Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 20vt 500pk 4-motion project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110593)

knarfmk1 14-12-2015 17:30

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Mijn kruis zit op ongeveveer 1.10 mtr :D

met 1 of 2 korte horizontale stukken :D :D

DutchWilco 14-12-2015 17:58

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Wilco, bedankt dat je reageert. Jammer dat je je toch aangesproken voelt, nergens voor nodig!!

Zoals ik al vermeld had, zat er inderdaad een schroefkooi ingelast.
Hieronder een foto van jou werk, eerlijk zijn dit was simpel op te lossen.
Je kan lassen als een van de beste en dit had voor jou geen probleem moeten zijn.
Er is niet overlegd, daar ben ik van overtuigd.

Vervormd? Als ik dit zo zie?

Er is soms wrijving geweest, is soms voor mij ook lastig als je per mail iets zegt en vervolgens per telefoon iets anders. En zo waren er verschillende dingen, maar goed ben blij met het eindresultaat en daar gaat het om!
Alles is netjes gedaan, laswerk is top, ga zo maar door!

Kijk, dit is toch gewoon een genot om te zien!

Ik heb geen zin in en welles-nietes verhaal, het is zo gelopen en geef ook toe dat ik er toen geen verstand van heb.(zoals ik al aangaf) Ik geef jou nergens de schuld van, laat ik daar duidelijk in zijn!

Wat je zegt is waar, duurt al een tijdje en ben veranderd qua doel, en doe het nu goed. Toen zat ik nog op school en had ik het minder breed als nu, en maak je keuzes die soms inderdaad niet handig zijn.

Dus geen kwaad woord over jou Wilco, het is gelopen zoals het gelopen is

Omdat je een vraag stelt via het Forum, zal ik deze ook hier beantwoorden en is niet negatief bedoeld, maar om je een wat duidelijker beeld te geven.

Dit is dan ook meteen het laatste wat ik er over zal zeggen via dit forum omdat ik ook geen zin heb in een welles/nietes zoals jij dit ook al aangaf.

Deze oplossing was niet de beste, maar wel de goedkoopste middenweg. Het was niet omdat wij het niet kunnen, maar omdat het anders duurder zou zijn geworden wat destijds het de reden was van deze keuze.

Ik treed niet in details en hoop dat je nog zal weten dat dit een punt van discussie was en ik al veel uren werk heb geschrapt om je tegemoet te komen, waardoor ik niet de mogelijkheid had om zaken als deze uitgebreid klaar te maken terwijl je nu (3 jaar later) dit wel zou kunnen.

Ik persoonlijk zou 2 stukken uit een sloperd hebben gezaagd om er in terug te lassen en de achterste punten aan de veerpoten hebben gelast, maar kost meer tijd en meer tijd is meer geld helaas.

Omdat je nu werkt en meer te besteden hebt, kan je de dingen die je toch beter of/en anders wilt hebben nu doorzetten en anders doen. Zolang hij nog niet gespoten is, is er nog van alles mogelijk natuurlijk :)

De communicatie bij het bouwen van een project-auto is erg belangrijk en erg moeilijk omdat er veel punten zijn van discussie.

Ik probeer dan ook altijd een zo hoog mogelijk rendement te halen uit het te besteden bedrag en is niet altijd wat het mooiste en beste is, maar wel het zo goed mogelijke waarbij de veiligheid en de betrouwbaarheid van de auto altijd voorop zal staan.
Een goede tussenweg is dan ook bijna altijd van toepassing tenzij iemand zo veel geld te besteden heeft dat alles in 1x perfect gebouwd mag worden en maar zelden voor komt. Hier door kunnen wij niet altijd laten zien wat wij daadwerkelijk kunnen en is niet meer dan logisch lijkt mij.

Voor mijn eigen project-auto moet ik ook schipperen en dat is iets wat in mijn ogen bij een project hoort omdat je anders oneindig door kan blijven gaan met geld uitgeven en mooier en beter maken enz :rolleyes:

skywalker38 14-12-2015 18:02

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
met 1 of 2 korte horizontale stukken :D :D

Haha meestal 1 verticale :D

GolfKaatsheuvel 14-12-2015 18:13

Wilco, fijn dat je inderdaad hier nog even reageert. Privé al het een en ander besproken en fijn dat je het zo oppakt nu!

Ik kan er weinig aan toevoegen, werk al vanaf m'n 12e en nogal veel, maar met school erbij moest ik inderdaad keuzes maken.

Wielbakken(stukken) uit een sloper is een heel goed idee, daar ga ik eens achteraan. Nu maar in 1 keer 100+% aanpakken, en maar wat langer over doen :thumbup:

Gister uurtje of 5 kunnen hobbyen, plaatjes gelast voor bevestiging carbon achterklep met Aerocatch sluitingen, 4x Aerocatch sluitingen carbon motorkap definitief vastgezet + beugels afgelast. Alles zit nu goed, beetje afstellen/inkorten nog en kan weer iets op de lijst afvinken :D

DutchWilco 14-12-2015 18:29

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Wilco, fijn dat je inderdaad hier nog even reageert. Privé al het een en ander besproken en fijn dat je het zo oppakt nu!

