Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   mijn Golf1 restauratie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18002)

wakes 26-02-2008 18:52

Das mooi klote patrick... Hopelijk valt t nog mee met de schade!

Zie dit project nu pas, en DAMN wat heb je er werk van gemaakt, tot in de puntjes... Petje af!

Jammer dat ik tijdje terug net naast de zwarte hemel heb gegrepen, want dan had ik m gelijk in het echt kunnen bewonderen :D

Maare, keep up the good work! :thumbup:

PVPMK1 26-02-2008 18:58

Hoi Erik,

Ik denk dat dit zo is,morgen komt mijn kameraad om alles even na te kijken van hoe en wat.
Een ander maatje van mij heeft nog een 1.1 GG golf staan, dit is een donor auto, dus kan hier alles afhalen wat ik nodig zou hebben.
Maar de golf 1 gaat van dit jaar nog niet naar de See, de autotrein is al geboekt vandaag voor de golf 5 :)

PVPMK1 26-02-2008 19:05

Quote:
Originally Posted by wakes
Das mooi klote patrick... Hopelijk valt t nog mee met de schade!

Zie dit project nu pas, en DAMN wat heb je er werk van gemaakt, tot in de puntjes... Petje af!

Jammer dat ik tijdje terug net naast de zwarte hemel heb gegrepen, want dan had ik m gelijk in het echt kunnen bewonderen :D

Maare, keep up the good work! :thumbup:

Hoi michel,
Jammer van dat hemeltje ik had hem je graag gegund, maar als het een keer mooi weer is mag je gerust langs komen hoor.
Heb je mijn adres of niet, ik weet niet meer of ik die aan jou heb gegeven
Ik hoop ook dat het mee valt we zullen het morgen zien.
Groetjes,
Patrick.

Arnaud 26-02-2008 19:10

Tsjongejonge wat zul je balen zeg. :(
Net nu je zover bent! Ik hoop dat je hem snel weer rijdend hebt!
Het lijkt erop alsof de nokkenas geen/onvoldoende smering heeft gehad? Als dat het geval is zou ik voor ik de andere kop zou monteren (als dat nodig is tenminste), wel even de oliepomp controleren.

wakes 26-02-2008 19:16

Patrick,

Ik heb je adres niet nee, maar pb het maar dan kom ik wel een keer langs als ik aan t toeren ben.

Maar voorlopig ben ik zelf ook nog bezig met de golf...
Moet nog lager, heb net Ronal Turbo's gekocht en er is nog een groep N uitlaatsysteem onderweg ;)

johan8vplus 26-02-2008 19:20

de nokkenas leek mij ook al droog(of heb je m schoongemaakt)
toch succes met de reparatie
johan

PVPMK1 26-02-2008 19:29

@ Arnaud,hier had mijn maatje het ook over. Als het zo is dan zal ik waarschijnlijk een andere kop moeten monteren. Die kan ik van de donor auto afhalen. :)

@ Michel, ik doe even een PB voor mijn adres.

@ Johan, ik heb de nokkenas niet schoongemaakt na het gebeuren, maar het oliepijpje is wel open, dus niet verstopt.

Berserker 27-02-2008 09:30

Ik weet ook nog wel een 1100 motor voor je, wel hier in Limburg..

PVPMK1 29-02-2008 11:55

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik weet ook nog wel een 1100 motor voor je, wel hier in Limburg..

Hoi Berserker,

Bedankt voor je aanbod, maar die donor auto staat 7 km van mij vandaan.

Zo mensen we hebben de nokkenas eruit getikt, en ziet er niet al te best uit.
Hij is vastgelopen aan de kant van de stroomverdeler.
Ik weet bijna wel zeker hoe het komt, het is mijn eigenschuld, ik heb de kop laten parelstralen.
En ik heb de kop niet goed schoongeblazen denk ik, hier door is er dus parel grit tussen het lager gelopen, en is in het aluminium gaan vreten.
Oliepomp werkt goed, de olie pompt hij goed naar boven, de foto's zeggen genoeg dacht ik zo.

Ik had al neer getypt, dat mijn maatje een donor auto had staan, dit is hem dan.

