steil .. nog zonder pinkers .

En nu zie je wat het is denk ik ..

Volgens overlevering een '53 er maar het chassisnummer is erg slecht leesbaar helaas :(
Als iemand nog een '53er bodem weet met papieren dan hoor ik het graag . Mag ook best een '52er zijn ;)

Hij is niet compleet : schermen zitten er bijvoorbeeld niet bij . Geen motor en een hoop klein grut . Wordt verzamelen dus maar we hebben de tijd ...

JA Useless X : we gaan uit eten :baldrimmer:

Volkswouter 11-02-2004 01:29

Gert,ik weet nog wel een bodem compleet gerestaureert (dus nieuwe bodemplaten en gepoedercoat) van een 60èr met papieren.

Volkswouter 11-02-2004 01:30

Ow BTW die voorruit hoort er niet bij!

krukab 11-02-2004 07:22

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Ow BTW die voorruit hoort er niet bij!

goed kijku Woutje !!!
de ovaal voorruit staat vóór die andere ruit .... ;)

Volkswouter 11-02-2004 10:46

Ja verdomd nou zie ik het...:|

Gert 11-02-2004 11:03

Wout : ik pas ff op die bodem .. te nieuw denk ik
Maar bedankt :)

volksfahrer.nl 11-02-2004 11:39

Gefelicteerd Gert! :D

Heb martijn weer wat ruimte in z'n garage.
Vet ding, top staat! Wat ben je er mee van plan?
Als ik je zo over dat onderstel hhor wordt tie weer origineel :?:

Gert 11-02-2004 11:53

Dank je ..

Rijdend maken iig
En of de caros in deze staat blijft : primer weet ik nog niet .
IIG een stukje verlagen .
Maar geen raceblok erin of iets dergelijks .
Er ontbreken nog wat onderdelen : das prioriteit numero uno .
Onderstel : ik vind het geen porum om met een 71er kenteken rond te gaan rijden met een ovaaltje

Heleen 11-02-2004 12:00

Super Gert.. wel jammer dat het vervroegd is want anders was ik graag meegegaan, maar ja, ik snap wel dat je niet kon wachten ;) Als iemand ook nog eens zo'n soort tip voor mij heeft, dan hoor ik het graag, alleen ben ik niet op zoek naar een bril. Liever eentje uit de jaren '60, '70...

Volkswouter 11-02-2004 12:34

Gert,wat jij wil! Volgens mij is het makkelijker om een goede bodem van een 60èr te pakken dan van een 53èr,omdat die kabelremmen heeft.

krukab 11-02-2004 13:00

Quote:
Originally Posted by Gert
Onderstel : ik vind het geen porum om met een 71er kenteken rond te gaan rijden met een ovaaltje

Net of "kenners" doorhebben dat het kenteken niet met de body strookt ...
nee,dan liever een orgineel nederlands 60'tiger of 70'tiger jaren bodem met kenteken eronder dan een import kenteken,waarvan iedereen ziet dat de auto opnieuw RDW gekeurd is ...
Ik gooi straks ook op de 66'tiger dubbel cabine een 74'tiger dubbel cabine panorama kenteken !!
Das toch ook een grijs kenteken,beginnend met FB,en geen hond (nou bijna dan ..) die thuis kan brengen of één en ander bij elkaar past ...
En wat Woutje zegt is ook weer waar ... kabelremmetjes op een ovaal ??

NO THANKS !!!

Volkswouter 11-02-2004 13:08

Plus het feit,ga maar eens een bodem zoeken van 53 met kenteken!

Veel succes ermee. Ruwe schatting denk dat je een jaar of 4/5 aan het zoeken bent.

krukab 11-02-2004 13:13

mij zou het puur om het uiterlijk van de ovaal gaan,want das zooooo gaaf !!!
En of er dan een correcte bodem onder zit,is wat mij betreft minder belangrijk ... ;)
Weet ook zeker dat meer dan 75% van de "orginele" auto's op meetings een andere bodem heeft ... vaak omdat het oude bodempje reeds lang vergaan,of weggepleurt is ...
Sleutelt denk ik ook iets makkelijker,een wat recentere bodem ....

