Sorry was weer even te snel ja :redface: .Dan zou ik hem er inderdaad voor dat de auto geheel gespoten wordt erin hangen ja.
groet patrick. |
zou je niet beter andere veren steken om hem te laten spuiten want met spuitnevel kan het zijn dat je schroefset wat beneveld word
ik heb je topic helemaal doorgelezen en vind dit helemaal top ik hoop je ooit wel eens te spotten op een of andere internationale meeting |
Quote:
Hoi FGizmoS, Dat met dat spuiten dat valt best wel mee, als je de boel maar goed af plakt. Ik heb het bij meer projecten gezien, een de meeste doen het zo. En als de MK helemaal klaar is, zal ik zeker op verschillende meetings te zien zijn. ;) |
ga je die 1100 monteren ? of is het een 1300? ik heb eventueel nog een completen 1100 liggen als je nog wat zoekt hij is gratis op te halen.
|
Hoi,
Dit is een 1.1,en deze komt er terug in. Bedankt voor het aanbod voor het motortje, maar het is nog al een stuk rijden voor mij naar jou. Ik kom van Zeeland dus van daar, maar ik vind het wel jammer. Ik wil hem best graag hebben, voor wat onderdelen die ik nodig zou kunnen hebben, je weet maar nooit met zo een motortje. Groet Patrick. |
Quote:
onthoud het. hij legt er staat 160000 op geloof ik helemaal compleet + extra startmotor en dynamo. |
Quote:
Voor staan je veerpoten iets schuin. Dus daar zal een centimeter verdraaiing niet een centimeter verlaging zijn. Ontloopt elkaar niet veel maargoed. Achter wel. Maar als je je huidige verlaging wilt weten moet je van het midden van naaf meten tot aan de onderkant van de wielkast. Dat is de enige goede methode. Die maat heb je dan en zul je ook op moeten meten bij een originele Mk1 (beste ook nog een 1.1). |
Upje met foto's
Hier is weer een up,
De handrem, schakelstang en het versnellings bakje is in de primer en in de lak gespoten. Ik ben begonnen met de handrem in elkaar te zetten, met gedeeltelijk met nieuwe spullen. En vervolgens is deze gemonteerd in de MK, en alles werkt perfect. Toen ben ik de versnellings bakje in elkaar gaan zetten met ook nieuwe artikelen, + een pot polyvet aangeschaft, om de boel lekker soepeltjes te laten lopen. En ja, ik kon het toch even niet laten. :D Ik moest een foto maken, en het voelde nu al super goed. Vervolgens hebben we nog een paar velgen op gezocht, en ja wel nog een paar 17'' gevonden. :eek: Maar die voor van voor ging niet passen, ( andere ET ) dus maar een paar reserve bandjes gemonteerd. Nu kan de MK eindelijk na een 15 maanden zonder bandjes te hebben moeten leven, weer terug op de grond. Zo kan hij naar een andere plaats waar we hem verder op kunnen knappen, en voor ons ook een aangenamere temperatuur is. Want in de schuur is het best wel fris. Ik heb ook nog wat spullen binnen gekregen van de volkswarenhaus, en een maatje van mij heeft nog wat gevonden op de rommel markt. :D Een mooie Pianola radio voor 5 euro, deze komt er in als decoratie. En in de MK 5 komt de RNS 300 navi, dus de Kenwood kan later in de MK 1 weg gewerkt worden. :) Zo tot de volgende up, Groet Patrick. |
Zo de MK staat dan eindelijk op de aardbodem.
