hoop dat alles goed komt met het rdw verhaal, zou erg zuur zijn anders. je hebt er iig aardig de vaart erin! respect voor het werk ziet er allemaal super uit.
|
Vandaag m'n blok, bak, achteras en diff opgehaald bij m'n auto, en naar m'n opslagruimte gebracht.
Het lijkt misschien dat er niks is gedaan, maar zitten echt heel wat uurtjes in. -Motorblok hangt er nu recht in(alle motorsteunen zijn omgelast) -Steunen stuurhuis zijn 6 cm omlaag gebracht, zodat de cardanas er mooi overheen kan lopen. -Klein laswerk. -Achteras bevestiging was helaas niet zoals die moest zijn, diff stond meer naar boven gericht, dit is aangepast en ligt nu op 1 lijn met de bak. Voorheen: Nu: Ben nu bezig met de VR6 fuseekogels passend te maken in de Golf 1 draagarmen, waar ook stiekem wat werk in gaat zitten, randen warmstoken en recht slaan, oude gaten dichtlassen, midden bepalen nieuwe gaten boren etc etc.. Draagarmen voor: Als dat af is kunnen ze samen met de achteras, fusee's, motorsteunen en stabilisatiestangen naar de poedercoater. Er worden nu nog wat kleine dingetjes aan de onderkant van de wagen gedaan, en een tank-mal maken, zodra dat gedaan is wordt hij in de bodyschutz/tectyl gezet en kan hij eindelijk op z'n wielen. Draagarmen achter klaar(op remmerij na) Ricardo |
Goed bezig kerel :thumbup:
|
Mooi werk hoor, krijg je straks geen last met je aandrijfassen aan de achterkant, dat ze tegen je carrosserie aan gaan lopen met inveren?
|
Zoooooo, mooi project! Erg benieuwd naar eind resultaat. Wellicht zie ik je een keer rijden. Grten uit Dongen
|
Zeer schoon allemaal om te zien :thumbup:
Ik wacht op meer :cool: |
Hoi Kerel, Ik had de achteras zo gemaakt dat je geen stuk uit de chassisbalk hoefde te halen omdat het RDW dit niet leuk gaat vinden. Deze chassisbalken zijn dragende delen en aangezien er verder weinig stevigheid zit bij bv een aanrijding, zal hij hier meteen op knikken ipv dat de balken opkreukelen zoals het bedoeld is.
Ik weet dat je soms wat moet inleveren, maar is dan meestal weer op te lossen door het ergens anders weer te verstevigen, maar dit valt in een lastig gedeelte. Ik zit met mijn Supercopa met zo'n zelfde dilemma, want vaak halen ze hier ook een stuk uit de chassisbalk, maar is dan alleen voor op het circuit. Ik laat hem voor wat het is en probeer het nu anders op te lossen omdat ik er straks ook de weg mee op wil en ook langs het RDW moet. |
chassis poten notchen is geen enkel probleem als je netjes doet zeggen ze bij rdw ook niks van. poosje terug mk5 gti op kenteken gezet was ook genotcht, de polo 6n 1.8t was ook genotcht met omkeuren.
|
Quote:
Voor het verder kunnen verlagen vd auto ? Zou mooi zijn, want ik weet dat dit in Duitsland absoluut niet mag en ging er vanuit dat het hier ook niet mocht aangezien de kreukelzone intact moet blijven. Bij het maken van een rolkooi geld ook dat hij niet voorbij de voor of achterpoten mag steken ivm de kreukelzone. Voor dit soort verbouwingen zijn er geen regels in Nederland en komt het er puur op aan of de keurmeester zijn dag heeft of niet :) |
Was laatst een topic over het invoeren van een Duitse genotchste mk5. Had TUV en invoer was ook geen probleem
|
Quote:
Goed om te weten, want ik heb nog nooit auto's gebouwd waarbij dit nodig is. Ik doe niks, en wil ook niks doen met airride en het zal hier wel door komen waarschijnlijk ;) Thanks :thumbup: |
Bedankt allemaal! Wilco had de achteras perfect gemaakt, kan er niks van zeggen. Helaas moest deze aangepast worden omdat ik anders met de cardanas in de knoei zou komen, die ligt nu helemaal in lijn.
Als je over de chassisbalk kijkt heb ik 1-1.5 cm over tot de onderkant van de flens, daar komt nog bij dat de aandrijfas natuurlijk dunner is. Qua inveren zal het ook reuze meevallen, aan de diff zijde beweegt hij niet zoveel als aan de wielzijde. Mocht het toch niet lukken dan moet ik iets gaan verzinnen, de tijd zal t leren! |
Quote:
Heb je zo netjes opgelost :thumbup: Ik heb alles ingebouwd zonder de motor en tussenas en wist dat er echt nog wel wat aangepast zou moeten worden en hoopte het zo goed mogenlijk te doen om eventuele veranderingen/aanpassingen zo veel mogelijk te beperken. Zelf had ik bedacht om een homokyneet tussen het achterdiff en de tussenas te monteren om de tussenas onder een hoek te kunnen monteren tov het achterdiff. Op deze manier had je wel meer ruimte gehad voor de aandrijfassen, maar daar kunnen jullie nu ook een stukje voor uit het chassis halen zoals ik het heb begrepen van de voorgaande reacties en is dan ook goed opgelost. |
kijk wilco onder het volksforum logo zie je de inkeping half buisje. hier nog beter zichtbaar. geen enkel probleem met omkeuren. |
Draagarmen klaar..
Steunen stuurhuis klaar, alleen nog de gaten waar de stuurstangen doorheen lopen ligt aanpassen.. Ook vandaag bezig gegaan met een mal voor de brandstoftank.. Helaas gaat het niet wat ik wou, kwam op 19/20 liter uit wat de weinig is. Nu ga ik toch voor een tank in de auto, even over nadenken hoe en wat.. |
mooi werk hoor!! netjes.
|
Vandaag een setje Golf 1 achter veerpoten gekregen..
Bevesting eraf gehaald, kan ik straks mooi een ijzeren koker tussen lassen.. Binnen 2 weken zal hij ongeveer op z'n poten staan.. Tevens gister een set achter remklauwen van een MK4 V6 4-motion gekocht via het forum, 1 van mijn S3 klauwen zit vast, en dit is dus een goedkopere oplossing, en dat past ook op de syncro draagarmen icm 280mm schijven. Via ETKA de onderdeelnummers van die klauwen en van de 6-pots klauwen opgezocht, alle delen die ik kan vernieuwen zullen gereviseerd/vernieuwd worden en die staan als het goed is in bestelling bij de dealer(via een maat) Ricardo |
we zullen vanavond de klauwen ff demonteren:D zullen zo zsm jou kant op komen.
|
Vanavond even samen met m'n pa wat spullen gestraald..
Achteras: Stabilisatiestang voor(Golf 1) en achter(Golf 3 Syncro): Draagarmen en de aangepaste motorsteunen: Snel naar de poedercoater brengen! Ricardo |
Gister de Golf 4 V6 4-motion achter remklauwen binnen gekregen..(thanks Nielsvwteam) Nu nog wachten op m'n revisiespullen, stralen, spuiten en reviseren! Alleen weet nog niet welke kleur..
|
All times are GMT +1. The time now is 00:02. |