Golf Mk2 G60 -> 16V G60 - Enveezee
Ik zal ook hier de vorderingen aan mijn project gaan bijhouden, inmiddels heb ik deze al een paar jaar dus al erg veel vernieuwd en verbeterd. Onderstaande foto's zijn van afgelopen weekend en zal ik later aanvullen met een "gedaan" en "to do".
Edit 12-3-2013: Laatste stand van zaken @scrapers, wielen zijn hier verbreed naar 8+9. De achterkant moet nog iets zakken ;) September 2014: Laatste stand met de nieuwe 16vg60 en 16" rs: |
Mooi ding zeg! :thumbup:
|
Zo hee mooie auto btw heb dezelfde stoelen :)
|
Lekker hoorrrrr!!!
Een topper!!! |
erg nette wagen! :thumbup:
|
donderse wagen:spankit:
|
Mooie G60 :thumbup:
Zijn dat eigenlijk die rem koel kanalen in de voorbumper waar eigenlijk de mistlampen zitten? |
Thanks!
poging om de afgelopen 5 jaar even samen te vatten: Ik heb deze golf bij wijze van grap gekocht, mijn idee was om een snel en betaalbaar circuit speeltje te bouwen. Hij liep prima en de historie was bijna compleet, moest alleen wat inlopen op onderhoud en de optische achterstand. Zoals bij (jammergenoeg) bijna elke golf 1/2/3/4 moet je beginnen met strippen van tepper/autostyle luxe zoals; traanplaat matten, hitteschildjes, gekleurde achterlichten, dtm uitlaat, carbon stickertuning, kromme 15" velgen, Aluminium tellerplaatcovers, chrome pook, blitse trappers en de rest... Er kwam een redelijk nette golf 2 g60 tevoorschijn die veel aandacht, geld en tijd nodig ging hebben om weer netjes te worden. De lak was in matige staat maar had wel een unieke kleur: LP5Z (Orly Blue Metallic ClearCoat). Ik ben tot vandaag nog geen 2e mk2 tegengekomen in deze kleur, en al zeker geen g60 :thumbup: dus ik kon hem alleen maar in deze kleur laten. De bedoeling was om hem "tzt eens bij te laten spuiten waar nodig" Van een vriend kocht ik een (opknap) setje BBS RM, maar om de auto fatsoenlijk te kunnen verplaatsen moest er direct een nieuwe set Lenso Bsx komen. Kon ik in ieder geval zeggen dat ik ook echte had ;) Volgende stap was het volledig laten reviseren en flowen van de lader. Toen ik begon aan de buitenzijde, kwam ik erachter dat er alleen nog "china meuk" te koop was. Dat was anders toen ik mijn eerste golfje had! Toen werden er nog passende delen gebouwd door clubs als mattig. Heb me de pleuris gezocht en ik was erg blij om een "embleemloze rallye look grille" van mattig nieuw te vinden. Koplampen, achterlichten en een hoop andere zooi had ik al gekocht en het begon er redelijk op te lijken. Tijdens een proefrit sneuvelde er iets in mijn onderblok, over met de fun. Er moest meer budget komen, en daarmee gelijk de keuze om hem niet meer te verkopen. Dan kan je ineens meer aan jezelf verantwoorden :thumbup: Snel een (origineel) blok gekocht en daar mijn verse lader op geknoopt! Tijdens de grote wisseltruc had ik de mogelijkheid om alle rubbers van ophanging e.d. te vervangen, dat maar gelijk meegepakt. Subframe en alle losse delen even geschuurd en vlot gespoten, eronder en verder met het project. Alle noodzakelijke delen als koppeling, lambda olie e.d. kon ik allemaal meepakken. Zoeken bij Arie in leuvenheim leverde de delen op die ik miste en moest vervangen, zoals een hemel, motorsport pookje en meer onmisbaar materiaal. Ik verkocht onlangs mijn volledig alu wiechers kooi, dat vond ik toch teveel "dukes of hazard stijl" en circuit gaat deze auto niet meer meemaken. Ik had nog een Heigo rolbeugel in gepolijst alu staan, deze er maar in geknoopt. De Wiechers is nu van een bekend in dit wereldje! Het "bijspuiten van" veranderde in een paar maanden bij de spuiter waar ik had afgesproken dat ik oneindig mocht zeuren om verbeteringen en het resultaat daarvan is de huidige stand van zaken. Paar specs (2015) - FK silverline X (hoogte en hardheid verstelbaar) - BBS RS in 16" (porsche, 5x130, stalen adapters) - Blauwe Edition Recaro's - G60 remmerij, stahlflex