![]() |
jazekers :D
bij deze de foto``s (was nog maar even naar de loods gelopen ;) ![]() zit alsof het zo hoort! ![]() de kabel ![]() de mechanische hevel ![]() achterste baksteun ![]() van binnen ![]() vwm toren ![]() totale plaatje ![]() en van de winter ga ik aan het laswerk beginnen, en zal ook de binnenkant een like verf krijgen :D groet frank |
dat zit erg netjes,superdik:thumbup:
|
Quote:
:thumbup: de techniek en wielen heeft ie, nu de tijd dat het er ook nog netjes uit ziet allemaal :rolleyes: :D owja, hij heeft ook nog nieuwe schijven en greenstuff remblokken gekregen :thumbup: |
Ziet er allemaal zeer goed uit! misschien dat ik je nog eens ga tegenkomen op een trackday
|
zag dat jullie met een ghia op de ring koetsen? van wie is die auto dan eigenlijk.
heb um 1 keer gespot bij de tref in de buurt, kan dat? ik heb vandaag de 1e meters gereden, maar das wel even wennen zeg :) mijn gevoel zegt dat ik veel beter van mn plek kom dan met de 020 bak. en als ik een bocht (sportief) aanrem en terug schakel, dan blokkeren de wielen heel even op het moment dat ik de koppeling los laat :wow: maar het is wel echt gaaf :cool: |
Quote:
de ghia heeft maar 1 rondje gemaakt op de ring, hij woont idd in de buurt. is van een kameraad van mij, heb hem toen over kunnen halen om ook een keertje een rondje te rijden, en begon daarna direct over andere banden ed te praten :D |
vandaag weer een motorupgrate gehaald :)
Bing 42mm throttlebodies! ![]() morgen ga ik beginnen met het maken van het spuitstukje en zal ik ook wat meer foto's schieten ;) wordt vervolgd... |
... zow, vandaag heb ik me bezig gehouden met de throttlebodies :)
eerst de boel maar eens gedemonteerd en een oud spruitstuk uit het schap gehaald voor de slacht. ![]() eerst wou ik zelf een stalen spruitstuk maken maar dacht dat het ut proberen waard was om dit origineel zo lang mogenlijk af te zagen. zo gezegt zo gedaan :D ![]() meteen alles goed schoon gemaakt en geborsteld. daarna de hoge kanten aan de inlaat zijde afgefreesd zodat ik ook een mooie flow creëer. injectorcubs gemonteerd en de injector gaten van de throttlebodies afgedopt. en gemonteerd ziet dat er dan zo uit: ![]() daarna bij de lokale auto/vrachtwagen materialen zaak een stuk passende slang gehaald en wat slangklemmen. eenmaal op maat krijg je dit: ![]() toen was het een kwestie van, throttlebodies er recht op monteren, de injectors en feilrail plaatsen en dan is het mechanische del klaar: ![]() toen heb ik de fuelrails even met tyrips vastgezet en een proefstart gemaakt. liep, maar kut. omdat k de boegiekabels naar achter heb laten lopen had ik perongeluk 2 kabels verkeert om :D eenmaal gewiseld liep die al bijna perfeckt! (lees: zonder pot meter of wat dan ook) morgen de kabels van de potmeter verlengen en een bevestiging voor de fuelrails maken. en ik kan niet anders zeggen; dit is gaaf :D :cool: wordt vervolgd... |
Gaaf zeg:)
is het geen optie om die bergcupset over te bouwen op deze Golf? |
Quote:
neej helaas, dies verkocht :rolleyes: en daarbij ben ik blij met deze wielen ik heb ze eindelijk :thumbup: |
Heel vet Frank ik ben echt benieuwd hoe dat ding gaat lopen met die throttlebodie's lijkt me heel gaaf.
