Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   RS_Rick || Polo Classic || (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58233)

stiem 13-11-2009 21:24

Stoere Polo!
ooit wil ik ook nog zoiets :D

ben benieuwd hoe ze erbij komt te staan straks ;)

Quote:
Originally Posted by Bas
Weitec is goed spul en niet extreem duur.

Weitec is prima spul idd, heb het ook onder m'n Polo coupe, zeer goed over te spreken! ;)

patrick 86c 14-11-2009 10:32

Weitec is idd goedspul, ik heb het ook gehad onder me sedan.
rij nu met kw-schroefset.

RS_Rick 19-11-2009 16:27

Ik heb nog even een vraag over de banden die ik straks om de wieltjes wil hebben.

Tot nu toe heb ik twee suggesties gehad:

175/50-14 = €83 per stuk
155/55-15 = €38 per stuk

Nu vind ik die eerste erg mooi staan, maar erg duur. De tweede een stuk betaalbaarder, maar misschien ietwat ielig...

De hamvraag is dan ook: is er een banden maat die er qua looks en prijs tussenin zit?

Zo ja; is er iemand met wat duidelijke foto's van opzij en van achter?

BVD !! :)

Waggel 19-11-2009 16:47

Dat zijn volgens mij de enigste niet ballon banden die op een 6j velg passen.

Bas 19-11-2009 17:49

165/55/14 heb je ook van diverse merken:

RS_Rick 20-11-2009 10:54

Dat ziet er ook wel netjes uit, Bas. Weet je daar ook de prijs van?

RS_Rick 20-11-2009 11:42

Hmm... ff gegoogled, maar dat zijn ook niet de goedkoopste bandjes. Bridgestone Potenza's van €76... En anders van Nankang, maar dat is met zo'n stoeprandbescherming. Of een van een onbekend merk... die is wel stuk goedkoper, dat is waar.

Welke bandjes heb je daar, Bas?

Bas 20-11-2009 12:28

Dit zijn niet mijn velgen, deze heb ik ook via google gevonden. Dat zijn Bridgestones op 6x14 velgen.

Je hebt op autobandenmarkt ook nog Federal staan voor 45,-

RS_Rick 20-11-2009 15:10

Wat is dat voor 'n merk? Is dat een beetje een degelijke band?

Als ik de testbeoordeling moet geloven, is het best een aardig bandje.... Als het nou wel een oke-bandje is, dan zouden dit ze nog wel eens kunnen gaan worden.

De Pul 22-11-2009 03:29

federals heb ik ook onder onze polo geknupt,heerlijk bandje:thumbup:

RS_Rick 22-11-2009 16:53

Even een updateje:

In de primer:

Dan in de hoogglans zwart, afgewerkt met een mooie laag blanke lak (beetje wazige foto, maar het glimt erg netjes!):

Dit wiel is nu klaar om afgedraaid te worden. Waarschijnlijk gaan er daarna nog een paar laagjes blanke lag over. Uiteindelijk zijn het dus volledig gerestaureerde Snowflakes!

:)

RS_Rick 22-11-2009 17:01

Vandaag heb ik even een andere radio geinstalleerd (die had ik nog liggen, dus waarom niet):

Nu heb ik wel twee vragen:

#1: mist er onder mijn dashboard een paneel of iets dergelijks... Er zit zo'n groot gapend gaat, waardoor allerlei kabels van de radio te zien zijn. Hoort hier niet een afdekkende stukje dashboard voor te zitten? Ik ben helaas nog een beetje een Polo-noob, dus heb hier geen idee van...

Zie foto's:

#2: Omdat ik geen gaten in de hoedenplank wil zagen, er geen speakers in de deurbakken zitten (sterker nog: ik heb geen deurbakken) en ik het oorspronkelijke uiterlijk een beetje probeer te behouden... vroeg ik me af of er een vervangingsspeaker is voor de originele. Het is een raar ovaal maatje (12,5 x 7,5 cm ongeveer). Bestaan er moderne speakers in deze maat? Met name de bass is een probleem bij het huidige speakertje.

Groeten!

Rick.

Arne 22-11-2009 17:06

Rick, deze speakermaat wordt altijd in inches uitgedrukt, 4x6", is nog redelijk wat in te krijgen, maar ook veel troep. Meet sowieso even de inbouwdiepte op. Ik zou zelf voor een Polk gaan, maar weet ook niet wat je budget is.

RS_Rick 22-11-2009 17:11

M'n budget is dat van een student, met een huurhuis en een auto... Niet een bar groot budget dus :P

En waar koop je zoiets? Gewoon bij een tent als MediaMarkt, of is het wat dat betreft wel iets speciaals?

Arne 22-11-2009 18:09

Iig niet bij de Mediamarkt. Zou eerder kijken bij een webshop als www.pimtensen.nl of www.rondevries.nl . www.Caradio.nl is er ook nog, gare site maar af en toe leuke aanbiedingen.

Sjon 22-11-2009 21:34

.

RS_Rick 23-11-2009 12:59

Oke duidelijk!

Naja, ik ben sowieso niet zo'n "1 miljoen Watt in de achterbak"-figuur. Dus een gewone head-unit en een leuk speakertje is voor mij genoeg. Met name de bass laat het originele speakertje achterwege, dus wellicht met een modernere 4"x6" kom ik een heel eind.

Het liefst zou ik ooit nog eens een originele jaren '80 radio inbouwen for the looks, en dan een modernere in het dashboardkastje of zo iets.

Eerst maar de belangrijke zaken: wielen, banden en verlagen. Oja en APK volgende maand.

Bedankt voor de berichten!

RS_Rick 23-11-2009 13:57

Quote:
Originally Posted by Sjon
1. This is it. Ik frot de kabel meestal of naast de radio of achter de middenconsole.

2. Wat Arne zegt: die maat is nog te koop.
Deurbakken met speakers bestaan niet voor de Polo 2, helaas,
want met alleen die centrale speaker is niet ideaal qua geluid.

De oplossing wordt dan meestal gevonden in het plaatsen van hoedenplankspeakers neem ik aan?

Ik heb nog twee aardige JVC hoedenplank speakers liggen, daar kan ik natuurlijk een kleine behuizing omheen maken en deze op de hoedenplank zetten...

Of uiteindelijk toch de zaag in de hoedenplank; maar ergens in mijn lijf zegt er dan een stemmetje: 'dat is zonde man!'... :screwy:

Stof om over na te denken. Op de prio-lijst staat eerst het volgende, op chronologische volgorde:

- Velgen laten afdraaien;
- Banden eromheen;
- APK-keuring;
- Verlagingsset scoren en monteren.

DAARNA is het pas tijd voor ander geneuzel :D (maar informeren kan natuurlijk geen kwaad)

patrick 86c 23-11-2009 18:25

plankje maken van MDF kan ook.

Sjon 23-11-2009 19:41

.

All times are GMT +1. The time now is 12:26.