Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108522)

Tuinhek 19-12-2012 18:19

Golf 2 G60
 
Hallo,

Ik ben Arne ben 19 jaar oud en ben van plan om een golf 2 G60 te bouwen. Ik hoop dat iemand mij wat meer info hier over kan vertellen.

Nu ben ik al heel wat te weten gekomen door zoeken en bouw topics door te lezen. Maar ik zit nog steeds met een paar vragen.

Ik ben dan ook van plan om een corrado g60 te kopen, voor het blok, remmen enz.

Ik had een mooie golf 2 zien staan in de buurt bouwjaar 87. Deze heeft dus een oud type zekering kast. Is hier eenvoudig de kabelboom van de motor op aan te sluiten of is het makkelijker om de gehele kabelboom van de corrado past te maken in de golf? Of is er nog een betere optie?

Een orginele golf g60 heeft een hogere tunnel bak en kabelschakelsysteem. Nu lees is dat de tunnel alleen maar wat stevigheid aan de auto bied, en dat je niet presee het een kabel schakelsysteem hoeft te nemen, kan ik dan het schakel systeem van de golf nemen?

En de achteras kan ik die compleet van de corrado overnemen? Want volgens mij zitten onder de golf achter nog trommels(weet ik niet zeker) Dus daar moeten dan ook schrijven komen. De golf was een 1600 benzine.

Zijn er voor de rest nog dingen waar ik op moet letten, aanpassen en dingen die ik niet over kan bouwen van de corrado die ik wel nodig ben.

Al vast bedankt.

Gr Arne

rondekker1983 19-12-2012 18:43

Achteras kan je overzetten of alleen de astappen.
Kabelschakel kan je zo overzetten. Past 1 op 1.
Pedalenset ook overzetten voor hydrokoppeling.
Dan ook maar de voor remmen overzetten past ook zo erop

Corrado is in de basis hetzelfde als golf 2 dus meeste onderdelen ken je zo overzetten.

Succes :thumbup:

Tuinhek 19-12-2012 18:54

Oke bedankt, de padalenset wist ik al.

Ooja weet je ook hoe het zit met de km teller? kan ik die gewoon houden van de golf of moet dat wel een van een g60 zijn?

Gr Arne

Johan1982MK1 19-12-2012 19:04

Kabelboom is goed te doen. Verder zal het vooral schroefwerk zijn en een goede uitlaat en remmerij.

Tuinhek 19-12-2012 19:11

Kabelboom passend maken op de bestaande kabelboom?

rondekker1983 19-12-2012 19:27

Quote:
Originally Posted by Tuinhek
Oke bedankt, de padalenset wist ik al.

Ooja weet je ook hoe het zit met de km teller? kan ik die gewoon houden van de golf of moet dat wel een van een g60 zijn?

Gr Arne


Gewone teller kan wel volgens mij alleen dan loopt hij de teller uit als je volle pijp ga :D
Maar g60 teller is mooier vind ik en meestal met mfa.
16v teller kan ook. Maar als je compleet naar ce2 ga moet je sowieso nieuwe type tellerbak.

Audi1981 19-12-2012 19:30

Wtf? Jij gaat toch geen Corrado G60 plat slaan voor een Golf G60 te bouwen? :screwy:

rondekker1983 19-12-2012 19:53

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Wtf? Jij gaat toch geen Corrado G60 plat slaan voor een Golf G60 te bouwen? :screwy:


Wel als hij niet meer te redden is toch. Blijf zijn hart in ieder geval bestaan :thumbup:

Tuinhek 19-12-2012 19:55

@rondekker1983 Bedankt voor de info, ik was al bang dat hij bij vol gas de teller uit ging lopen.

@Audi1981 Dat was wel het plan, omdat je gewoon veel onderdelen nodig bent en dit de goedkopere weg is.

EnVeeZee 19-12-2012 20:07

Wil je hem persé bouwen? Ik zie op de diverse advertentiesites toch regelmatig mk2 g60 voorbijkomen voor redelijke vraagprijzen. Ik denk dat het niet makkelijk is om voor minder als 2000 iets fatsoenlijks te bouwen?

Tuinhek 19-12-2012 20:44

Het is een plan,

Ik vind het gewoon leuk, net al velen denk ik om te sleutelen. En als je maar rustig opzoek gaat naar onderdelen kan je voor niet al te veel geld kopen.

Puur een hobby auto, ik rij dagelijks in een golf 1. Deze is heb ik afgelopen maand omgebouwd naar diesel, deze is bijna klaar vandaar opzoek naar iets waar ik rustig aan kan sleutelen.

