Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   mijn Golf1 restauratie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18002)

PVPMK1 26-08-2007 19:15

Zo weer eens tijd voor een upje.
Na de lange vakantie periode, en veel heen-en-weer gebel naar een kameraadje van
me ( de spuiter ), toch maar besloten
om eerst het motortje te monteren, hier is in een korte tijd flink aan gesleuteld, en het
resultaat mag er zijn dacht ik zo.
De auto zou eerst gespoten worden, maar aangezien hij 3 maanden
voor de vakantie tot 9 uur s'avonds aan
het overwerken is bij zijn baas, en nu ook na de vakantie weer
het geval is, zit zijn baas niet te wachten op een oude
golf die tussen door gespoten moet worden. :D
Maar dat geeft niet, ik heb veel liever dat hij er genoeg aandacht
aan kan schenken als het zover is, dan dat het snel moet gebeuren.
Het nadeel is dat hij de even de enigste spuiter is op het moment.

We hebben het motortje op gehaald, en onder de auto gezet.
En zo een 1.1 is toch nog behoorlijk aan het gewicht, hier hebben
we even sterk materiaal voor gebruikt om hem te verplaatsen.
De auto stond hoog genoeg om hem er onder te krijgen.

Hier is de auto een tandje gezakt, en zo hebben we de auto over het motortje laten zakken.

Touch down

En het in nu maar een kwestie om de steunen er aan te schroeven, en omhoog tillen.
En zo staat hij er nu bij, nu kunnen we de boel uitgaan zoeken voor de kabelboom en zo.
Ik wil de kabelboom zo veel mogelijk weg werken.

Groetjes en tot de volgende keer,
Patrick.

Tjaap 26-08-2007 19:23

ziet er goed uit... maar kabelboom wegwerken ben je rijkelijk laat mee.. meesten beginnen daar mee VOOR het plaatwerken

RubenD 26-08-2007 19:29

Dat ziet er super uit, ik had alleen gewacht tot de lak er helemaal op zit. Of wil je juist krassen aan de buitenkant voorkomen?

René 26-08-2007 19:29

Netjes hoor

Alberto 26-08-2007 21:07

even door gelezen top hoor

Melvin 26-08-2007 23:11

Waarom zou je wachten tot hij helemaal gespoten is als je motorruimte toch al klaar is? prima toch zo!

Goed bezig, motortje ziet er goed uit zeg!!

PVPMK1 29-08-2007 11:35

Hoi mensen,

Bedankt voor de reacties.

@ Tjaap
De motorruimte is al helemaal klaar ( de gaten en de lak ), en hier is al rekening mee gehouden.
Alleen moeten we nog kijken wat bij elkaar kan op de bundel.

@ RubenD
Ik wilde ook eerst de auto laten spuiten, voor het motortje er in zou gaan.
Maar de spuiter heeft het kei druk voor zijn baas, en de auto van mij word ook bij die baas gespoten.
En de spuiter doet dat voor mij, voor een vrienden prijsje als je begrijp wat ik bedoel. :D
En als ik hier op moet wachten, dan duurt het misschien nog wel een paar weken, en nu zit de motor er al in.
+ Zoals je zelf al neer typt de kans op beschadigen is ook kleiner.

Groetjes Patrick.

SlimMasterShady 29-08-2007 12:50

Ziet er zeer fraai uit!
Succes met de rest nog:)

Pedaalemmer 29-08-2007 15:44

Wat een supere mooie moter ruimte!

cartman 29-08-2007 17:44

netjes hoor

vwmk2driver 29-08-2007 22:42

dat ziet er allemaal weer netjes uit.. toch nog zon olie leiding gevonden ??? :D

ga mijn motor eerdaags ook in elkaar zetten als me straal cabine weer klaar is.
:tongue:

