Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Revisie Mk2 16v, wat zijn de opties? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=938)

Heleen 29-01-2004 14:36

Zozo.. weer iemand betrapt, mijn garage schatte de prijs van een klepstoter op gemiddeld 40 euro... MOOI NIET DUS. Weet ik gelijk waar ik nĂ*et moet zijn :D

schrauber 29-01-2004 14:36

dit is zen email en msn

vwkult@hotmail.com

steven noemt die gast

hebben een jetta2 vr6 enz....

die mannen kunnen er iets van

FMA 29-01-2004 14:44

tx :)

heleen > ik heb gezegd 25 euro GELOOF ik :mrgreen: kan best wat meer zijn, maar 40 € lijkt me veel

Heleen 29-01-2004 15:25

Ja mij dus ook.. maar ik hoef ze nog niet te vervangen gelukkig, lag destijds aan de olie, beginnen nu weer te tikken maar het vervangen van de olie is inmiddels alweer bijna een jaar geleden.. moet ik Tento maar weer eens lief aankijken :D

Allart-Ghetta 29-01-2004 16:29

Quote:
Originally Posted by MelG60
Zuigers van een 2.0 16V (ABF zowieso niet, blokhoogte en drijfstanglengte!) en van een 9A/6A ook niet vanwege je slag.

Waarom niet? Zuigers van ABF volgens mij, drijfstangen en krukas van 1.8, en blokhoogte van 1.8 paar mm vlakken voor de juiste compressie. Als je het niet gelooft moet je ff bij Lucien vragen wat hij bij Frank precies gedaan heeft.

Allart-Ghetta 29-01-2004 16:34

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Quote:
Originally Posted by Heleen
Very interesting... kunnen we niet een keer een cursusdag organiseren met Allart als cursusleider? Want ik vind het leuk om dit te lezen, mijn blok is namelijk ook dit jaar nog wel aan revisie toe, ik snap er alleen de ballen niet van omdat ik niet precies hoe zo'n blok nou in elkaar steekt en ik weet niet altijd precies wat er bedoeld word (voorbeeld: K-jettronic of KE-jettronic... dan zit ik ongeveer zo: :shock: achter de pc :D )

Dat is geen gek idee, maar ik zou een 'how to' willen voorstellen.

Maar goed, ik begrijp dus dat je met zuigers 82.5 een slagvolume krijgt van in totaal 1847 cc ipv 1781 cc. Da's al een toename van 3.7%. Maar passen die zuigers wel in de cilinders of (dat moet toch gebeuren geloof ik) moeten de cilinderwanden bewerkt worden?

En dan blijft ook nog staan of ik nu een PL moet nemen (wat ik nu ook heb) of een KR.

Zoals ik al zei zijn ze de PL enKR blokken gelijk voor zover ik weet, dus het maakt niets uit wat je neemt voor revisie.

Als ze de motor 'reviseren' en nieteens nieuwe zuigers monteren noem ik het geen reviseren. Dus de cilinderboring moet zowiezo groter gemaakt worden maar mijn punt is dat je dan toch al zuigers moet kopen, en of die nu 0.1mm groter zijn of 1.5mm zal niet veel uitmaken in de kosten.

Zestienkleppen 29-01-2004 19:12

Maar als je een grotere boring hebt maar je gaat wel een paar mm van de kop afhalen, gaat er per mm weer 21 cc slagvolume af. Daar gaat je winst.

Of heb ik het mis?

Zestienkleppen 30-01-2004 11:14

Okee dan, ik geloof dat ik het volgende doe: Een ander blokje zoeken, PL of KR, die reviseren en dan inbouwen in de plaats van het huidige blok. Daar moet ik dan maar vanaf zien te komen.

De volgende vragen dringen zich dan bij mij op;
Nu er toch wat nieuwe onderdelen op komen, zijn er ook verbeteringen mogelijk, zoals misschien een andere oliepomp, koelvloeistof kanalen bewerken, andere zuigers zoals hierboven ook al staat, etc etc.

