Zeker niet. Ipv puntlassen op een aantal plekken, lijm je over de hele naad. Ik vermoed dat de carrosserie er stijver van wordt, als er onder de dakplaat ook een aantal dwars/kruisverbanden ingelamineerd zijn. Een vlak plaatje is niet heel stijf.
|
Het is gewoon een vlakke plaat! Zit niks in verwerkt, maar omdat de b-stijlen aan de kooi vast gelast worden zal het vrij stevig blijven denk ik :thumbup:
|
Standaard dakplaat is ook maar een vlak stukje blik
|
Dat klopt, maar er zitten ook 2 of 3 dwarsliggers onder waar ook het dak aanvast gelijmd zit..
|
Precies... Gelijmd en niet echt vast ook (heb ze zelf bij m'n golf twee eruit gehaald inclusief het grootste deel van de dakplaat.. Die dwarsbalkjes geven niet veel extra want echt vast zitten ze niet
|
Bij mij was ook ene al los gekomen. Zag laatst(volgens mij op fb) een hele how-to voorbij komen voor zo'n dak wissel. Was ook Carbon dak met 6 korte stijlen eraan.
|
Kleine update, weer eens bij de autosportcompany langs geweest :mrgreen:
Dit is voor de (carbon) motorkap die gaat komen. Ook nog andere bevestigingsmateriaal voor de 2x 12" SPAL ventilatoren. Deze gaan door de radiateur heen.. Zo zitten ze nu, in het midden niet echt vast en zal gaan klapperen.. Misschien allebei gebruiken of alleen de pennen. VHT lak is onderweg en dan eindelijk de klauwen eens afwerken! |
De pennen willen door trilling nog wel eens de koelkanalen van je radiateur slopen.
Geen aanrader dus. |
Thanks, dan ga ik voor allebei.. Pennen tegen het klapperen en de beugels voor het vasthouden!
|
Ik hoor verschillende verhalen over dat SPAL setje, als je die met een extra schuimpje goed stevig vast zet is er niks aan de hand.. Ik zie het wel!
Gister mailcontact gehad met het stickerbedrijfje waar de remklauwstickers vandaan komen, omdat ik m'n stickers niet meer kan vinden en dus een mooi excuus had voor andere stickers. Deze week worden de stickers speciaal gemaakt van Carbon 4d folie dat vrij dichtbij echte carbon komt. Ben benieuwd hoe het gaat staan.. |
Er zit veel verschil in deze montage-pinnen. Bij mij braken ze steeds af waardoor ik de koelventilatoren steeds onderin had liggen.
Na veel experimenteren hebben we het nu zo voor elkaar dat er niks mee gebeurd. Zo te zien heb jij de juiste montagepennen (Revotec). Merk staat boven op de kop van de lange pennen. Het systeem met de veertjes en de het systeem met de stalen pennen werken helemaal niet. Revotec gaat perfect. Wel heb ik er extra rubbertjes/schuimplaatjes tussen zitten zoals je kan zien op de foto's :) Hier rijden nu al diversen auto's al diversen jaren mee rond zonder problemen. zoals je kan zien liggen de ventilatoren niet strak op de radiateur door de schuim-plaatjes die hier tussen zitten. De radiateur zet ver uit en door er genoeg schuimplaatjes tussen te zetten blijven de plastic pennen heel. Er mag ook nergens speling op zitten omdat wanneer er ergens maar iets beweging in zit, dit alleen maar erger zal worden en stuk zal gaan. Zo heb ik het nu al veel vaker gedaan en werkt perfect: |
En een dun boutje met carosserieringen en een zelfborgend moertje?
|
Wilco! Ik heb ze nog niet geopend, maar heb van meerdere gehoord inderdaad dat als je er genoeg schuimpjes onder doet en goed onder spanning zet het geen enkel probleem zou moeten zijn!
Ze raden wel aan om ze na een paar jaar te vervangen omdat de pennen broos kunnen worden en af kunnen breken. Ik zal komend weekend even naar de opslag rijden en even de radiateur uit het rek trekken! |
Nou mensen, 3 dagen van spuiten en bakken zit erop :mrgreen:
Helaas weer niet alles perfect gegaan maar dat hoop ik deze week op te lossen. De 4-pots en 1x 6-pots zijn klaar en super netjes, liggen nog te drogen. Foto's komen nog! Op 1 van de 6-pots bleek een lekkage te zitten van een remleiding en in de oven is er wat remvloeistof uitgekomen.. Proberen te dichten vandaag maar niet gelukt. Maandag ff na laten kijken en een nieuwe leiding bestellen bij VW. Verf ingefreten en moet een stukje gestraald worden. Foto's van het bakken en de kleur. Dit is nog zonder de blanke lak! De carbon stickers leken voor de blanke lak net echt(zie foto) maar zoals ik het net zag na de blanke lak laag lijken ze weer zwart :SCRATCH: jammer hoor! Snel naar de 6-pots laten kijken en afmaken! |
Quote:
Zo heb ik het gedaan. :thumbup: |
Quote:
Ik ook ;) Mooie klauwen hoor :thumbup: |
Klein update'je. Had bij de VW een nieuwe "verbindingspijp" besteld voor de 6-pots en daarna de klauw naar de lokale automaterialenzaak gebracht. Die hebben het schroefdraad gecontroleerd en opnieuw getapt. Hij zei ik heb dat hier niet, doe dat thuis wel ff. Altijd fijn als je mensen kent :thumbup:
Van de week die ene klauw opnieuw spuiten en dan is de remmerij af. Ook besloten om remblokken te bestellen, na heel wat sites etc gelezen de hebben afgelopen 2 weken toch maar besloten om voor ferodo ds2500 te gaan en die heb ik nu dus ook besteld! Dan heb ik echt de complete remmerij compleet(op wat nippels en rvs slangen na) |
Paar plaatjes van de remmen.. Omdat het kan
Voor: Achter: Ook ben ik van plan om zoiets te halen(op maat) Dit omdat ik verder naar buiten moet vanwege de wielen, makkelijk vanwege de VR6 fusees en het rete strak schijnt te sturen en de verstelmogelijkheden.. |
Top service hoor van Fine Line! Zaterdag besteld, vandaag in huis!
