Oke. Dan zou t goed moeten komen! Goed de kans geven om het gas te lagen verdampen uit de verflaag. :thumbup:
|
Vanmorgen even bij de autosportcompany geweest..
Ik heb z'n gevoel dat ik weer een leuk "projectje" heb voor de Golf 1 :mrgreen: Ook is de tank weer terug, twijfel er nog aan voor een kleurtje of lassen netjes wegslijpen en polijsten.. Ricardo |
Kijk uit met het wegslijpen van de lassen dat het niet te dun wordt op de las. Dat wegslijpen hebben wij namelijk ook gedaan en daarna lekte de tank dus ergens op een las...
|
[QUOTE=GolfKaatsheuvel]Vanmorgen even bij de autosportcompany geweest..
Ik heb z'n gevoel dat ik weer een leuk "projectje" heb voor de Golf 1 :mrgreen: Dikke respect voor dit project! Dit is een voorbeeld voor mij! Ik ben benieuwd hoe je die pedelbox setup gaat bouwen. Waar heb je die onderdelen gescoord (eventueel kostprijs van deze kit zoals je die liggen hebt)? Ik zit te denken dit ook te steken in mijn golf 1 g60. Bouw je deze kit voor de rest zelf af of kies je voor een 'standaard pedalbox' om deze wilwood cilinders te monteren? |
niet alleen plaatjes kijken he :D boven de foto staat waar het vandaan komt :thumbup:
deftige update's, jammer van de klauwen maar dat komt vast goed |
Haha inderdaad, boven de foto staat dat het van de autosportcompany afkomt.
Ik heb er voor gekozen om de rest zelf te maken, iets wat gewoon netjes op het schutbord past en zelf naar mijn zin kan maken. Zit nog op 1 klauw te wachten die bij de Porsche dealer ligt, dan weer een poging wagen met spuiten.. |
Beetje rustig hierzo, druk aan het sparen etc..
Ben wel rustig wat spulletjes aan het verzamelen voor het remsysteem, en erg aan het twijfelen over de velgen en de bak.. Tank ga ik toch maar coaten! Velgen zijn echt gruwelijk, achter is het passend te krijgen door de wielranden iets te verbreden, voor zal ik ook moeten verbreden maar kom in de knoei met sturen.. Lastig allemaal! Heb nu een 02j EWN 4-motion versnellingsbak, is al passend en weegt minder als een 02m bak.. Alleen is het vermogen/koppel nogal een beperking.. Voor een 02m moet nogal wat aangepast worden volgens mij, maar kan er(misschien voor de toekomst) meer vermogen mee gaan draaien zonder dat ik het risico loop om m'n koppeling telkens eruit te trappen.. Er is een set die dit passend zou maken. Zou om deze set gaan, maar vraag me af of dat wat wordt.. Mijn motorsteunen op de auto zijn wel helemaal doorgelast! http://www.epytec.de/modelle/vw/pas...er-motor?c=1515 Anders moet ik alles gaan veranderen en met ander type motorsteunen gaan werken(Golf 4 bv) Iemand nuttige info hierover? Ricardo |
Persoonlijk zou ik de 02m links late ligge veel zwaarder als o2j de huidige bak aan passen is geen probleem toch. Ik zat 20 kg onder mijn maximale aslast. Is wel iets om rekening mee tehouden te zwaar is gewoon afkeur. Verder super dik project
|
Zou geen probleem moeten zijn, blok weegt minder als een 6-cilinder..