PVPMK1 28-10-2007 16:56

Zo mensen,

Ook weer eens tijd voor een klein upje. Na 4 1/2 maand moeten wachten is het een Vrijdag zover, de auto word gespoten. Ik heb de dynamo gemonteerd, het schakel mechanisme weer aangesloten, de verbindings pijp voor op het spruitstuk, de voorpijp van de uitlaad ( de tussendemper en de achterpot + de aandrijfassen komt van de week nog ). Startmotor aangesloten bekabeling zo netjes mogelijk weg gewerkt, aarde draden weer gemonteerd. Zo hoeven we niet meer onder de auto te zijn, de auto staat nu nog bij een maatje van mij, maar als de auto een Vrijdag onderhanden word genomen en een Maandag weer klaar is komt hij bij mij thuis te staan om hem verder aan te kleden.
Dus jullie begrijpen wel dit word een spannend weekje voor mij, en natuurlijk nog een paar foto's zijn er niet veel maar komt goed van de week.

Groetjes en tot horens,
Patrick.

René 28-10-2007 23:32

Wow ziet er netjes uit man!

stefanbladel 28-10-2007 23:45

netjes man!!

martiepartie 29-10-2007 07:57

als nieuw..

johan8vplus 29-10-2007 20:04

nice!!!!!!
johan

Ralph 29-10-2007 21:21

Goed bezig, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Berserker 30-10-2007 08:23

Heel mooi werk, alleen waarom een heftruck gebruiken voor dat blokje, til je met 2 man ook wel zo erin..

martiepartie 30-10-2007 09:01

Zou jij dat doen als er een heftruck klaar staat? Ik niet :)

PVPMK1 03-11-2007 16:42

Hoi mensen,
Bedankt voor de leuke reacties.

Van de week weer druk bezig geweest aan de golf, de aandrijfassen er onder gemonteerd, het uitlaad sisteem er verder onder gehangen. hier is nog een pas stuk voor gemaakt, van rond 40 naar rond 60. :D

De auto was toen klaar voor naar de spuiter te gaan, die heeft hem gisteren opgehaald. hier en daar nog kleine details na gekeken en verteld waar er nog kleine oneffenheden zitten, zoals aan de bovenkant waar het motorkap slot komt, daar zijn toch een paar krasjes op gekomen door het monteren van het motorblok, voor mij zelf was het geen probleem, maar bij de spuiter was het een doren in het oog. Dus het hele naloop gebeuren is in goede handen. De kleine Levi vond heel het gebeuren zeer interessant, en is graag overal bij. :cool:

Vandaag rond koffietijd even geweest om te kijken hoe het er voor stond, en hier word goed gewerkt tot in de kleinste details. zelf heb ik ook nog mee geholpen, zo heb ik de draadeindjes in de deur vast gezet om het dicht slaan van de deuren te voorkomen na het spuiten, de deuropeningen dicht geplakt onder het toezicht van de spuiter. En ik ben met vlag en wimpel geslaagd voor de afplak cursus. :) Ik ben met een zeer te vrede gevoel weer naar huis gegaan.

Ik plaats volgende week weer wel foto's hoe hij er dan weer uit ziet, een woensdag komt de golf weer thuis.
Tot horens, groetjes Patrick.

Tapestaartje 03-11-2007 16:51

Ziet er allemaal supernetjes uit Patrick!
Ik kan niet wachten tot mijn Golf er een keer zo bij staat...

6n2boy 06-11-2007 13:05

Hoi,

Heb het project zitten doorlezen allereerst complimenten over het werk!!

Heb een aantal vragen:
- Hoeveel uur heb je er nu al aan besteed?
- Welke primer(s) heb je gebruikt
- hoe heb je de holle ruimten behandeld en van roest ontdaan bijvoorbeeld tussen zijruit achter en achterklep?

Keep up the good work!!

AD G60 06-11-2007 13:19

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

LRR 06-11-2007 15:42

Ik ook !!! Ziet er profi uit.

We zullen de auto's wel ongeveer gelijktijdig klaar hebben als we het tempo
een beetje vasthouden !!! Alleen ben ik momenteel een weekje uitgeschakeld.
Heb tijdens het klussen aan de GTI mijn duim opengehaald, en daar zit nu
een hechting in.........dusssss.....

Succes Patrick,

Groeten,

LRR

SlimMasterShady 06-11-2007 16:44

Ziet er echt heel goed uit allemaal!
Als ik al die projecten zo zie, krijg ik zelf ook steeds meer zin om aan de mijne te beginnen:D maar dat zal niet meer zolang duren denk ik.