De bedoeling is over iets meer dan 6 maanden te beginnen, zodat ik geld heb, en een goed idee wat ik wil doen en waar. Verder leek het me ook leuk om een uitgebreide beschijving te maken, zodat andere mensen er ook wat aan hebben.

Adviezen zijn welkom, mijn huidige sleutelervaring op een schaal van 1 tot 10 waarbij 10 rally auto's kan prepareren ben ik een 4tje. Wel de beschikking over gezond verstand en technisch inzicht.

Heleen 30-01-2004 12:50

Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen ;) Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?

Zestienkleppen 30-01-2004 13:02

Ik weet nog niet hoe en waar maar je bent altijd welkom om een kijkje te komen nemen. 't Is voor mij ook nieuw hoor dus er zal wel wat frustratie bijkomen... :schieten:

serge pot 31-01-2004 19:22

een 2l 16v kaal blok kan prima op de mechanisch injectie lopen ,als je de inlaat van je pl overzet en de sensoren van de pl

Zestienkleppen 01-02-2004 11:58

Quote:
Originally Posted by serge pot
een 2l 16v kaal blok kan prima op de mechanisch injectie lopen ,als je de inlaat van je pl overzet en de sensoren van de pl

Welke motorcode 2l blok bedoel je? Of een opgeboord blok? En met mechanische injectie heb je het dan over KE-Jet?

wolfsburg8v 01-02-2004 13:27

Quote:
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen ;) Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?

mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen :rolleyes: :D denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

grtzz daniel :D

Zestienkleppen 04-02-2004 18:26

Mijn eerste zoektocht naar iemand die voor mij het blok wil reviseren levert op:
FCG engineering - nog geen reactie, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Twentse Motoren Revisie - 2300 euro ex btw, in het geval dat alles vervangen word.

Dit valt me dus vies tegen.

serge pot 04-02-2004 21:08

Quote:
Mijn eerste zoektocht naar iemand die voor mij het blok wil reviseren levert op:
Twentse Motoren Revisie - 2300 euro ex btw, in het geval dat alles vervangen word.

leuk he laten doen ? :twisted:
voor 2300 euro heb je ook evt al een ruilrevisie blok ,mijn huwelijk koste minder :D .

Heleen 04-02-2004 21:28

Quote:
Originally Posted by wolfsburg8v
Quote:

mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen :rolleyes: :D denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee :D

Heleen 04-02-2004 21:29

Pffff dat is ook niet niks.. als ik dus het spuiten en reviseren tegelijk wil doen dan mag ik nog wel heeeeeeeeeeeeeeel lang sparen :shock:

Rallyegek 04-02-2004 22:16

Quote:
Quote:
Originally Posted by wolfsburg8v
Quote:

Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee :D

zorg je wel voor de koffie dan ? :)
die hebben we wel nodig dan :P
en ik heb anders ook wel een digi, kun je leuke foto's mee maken, he daniel :D :D :D

en er dan leuke text bijzetten als het online staat :P :P

FMA 04-02-2004 22:20

Quote:
Originally Posted by serge pot
Quote:

voor 2300 euro heb je ook evt al een ruilrevisie blok ,mijn huwelijk koste minder :D .

:D :D

Zestienkleppen 05-02-2004 12:56

Quote:

hmmm, een ruilrevisieblok kost bij VEGE 2094 euro exclusief btw voor de PL en 2233 euro ex voor een 9A blok.

Revisie bij FCG Engineering (Freddy) kost 2350 euro ex. incl. zeer lichte tuning.

Enkele vragen dringen zich bij mij op:
- wat kun je zelf doen om de kosten te verminderen?
- kan een 9A blok zonder verdere aanpassingen een PL blok vervangen?
- heeft iemand al eens een motorrevisie laten doen, en wat was ie kwijt?

All times are GMT +1. The time now is 15:55.