Ik heb de MK toch maar voor zien van originele 13'' velgen met 185/55 bandjes, die 17'' was niet zo een succes. Toen ik hem liet zakken, had ik niet zo veel ruimte meer tussen het achterscherm en de boven kant van de band. Vervolgens hebben we het bruggetje getest, die heeft mij kameraad pas aangeschaft, die kon hij over nemen van zijn baas. We hebben de MK overgereden naar dit onder komen, waar we de laatste hand gaan slaan aan de MK, voor hij naar de spuiter kan. :cool: Ik ben al vast begonnen met schuren van het voorfront. In deze ruimte word ook het motortje weer gemonteerd We hebben het motortje even op transport gezet, naar een andere kameraad die bij mij op het dorp woont, dus hier hoef ik niet ver voor te rijden, om mee te kijken en te helpen om zo het motortje op te knappen. Want ik ben zeer leergierig, en wil ook van motorisch dingen weten, en dat schilt er nu nog een beetje aan. Maar ik ben al vast begonnen. :D Dus het in elkaar zetten van de kleine delen kan ook beginnen, zo heb ik de radiateur in elkaar gezet. Zoals je ziet met nieuwe delen radiateur, kap en boutjes. Dat was het dan weer voor even, tot de volgende Up. Groet Patrick. |
ziet er weer goed uit ga zo door komt echt helemaal goed :thumbup:
|
Quote:
Kunnen die ook spul voor jetta mk1 leveren dan? |
Hier is weer een Up,
Ik ben begonnen de MK op te schuren, met 120, toen met 180, en als laatst met 220. Toen zijn we ijzer plamuur gaan zetten, op de achter schermen en op het achter front. Alles netjes op geschuurd, op de zij schermen kon hier gelijk wat fijnere plamuur op, maar op de achter front moet nog een laagje ijzerplamuur op. De boel nog beter af geplakt, bij de wiel op hanging en onder de motor ruimte, want met al die kale stukken op de MK, en met dit weer is niet zo best. Dus hier moest zo snel mogelijk een beschermlaag op, dit is gebeurt met 2 componenten primer. Vervolgens zijn we weer verder gegaan met de achter schermen en het achter front. Hier kun je zien dat hier en daar nog wat op moet. De achterklep hebben ook weer even op gepakt tijdens het drogen van de plamuur van de MK. Hier was een aantal weken al aan gelast, en netjes gemaakt, en voor zien van primer. Tot de volgende UP, Groet Patrick. |
veeel werk!
mooi :) |
dat gaat scheuren |
ik bewonder je kortafheid en expertise richard, echt irritant!
Verder, zoals je op een paar foto's verder ziet, zie je dat hij ongeveer alles er ook weer af heeft geschuurd... zal wel goedkomen dus! |
Ik denk dat Richard het gleufje bedoelt wat daar normaal zit tussen achterscherm en zijscherm. Deze is nu vol geplakt met plamuur wat dus een grote kans op scheuren heeft.
Verder zit het er weer top uit zoals gewoonlijk :thumbup: |
persoonlijke aanval mag wel via de pm hoor melly.. ik bedoel gewoon wat lieuwe neertikt..
hij heeft de gleuf volgeplamuurt en dit is een deletatie..dus tordeert..en gaat scheuren zat gewoon tijdens het werk met een schuin oog ff te kijken en had een beller aan de lijn, dus daarom was ik iets kort :) verder niks dan probs voor dit project.. |
Je had de persoon in kwestie ook even kunnen vragen of hij het naadje had doorgelast. :rolleyes:
|
dat is al duidelijker ;)
maargoed, hij heeft die delen toch wss aan elkaar gelast dus zou het wel mee moeten vallen ofniet? natuurlijk zal er nog enige torsie zijn... |
Quote:
Hoi mensen, Ik zie dit niet als een puntje kritiek, maar meer als tip.( was wel kort door de bocht maar dat geeft niet ) ;) Want was dit namelijk niet gelast, en zou dit vol gesmeerd zijn met plamuur, dan had ik het er zeker uit gehaald. Ik hoor liever nu van deze tips, dan dat hij zo meteen helemaal klaar is, en die naad gaat scheuren. Maar hier zit normaal kit in, en dan word er over heen gespoten met de goede kleur. Dit alles word hard, de lak, maar ook de kit met de jaren. Waarom zie ik dan bij de MK1 geen scheuren in die naad komen, door die torsie. Nu is dit bij mij gelast, en die torsie is zo nihil, zou dat bij de MK op latere termijn problemen geven?? :confused: En nog maals hè mensen ik sta open voor tips en advies, liever nu dan dat het te laat is. Groet Patrick. |
