Gister de klauwen binnen gekregen:
Kon het niet laten en vanmorgen om half 7 ff gaan hobbyen haha. Nu nog adapters maken, moet meevallen zoals ik het tot nu tot zag.. |
Lijkt het nou zo of heb je de klauw op zijn kop gemonteerd?
Ontluchtings nippel zit nu naar onder.. Wat voor maat schijfen ga je voor en achter gebruiken? Wil voor mijn audi ook nog wat leuks bedenken. |
ik zie vier nippels, op alle hoeken één ;)
toch? |
ik zie er 2 haha
|
Haha kan best dat hij op z'n kop zit, was puur ff voor de foto.
Zitten 2 Ontluchtingsnippels op.. Voor 6-pots met 334x32mm en achter 4-pots met 280x22mm schijven.. |
Zit er zekers dik uit. Mooi werk.
|
Volg dit project al een tijdje en petje af voor deze ombouw/ modificatie :-)
|
Bedankt, doe m'n best!. Helaas besteed ik er te weinig tijd aan door werk etc, dat is wel jammer..
Snel alles op een rij zetten en gewoon een plan maken, en dan ik de weekenden proberen gas te geven.. |
:eek: :eek: :eek:
Wat een remmen achteraan!!! Ziet er allemaal super uit. Je project krijgt goed vordering al. Je hebt geluk dat je redelijk wat vrije tijd hebt. ;) |
Quote:
2 ontlucht en 2 doorvoer.. Ontluchting dient boven :thumbup: .. Maar voor passen kan t prima even :thumbup: |
Al bijna een maand geen updates? :D
Ik vind dit project leuk om te volgen, wellicht zijn er al weer updates? :D |
Ik zal komende week even wat erop gooien!
Kan in ieder geval melden dat ik vanmorgen weg ben geweest om adapters te laten frezen voor de 4-pots achter, zijn volgende week klaar. Gister Brembo stickers besteld en verf bij VHT voor de remklauwen rondom.. Ook is mijn brandstof tank klaar(nog bedankt daarvoor Pim) alleen heb ik een hele domme fout gemaakt.. Vulpijp zit aan de verkeerde kant, dus de bovenplaat moet er weer af helaas.. Waarschijnlijk met meten iets verkeerd gedaan omdat hij op z'n kop hangt.. Ricardo |
Quote:
Das idd vervelend van de tank, ik moet binnenkort in de buurt van Eindhoven zijn om mijn eigen auto op de bank te laten afstellen. Dan zou ik de tank op kunnen halen. Dan las ik er een andere bovenplaat in. Gr, Pim |
Pim,
Ik denk dat ik dat maar ga doen! Baal er zo ontzettend van dat ik zo stom ben geweest.. Ik mail je zo wel even. |
Spulletjes voor de klauwen:
Klein foto'tje van de adapters, thanks to Tijnoo! Hier het goede en slechte nieuws jongens! Goede nieuws is dat ik foto's heb gemaakt, slechte nieuws dat ik dus helaas een ontwerpfout heb gemaakt. Waarschijnlijk omdat de auto op z'n kop hangt toch verkeerd getekend.. Vulhals en ontluchting moeten rechts zitten ipv links. Baal er echt zo erg van, kan het gewoon niet begrijpen! Heb van kartonnen platen de tank nagemaakt, en toch dit.. Nouja Pim gaat het weer aanpassen voor me! |
zitten er schotten in de tank?
en gebruik je ook een catchtank? |
Quote:
Er hoeven niet perse schotten in te zitten,kan ook met schuimvulling |
En ik neem aan dat je een surgetank bedoelt?
|
Quote:
Er zijn tegenwoordig ook een soort balletjes die je in de tank kan doen en is wat makkelijker om door de vul-hals te krijgen :) Een benzinepomp los in de auto en zonder dat hij in een reservoir zit maakt heel veel lawaai. Het is een heel naar geluid en om dit geluid te minderen zetten ze tegenwoordig de pomp in de tank zelf. Als oplossing zou je hem onder de auto kunnen hangen of nog beter de pomp in een reservoir hangen onder de auto. Ik ga er van uit dat je hier over hebt nagedacht, maar ik wilde het nog wel even laten weten uit de ervaringen die ik hier mee heb :) |
Quote:
|
Zitten inderdaad schotten in, en een dubbele bodem. Die werkt als een soort catchtank!