Ik heb de kop eraf gehaald, ik weet niet precies hoeveel hij heeft gedraaid, maar ziet er goed uit.
Alleen sta ik nu voor een dilemma wat ik nu zal doen, de kop eraf halen van mijn eigen golf, en deze kop in zijn geheel bij mij er op monteren met nokkenas en al.
Wat vinden jullie, hoe vinden jullie die nokkenas er uit zien, kan deze nog wat aantal jaartjes mee.
Gezien dat er toch alleen in de zomer mee word gereden.

Groetjes,
Patrick.

Samurai 29-02-2008 12:00

Ik zou de complete kop van de donor, schoonmaken.
En overzetten op je huidige blok, wel je huidige blok goed schoonmaken. Want er zal vast wel straalgrid in zitten.

Stralen is leuk, maar heb het al zo vaak gezien dat het dan mis gaat!
Ik dacht er zelfs nog aan toen ik dit topic door aan het spitten was. Maar nooit wat over geschreven.

Ik zou deze kop echt goed schoonmaken, en netjes in de hitte bestendigde lak zetten.

Veel succes, maar dat gaat wel goedkomen!

Auke 01-03-2008 11:17

Zojuist je project doorgelezen, ZO heel goed bezig :thumbup:
Heel jammer van je tegenslagen, maar laat je niet uit het veld slaan.
Het eind resultaat is prachtig :woowoo:

1.8 16v 01-03-2008 15:21

toppertje hoor!!!goed bezig!!
ben benieuwd.

wob/fireandice 17-03-2008 21:05

heel mooie auto ga zo door

ben benieuwd naar het eind resultaat

keep up the good work :thumbup: :thumbup:

martiepartie 17-03-2008 21:47

hele goede tip..

Ik heb hier nog een kop staan die ik helemaal gepareld heb voor mijn 1.3 motortje. Die gaat maar eens goed in de vaatwasser denk ik.

Lieuwe 17-03-2008 22:31

Onderblokken die geboord/gehoond zijn gaan ook in een bad bij revisiebedrijf.

Zal wel een ultrasoon bad zijn ?

Samurai 17-03-2008 23:54

Quote:
Originally Posted by martiepartie
hele goede tip..

Ik heb hier nog een kop staan die ik helemaal gepareld heb voor mijn 1.3 motortje. Die gaat maar eens goed in de vaatwasser denk ik.

Dat krijg je niet schoon in de vaatwasser.
Dat moet je toch echt proffesioneel laten reinigen, je zult schrikken hoeveel rotzooi ervanaf komt!

PVPMK1 19-03-2008 22:26

We zijn weer verder gegaan met de auto, na het monteren van de kop liep de auto niet lekker, een hoop gepruts.
De testrit ging van geen meter, ook de eerste keer niet, de auto schokte aan alle kanten maar je kon er mee weg rijden.
Dan denk je hij moet toch nog afgesteld worden, dus ja je probeert maar wat, thuis gekomen NU rijdend op de oprit en boem slaat hij uit, weer gestart meer gas en boem weer uit.
Bij nader inspectie is gebleken dat ik dus de versnellingstang niet goed had gezet, ik zat dus lekker in zijn 3 en 4 te roeren, en omdat ik maar kleine stukjes had gereden ben ik hier niet eerder achter gekomen.
Maar goed deze weer in orde gebracht liep de auto nog niet echt lekker.
Ik had al een afspraak van de week om de auto een APK te geven, dus gisteren de auto daar gebracht, en daar laten staan.

Vandaag,
De auto liep dus maar op 3 poten, dus van alles uitzoeken bougie kabels, verdeel kap( want dit is een vergulde kans op storing denk je dan ), afstellen zo goed dat het kon.
Maar te vergeefs, en dan te bedenken dat alles nieuw is zelfs de bougies, wat bougies.
Toen even de bougies er uit gehaald, en ja wel bij mij was er een nieuwe bougie kapot natuurlijk.
Dus gelijk weer nieuwe bougies er in, toen ging het afstellen een stuk beter, 1 tik aan de sleutel en draaien maar, wat een ongelofelijke opluchting was dat.

