![]() |
Quote:
Ja, weet ik. :tongue: Toen ik dat voorstelde aan die velgenboer, verklaarde ie me zowat gek. :tard: :screwy: Hij zei dat ik het altijd kon proberen maar hij dan niet verantwoordelijk was als de verf van de spaken springt bij het afdraaien. Ook vroeg ie of ik jouw velgen al gezien had nadat ze er een tijdje opgezeten hebben (had jouw velgen als referentie gebruikt :D) maar je had ze nog niet gemonteerd. Toon ook eens wat foto's van die custom plaat dan. :cool: |
chippen van de verf viel reuze mee. Misschien is jouw velgenboer niet skilled genoeg, want het schijnt idd best een klus te zijn...
Foto plaat volgt. |
Quote:
Lijkt me goed plan, ik ga binnenkort wel ff neuzen daar. De allerstrakste bumpert is er niet meer, die hangt namelijk al op de kont van mijn polo :tongue: |
Jou verlaging is inderdaad een mooi referentiepunt. Ik hoop dat vandaag de cilinderkopbouten binnenkomen. dan kan dat blok weer in elkaar en kan ik gerust alles op en na meten mbt de verlaging. Ik heb er dan 14" onder met 45 hoge bandjes. Dus kan ik misschien toch net die 80mm verlaging voor passend krijgen.
|
Ik ben alweer aan het brainstormen over de volgende stap... De uitlaat!
Nu wil ik uiteindelijk zoiets bereiken: ![]() Gewoon een rechte (glimmende) pijp van ca. 60 mm op de standaardeinddemper gelast, in combinatie met een tussendempervervanger... Dit geeft mij de looks en geluid die ik voor ogen heb; namelijk aanwezig, maar beschaafd. Welke hobbyist kan dit soort klusjes aan? Ik meen ergens te hebben gelezen dat Martiepartie de bovenstaande Jetta heeft gedaan...?? Zijn tussendempers zo te verkrijgen, of moet deze ook gemaakt worden (volgens mij niet meer dan een kwestie van een rechte pijp i.p.v. de tussendemper...)? Graag wat info en hopelijk heb ik dan binnenkort een mooi pijpie ! :D |
Bovenstaande jetta heb ik niet 'gedaan' :D
Wel heb ik bij Rutger een bestaande (powersprint?) demper van een Golf1 omgelast. Pijp er af geslepen vlak na de demper, een rechte RVS buis er aan gelast, daarna het originele eindstuk er weer aan gelast. |
Ahaaa...
Nou in feite wil ik dat dus ook, maar dan met een geheel stuk RVS op de huidige dempert en dan een stukkie pijp in de plaats van de tussendemper. Athans... dat stukje op die Jetta glimt niet echt geloof ik; ik heb het liefste wel een glimmende pijp, welk materiaal kun je dan het beste nemen?? Weet iemand misschien een hobbyist in de omgeving van Den Haag die dit soort klusjes doet? |
RVS is heel simpel te polijsten. Bij Rutger heb ik alles van RVS gemaakt, omdat de powersprint demper ook van RVS is.
Ik heb bij mijn eigen polo een recht stuk verchroomd (55mm) op de demper gelast, en daarbij de demper ook recht gehangen (die wijst normaal omhoog). Om de demper recht te hangen moet je een stukje uit de knik halen, vlak voor de achteras, en de ophangpunten verlengen. Middendemper vervangen is heel simpel, stukje buis tussen de middendemper en de voorpijp is recht (zonder knikken). Ik zit helaas niet veel meer in Delft en heb ook heel weinig tijd, anders had ik het graag voor je gedaan.. |
Martiepartie: heb jij misschien wat foto's van jouw uitlaat? Want het klinkt allemaal wel interessant. Het liefst heb ik ook een verchroomde pijp, lekker glimmen! Maar... hoe kom ik daar aan?
|
psst: Stofzuigerbuis :D Wel in de hittebestendige blanke lak zetten, anders wil het nog wel roesten.
foto's staan wel in mijn topic. (zoek: steilheck 1983) Kort subtiel recht pijpje. |
![]() Cool huh... :) |
Ik heb ook een stofzuigerbuis op m'n einddemper :D
|
Quote:
:thumbup: Waar heb je die laten maken? |
ik vermoed ergens in duitsland bij een kentekendrukker of op een nederlandse kermis. Daar kun je tegenwoordig ook costum kentekenplaatjes krijgen.
|
Warner Borthers Movie Park Germany :D
|
Komt in principe opt zelfde neer als in nederland op de kermis :P
|
Ik heb even snel rondgekeken voor je op de sloop hier in Emmeloord naar de Polotjes Sedan
Dit is wat ik snel vond bovenop. Wellicht liggen er meer onder maar had niet zoveel tijd om ze allemaal te zoeken ![]() ![]() ![]() ![]() |
die rode is volgens mij een jetta
|
Quote:
klopt :tongue: foutje van mij. Later gistermiddag vond ik er nog 2. daar heb ik geen foto van. MAW er liggen genoeg polo sedans daar op de sloop. tevens ook een hele lading steilheckjes en coupeetjes |
Save them all! :D
|
is dat CHAOS?