Pomp komt waarschijnlijk onder de auto, hier ben ik bijna aan toe om alles te gaan passen.. Owja, klaar! |
De adapters helemaal af. Past perfect!!!
Afgelopen week heeft pa m'n remklauwen gestraald.. De 6-pots waren al een keer gedaan maar de verf dekte niet mooi dus die doen we ook opnieuw.. Zit nog steeds op m'n tank te wachten helaas, dan kan ik weer verder. Jammer dat die alweer 5 weken weg is , krijg ook geen gehoor van Dub-Detail.. Ricardo |
Naizz !!! Echt serieus werk.
|
prachtig project, kan ik alleen maar van dromen!
|
ziet er goed uit hoor , wat zal dat ding remmen zeg :)
|
Hoe staat het met dit project :D
|
Afgelopen zaterdag even bezig geweest..
Alleen nog in de blanke en in de oven.. Even paar daagjes wachten nog! Zit nog op de tank de wachten dan kan ik weer verder.. |
Vet ding, en die remmen :wow:
|
zeker vet!
en ik wel eens grotere remmen gezien, in het daf museum, van een vrachtwagen ;) |
Hoe gaat t hier nog?:)
|
Voila. Goeie vraag!
Ik hoop echt dat hier nog veel updates mogen komen. |
Denk dat dit nog een héél lange weg te gaan heeft...
Zo'n project vraagt een partij doorzettingsvermogen en toewijding :rolleyes: |
Mannen!
Gaat rustig aan, druk met heel veel dingen.. Heb inderdaad nog een hele lange weg te gaan, maar dat komt ook door het financiële plaatje natuurlijk.. Weer pech.. In April op m'n gemak de klauwen afgemaakt.. Volgens de beschrijving mocht je pas na 7 dagen weer spuiten(na eerst licht schuren en ontvetten natuurlijk) Netjes laten drogen in de garage met de kachel aan, kom ik later in de garage zie ik dit. Allebei de klauwen hebben dit, niet overal.. Komende zaterdag eindelijk mn tank ophalen!!! Zit nog te wachten op onderdelen voor de porsche remklauwen(bleken niet de goede te zijn) en dan ga ik weer verder met spuiten. Heb contact gehad met VHT en die snappen er niks van. Nog maar een keer proberen binnenkort.. :SCRATCH: Ricardo |
Wel apart "crackle yellow" paint,weer eens wat anders dan crackle black finish :D
|
Ik denk zelf dat ze te snel gedroogd zijn
|
Wat voor ontvetting gebruik je?
Klauwen op spuittemperatuur gebracht voorafgaand? Stapje voor stapje denken is crusiaal voor zulke projecten. Overzicht houden, en dan vooral niet schrikken. Is het vandaag niet, dan morgen wel :thumbup: |
Dit zie je vaak wanneer je verf niet samengaat met je grondlak. Lakken op verschillende basis.
|
Quote:
Idd die hebben elkaar niet kunnen verdragen dit gebeurd bv ook als je hittebestendige lak op een niet hittebestendig grondlaag spuit of als je hem aflakt met een niet hitte bestendig lak. |
Klopt, en het ligt ook aan de basis van je grondlak en spuitlak. Bijvoorbeeld op waterbasis en acrylbasis (of iets anders, weet niet meer uit m'n hoofd)
Ik heb het ook een keer gehad met iets wat overgespoten moest worden. De te spuiten deel was geschuurd (niet kaal, alleen verf opruwen) en ontvet door een collega, alleen die had een of ander mengsel van remreiniger en terpentine gebruikt om te ontvetten. De hele onderlaag was zacht geworden en na het spuiten leek het net of er afbijt op het gespoten deel zat. De hele verf ging lasbladeren. |
Mannen!
Wat voor ontvetter weet ik zo snel niet, staat niks meer op.. Gebruik dat altijd en nooit geen problemen. Ik ga voor de zekerheid wel even nieuwe halen om dat in ieder geval uit te kunnen sluiten. Alles is op "kamertemperatuur" gedaan en alles is van VHT, speciaal voor remklauwen.. Even een gaatje zoeken en dan weer stralen en opnieuw spuiten.. |
All times are GMT +1. The time now is 14:06. |