Ga toch voor de 02m, maar eerst kijken of ik mijn 02j 4-motion bak verkocht krijg.. |
Ik heb in de jaren al meerdere setjes van die 02M steunen verkocht, maar zou het bij 500pk toch afraden, ook als je carosserie doorgelast is. Een MK1 blijft zwak in de neus en bij Golf 4 steunen ligt de motor veel mooier in balans
|
Quote:
Post #21`van Wilco, je negeert alles wel vrolijk, maar je creƫert er een hoop problemen bij zo lijkt me... |
Verklaar je nader??
|
Quote:
Dat is toch geen advies om te negeren lijkt me? Naast de kosten voor het wisselen van bak moet je de 02M dus ook nog aan laten passen qua overbrenging, je hebt een speciale koppeling nodig, je moet op een andere manier je snelheid gaan meten...etc Wilco geeft (ik denk terecht) aan dat om een beetje normale levensduur van het geheel te behouden; Quote:
Nu zijn er meer wegen die naar Rome leiden, maar het gaat om veel van jouw centjes, ik begrijp dat je later meer vermogen wilt gaan draaien, maar als Wilco aan geeft dat 450pk en 550nm voor op straat al compleet bezopen is in een mk1? Ik vind dit een heel mooi project, maar ik zou het zonde vinden als jij straks na heel veel geld en werk met een onrijdbare auto en een enorme financiele kater zit ;) |
Mee eens!
|
Sluit me hier ook volledig bij aan!
Ik vind 200/250 pk als echt heeeel veel in een mk1 of mk2, laat staan 450/500 pk. Dat ga je nooooit op de straat krijgen. |
Waar moet ik beginnen haha!
Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties, dat jullie meedenken etc, waardeer ik enorm! Dit is voor mij ook niet echt makkelijk, dat begrijpen jullie wel neem ik aan. De aandrijfassen had ik zowiezo al op maat moeten laten maken, dus dat maakt niet uit. Qua prijs zal het niet veel maken, een 02m bak is goedkoper in aanschaf dan mijn 02j bak. Ook de 02j bak had aangepast moeten worden, waaronder een 6e versnelling erbij. Er komt geen sper in, vanwege het 4-motion gebeuren. Dit ook allemaal op advies van Wilco. Waarom zou ik het niet op de weg kunnen krijgen? Kijk naar die mannen in Duitsland met die dikke MK1's 4-motion met heel wat meer pk's als waar ik mee wil gaan rijden. Het is puur een hobby, geen daily! Het risico lopen om elke keer net als Wilco de koppeling eruit te trappen en achteraf toch spijt hebben dat ik niet naar 02m ben gegaan(denk aan motorsteunen omlassen, weer spuiten) dat zou ook zonde zijn. Mocht het doorgaan ga ik niet met de Epytec steunen werken maar toch op de MK4 manier. Andere problemen zoals de snelheid meten zal vast wel op te lossen zijn.. Ook ga ik met semi-slicks rijden en een verbredingsset, plek voor brede wielen. Qua gewicht zal het wel meevallen, het meeste gaat naar achter en al het overbodige gaat weg. Hieronder een mail van Wilco van afgelopen week: Hallo Ricardo, Als je om mijn eerlijke mening vraagt, zal ik je moeten zeggen dat het beter is een 02M-bak te gebruiken. Dit had ik je volgen mij ook al geadviseerd, voor het vermogen wat jij wilt. Niet alleen de bak is sterker, maar er is vooral meer ruimte in het koppelingshuis voor een sterkere koppeling. De originele koppelingsplaat bij een 02M is origineel al 240mm i.p.v. 220 en door de grotere ruimte is er zelfs plaats voor een dubbel-plaats koppeling. Voor het monteren van de motor en baksteunen zou ik deze zo maken zoals dit ook in de Golf 4 zit. Op deze manier heb je veel meer ruimte achter de motor en heb je niet zo veel gewicht voor in de neus hangen. Daarbij heb je ook meer ruimte voor een grote intercooler omdat de voorste steun er niet meer is en het front makkelijker kan worden aangepast. MVG, Wilco Schimmel |
Oh, dat veranderd een heleboel dingen, semi slicks, meer spoorbreedte, ik neem aan bijbehorend goeie schroefset oid...