Succes en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

PVPMK1 07-11-2007 02:04

Hoi mensen,
Bedankt voor de leuke reacties, super.

@ 6n2boy
Ik zou het niet weten hoeveel tijd ik er nu in heb zitten, maar ik heb de golf op 4 oktober 2005 gekocht, en ben er een paar weken er na aan begonnen. En bij dit of zoiets moet je niet aan tijd denken in het begin, want dan gaat het niet goed komen, maar ik kan nu al wel een beetje plannen van nu wil ik dit gaan doen en dan wil ik dat gaan doen.

Voor de primer zou ik even moeten kijken, ik heb dit wel gekocht in een autolakken speciaal zaak, voor binnen in de auto 1K primer en voor buiten 2K primer en voor de grote vlakken met de compressor 2K primer. Dit kun je ook zo laten maken. Deze zaak heeft als merk Glasurit, Sikkens, DeBeer, dus zal ongetwijfeld ook de primers van deze merken zijn.

De holle ruimte heb ik ingespoten met ML dit is een soort variant net als tectyl, maar ML is een beetje doorzichtig wit spul, pas hier wel mee op ga je hiermee te veel spuiten in gedeelten waar gaatjes in zitten zij een deur of achterklep, dit word in de zomer weer zacht en kan dus gaan lopen zo op je mooie lakje of bumpertje.

@ LRR
Dat is wat minder een weekje uit de running, maar hoelang moet jij nog aan de GTI werken. Ik heb nog 7 maanden maar ik heb hem het liefst eerder klaar natuurlijk. Het is de bedoeling om met de golf naar Oostenrijk te gaan, dus druk druk druk. Beterschap in iedergeval en snel weer aan de slag met de GTI.

Groetjes allemaal en natuurlijk nog een paar foto's van een Dinsdag ochtend.

Laat de reacties maar komen mensen. :)
Zelf stond ik met mijn kin op de grond en stok stijf toen de spuiter de deur opende van de spuitcabine.

Erik 07-11-2007 08:16

Je moet het eigenlijk in de buitenlucht zien icm zon (nu lijkt het wat donker), maar het glimt erg goed. :cool:
Eindelijk in de lak!!

PVPMK1 07-11-2007 10:44

Hoi Erik,

Dat is helemaal waar wat je zegt, en van de zomer heeft hij weer een andere kleur, nu met het donkere weer
blijft hij aan de donkere kant. en ook de smaken verschillen natuurlijk per persoon, en eigenlijk moet hij ook helemaal aangekleed zijn om het geheel te zien. Maar zoals je zegt eindelijk in de lak, ;) en daar was ik al blij mee en wilde dit even laten zien.
Vanmiddag komt hij thuis, en zal proberen om foto's te maken als hij in de buitenlucht staat, als het een beetje normaal weer blijf.

René 07-11-2007 12:27

Gaaf zeg....ziet er erg stoer uit zo..
Is het de kleur van een Edition One Golf 2?

PVPMK1 07-11-2007 13:56

Hoi René,
Dit zijn 2 kleuren door elkaar van de VW Phaeton en een exclusieve kleur van de Audi A8. Ik had eerst die van de vw, maar vond deze toch te licht, toen heb ik een busje besteld van die Audi kleur, kon eerst het nummer niet achterhalen ook niet bij de VW/Audi. Maar dit is goed gekomen dank zij het forum. Deze laten spuiten op een proefstukje, deze vond ik weer te donker. Toen dacht ik hoe gaat het er uit zien met deze 2 kleuren door elkaar, ik heb de kleuren 1 op 1 laten mengen een half litertje. En dit was precies de kleur die ik wilde hebben.Dus de VW Phaeton Nocturne-Aubergine Perleffekt. En de Audi A8 Kirschschwarz Perleffekt.