Rallye 19-12-2012 22:33

Leuke basis :D
Corrado's zijn geen drol waard meer en een Golf G60 is dan net wat leuker als een Corrado G60.
Het beste is om een nieuwer type Golf 2 te kopen dan hoef je al die draden niet om te bouwen en kan je het gewoon orgineel houden.
Mocht je ooit storing hebben dan is dat makkelijker opzoeken en meten vanuit schema's dan als het omgebouwd is. ;)
Dat is hoe ik ze zelf persoonlijk tegenaan kijk.
En anders naar een complete kabelboom zoeken van een Golf 2 uit het nieuwe type.
Verder is het allemaal goed te doen met ombouwen.
Wel moet je rekening mee houden dat je de remdrukverdeler op de achteras over bouwd.

Succes

mk2d 19-12-2012 22:38

golf g60 heeft overigens ook een gelijmde voorruit ipv rubber.

vdWal. 19-12-2012 22:41

maar dat heeft verder natuurlijk niets met de motorombouw te maken ;)

denk dat 2000 best een krap budget is.. maar de ombouw zelf moet wel te doen zijn lijkt me :)

De Pul 19-12-2012 22:45

zoals ik [en pewivwteam bijv] kabelbomen aanpast kun je met storingen heel gericht zoeken hoor.ik zie soms wel eens dingen langskomen dat ik denk okay,maarja dat is net wat je wil.
maar ik zou sowieso geen g60 bouwen.g60 zijn leuke blokken,maar als je er bij aankoop van de auto geen 1 voorin hebt liggen,moet je er niet aan willen beginnen.voor hetzelfde geld [van een nette g60-ombouw dan he,niet van een gaar ding,1op1 overgelepeld met schrapende lader;)] bouw je al een 20vt in,meer vermogen,en uitzicht op nog meer vermogen.

:twocents:

vdWal. 19-12-2012 22:48

kan je er indd alleen maar gelijk in geven! verse lader kost al bijna de helft van je budget

mk2d 19-12-2012 22:49

+1

Edward 19-12-2012 23:43

Nothing beats the sound of a G-lader!

Audi1981 20-12-2012 09:01

Quote:
Originally Posted by Edward
Nothing beats the sound of a G-lader!


Eens, maar een 1.8T is logischer als je hard wilt gaan ;)

Tuinhek 20-12-2012 12:18

Ik ben blij met alle reacties laten we daar duidelijk over zijn.
Ik snap alleen niet waar het bedrag 2000 euro weg komt.

Ik snap dat een 20t harder gaat, maar ik vind het geluid van een g60 gewoon mooi.
En ik heb pas 1 jaar mijn rijbewijs. Dus met 160pk vind ik het eerst wel goed.
Ook weet ik dat een g lader gevoelig is. Maar als je ze standaart laat zijn we wel vrij goed, het zal ook geen dagelijkse auto worden.

richard-polo 20-12-2012 15:54

Quote:
Originally Posted by Edward
Nothing beats the sound of a G-lader!



Preciesss... :thumbup:

1800 16v kr 20-12-2012 18:17

gewoon doen stelt geen fuck voor als je die diesel in je mk1 aant lopen krijgt

lukt dit ook

wel zou ik als basis minstens een gti nemen
ben je direct klaar met remmen enzo

De Pul 20-12-2012 23:29

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
gewoon doen stelt geen fuck voor als je die diesel in je mk1 aant lopen krijgt

lukt dit ook

wel zou ik als basis minstens een gti nemen
ben je direct klaar met remmen enzo

hij heeft een golf 1 omgebouwd naar 1600d,ik vind dat eerlijk gezegd niet echt een vergelijking.......daarbij,als hij een corrado gaat slopen kan die [bijna] alles compleet overzetten op welk type golf dan ook,dus dan is die remmerij ook al geregeld.

1800 16v kr 21-12-2012 19:04

daarom zeg ik ook
dat geen fuck voor steld

hij heeft al een motor wissel gedaan

een g60 erin hangen steld ook niks voor
gewoon plug en play
mits hij een nieuw type 1.8 of meer neemt
als je goed op let wat waar weg komt

er hoeft geen comp blokkering vrij gemaakt te worden of delen verlast te worden

EnVeeZee 21-12-2012 19:43

Quote:
Originally Posted by Tuinhek
Ik ben blij met alle reacties laten we daar duidelijk over zijn.
Ik snap alleen niet waar het bedrag 2000 euro weg komt.

