Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   RS_Rick || Polo Classic || (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58233)

RS_Rick 14-05-2010 12:56

Geen idee wat je bedoelt. Maar ik denk dat het antwoord 'ja' is :D

Of wij verplicht winterbanden moeten hebben voor de winter, denk ik dat je bedoelt?

breadfan83 14-05-2010 13:05

Quote:
Originally Posted by Ian_C
Jullie mogen in NL met eender welke band rijden zeker? :(

K*t regeltjes hier altijd.

Elk soort, elke maat en elk type band any time a year, zolang ze maar niet meer dan 30mm buiten de kassen steken en genoeg profiel hebben.

The_Maxx 14-05-2010 13:09

Hij heeft het erover dat het in nederland niet uit maakt wat voor bandenmaat je monteerd. Het mag (getrokken, dun, e.d.) Maakt ook niet uit wat voor velgenmaat je eronder ploft. Als het maar past (lees niet aanloopt en het loopvlak binnen de wielkast blijft)

In belgiƫ mag dat voor de keuring niet zomaar. Daar ben je aan heel veel regels gebonden, Eigenlijk mag je m alleen keuren op originele bandjes, ophanging en dergelijke. Of er moet een bepaalde keuring op de ophanging zitten waardoor het wel weer mag.

Maar als je een oldtimer hebt in belgiƫ mag ineens veel meer. Dus kun je zowat de hele auto verbouwen.

Winterbanden zijn we toch niet verplicht in nederland?

Ian_C 14-05-2010 15:25

Idd, had het meer over dat je vb 17 inch velgen (niet dat dat mooi is) onder een Polo mag monteren. Hier mag je enkel hetgeen doen volgens het PVG nummer op je inschrijvingsbewijs.

RS_Rick 18-05-2010 10:46

Ja oke... hoop regeltjes dus. Nog meer dan in NL, wie had dat gedacht... Hier vind ik het al belachelijk veel regeltjes, het liefst woonde ik in Florida en had ik een T-model hotrod. Maarja, dat kan hier natuurlijk allemaal niet zo 1, 2, 3.

patrick 86c 18-05-2010 20:00

Hoezo???
alles voor 1960 heeft geen apk plicht meer,ik heb er afegelopen zondag nog 1 gezien.

jellehier 19-05-2010 11:24

die met geen bodem zeker

maare officieel mag dat hier ook niet hoor pat..

heb jou daar trouwens niet gezien (neem aan dat je bij de anac in nijmegen was)

RS_Rick 19-05-2010 18:13

Jawel, maar je mag dan bijvoorbeeld niet zonder fenders rijden...

Ik ken ook wel wat hotrods (google maar eens Saturday Night Cruise, is een grote Amerikanen meeting in Den Haag, echt een aanrader voor autoliefhebbers overigens), maar daarvan mag je dan volgens mij alsnog geen spatborden verwijderen o.i.d.. Bijvoorbeeld zo'n Kever hotrod, waarbij de voorste fenders zijn weggehaald en je zo de (aangepaste) ophanging van de voorwielen ziet zitten. Dat mag niet helaas... Dus er zijn toch nog allerlei (veiligheids) regeltjes enzo geloof ik...

UPP-Polo 20-05-2010 11:07

Jowh Rick,

Ziet er echt strak uit die schitterende polo. Waar ik benieuwd naar was. Hoeveel heb je hem verlaagd? en heb je al een foto van het eind resultaat? (na verlaging)

Ik twijfel namelijk of 85mm voor verlagen niet te veel is met 14" velgen.

Verders leuk bezig. ik heb gelukkig hier 500m verderop een autosloop zitten die wel tig van die sedan polos heeft liggen.

Daar heb ik een strakke voorruit, goede achterbumper, goed deurrubber en middenconsole gehaald voor 35 euro bij elkaar :) Altijd handig zulke adresjes

patrick 86c 20-05-2010 16:58

Quote:
Originally Posted by jellehier
die met geen bodem zeker

maare officieel mag dat hier ook niet hoor pat..

heb jou daar trouwens niet gezien (neem aan dat je bij de anac in nijmegen was)

klopt ik was daar,zag nog ff de nova van je vader,ik was daar met me maat in zijn witte '59 caddi.

@ RS.....achter de kerk schijten mag ook niet :D

RS_Rick 25-05-2010 14:35

WIELEN ZITTEN ERONDER!!!

:D

Met die 155-55'er Nankang bandjes. Staat goed. Alleen nog ietwat ielig aan de achterzijde, aangezien de achterzijde nog verlaagd moet worden. Foto's volgen z.s.m. (lees: wanneer ik tijd heb, errug druk op t moment).

