Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 20vt 500pk 4-motion project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110593)

ThomVw 26-01-2016 20:42

Super maat, echt heerlijk!
Zou er heel de dag in gaan zitten als ik jou was!

turbojo2 26-01-2016 21:43

Ben heel benieuwd hoe je auto eruitziet als hij af is. Zijn we denk wel meer als een jaar verder. Wat is je planning? Ik heb veel respect voor de wijze waarop je alles aanpakt. Alles is 3 keer doordacht en liever nu goed dan spijt van te overhaaste beslissing. Zou graag een keer met je willen meerijden als hij af is hehehehe. Heb zelf een Golf 1 met 400 pk en een 6 bak maar wat jij nu bouwt is veeeel beter. In de eerste versnelling is 100 pk al meer dan genoeg. In z'n 2 is 200 pk ook al gek zat. Ik kan pas mijn vermogen kwijt als ik in z'n 3 rijdt en dan heb ik nog wielspin bij 120-130 km/uur. Als ik eenmaal 100 rijd dan houdt niemand me meer bij. En ik kan je zeggen dat dat een giga-adrenaline-kick geeft.
Maar ja met 4-wd kun je al veel eerder veel meer vermogen kwijt op het wegdek. Weet zeker dat je veel plezier aan je auto zal hebben.

turbojo2 26-01-2016 21:51

Welke kleur wordt hij eigenlijk?

GolfKaatsheuvel 27-01-2016 09:03

Bedankt allemaal! Ik probeer beetje seizoen 2018 aan te houden, gaan nog zoveel kosten inzitten.
Heb in de jaren al een aantal keren mijn plan gewijzigd, maar weet nu wat ik wil..

Bumpers,motorkap, dak en achterklep blijven carbon, de rest wordt donker antraciet, richting de carbonkleur. Binnenin de auto wordt alles zwart, met wat gele tinten van de gordels/stuur..

Onderstel volledig uniball, geen rubbers meer.
6-pots brembo en 4-pots brembo gaan de deur uit, nu op zoek naar set AP Racing met 2 Delige schijven, plan is om het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden..

Bluepower 27-01-2016 10:36

Heb ik(of Brian, nu hij de klauwen heeft...) je aangestoken met het AP virus?? :P

GolfKaatsheuvel 27-01-2016 11:30

Gedeeltelijk wel, maar vooral om het onafgeveerde gewicht verhaaltje.. Voor lichtere klauwen kom je al snel bij AP uit..

GolfKaatsheuvel 04-02-2016 07:58

Vandaag geen update maar een down-date..
6-pots + 4-pots brembo remmerij compleet met schijven/blokken verkocht..
Nu op zoek naar een dikke AP Racing set met 2-delige schijven

jos_br 05-02-2016 08:41

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Vandaag geen update maar een down-date..
6-pots + 4-pots brembo remmerij compleet met schijven/blokken verkocht..
Nu op zoek naar een dikke AP Racing set met 2-delige schijven

Das gewoon een (goede) upgrade!!

Jos.

GolfKaatsheuvel 08-02-2016 00:03

Laatst nog even de rembalans verdeler van de tilton pedalbox een plekje gegeven. Wordt uiteindelijk netjes vastgezet natuurlijk!

2 weken geleden de lasplaten binnengekregen voor de uniball topmounts van Madeno Racing

Vandaag begonnen aan de verhoogde veerpoottorens en veerpootbrug. Alles zit nog gehecht, wordt zeer snel afgelast.

Reden verhoogde veerpoottorens:
Meer veerweg ruimte ivm syncro onderstel, mooi ruimte voor uniball toplagers en hier kan de rolkooi op gelast worden.

Ook nog begin gemaakt aan ophangbeugels voor de brandstoftank..

Tevens 12 maart de auto naar the autosportcompany, om de rolkooi aan te passen/uitbreiden.

vdWal. 08-02-2016 17:41

Ziet er allemaal erg netjes uit!
Zonde van het gat in de bodem de tank zakt er wel heel minimaal in?

GolfKaatsheuvel 08-02-2016 23:17

Klopt helaas, maar 3,5cm.. Vind ik geen probleem, wordt toch wel netjes zo. Komt goed

GolfKaatsheuvel 24-02-2016 09:20

Veerpoot-torens en veerpootbrug vastgelast, helaas niet naar m'n zin en wordt zsm opnieuw gelast.