leidingen, Zimmermann geboord - Gepolijst aluminium Heigo rolbeugel tot in kofferbak Edit: was ter vervanging van mijn ori g60 motor een nieuw 8V blok aan het bouwen wat richting de 250pk moest gaan draaien. Tijdens dit traject heb ik besloten te stoppen en voor een 16vg60 te gaan. Ik heb hiervoor de basis overgenomen van Herm en deze naar mijn inzicht afgebouwd. De 16vg60 draaide bij hem destijds 311pk en ik hoop in die regionen te draaien met mijn setup. Specs van de tor: - PG onderblok opnieuw opgebouwd - Mahle gesmede zuigers op maat, voor lage compressie - Carillo drijfstangen - Afgedraaid vliegwiel, gebalanceerd samen met krukas - Cylinderkop ABF ported en geflowed - grotere kleppen en klepseals - 276° Crane Cams nokkenassen - G-lader gereviseerd, bewerkt en geflowed, 65mm pully - RS uitlaat met custom slangen naar intercooler - Twin inlet kit voor de lader - kort inlaatspruitstuk - Custom stationair toerental regeling op gasklep - geflowd G60 gasklephuis met aangepaste by-passklep - Custom RVS injectiegallerij met D-06 aansluitingen - Goodridge koppelingen en RVS ommantelde slangen - ECU G60 digifant met chip op maat door JD Engineering - Aeromotive brandstofpomp en benzinedrukregelaar - SPAL koelventilator - Carterontluchting met goodridge koppelingen en RVS ommantelde slang - Alu catchtank op maat met retourleiding naar aangepaste carterpan - Sachs ZF Race Engineering koppeling, drukgroep en lager - 4-2-1 rvs spaghetti, powersprint RVS groep A 60mm - grote golf IC - bosch 500cc injectoren - Zeitronix AFR / Wideband lambda kit - Alle leidingen silicone, maatwerk - CDA bak uit 96er golf 16v edit 26-11-12: status bijgewerkt Edit 11-2015: info over oude motoren verwijderd en huidige specs vermeld |
Quote:
Extra thanks vanwege je experience points :thumbup: |
Quote:
Thanks! Jep, dat zijn ze. ergens gevonden in een vergeeld doosje :thumbup: |
Hele dikke G60 :eek: (helemaal als die klaar is en naar wens!) :thumbup:
|
Lekker hoor, geweldige kleur ook.
|
Mooie G60. :thumbup:
|
Netjes! En de plannen klinken goed! :thumbup:
|
Leuk project , ziet er goed uit
|
Quote:
ik moet eerlijk zeggen,heldere verlichting is niet echt mijn ding,maar dit totaalplaatje gaat het perfect in op:thumbup:interieur is ook super,hij is gewoon af.normale banden,mooie hoogte,alles is top. |
dus jou zie ik af en toe door klarenbeek rijden erg mooi :thumbup:
|
Nette wagen!
|
Zeer dikke wagen.
Waarom gaat deze motor eruit en hou je die voor reserve?? Of begrijp ik je nu verkeerd. btw,Kwam jullie tegen bij de pomp richting Volksdub. Ik stond met Romar daar. De blauwe cabrio is van mij. |
Dank u!
de huidige motor is prima en wil ik bewaren als reserve, heb ervoor gekozen om een motor met meer vermogen nieuw te bouwen. Dit doe ik met voornamelijk nieuw gekochte delen en wat gereviseerd los spul van een donorblokje (ooit een corrado gesloopt). Vind het zonde om mijn huidige motor uit elkaar te trekken en wil toch graag vlot weer kunnen rijden als ik eens iets sloop :D Leuke club cabrio's hadden jullie zo bij elkaar trouwens :thumbup: |
ziet er zeer netjes uit keep up the good :thumbup:
|
mooi karretje
|
Kom de 2 & 4 binnenkort wel ff bewonderen :-) 6je had ik al gezien :thumbup:
|
Quote:
Je bent welkom! Even gauw 2 foto's van wat spul voor het nieuwe blokje. Heb een grote krat met delen laten poedercoaten. Toevallig liep ik van de week tegen een setje koelwaterslangen aan, de drukleidingen had ik al liggen dus dat is zo'n beetje compleet. (gepoedercoate delen pas ik op een donormotor). Ik heb inmiddels ook de achteras, volledig subframe en wat ander spul onder de auto opgehaald dus dat kan binnenkort naar de coater. Twijfel serieus tussen "origineel zwart" en het anthraciet kleurtje wat ik gebruik voor alle aanbouwdelen van het blok. Meningen gewenst!!! :D |
zou persoonlijk gewoon voor het zwart gaan!
