Wat hoop je van vermogen te bereiken met deze 1.6TD setup?
|
fijn als ze eraf vliegen , je zuigers persen ze wel klein en blazen ze zo langs je uitlaatklep eruit zonder ook maar iets te beschadigen
|
oke, als je echt geen moeite wilt doen voor tuning dan moet je zo gaan beredeneren idd.
ik bedoel als je iets gaat doen,dan werk je toch met de gedachte dat je in de toekomst daarmee verder kunt? teneerste neem je al een turbo van een 1.6 motor die op een 1.8 komt. plus dat jij een g60 hebt dus compressie verhouding van 1:8, en een diesel heeft een verhouding van 1:23. dus deze turbo moet nu al 3 keer zo hard draaien om de zelfde lucht te geven als bijvoorbeeld je huidige lader. passen en effectief werken is ook nog een groot verschil. heb je de watergekoelde turbo ? of een gewone 1.6 td? |
Lat hem dat toch lekker zelf uitvogelen...
het maakt geen reet uit hoeveel hier gezegd wordt dat het niet gaat lukken. Hij gaat het toch gewoon proberen... Heb je al een andere gasklep? of ga je de turbo enkel z'n werk laten doen bij vollast? |
@manus:
stuur maar een PB als het td blokkie de deur uit gaat ;) |
juist dieselken gewoon proberen
en bolku tuning heeft ooit ook zo'n setup gehad zegt ie en loopt nog steeds dus zie wel rijd ook nog geen 1000 km per jaar groeten |
waarom vraag je mensen dan om hulp als je toch alleen maar doet wat je zelf wilt..
en mocht je het overgebleven blok weg willen doen heb ik wel intresse, mits er olie sproeiers in zitten. |
prima vwmk2driver iedereen heeft ze eigen mening
ik probeer gewoon wat en zoals je kan lezen in mijn eerste thread hier vroeg ik alleen om wat voor spruitstuk erop past dat was mijn vraag en niet wat het beste en meeste pk zou hebben enzo ik probeer nu dit en als dit niet werkt probeer ik weer wat anders moet bezig blijven he jammer dat sommige hier dan zo reageren helaas |
Heb van een experiment uit 2001 nog een adapter liggen voor een 1,6TD turbo 180° gedraaid te monteren tov origineel op de TD collector en een bijhorende downpipe.
Turbo was na 300km geexplodeerd dat de vlammen eruit vlogen en de hele straat onder de rook stond, zoals een opgeblazen formule 1 motor op tv :eek: moraal van het verhaal; TD turbo op een G60 is tijdverspilling. Heb daarna een passende T3 gemonteerd met een andere adapter op de uitgefreesde TD collector, en er veel plezier mee beleeft. :D Mocht je interesse hebben in een adapter om een T3 turbo met wastegate (benzine turbo)aan een TD collector te hangen en een bijpassende maatchip. PM me. |
All times are GMT +1. The time now is 23:08. |