Bestuurderskant begin stoelframes.

Bijrijderskant begin stoelframes.

Gister begin gemaakt aan de tussenkokers, nu wachten op 8 beugeltjes om erop te lassen.

Planning voor 12 maart(rolkooi aanpassen/uitbreiden autosportcompany)
-Veerpoottorens achter opnieuw lassen.
-Rolkooi afslijpen/afwerken
-Stoelframes afmaken en stoelen erin.
-Gordelbevestiging opnieuw lassen, ook niet naar m'n zin.

Gister nog een accu besteld, Odyssey PC545, 5,2 kilo en qua maat vergelijkbaar met een motoraccu. Past mooi achter de stoel, nog een beugel halen..

Extremy 24-02-2016 09:45

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Gister nog een accu besteld, Odyssey PC545, 5,2 kilo en qua maat vergelijkbaar met een motoraccu. Past mooi achter de stoel, nog een beugel halen..

Prachtige accu`s, maar weet je zeker dat je voor de PC545 gaat? Ik heb zelf de Odyssey PC680, deze staat continu aan de druppellader (een must bij deze accu`s) maar na een paar keer flink doorstarten moet ik er toch echt m`n backup accu bij pakken. Met een maatje kleiner zou ik eerlijk gezegd niet op pad durven.

GolfKaatsheuvel 24-02-2016 12:07

Hahaha nou het moet niet gekker worden. Ze hadden de PC545 niet meer, en boden aan om de PC680 op te sturen voor het bedrag van de PC545 netjes opgelost zo!

Extremy 24-02-2016 18:29

Dat is zeker mooi opgelost! Dat soort mazzeltjes heb ik nou bijna nooit hahaha.

GolfKaatsheuvel 07-03-2016 19:46

Weer het een en ander gedaan de afgelopen tijd.
Meeste laswerk heeft pa gedaan, maar begin zelf ook weer de smaak te pakken te krijgen..
-Rolkooi oude stukken bijna eraf, laatste lassen wegslijpen.
-Achter veerpoottorens lassen deels afgeslepen om opnieuw te lassen.
-Gordel plaatjes/moeren lassen deels afgeslepen om opnieuw te lassen.
-Ronde deksels in de bodem verwijderd, kit en vliegroest eraf.

Ook een accuhouder gehaald en is de accu binnen gekomen, even los erin gezet krijg je gelijk een idee wat ik bedoel.

Ook zijn eindelijk de syncro achter draagarmen klaar, omgebouwd naar uniballs.
Van:

Naar:

Rolkooi eindelijk ontdaan van de oude stukken, wat een werk!! Paar x uitgeschoten met de slijpschijf maar verder netjes.

Alle deksels in de bodem eruit, kit eraf, randen recht geklopt en klaar voor het lassen..

Valt niks tegen, gaat lekker weer

Alleen de achterste kokers voor de stoelen, dit voor gordelpunt 5&6

Zo ook de beugels voor de recaro's zijn binnen. Thanks Tjibbe! Afgelopen weekend een frame genaakt maken zodat de beugels kaarsrecht zitten en matchen met de stoelbevestiging..

Daarna bepalen hoe het definitief komt en dan vastlassen

Gister van 16:30 tot 21:00 non stop nog bezig geweest met de stoelframes.. Vooral passen en meten kost een hoop tijd.. Vanavond nog even stuur en tilton pedalbox erin en ff 100% rechtzetten.. Dan ff de kokers vastlassen, en nog extra gaten boren om de stoel te kunnen verstellen.. Dan mag die zaterdag weg voor de kooi..

vdWal. 07-03-2016 20:08

netjes! ziet er allemaal weer goed uit :thumbup:

knarfmk1 07-03-2016 20:56

Erg netjes! kan je stoel nog genoeg naar achter met de accu daar?

GolfKaatsheuvel 08-03-2016 09:01

Thanks, de accu past net, gemeten met stoel maximaal naar achter..
Ook besloten om de stuurophanging aan te pakken, origineel nogal slap en zeker met naafverlenger en Quick Release erbij..
Iets is deze richting:

GolfKaatsheuvel 10-03-2016 05:36

Gisteravond met pa even de stoelen 100% gelijk gezet na een hoop gemeet en gekut.. Uiteindelijk gelukt en de stoelframes erin gelast.. (Best handig foto's maken zonder dak :LOL: )

All times are GMT +1. The time now is 06:06.