Ik snap dat een 20t harder gaat, maar ik vind het geluid van een g60 gewoon mooi.
En ik heb pas 1 jaar mijn rijbewijs. Dus met 160pk vind ik het eerst wel goed.
Ook weet ik dat een g lader gevoelig is. Maar als je ze standaart laat zijn we wel vrij goed, het zal ook geen dagelijkse auto worden.


Hey Tuinhek!

Die 2000 had ik erin gegooid, omdat je rond die prijs zo af en toe redelijke en originele mk2 g60's tegen komt. Dat zou dan de "verstandige" route zijn, gezien waarde e.d. > daarmee zeg ik niet automatisch dat het ook leuker is.

Ik heb ze beide en deel je mening, g60 heeft veel meer emotie als een 20vt.

De 1.8t is trouwens niet per definitie sneller :thumbup:
20vt is dan weer de "verstandige" route en betere euro per pk verhouding als je kijkt naar hoge vermogens (maar haalt het niet bij een g-lader geluid en gevoel).

Succes ermee!!

Rallye 21-12-2012 20:25

Als je een motorblok met G-lader koopt koop er dan wel eentje waar je de lader open van mag zien.
Ook al geeft hij 0,7bar dan kan hij alsnog defect en versleten zijn van binnen waar je niks meer aan hebt.
Er zijn namelijk nog veel rotte in de omloop.
Het blijft een onbetrouwbaar onderdeel.
Als je een goeie hebt en er normaal mee omgaat is er niks aan de hand.
Ik heb ook jaren ermee gereden in mn vorige Corrado.
Het is oude techniek en was toen al overgestapt naar 20VT en sindsdien wil ik niet meer terug persoonlijk.

G-lader is idd een leuk geluid aar dat is met een turbo net zo als je die hoort opspoelen :D

Tuinhek 21-12-2012 22:16

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Hey Tuinhek!

Die 2000 had ik erin gegooid, omdat je rond die prijs zo af en toe redelijke en originele mk2 g60's tegen komt. Dat zou dan de "verstandige" route zijn, gezien waarde e.d. > daarmee zeg ik niet automatisch dat het ook leuker is.

Ik heb ze beide en deel je mening, g60 heeft veel meer emotie als een 20vt.

De 1.8t is trouwens niet per definitie sneller :thumbup:
20vt is dan weer de "verstandige" route en betere euro per pk verhouding als je kijkt naar hoge vermogens (maar haalt het niet bij een g-lader geluid en gevoel).

Succes ermee!!


Oke dat verklaard het bedrag. Ja ik was laatst net te laat voor een orginele syncro(wel een gewone 1.8)

En ik heb persoonlijk ook meer met een g60 als een 20vt. Ook al weet je dat een 20vt betrouwbarder is.

Dus word nog eens rustig over na denken, het enige wat ik wel weet is dat ik wel een complete donor auto wil hebben. Want ik kwam er nu wel achter bij het ombouwen van mijn golf 1 dat je veel dingen nodig bent.

EnVeeZee 21-12-2012 23:14

Hou er in ieder geval rekening mee dat de ic setup van een corrado niet fijn in een golf gaat en dat er dus in ieder geval een andere ic + piping nodig is. Goedkope optie is bijv. een sprinter ic. Mooiste een rallye of golf ic+radiateur (stuk duurder). En reken ca 400 extra voor een lader revisie ;)

Er zijn veel mensen (o.a. een aantal bekende slopers) constant op zoek naar originele g60's dus als er een complete te koop komt is ie meestal snel weg als hij rond of onder die eerder genoemde prijs zit. In delen leveren ze al vlot meer op :thumbup:

Johan1982MK1 21-12-2012 23:31

180 ° bocht komt er nog bij. Ook 100euri. :D
ach, als je zin hebt om zon ding te bouwen doe je dat toch gewoon. Je leert er ook weer veel van. Ik vond t bouwen van mijn mk1 ook leuk. Nu staat ie int hok met de kop eraf en bem je met van die priegel klusjes bezig. :D
de kabelboom kan je evt zo maken dat je m in een roeiboot nog aan de gang kan krijgen.
En je kan als je er niet teveel vermogen uit gaat halen ook evt kiezen voor stangen geschakelde bak. Dan heb je iets minder ombouw werk.

Ruud 16V-G60 22-12-2012 07:41

mocht je info. of onderdelen nodig hebben,dan kan je mij altijd eens mailen.

Mvg Ruud
http://www.ruud16v-g60.nl

EnVeeZee 29-12-2012 14:01

Geen originele maar wel in de eerder genoemde prijsklasse :thumbup: golf mk2 g60


All times are GMT +1. The time now is 21:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.