Volkswouter 11-02-2004 13:18

1960 is voor Meneer te jong...:D

Het kan toch zo zijn dat hij toen geimporteerd is.Krukab zijn bus heeft ook een origineel 72èr Nederlands kenteken.

Gert 11-02-2004 13:22

Ok ok .. u 2 got a point ... zeker nu ik hoor dat er nog meer rondrijden met een andere bodem . Ik denk nog teveel uit een caros standpunt waar alles aan elkaar vastzit ..
Volgens Martijn zitten er geen kabelremmen op deze en is geschikt voor hydraulische .. correct me if im wrong :)

krukab 11-02-2004 13:23

yep,was dat alweer vergeten !!!
En voor veel mensen geldt dat het toch een oud hollands kenteken is ...
mijn Westfalia is inderdaad in 1972 meegenomen door de eerste eigenaar uit Amerika,waar hij hem in 1967 nieuw gekocht had ... in 72 verkocht aan de tweede eigenaar,en in 82 aan de derde eigenaar,waar ik hem (na 13 jaar stilstaand in een kas in Delft) in 2003 van kocht .... :D

Volkswouter 11-02-2004 13:25

Laatst stond er een gozer op Marktplaats die verscheidene kentekens aanbood.Mail hem anders eens!

Voor het zelfde geld kan je 1 van die kentekens terug tot leven brengen en het nummer netjes in deze bodem laten tikken.

Deze bodem mankeert volgens mij niets aan.

SplitBien 11-02-2004 13:27

Gefeliciteerd gert! Leuk ovaaltje!

krukab 11-02-2004 13:30

nee,deze bodem is SUPER !!!
gooi daar tecnisch alles van een latere op,maar wel met de 5x205 steek,en geen hond die ziet dat jij niet met kabelremmetjes rijdt ...
Is ook wat makkelijk met onderdelen ... remschoentjes en trommels zijn voor een 60'tiger wat makkelijk te vinden als voor een 53'tiger ... ;)
om het over die prijzen nog maar niet eens te hebben !!!

btw;Astrid zal al wel popelen om er gauw mee te gaan rijden ... :D

Gert 11-02-2004 13:30

Muchas Gracias Bien :)
De hele nacht over gedroomd :)

@ Wout : enige wat aan deze bodem mankeert zover ik weet is dat hij zilver is .. niet mijn meest favo kleur . Zeker niet aan 2 kanten .
Maar dat is het minst erge :)

Volkswouter 11-02-2004 13:31

Ik kan niet plaatsen van welk jaar deze zilvere bodem is.

De plaatsing van de kachelknop is mij niet bekend.

krukab 11-02-2004 13:31

Quote:

@ Wout : enige wat aan deze bodem mankeert zover ik weet is dat hij zilver is ..

zegt de "primerman" .... :D :D

Volkswouter 11-02-2004 13:32

Nou gert op het moment dat je carosserie (16 bouten) eraf haalt geef je hem toch netjes een ander kleurtje.

Gert 11-02-2004 13:38

Astrid beschouwt het nu al als een Valentijnskado .. misschien mag ze de kleur wel bepalen ..
Nu maar hopen dat ze dit niet leest .
Maar je hebt gelijk : die kabelremmen moet je erg ver vandaan blijven .
We moeten maar eens gaan bomen over wat er mogelijk is en vooral wat het kost . Een 5 bak of een lange 4 bak rijdt ff wat lekkerder met een misschien wel 50 pk monster op de grote weg .
Ik weet dat Paruzzi imi spatborden maakt .. En martijn moest nog ff gaan zoeken wat er nu eigenlijk wel en niet bijzat aan onderdelen .

Straks maar ff naar de witte boekenmarkt om die übergrote Keverbijbel aan te schaffen

Gert 11-02-2004 13:41

Sterker nog Wout : de caros staat er zowat los op .
Binnenkant gaat tapijt overheen .. we zien wel .