ziet er verder allemaal keurig uit, zelfde setje siliconde slangen hier maar dan zwart |
Ik zou zwart kiezen.. Groet, Patrick.
|
Ik zou alles van aandrijving,ophanging enz in zwart doen en antraciet alleen gebruiken voor de aanbouwdelen onder de kap.
Leuk je ff gesproken te hebben zondag. En ruilen kan nog steeds hoor...;-) |
Thanks voor de replies, ben er wel over uit, onderstel wordt zwart gecoat. Foto's komen eraan!
Gisteren een gloednieuwe originele g60 grill en een set nieuwe achterlichten (fifft origineel look zwart rood) opgepikt. Setje nieuwe originele hella koplampen en witte knipperlichten besteld, ca. 2wk geduld nodig maar dan wel alles nieuwnieuw :D Vandaag ook een nieuwe kabelboom voor de injectoren ontvangen en zo lekker rommelen tot alles compleet is. Hoop einde van t jaar alles klaar te hebben. Als er nog iemand n nieuw of als nieuwe set verstralers heeft hoor ik t graag :thumbup: Nieuwe vraag... origineel vw of poly/powerflex rubbers? Ervaringsdeskundigen? |
Quote:
Van t zelfde! Je kan beter ff wachten met ruilen tot ie klaar is hoor :thumbup: |
Mooi project kerel. Kom wel ff keer langs bij jou kijken. Kan ik gelijk ff tony zien :D
|
Dikke G-60 man, respect :thumbup:
|
Quote:
Plaatje bij het vorige praatje: Liep gisteren toevallig tegen een adje op mplaats dus ook de mistlampen nieuw weggelegd voor als ik oem neigingen krijg :D Om het front volledig nieuw en origineel te kunnen maken verstralers besteld op classicparts, en om het onderstel af te kunnen maken een complete Polyurethaan kit besteld in de states :thumbup: |
Goed bezig kerel.
Zal m goed doen! :thumbup: |
Kijk, das beter werk!
Originele mistlampen zou ik niet doen.... Staan veel beter in de mijne :D |
Quote:
Zal ze voorlopig ook niet plaatsen leg ik gewoon weg voor als ik de happers zat ben :D Ik heb nog wel een setje gebruikte over voor je, heb alleen de beugels zelf nodig (die gaan met het onderstel mee naar de coatert) PM als je ze nodig hebt :thumbup: |
Heb je al een PM gestuurd ;)
|
zie m nog wel eens voorbij komen hier...
woon namelijk dicht bij je in de buurt (dacht ik tenminste) heb hier evt. nog wel een setje golf 2 achterlichten liggen en dacht nog gordels voor achterin. bij interesse PB maar |
Deze G60 klinkt echt super.. en ziet er ook heel mooi uit! Netjes hoor gozer..
|
Thanks! Ook je G40 is top, erg cool in een steilheck.
Kleine update; Na het laten afweten van een eerdere verkoper heb ik van de week een siglachrome ruitenset opgehaald. Nog even nieuwe rubbers scoren en de achterruit (laten) polijsten om krasloos erin te kunnen. Einde van dit jaar gaat het onderstel en de motor eruit om plaats te maken voor al het nieuwe spul. Zal ergens in november beginnen met het gedeeltelijk cleanen van de motorruimte, daarna zal hij onder de kap opnieuw worden gespoten zodat alle verse delen mooi tot hun recht komen :D Mijn BBS-en zullen ergens eind v.d. maand terug naar Joostema gaan om gewijzigd te worden naar 8,5+9J en dan wordt er gelijk een 8j reservewiel opgemaakt :thumbup: Iemand tips voor de (lichte) krassen in de achterruit? |
Klinkt allemaal zeer goed.
Hou ons maar op de hoogte. |
All times are GMT +1. The time now is 17:23. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.