Jij bent aan het voorbereiden voor een 2.0 20vt oid? |
Maakt niet uit, je kan niet alles onthouden toch! :thumbup:
Ik moet hier ook foto's op hebben staan van m'n OZ Spa velgen, en over de randen etc. Klopt komt een op maat Intrax set onder, de topplaten van Intrax zitten al in de veerpoten gelast! Hij gaat inderdaad naar 2.0l opgeboord worden, icm een andere krukas, drijfstangen en zuigers etc(zie een van de 1e berichten) Krukas heb ik via Wilco gekocht, allemaal op advies van hem.. Ricardo |
Zoooo, dat gaat lekker hier :eek:
Ik zal mij er dan toch nog even mee moeten gaan bemoeien denk ik. 450 tot 500pk is wel mogelijk, maar is niet zo verstandig aangezien je hier voor met een zeer hoge turbodruk moet gaan rijden en dit alles opgevangen moet worden door maar 4 drijfstanglagers enz. Deze lagers zullen geregeld vervangen moeten worden om maar 1 voorbeeld te noemen. Dat geeft niet als de eigenaar hier bewust voor kiest, zoals hier het geval is. Ik geef als advies aan om niet over de 400pk en 500Nm heen te gaan voor straatgebruik omdat dit voor mij de grens is, voor wat de betrouwbaarheid betreft van deze motor. Daar boven loop je een grotere risico dat er delen stuk gaan, maar daarbij is ook veel afhankelijk hoe deze persoon er mee zal gaan rijden en hoe het onderhoud zal verlopen. Aangezien er al een 4x4-bak aan komt, zal hij al snel over zijn aslasten heen gaan. Bij het overschrijden van de aslasten is het een dikke afkeur bij het RDW. Omdat hij vol blijft houden aan de 500pk, kan ik niet anders adviseren dan om over te gaan op de 02M-bak. Ik had 508pk met een koppel van 600+ Nm en ik maakte gebruik van zo'n zelfde 02J-bak, maar met alle ingewanden en sperr van Quife. Alles hield zich redelijk behalve de koppeling, want zelfs de beste hield het geen 1000km vol, en de laatste was met 120km al volledig opgerookt. Dit was al een volledige cinterplaat die geschikt zou moeten zijn voor 600NM, maar niet dus. Het zwakke punt zit hem niet in de koppeling en drukgroep wat jullie zullen denken, maar in de te hoge temperatuur die ontstaat door dat de ruimte te klein is, net als de koppelingsplaat en er te weinig warmte kan worden afgevoerd door het kleine en lichte vliegwiel enz. Vervolgens geef je een keer goed gas, en dan smeert hij het cinter metaal uit over het vliegwiel alsof het boter is terwijl toch alles sterk genoeg is uitgevoerd :D De 02M is sterker, veel meer ruimte voor een betere koppeling, en het tussendiff is ook sterker. Ook deze bak heeft zijn zwakke punten, maar is over het hele geheel de sterkere bak. Het nadeel is het hoge gewicht, wat erg nadelig is voor de wegligging en voor het omkeuren bij het RDW. Ik moet helaas eerlijk zeggen dat ik heb geadviseerd voor de 02M te gaan om de technische redenen. Iets in mij zegt dat het niet verstandig is om met deze auto naar het RDW te gaan waardoor deze bak-keuze advies voor mij makkelijker te maken is. Ricardo weet wat ik bedoel en ik zal er verder geen woorden aan vuil maken. Ik wil hier verder geen discussie over hebben, want alles is echt wel eerlijk. Het is iets wat tussen mij en Ricardo is en that's it :) De blauwe mk2 die ik had is verkocht. Er zit nu een 02M-bak in en de motor is nu voorzien van een GT2871R turbo met 420pk en ruim 500Nm koppel omdat deze man er ook gewoon lekker mee wil gaan rijden en niet de hogere onderhoudskosten etc