Primerrood zolang voor de caros ?
Of zo laten met de oude kleur er doorheen komend op de plekken waar hij niet gestraald is
Maar wat te doen met de twee NOS deuren ? Of toch maar ff verder sparen om m te laten spuiten ..
Dilemma's ..
Maar geen vervelende ;)

Striet 11-02-2004 13:48

Quote:
Astrid beschouwt het nu al als een Valentijnskado .. misschien mag ze de kleur wel bepalen ..
Nu maar hopen dat ze dit niet leest .
Maar je hebt gelijk : die kabelremmen moet je erg ver vandaan blijven .
We moeten maar eens gaan bomen over wat er mogelijk is en vooral wat het kost . Een 5 bak of een lange 4 bak rijdt ff wat lekkerder met een misschien wel 50 pk monster op de grote weg .
Ik weet dat Paruzzi imi spatborden maakt .. En martijn moest nog ff gaan zoeken wat er nu eigenlijk wel en niet bijzat aan onderdelen .

Straks maar ff naar de witte boekenmarkt om die übergrote Keverbijbel aan te schaffen

Ja, toch gelezen 8)

Ik zal me eens gaan verdiepen in Keverkleuren.

En trouwens, Valentijn van welk jaar gaat dat worden?

Volkswouter 11-02-2004 14:05

Astrid,ik zou hem knalroze maken! Vind Gert vast niet erg....:D

krukab 11-02-2004 14:05

een lange keverbak met pendelassen,of zelfs een type3 bak ... die heeft weer iets grotere en bredere remmen achter ...
Voor een setje 356 remmetjes zou ook leuk zijn,maar probeer daar maar es aan te komen ...
Weet nog wel een set,maar voor dat geld wat hij ervoor wil,kan je net zo goed een CSP-kit kopen !!!

www.customspeedparts.com

Gert 11-02-2004 14:10

Nee Wout .. op dat andere Forum was ik een homo .. hier ben ik een macho hetero

Kroel : die remmen zijn erg leuk maar zoveel PK's heb ik niet in gedachten . En zoveel dineros .. daar kan je een hoop ander leuk spul voor kopen .
Ongeboorde trommels zijn leverbaar ? De Fuchsen die ik nog heb liggen doen het leuk eronder denk ik .. of toch maar die Radar's uit Espagna ?
Type 3 bak heeft een lange 4 ?

Volkswouter 11-02-2004 14:14

een 1600S kever heeft een lange 4 bak. Daar is mijn bak vandaan gekomen.

Ennuh Gert goede trommels remt ook als een dijk.

Gert 11-02-2004 14:18

Psies ,, daarom hoef ik niet perse naar schijven over te stappen .
Ja als er straks een 200 pk blok inkomt .. * dagdroom mode off *

Is er trouwens ergens een site waar je via een chassisnumer kan zoeken op een ongeveer productiedatum ?

Volkswouter 11-02-2004 14:21

http://www.volksaddiction.nl/technicsbeetletotal.htm

Jep dichterbij dan jij denkt...:D

Gert 11-02-2004 14:32

* zoent Wout op voorhoofd *

krukab 11-02-2004 16:18

jullie hebben elkaar "ineens" gevonden hé .... :D

Gert 11-02-2004 17:01

We hebben nu nog meer overeenkomsten dan eerst
Ik ben ANWB lid .. :)

volksaddiction 11-02-2004 17:28

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®

Good thinking wout !!
:D

volksaddiction 11-02-2004 17:36

@ Gert:
Gefeliciteerd gozer !!
Kicke bak, gewoon zo laten en op de bodem schroeven :)
Verlagen, stadaard 1200/1300 blokkie erin
altijd goed !

chris 11-02-2004 19:44

Leuk dat je deze topic even naar me mailde Gert................dus jij ook een waterloze vw nu......................De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!!!!!! Wel stoer een ovaal,beter dan al die latere gebakkies....... ;)

primer-look 11-02-2004 20:07

OKE dan Chris grote vriend .........dus mijn mooie 57er telt ook ineens nie meer mee .......lekker dan.

groetjes primer

Volkswouter 11-02-2004 20:10

Zie je wel dat Chris een eikel is....:|:D (LOL)

All times are GMT +1. The time now is 23:09.