hallo
bij mijn jetta zijn beide kitranden wel gescheurd kit word uitgesneden en weer nieuwe in gedaan. dus toch wel torsie............ groet johan |
Quote:
Hoi Johan, Maar zal dit bij mij problemen op leveren, nu dit is gelast. Of zal dat pas in latere tijd uit komen. De MK word ook wel behoorlijk verlaagd dan haal je de torsie er toch ook nog meer uit,(en dit is al zo nihil) of sla ik de plank nu helemaal mis. :redface: |
Zo even een mini Up,
Het kleppen deksel is gespoten, en ik was heel benieuwt hoe de vergulde boutjes er in staan. In het echt is het nog mooier dan op de foto's, maar hier een paar fotootjes. Ik vind het zelf wel super staan, en als we het motortje gaan monteren, worden ook de slang klemmen in het verguld uit gevoerd. Groet Patrick. |
hallo
die kit zit daar natuurlijk niet voor niets,heb even met mijn zwager gebeld en die zei.. achter die naad zit t plaatwerk met puntlassen en die kit zit er voor inderdaad voor de torsie . spreekt uit ervaring is plaatwerker/autospuiter en hebben dit ook een keer bij een golf2 gedaan en begon dus wel te scheuren ondanks dat t gelast was.. groet johan joure |
dit wordt een toppertje, ga zo door patrick :thumbup:
groet patrick. |
idd, alles super mooi
ik kan je op foto een praktisch voorbeeld leveren van gescheurde plamuur daar. Maar aangezien het gelast is 'denk' ik dat het geen probleem mag zijn(tussen de naden gelast dan) |
Zo het is weer eens tijd voor een Up.
Het achterpaneel en de zijschermen zijn op geschuurd, en weer voorzien van plamuur. Het achterpaneel nog een keer met gele plamuur, en de zijschermen kon al met wat fijnere plamuur. Het duurt best wel even voor dat we alles strak hebben, maar dit komt om dat we de boel goed willen laten uit harden. Er zit nu na elke behandeling met een laagje plamuur, een dag tussen in een temperatuur van 20 graden. Met dat achterpaneel komt het goed, eerst zag ik er best een zwaar hoofd in, maar komt helemaal top. Het motorblok ligt ook al redelijk uit elkaar, versnellings bak, startmotor, etc etc. Maar daar heb ik nog geen foto's van, die komen zo spoedig mogelijk. Volgende week gaat de versnellings bak een grote schoonmaak beurt krijgen, met nog meer kleinere onderdelen. Ook hier van de foto's volgende week, Maandag en Dinsdag word het een klus dag. Ik ben namelijk werkzaam in Brabant, maar ik kom uit Zeeland, dus voor mij 2 klus dagen achter elkaar. :) Zo dat was het weer voor even. Groet Patrick. |
ziet er allemaal toppie uit kerel;) zeer goed bezig, al ik persoonlijk ook mijn twijfels heb bij al dat plamuur!
maak er wat moois van;) |
Quote:
Hoi Ronin, Nu lijkt het net of het bij mij alleen maar plamuur is met al die foto's achter elkaar. Maar het meeste word er weer af geschuurd, en dan weer een laagje plamuur. Om zo het beste resultaat te krijgen, en zo strak mogelijk. Ik weet we zijn foto gek hier, maar om nu een 50 tal foto's te plaatsen van het schuur en plamuur werk, is nog al veel van het goede. :D Maar dit is mijn eerste project, die van mijn kameraad zijn 2de. Hier op het forum heb ik zeer veel ideeën en wijsheid op gedaan, door ander mans project topics Dus ik probeer het ook zo te doen, ik heb nog een paar voor beelden gevonden. ;) En dit is ook niet in een keer getrokken. Groetjes Patrick. |
Quote:
ik wil je werk ook absoluut niet afkraken mocht je het zo opvatten, ziet er echt geweldig uit, ga vooral zo duur plamuur werkt nou eenmaal niet, en metaal wel enigzins, dus de KANS op scheurtjes in plamuur is aanwezig, (heb er ervaring mee :redface: ) daarom pleit ik voor GEEN tot weinig plamuur ;) en ik zie dat je je tot het minimum wil beperken ;) |
Zo vandaag vroeg op gestaan, want dit was en grote schoon maak dag.