wil. Iedereen droomt en geild op de dikke pk-monsters, maar de werkelijkheid licht iets anders dan wat je alleen op Youtube te zien krijgt ;) Het opvoeren is leuk, zolang je dit maar doet naar hoe je hem kan en zou willen onderhouden. Waarom hoor ik bijna iedereen alleen maar over de pekaas ipv een mooie versnellingsbak overbrenging of een betere wielophanging etc. :confused: De 02M heeft de eerste 3 versnellingen veel te kort op elkaar zitten waardoor je met een dikkere motor de eerste versnelling al over zal slaan. Om een 02M goed te krijgen, zal je toch wat verschillende tandwielset's en eventueel de eindoverbrenging aan moeten gaan passen. Balans is voor mij dan ook het sleutelwoord :) |
Quote:
Motor gaat zo zeker goed komen, en ook de turbo-set heeft zich al lang bewezen en goed was voor 508pk met een koppel van 650Nm en is gehaald uit de 1800cc omdat de 2.0TFSI toen nog niet bestond. Skywalker heeft hier ook zijn motor staan, wat ook een 2.0L 20V motor is. Gaan we binnenkort weer mee verder, maar ondanks dat deze motor is klaargemaakt voor veel vermogen, heeft hij er bewust voor gekozen om er een wat kleinere turbo op te zetten die goed is tot 320pk omdat hij met een voorwiel-aangedreven auto gaat rijden. |
Kijk, dit is nu dus wat ik jammer vind.
Laat ik ff voorop stellen dat ik de goede bedoelingen van alle kanten begrijp. Ik wil ook geen discussie met niemand, dus hou het vrij kort en ga zelf maar uitvogelen hoe en wat! Plan is om het blok klaar te maken voor meer als 500pk, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk 500pk wil halen. Dit is wat ik aangeef iets voor in de toekomst(lees grotere turbo etc) Onderstel, remmerij en veiligheid is zeker iets wat ik niet onderschat! Daar komt ook bij dat ik niet elke week zal gaan rijden! Heb een leuke daily staan en een Duc 848 dus vermaak me wel ;) Wat me niet bevalt is het RDW-verhaal, het is algemeen bekend dat ik er de straat mee op wil(legaal) en is nooit iets over aslast ter sprake gekomen (ook niet met de 02j 4x4) Ik zie wel waar het schip strand, ik stop er in ieder geval niet mee :D Groeten Ricardo |
Quote:
Dat over de aslasten is duidelijk gezegd en zelfs 1 van de 2 redenen geweest waarvoor ik je deze 02J-bak heb geadviseerd destijds tezamen met het feit dat je de originele motor en baksteunen wilden behouden. Ik weet dat er nu ook een r32 met 6-bak is goedgekeurd in een mk1 en dat het dan bij jouw ook moet gaan lukken, maar het is een belangrijk punt wat je in de gaten moet gaan houden. Ik heb een deel van jouw auto klaar gemaakt. Ik help je zo goed mogelijk op weg, maar ik kan je niet over de hele auto gaan vertellen hoe je het moet gaan doen. Daarnaast heb je al veel adviespunten genegeerd, en moet je begrijpen dat je ook zelf een groot deel van de verantwoordelijkheid op je zal moeten nemen voor als je zelf de auto bouwt. Bij mailen of bellen zal ik altijd zo goed mogelijk helpen, dat weet je ! |
Quote:
Super dat je tijd neemt om het zo duidelijk uit te leggen Wilco, dit is ook ongeveer wat ik bedoelde, maar ik heb verder dan dit topic geen kijk op deze auto... ;) |
Met een vriend van mij hebben we een golf 1 cabrio met een 3.2 tt motor erin gebouwd voor zijn vriendin.aslast was een probleem met omkeuren, waren enkele tientallen kilo's te zwaar. Maar met wat aanpassingen en wat dingen weglaten is hij toch goedgekeurd.