Nu kon hij op de brug, om alles uit te lijnen, en de velgjes konden uit de golf 5 gehaald worden.
De velgjes ging er op om even de hoogte te bepalen, van voor stonden ze redelijk goed, van achteren is hij een cm of 3 gezakt en ik vind het goed zo.
Hij is inmiddels uitgelijnd.
Morgen gaan we weer verder en dan komt er een APK op de auto.
Dan gaat hij volgende week weer terug naar de spuiter om hem helemaal in orde te maken, dan komt hij weer terug zoals hij net was gespoten.
Maar dan zijn we klaar voor de zomer. :rock:
Zo dat was weer een heel verhaal, dus nu maar foto's.

Groetjes en tot horens,
Patrick.

SlimMasterShady 20-03-2008 00:35

Gelukkig gaat alles weer de goede kant op!
Die velgjes :D kwijl kwijl ;)

Succes ermee, en binnenkort ff een totaalplaatje maken he ;):D

PVPMK1 20-03-2008 15:43

Zo mensen,

De golf is goed gekeurd zonder problemen, hij loopt nog beter als gisteren.
Dit komt om dat de Co2 nog afgesteld moest worden, een stukje de choke er uit en starten maar en hij loop heel netjes.
Ik moest nog even wachten tot hij afgemeld kon worden, en ben net voor het slechte weer thuis gekomen.
Heb nog wel even een paar foto's kunnen schieten.
Ik weet hij kan nog lager, maar ik vind hem goed zo met die 13'' velgjes.

Gelijk even een vraagje, welke bandjes kan ik nu het beste nemen voor vanvoor om een beetje gelijk te worden net als vanachter.
Vanachter zit nu op de 8J 195/45 wat kan ik dan het beste op de 7J laten draaien.

Volgende week de grote poetsbeurt, en de kofferbak moet ook nog in orde worden gemaakt, maar eerst maar eens genieten na 3 jaar.

Groetjes, en tot snel op een of andere meeting.
Patrick.

m@rtine 20-03-2008 15:50

:thumbup: super strakke auto, daar kun je trots op zijn :thumbup:

martiepartie 20-03-2008 16:13

Quote:
Originally Posted by Samurai
Dat krijg je niet schoon in de vaatwasser.
Dat moet je toch echt proffesioneel laten reinigen, je zult schrikken hoeveel rotzooi ervanaf komt!

Hij is al helemaal geparelstraald, dus het enige dat er nog uit kan komen zijn glasparels.
Voor de rest is de kop helemaal schoon.

Maar goed; 't zekere voor het onzekere. Dan moet het kopje maar naar een revisiebedrijf voor een sopje :)

ONTOPIC:

Wat een ontzettend coole golf zeg! Die 3 jaar zijn niet voor niets geweest.
Achter nog even iets dikkere bandjes, dan is het inderdaad beter in balans.

fabian 21-03-2008 09:30

super netjes geworden, en kleurt ook goed in je garagebox!

wakes 21-03-2008 09:56

Wordt inderdaad wel tijd dat je er nu eens van kan gaan genieten na al die problemen laatst en 3 jaar zwoegen.

Veel plezier er mee! Ziet er echt super uit :thumbup:

frankvr6 21-03-2008 10:25

wat een verdomd mooie auto is dat geworden
ben blij dat de slangklemmen op deze auto gekomen zijn hij is het waard
super en de kleur lijkt wel verdacht veel op de mijne
darkburgundy pearl effect

Maarten 21-03-2008 10:32

Dikke golf!

LRR 21-03-2008 11:01

Supernet ding geworden Patrick, complimenten !!!!!!

En veel plezier ermee...