Leuk om een keer te kijken :D |
Quote:
GAOS;) zit heel dicht bij mij,waar ik uit opmaak dat meneer upppolo ook hier uit de buurt komt...en idd ik slaag daar ook nog weleens(vaak) voor wat aparte shizzle:d |
Quote:
Espel -> Emmeloord is idd niet zo ver :tongue: |
Quote:
emmeloord-espel ook niet gok ik :D :D waar werk jij trouwens? |
Quote:
Ik werk voor me eigen op indus. de Munt. Trendy Floors heet het en het is een Laminaatgroothandel. Koffie staat altijd klaar :thumbup: |
Quote:
okay,ik weet waar je zit:D komt goed:thumbup: ontopic maar weer :D |
Héééé !!! Toppertje Upp Polo !
Stuur je ff een PBtje! |
Ik heb een goed bumpertje voor je gevonden. Alleen heeft deze een chroom randje erin zitten welke is verweerd.
Verder wel helemaal strak en schadevrij (zonder uitzaagstukken ed. |
Achterkant ook omlaag:
![]() ![]() ![]() ![]() |
VRAAG 1:
De auto trekt (zelfs op de snelweg) niet naar één kant en blijft netjes rechtuit rijden. Mag ik hieruit concluderen dat de auto uitlijnen overbodig is? VRAAG 2: Als ik de voorkant nou nèt ff 1 of 2 centimetertjes lager wil hebben (ik denk namelijk dat dat nèt ff mooier zal staan), wat zijn dan de opties behalve het aanschaffen van geheel nieuwe veerpoten o.i.d.. Staat me iets bij van 'coilovers'... zegmaar het verlagen van de auto door diepere of ondiepere veerschotels op de veerpoten... Is dit een optie? Hoeveel lager kun je ermee? Waar koop je zoiets en hoeveel kost dat dan ongeveer? Info pliezzz :) |
coilover set = schroefset :D
Er zijn ook veerschotels (bonrath) die de boel nog net een cm lager leggen, maar daar heb ik nog nooit positieve verhalen over gehoord. |
Ja precies.. Diepere veerschotels o.i.d.
Een optie is misschien ook om de achterzijde net ff iets hoger te zetten (maar hoe dan??). De voorkant geniet m'n voorkeur uiteraard :) |
Die veerschotels zijn alleen voor de voorkant bedoelt.
Lang leve de schroefsetjes...... :D |
@ Patrick: ik heb geen schroefset-geld, dus dat is geen optie en moet ik creatiever denker; daarbij hulp gevraagd! :thumbup:
Nu is het absoluut not-done om je wagen te verlagen d.m.v. het inkorten van de oorspronkelijke veer (slijptolletje erin)... Voornamelijk omdat de veer een 'slap' karakter heeft. Maar stel nu dat ik slechts een klein stukje van de voorste veren van deze verlagingsset (en dus een stuk stugger dan het origineel!) afslijp... Eén winding (zo heet dat geloof ik) van de veer per zijde... Zou dat een optie kunnen zijn om net ff 2 cm'tjes omlaag te gaan?! |
Ik moest de achterbak helemaal leeghalen incl de krik en reservewiel daardoor kwam mijn Polo precies recht te staan. Miss een idee voor jou. Ff zonder ervaring, maar als jou probleem bij mij was had ik persoonlijk niet te lang nagedacht en direct de slijptol erin gezet.
Nu ben ik wel van de resolute oplossingen |
Haha, daar hou ik wel van :)
|
Mooie derby. Wil direkt ruilen. :thumbup: Veren zeker nt afslijpen makker. Is echt levensgevaarlijk en NOT DONE!!!! Zoek es op hottuning.com, daar kan je heel goedkoop degelijke veren kopen.
Grtz Poloken |
.
|
Zou wellicht al voldoende zijn...
En als ik nu de verlagingsdempers aan de achterzijde combineer met ingekorte originele veren??? Om zodoende dus de achterzijde hoger te maken (max 2 cm)... Zou dat werken? |
schroefpoten van een golf 1 passen op de achteras van je polo. Daarmee kan je de hoogte precies zo instellen als je wilt.
|
All times are GMT +1. The time now is 08:44. |