:postpics:

@ UPP: Ik weet het niet precies hoeveel mm aangezien het een tweedehands setje is en de vorige eigenaar het ook niet precies wist. Ik vermoed dat de voorzijde zo'n 60 mm is gezakt, maar dat is op het blote oog. Ik zal zsm de fotos posten, dan kun je voor jezelf misschien een idee schetsen van hoeveel het ongeveer is. Waar is die sloop waar jij het over hebt? En zou jij misschien eens kunnen koekeloeren of er een strakke achterbumper EN voorbumper ligt voor een mooi prijsje? In beiden ben ik namelijk geinteresseerd! :D Misschien een dagje Polo-shoppen bij jou in de buurt ;) haha!

@ Patrick: true, true ... :D Zet overigens 5 juni ff in je agenda, dan kan je met die maat van je (en zijn Amerikaan) langs die Amerikanen meeting in Den Haag. Echt de moeite waard! 'Saterday Night Cruise' en google doet de rest :)

Ian_C 25-05-2010 15:49

Is 155 niet erg smal? Die Snowflakes zijn toch vrij breed?

martiepartie 25-05-2010 16:17

6inch breed. Dan is 155 een getrokken (fiets)bandje :D

Ik had 165/50/15 om mijn 6*15 velgen, dat stond een klein beetje getrokken.

RS_Rick 25-05-2010 16:42

Begint erop te lijken (ja ja, deze is veel lager... maar het moet wel rijdbaar blijven in de Haagse volksbuurt waarin ik woon :rolleyes: ):

Het zijn idd erg getrokken bandjes met een smal loopvlak. Heb ze gekozen o.b.v. plaatjes op tyrestretch.com. Het smalle vind ik persoonlijk niet zo heel erg op een klassiek ogend autootjes zoals deze Polo... Bij modernere auto's zijn brede bandjes een must IMO.

Achter vind ik het wel een beetje ielig ogen, maar ik denk (hoop) dat dat vooral ook komt omdat de achterkant nog niet verlaagd is. Dat hoop ik ergens over twee weken te gaan doen.

Maar al met al ben ik tot nu toe dik tevreden over de voortgang (zie onderstaande pic):

RS_Rick 25-05-2010 16:45

Trouwens een leuke tip:

Mocht je nou ook velgjes hebben waar je heel wat elleboogvet in hebt gestopt om ze mooi te krijgen... of lekker lui naar de metaalbewerker/polijster hebt gebracht zoals ik... maar je wilt ze niet beschadigen aan de stoeprand...

Plak dan eens zo'n klein dodehoekspiegeltje een kwartslag gedraaid in je rechterbuitenspiegel. Inderdaad! Dan zie je de stoep en dus ook wanneer je 'm zou gaan raken met je velg...!

(misschien al een bekende tip, maar ik heb 'm voor me zelf helemaal opnieuw uitgevonden haha :D)

martiepartie 25-05-2010 16:52

155 op 6inch ziet er echt niet verkeerd uit!!

Mooi gedaan hoor, petje af!!

Ian_C 25-05-2010 16:58

Super, die velgjes. :thumbup: Mijne liggen nog altijd te stinken in het tuinhuis, in de staat zoals ik ze kocht. :D Eens de prijs gevraagd aan een velgenboer hier in de buurt.. polijsten vraagt ie 75 euro per velg, en das enkel polijsten zonder ook de lak opnieuw te doen he (indien ik de lak ook herspoten wil is het 50 euro extra per velg 'omdat het moeilijke spaken zijn', maar hij had het wel hele tijd over poederlakken)! :eek: Dus denk dat ik ze zelf maar ga polijsten.. ooit.

De auto zelf is er ook erg op vooruit gegaan op de voor-na foto's te zien. :tongue:

Is ie herspoten? Of gewoon gepolijst?

jettaracing 25-05-2010 16:59

Ik vind t ook zeker niet verkeerd staan !!!

patrick 86c 25-05-2010 17:13

mooie vooruit gang.

RS_Rick 25-05-2010 18:13

@ Ian: De velgen zijn afgedraaid op de draaibank. Eerst opgeknapt en gespoten, toen afgedraaid en als laatst met blanke lak afgewerkt.

De auto zelf is op de foto's nog erg smerig... Binnenkort even goed wassen en met Meguiars behandelen, dan straalt ie echt als nieuw. Ik vermoed dat de wagen een paar jaar geleden (dus voor mij) een keer is gespoten, want het is wel errug wit... :D

Bedankt voor de chille reacties!

Trouwens niet op de foto: maar ik heb in Duitsland een custom kentekenplaat laten maken! Een Duitse plaat (dus wit met blauwe strook en 'D') en dan met het jaartal '1988' erop, namelijk het bouwjaar van de Polo... Wel geinig! Hij ligt voorlopig op het dashboard en op meetings gaat ie natuurlijk voorop! :)

All times are GMT +1. The time now is 08:56.