PVPMK1 21-03-2008 20:23

Bedankt mensen voor de leuke reacties, dit is een goed gevoel.
Daarentegen ook een dubbel gevoel, ik besef me nu ook dat het eigenlijk helemaal gebeurt is, in ieder geval zeer binnen kort.
Het zal aan de ene kant ook wel een gemis zijn denk ik, want ik ga hem nog zeer lang houden, als het allemaal goed gaat. :)
Ik heb hem min of meer belooft aan de kleine man van ons, en die is nog maar 3 jaar. :D

@ Frank die golf is in 2 verschillende kleuren gespoten, 1 op 1 in de kleur van de Audi A8, Kersenzwart pareleffect / en de VW Phaeton, Nocturne-Aubergine Pareleffect.
Vandaar de code's bij mijn Golf MK1 onderaan.

Groetjes,
Patrick.

DJW 21-03-2008 22:08

ik zie dat het interieur een goede plek heeft gekregen, staat hier toch beter in dan in mijn laatste scirocco; mooi werk geleverd!

variant110 22-03-2008 20:47

zo is heel mooi geworden dan

vooral die glans die ken er wel mee door op die foto als je de auto van de zijkant ziet op de uitlijnbrug niet normaal wat een glans.

je had toch verbreed staal klaar liggen of vergis ik me dan in een topic?

mvg ron

PVPMK1 23-03-2008 01:34

Quote:
Originally Posted by variant110
zo is heel mooi geworden dan

vooral die glans die ken er wel mee door op die foto als je de auto van de zijkant ziet op de uitlijnbrug niet normaal wat een glans.

je had toch verbreed staal klaar liggen of vergis ik me dan in een topic?

mvg ron

Hoi Ron,

Ik heb geen verbreed staal klaar liggen hoor, ik heb de auto 3 jaar geleden gekocht met deze velgen, en die zaten er toen splinter nieuw onder.
En heb deze er gelijk af gehaald, en in de velgenboom gehangen.

Harro_PoLoW 23-03-2008 10:14

Super dat ie weer klaar is, en die velgen maken het helemaal af. Volgens mij kan die achter nog wel wat zakken of niet, of gaat ie dan zakken in de kont?

Hoop hem snel te bewonderen in real life, maar dat zal nog wel ff duren eer mijn project klaar is.

PVPMK1 28-03-2008 11:58

Hoi mensen,

Ik heb nog een klein dedaille binnen gekregen, maar wel een mooie.

De auto zou van de week weer terug naar de spuiter gaan, voor de kleine plekjes en een grote poets beurt.
Maar het weer zat niet echt mee, en zeker niet met al dat pekel op de weg, no way. :shake:

m@rtine 28-03-2008 16:44

ziet er goed uit, zo'n bordje is ook wel humor.

topper van een auto, vind hem er super uit zien

RubenD 28-03-2008 17:16

Kun je de montage beugel niet 180 graden draaien. Dan hangt het bordje onder de bumper ipv erachter. Steekt hij niet zo uit. Denk dat het net ff iets mooier staat ;)

Maar wat kan ik zeggen, hij ziet er nog steeds super uit!

PVPMK1 28-03-2008 19:54

Quote:
Originally Posted by RubenD
Kun je de montage beugel niet 180 graden draaien. Dan hangt het bordje onder de bumper ipv erachter. Steekt hij niet zo uit. Denk dat het net ff iets mooier staat ;)

Maar wat kan ik zeggen, hij ziet er nog steeds super uit!

Hoi Ruben,

Kijk daar hou ik van, oog voor dedaille, en je hebt gelijk. :thumbup:
Ik heb het net even gefixst, en staat inderdaad beter zo, steekt nu niet meer zo vooruit.

Groet,
Patrick.

De Limburger 28-03-2008 23:40

Zeer mooie auto veel plezier er mee..

RubenD 29-03-2008 01:18

Hehe, details, daar draait het om ;)

Rutger 04-09-2008 15:41

Heb net dit topic in één zucht doorgelezen/gekeken. Man man wat mooi. Echt super gedaan.

Gr. Rutger

Vincent-Mk1 04-09-2008 21:28

Mooie auto! Persoonlijk vind ik de achterlampen misstaan... en dat de velgen een te lage ET hebben..

T!m 04-09-2008 22:59

Erg mooie wagen. Super apparaat.
83er plaat komt bekend voor, heb ik ook op de mk2 golf zitten ;)

All times are GMT +1. The time now is 19:01.