De versnellings bak was al van de motor gehaald, dus heb ik deze vandaag maar eens schoon gemaakt. En na een behoorlijk wat poets uren is dit het resultaat. Ik geloof dat ik hier maar geen lak op ga spuiten, hij ziet er zo al goed uit. :D De eerste foto is hoe de versnellings bak er uit zag. De start motor heb ik ook nog maar gauw mee genomen om schoon te maken. Deze word nog wel helemaal uit elkaar gehaald voor een kleine inspectie. Groetjes Patrick. |
Je hebt je flink uit geleeft op die bak :D
Erg goed bezig hoor :rock: Vind die kleur waarin je de auto hebt gespoten erg vet. Die details maken het helemaal top (zoals je kleppendeksel). Ga je je startmotor ook zo spuiten? :tongue: Succes! Gijs |
Ik weet nog niet hoe ik de combinatie precies ga maken van spuit kleur.
Want de motor steun die op de bak zit is weer zilver gespoten. Dus die op het blok zit moet dan ook zilver, en wil het ook nog wel een beetje beperken, dat ik niet te veel kleuren krijg in de motor ruimte. :redface: De slang klemmen zijn ook verguld namelijk, ik moet alles nog even op een rijtje zetten van hoe of wat. ;) Groet Patrick. |
Quote:
ik kan geen startmotor meer zien!!! :mad: :D grapje! Maar je bent goed bezig! :thumbup: |
ik zou voor zwart gaan in je motorruimte, dat icm dat paarse plus vergulde onderdelen geeft de rustigste en meest afgewerkte look denk ik.
Verder, waarmee heb je je versnellingsbak schoon gemaakt? want ik heb een tijdje terug iets gelezen over schoonmaken met een staalborstel (en dat schijnt niet de beste oplossing te zijn) |
ik zou ook voor zwart gaan idd samen met dat paars en vergulde dingetjes komt dat super uit te zien :thumbup:
groet patrick |
Quote:
De bak heb ik in de ontvetter bak gegooid ( met zo een lopend slangetje er in ), en met een kwast elke keer een beetje af poetsen. En je moet de boel een beetje laten in weken, hier gaat wel veel tijd in zitten, ik ben hier s'morgens aan begonnen. Voor het eten goed laten in weken, en toen ik na het eten terug kwam, ging het er redelijk goed af. Het is eigenlijk gewoon vet, olie, zand en stof. Ook nog met een beetje thinner bezig geweest, en een schroeven draaier, voor de hardnekkige zooi. En om de boel te laten blinken, boormachine en 2 messing borstels en een opschot doekje Met een beetje geduld is het goed te doen, en niet met alles er op gaan, schuurpapier, staalborstel, plamuur messen en weet ik het allemaal. |
Ik weet niet of ik te laat ben mijn mijn tip voor de naden achteraan.
Bij de type 1 caddy worden ook vaak de naad tussen achterpaneel en cabine gelast. Vaak scheurt hij dan naast de lasnaad stuk. Ik heb nu meerdere auto's vertint en dat gaat perfect en blijft heel. Trouwens heel goed bezig, mijn complimenten! :thumbup: |
Zo daar kom nu net de koerier aan de deur, met mijn slang klemmen.
Allemachtig ik durfde het bijna niet te laten zien. :eek: Dan krijg ik 4 kleuren in de motor ruimte, ik denk dat dit wel gaat, paars, zwart, zilver, en verguld. En met dat achterpaneel, de tijd zal het leren hoe het zich houd. ;) |
En anders kan je een hele boel vriendinnen blij maken met een gouden ring... ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 15:20. |