Wil je hem ook testbanken? Gr Ronnie |
ik ben wel heel erg benieuwd wat ie nu brengt idd.
met dit vliegwiel en die throttlebodies vliegt ie nu in toeren, eg vet! :D ga er vandaag de 1e meters mee maken hoop ik. |
goed bezig man, paar leuke updates weer zo ;)
|
Quote:
thnx :thumbup: |
waar komen deze gasklephuisen vanaf frank?
En rijd je op origineel managment of iets anders? |
www.marktplaats.nl ;) BMW Z1200R
en hij loopt op Megasquirt2.0 managment. |
Ok, dus makkelijk te herprogrammeren .
Bevalt het wat dat megasquirt , hoor zoveel verschillende verhalen . Stuk goedkoper dan dta ... |
is goedkoper ja alleen is het complete zelfbouw.
de ECU en kabelboom zelf samenstellen en solderen. mij bevald het super! echt een vermogenswinst hoor!! maar goed afstellen is (zoals bij alles wel) een must! nu loopt ie erg rijk heb ik het idee. maar idd de software is zo te downloaden en dus makkelijk zelf terug te regelen. |
Er zijn geen motorfietsen met Z in de typeaanduiding Frank.
Verder...... goed bezig als Rabbit Grand Dad :D |
ongeveer dezelfde setup als ik mee bezig ben, leuk!
|
@bgd: weet ik veel, dat dacht ik.
enne eersty maar rabbit DAD... :D @marc: alleen dan met de ABF, ga je ook throttleboddies monteren? zo, de 1e meters mee gereden :D heel leuk moet ik zeggen al had ik er nog wel iets meer an verwacht. maar dit komt mede door dat hij op 7000 rpm begrest is. maar in de 4e en 5e versnelling trekt hij als een tier! en onderein is het ook vele malen beter. morgen ga ik eens kijken dat ik via de MS het toeren berijk rond de 9000rpm ga krijgen. dat is ook bijna het uiterste wat je kunt met hydro kleppen. als ik um morgen wat armer gezet heb en het toerental omhoog zal ik eens een filmpje maken, echt die sound.... :cool: groet frank |
Heel benieuwd.!!
Gr Ronnie |
komt goed!
net nog even 80km lang op die deutsche autobahn geweest :wow: |
Gaaf project :D
|
Quote:
:thumbup: thnx! |
Quote:
ik heb gsx r throttlebodies liggen, die zijn bij de gasklep ook 42mm. De abf is op een bewerkte kop verder origineel intern. gebruik voorlopig ook een afgezaagd abf spruitstuk, omdat ik de originele injectorrail wil behouden, wellicht dat ik er later nog mooi passende runners op laat lassen door een maatje. Je gebruikt toch wel een wideband lambda om af te stellen? |
Quote:
ja idd. ik heb een wideband lambda ja. werkt perfeckt. ik heb bewust voor het afzagen gekozen omdat mijn injectors dan dichter bij de kleppen zitten dan dat ik ze op de thtottlebodies zou plaatsen. de gaten van de throttleboddies heb ik met een rubber afgedicht en 1 ervan gebruik ik voor mn vacuum. |
Quote:
staat ie nou nog nie armer? :shake: of te wel, waar blijft dat filmpje |
Quote:
:D nee staat nog steeds niet armer nee :shake: hij heeft nu maarliefst 22liter op 100km nodig en met de bezine prijzen van vandaag is dat goed te doen :screwy: |
Zo tijdje weggeweest van het forum.
Leuk dat ik mijn oude auto tegenkom op het forum deze ecu ombouw is door mij ooit gemaakt. Ik zie dat er weinig over is van hoe hij ooit bij mij voor de deur stond maar wel tof dat de megasquirt er nog in zit? Niemand heeft hem dus nog opnieuw afgesteld? suc6 |
Quote:
ik heb geen id, ik heb alleen een APK map aangemaakt zodat ik met de apk zo kan switschen dat mijn co goed is. de auto word van de winter helemaal gelast en gespoten/gefoliet. dat ie er in 2012 weer mooi op staat. |
All times are GMT +1. The time now is 17:54. |