Voor: Achter: Snel ff passen :D :D Het zijn gelukkig de goede hahah |
Goeie keus die DS2500's! Heb ze ook onder mijn Volvo en werken op circuit en openbare weg echt super.
Draagarmen zien er ook goed uit. |
Even de discussie van de remmen in een ander topic gezet om dit topic niet te vervuilen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130510 |
Zo een update en gelijk de reden waarom het even stil is geweest.
30 januari de sleutel gekregen van ons huis. Nu bijna 4 weken later en we zijn bijna zover om er in te gaan.. Alles van boven tot onder geschilderd, nieuwe vloer erin etc etc Paar dingen moeten nog gedaan worden: Apenboom eruit, tuin bestraten en m'n pa gaat de gevel rondom uithakken, stralen, voegen en het dak reinigen en coaten, dan is alles weer als nieuw! Ook de garage al bijna af, alleen nog gereedschap op het bord hangen en alles een plekje geven. Zaterdag de MK1 + alle spullen naar huis halen en de Duc een plekje geven. (Nu nog 5.1 x3.5m vrije ruimte over) Gaan dus weer snel beginnen :tu: Zal van t weekend nog een foto plaatsen met de Golf etc erin! |
Ziet er goed uit!
|
Mooi plekje!! Veel geluk!
|
Kijk mooie stek :thumbup:
|
Had de foto`s al eens gezien op VWForum. Gaaf huis en garage :thumbup:
Die lades onder de werkbank...die vielen me ook al op bij jullie andere garage. Waar kan je die kopen? :) |
mooi optrekje ricardo :thumbup:
|
keurig! en fijn sleutelhok
|
Ik weet niet of het verstandig is om je huis zo openbaar te maken op een forum, soms zijn er van die personen die niet met hun handen van andermans spullen kunnen blijven als je me begrijpt...
|
Bedankt mannen! Ik zal ff vragen aan m'n pa voor de bakken..
Ik begrijp het helemaal, maar heb maatregelen getroffen en er komt een camera in de garage :thumbup: Zal het weekend nog wat foto's plaatsen, snel hobbyen.. |
Pa had de bakken jaren geleden bij de oud-ijzer boer gekocht, weet niet hoe ze heten sorry..
Zo mannen, hij staat thuis! Paar kleine dingen en dan kunnen we weer :E Pa had last van z'n rug dus motorblok tillen ging niet.. Toch handig zo.. :tu: :tu: |
Handig zo'n vrachtwagen. Zo heeft mijn pa m'n auto naar JD gebracht :D
|
Is inderdaad ideaal haha! Wel de laatste keer, de volgende keer zal het met een aanhanger gaan gebeuren!
Nu heb ik er zelf plek voor echt super. |
Zo mannen, kon het niet laten!!
Van de week de achterkant gedaan, vanavond snel de voorkant.. De 6-pots klauw is degene waarvan 1 nippel lekte, is inmiddels gemaakt en moet nog opnieuw gespoten worden.. :mrgreen: |
Net even je topic doorgelezen! Vet man! :thumbup:
|
Ga er snel weer mee verder, en een update..
Carbon motorkap en achterklep in de maak in Engeland, verwacht ze binnen 3 a 4 weken thuis te hebben.. |
Van de week ook m'n originele stalen bumpers verkocht aan een maatje en gelijk ook een set carbon bumpers besteld..
|
lekker bezig man!
rijd die al :D |
Voor:
Tijdens: Eindresultaat volgt nog, heb het grof eruit gehaald, nu nog voorzichtig de randen netjes maken.. Gister eindelijk m'n carbon binnen gekregen.. Geheel onbeschadigd, alleen de achterklep gaat wss terug(even mail afwachten) Heb een carbon achterklep met polyester binnenkant gekregen, terwijl ik volledig carbon besteld heb.. Ricardo |
Ruig spul :thumbup: Met de haldex enzo kom je ws nog wel op n aardig gewicht maar dit scheelt n hoop!
|
All times are GMT +1. The time now is 07:45. |