Cabrio is een stuk zwaarder maar met dezelfde max aslasten, denk dat het bij jouw golf wel goed komt.maar hou er rekening mee! Bovendien bespaar je er mrb mee... De cabrio staat momenteel weer zonder motor, komt nu een turbo op. |
Nog updates? :) ziet er echt goed uit allemaal, ben benieuwd hoe het er nu voor staat
|
Ja heb wel iets te melden..
Ben weer met de achterste remklauwen bezig, zal vandaag eens bellen of ze al klaar zijn.. Verder aan het sparen en nogal druk met werk.. Motorbloksteun opgehaald! Ben er best blij mee, kan het blok van de pallet af en is hij verrijdbaar :tu: Owja, ook de schijven binnengekomen (en de brembo stickers) :mrgreen: (Thanks voor de tip Paul) T*r*ng wat een knapen! Ricardo |
Zoals ik al eerder zij mijn mk1 zat 20kilo onder de maximale aslast, r32 met v5 bak. Je kunt je auto heel simpel zelf ff wegen of het goed is. Ff de gehele auto op weegbrug. Dan alleen auto met de achterwielen er op. Dat gewicht trek je van je totaal gewicht af. Dan weet je wat hij op de voor as weegt.
|
Kleine update:
Klauwen waren al 2 weken klaar schijnbaar, ze waren vergeten te bellen haha. Helaas hadden ze 1 niet goed gedaan, aan de verkeerde kant. Zelf maar aan het buigen geweest nu en het is aardig naar m'n zin.. Mag wat netter maar als die gemonteerd zit zie je het toch bijna niet.. Nu kan ik dus weer gaan spuiten! :tu: Ook besloten om met "kunststof" motorkap en spatborden te gaan rijden.. Dit vanwege aslast voor.. Mooi voorbeeld gevonden, nu ff kijken waar ze die hebben. En nog naar eens achter de 02M bak aan, krijg geen reactie! Ricardo |
Waar heb je die schijven vandaan?
|
MTEC Engeland! Was je er nog uitgekomen met jou Porsche klauwen??
|
Ik heb weer wat te melden..
Waarom wordt er niet veel aan de 1 gedaan, nou dat zal ik eens vertellen :D Pa heeft thuis veel klusjes waardoor de 1 niet thuis kan staan en ik ben zelf druk met werk etc etc.. Ook staat er op de planning om samen te gaan wonen, waarmee we druk bezig zijn. Het is de bedoeling om een hoekhuis met een ruime garage te kopen, zodat ik van niemand afhankelijk ben en weer lekker kan gaan hobbyen. Helaas al 2 huizen mis gelopen, nu weer ff wachten op een geschikt huis. Daarna zal alles weer wat vlotter gaan! Owja, ik heb toch nog een update, carbon dak gekocht :D Moet hem alleen nog ff ophalen, dat gaat snel gebeuren. Mijn dak is door het stralen gaan golven zoals sommige al weten, dus kwam mooi uit.. Foto's volgen! Nog steeds geen nieuws over de 02M bak, wil eerst m'n 02j 4-motion bak kwijt.. Ricardo |
Herkenbaar!
Carbon dak hier van het forum? zag hem ook al :D weeg je carbon en stalen dak even als je wilt ben wel benieuwd naar de besparing! :thumbup: |
:D :D :D
|
Gaaf zo'n dak!
Hoe ga je dit degelijk bevestigd krijgen op de bestaande constructie? |
Lijmen
|
so cool! :cool:
|
Quote:
Wat voor effect heeft dit dan op de stevigheid van de carroserie? |
Als je dat goed doet, wordt je auto sterker.
|
Ik denk in een auto zonder kooi zal het minder stevig worden.
Bij mij zit er een hele rolkooi in, waarvan ik de B-stijl nog aan de kooi vast las.. Dit is de bedoeling, daarna het dak erop lijmen idd.. |
Met de carrosserie lijmen van tegenwoordig denk ik niet dat je in stevigheid inlevert
|
All times are GMT +1. The time now is 13:43. |