LRR 07-11-2007 16:26

Quote:
Originally Posted by PVPMK1
@ LRR
Dat is wat minder een weekje uit de running, maar hoelang moet jij nog aan de GTI werken. Ik heb nog 7 maanden maar ik heb hem het liefst eerder klaar natuurlijk. Het is de bedoeling om met de golf naar Oostenrijk te gaan, dus druk druk druk. Beterschap in iedergeval en snel weer aan de slag met de GTI.

Ja, dank je !! Ik verwacht nog tot April/Mei '08 nodig te hebben voordat de auto klaar is. Ik ben je net een paar stappen voor. De mijne is al sinds ± 2 maand gespoten. Ik hoef hem niet perse voor een bepaalde meeting af te hebben, maar zodra hij klaar is dan komt ie ook wel een keer ergens voorbij op een meeting !! Sowieso op de MK1 meeting van Watercooled.nl

Groeten,

LRR

Der Einzer 07-11-2007 18:53

vette kleur man, al foto's bij daglicht ? :)

variant110 07-11-2007 23:22

zo ziet er zo opt eerste gezicht mooi uit

ik schrok me ook kapot toen ik men caddy voor eerst zag, ik vond e kleur niet mooi begon hem pas mooi te vinden toen ik hem begon op te bouwen.

maar dit lijkt mooi

PVPMK1 09-12-2007 14:49

Hoi mensen hier is weer een upje, en de foto's zeggen weer meer als woorden :)

07-11-07 opweg naar huis.

De kleine Levi moest gelijk in de auto natuurlijk bij thuiskomst :D

De nieuwe accu plaat + vloeistofreservoir, maar hier later meer over.

Achterlichten, ik weet het, bij de meeste mensen stuit het tegen de borst, maar ik vind het wel wat hebben. En ja ook chrome bumpers + een blauwe plaat, heel erg fout. :D

Achterruit zonder draad, achterklep gesteld (slot) rubber gemonteerd.

Hemeltje er in laten zetten, ik wilde toch iets aparts en het is een bruin hemeltje geworden, deze heb ik bij Tony de bruijn in Roosendaal laten zetten. Ik heb overigens de zwarte hemel nog over.

Het glaswerk verder in de golf gezet met de wel bekende klapraampjes.

Toen was de binnen bekleding aan de beurt, hier is een 4 deurs sloop golf de dupe van geworden die bij een sloop bedrijf staat, op de achterbank en stoelen na dan, die heb ik van een forum lid, als alles is gemonteerd komen er nog meer foto's, anders loop ik zo achter met de update dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;)

En we moesten de stoelen even uit proberen natuurlijk. :cool:

Groetjes Patrick

En laat je mening maar horen :)

Misha 09-12-2007 15:12

ziet er heeeeel goed uit, enige wat ik persoonlijk anders zou doen is het stuur en de achterlichten

verder petje af, ziet er puik uit wat je aan het doen bent!

Theowob 09-12-2007 15:14

Ziet er allemaal netjes uit.
Welke velgen komen er onder?

Melvin 09-12-2007 15:40

Same as misha, stuur en achterlichten eruit zwieren en hij is top!

Mooie kentekenplaathouders ook trouwens! En het interieur heb ik nog nooit gezien, ziet er echt heeeeeeel tof uit!

superbeast 09-12-2007 15:52

Zo das echt een strak golfje geworden, ook een mooi kleurtje :thumbup:.

Kom zelf ook uit zeeland, van schouwen-duiveland.
Zal deze bolide vast nog wel eens zien toeren.

mvg frank

PVPMK1 09-12-2007 16:02

@ Misha, MillyVille foto's zijn met de flitser gemaakt, dus het ziet er niet uit ben ik het mee eens, misschien een kleine verbetering deze foto's van stuur betreft

@ theowob er zaten toen ik hem kocht splinternieuwe ATS classic 7 en 8 J onder en deze komen er onder gemonteerd, ik heb even geen bbs euro's na dit project :D

@ superbeast dat zal best wel een keer kunnen, ik kom van het eiland Tholen. En Zeeland is echt mooi in de zomer, om rond te toeren

levis 09-12-2007 16:21

mooie kleur, mooi interieur, wordt wzeker een mooie golf. maar die achterlichten vindt ik persoonlijk 3x niks

All times are GMT +1. The time now is 16:56.