Ik kan er weinig aan toevoegen, werk al vanaf m'n 12e en nogal veel, maar met school erbij moest ik inderdaad keuzes maken.

Wielbakken(stukken) uit een sloper is een heel goed idee, daar ga ik eens achteraan. Nu maar in 1 keer 100+% aanpakken, en maar wat langer over doen :thumbup:

Gister uurtje of 5 kunnen hobbyen, plaatjes gelast voor bevestiging carbon achterklep met Aerocatch sluitingen, 4x Aerocatch sluitingen carbon motorkap definitief vastgezet + beugels afgelast. Alles zit nu goed, beetje afstellen/inkorten nog en kan weer iets op de lijst afvinken :D

Je bent nu goed op weg en ik ben ook jong geweest en begrijp dit proces maar al te goed.

Ook ik heb dit alles moeten leren en had uiteindelijk ook een hele andere auto als wat in het begin de bedoeling was.

Echter begon jij met deze auto in een periode dat er heel veel in je leven is veranderd zoals vanaf school naar vast werk, van thuiswonend naar samenwonend enz.

Door deze periode heen zal je zelf ook zijn veranderd wat terug te vinden in smaak, manier van aanpak enz enz.

Veel projecten stoppen in deze periode, maar jij gaat toch door wat ik alleen maar kan waarderen, ga vooral zo door :thumbup:

GolfKaatsheuvel 14-12-2015 19:24

Hier nog wat foto's van de achterklep, nog inkorten en wat afstellen en klaar..

GolfKaatsheuvel 16-12-2015 20:10

Ja eindelijk zijn m'n kuipstoelen er!!!
Recaro Pole Position FIA Velours Zwart met aluminium recaro adapters..

Stoelen staan nu los op de bodem, komen op dwarsbalkjes te staan!
Dan komen ze iets hoger en kunnen ze iets meer naar de tunnel, staan nu net tegen de kooi aan.

knarfmk1 17-12-2015 08:32

Nice, dat zijn de betere kerstpakketten :D

René 17-12-2015 09:24

Ook dit wordt een dikke racer! Al had ik persoonlijk hem FWD gehouden met minder vermogen :D desalniettemin een ruig project!

GolfKaatsheuvel 20-12-2015 23:27

Gister nog net voor sluitingstijd wat moois gehaald bij Biesheuvel(werk liep nogal uit)

Sabelt 350mm 65mm diep suède zwart stuur

Circuit Sports Quick Release op aanraden van Carlo/Tjibbe/Niels/Robbert

Vandaag nog een nieuwe naaf gescoord en het zooitje in elkaar gedraaid.. De Quick Release wordt nog helemaal zwart!!

Zal wel de laatste "koop" update zijn van het jaar, zit nog op een stuurkolom te wachten en daarna positie stoelen/stuur bepalen en stoelen er dan vast inlassen.

Reden aankoop Sabelt, kwalitatief goed en wil alles zwart! Merk staat in geel wat weer terug komt in de remmerij!! Gordels worden dus ook van Sabelt, even sparen weer (aanpassen rolkooi zit er snel aan te komen)

Ricardo

GolfKaatsheuvel 24-12-2015 23:08

Vandaag weer wat kunnen doen, zaak eerder gesloten dus hop de garage in!
Al het carbon weer op de zolder, draagarmen achter eronder uit en pakket gemaakt(ombouw naar uniballs) en de gelaste delen voor de aerocatch sluitingen even in de zinkspray gezet.

Ook begonnen om de rolkooi (alleen achterste deel) te verwijderen.
Nu komt het meeste werk, netjes afslijpen en klaar maken voor the autosport company!

Ook even gekeken met een oud stuk buis voor de verhoogde torens achter, snel even nieuw ijzer bestellen. Krijg komende week iets te horen over een oplossing voor een op maat uniball toplager, dan kunnen de torens gemaakt worden.

Wordt nog wel een stukje lager!

Wordt dus ook een stukje lager

Volgende week zaterdag nog even langs Biesheuvel voor een update!

Ricardo

GolfKaatsheuvel 25-12-2015 00:38

Net toch nog snel 2x 6-punts Sabelt gordels besteld.
Biesheuvel had ze pas eind januari/begin februari, en ben nu nog eens €75 euro goedkoper uit...

Ron mk1 25-12-2015 07:47

Waar heb jij ze besteld ?
ben benieuwd naar de prijs als het zoveel scheelt.

GolfKaatsheuvel 25-12-2015 08:14

Sandtler.. €225,- per stuk, bij Biesheuvel €261,11.. Verzenden is maar €7,50, op en neer naar Biesheuvel zal ongeveer hetzelfde zijn voor me.

DutchWilco 25-12-2015 12:20

http://www.marktplaats.nl/a/auto-di...previousPage=lr

89,95 Euro per stuk, Nieuw in doos ;)

stapper 25-12-2015 12:59

Maar als ik naar zijn ander advertenties kijk krijg k wel t aliexpres gevoel

DutchWilco 25-12-2015 13:16

Quote:
Originally Posted by stapper
Maar als ik naar zijn ander advertenties kijk krijg k wel t aliexpres gevoel

Wij hebben daar een paar sets gekocht en zelf opgehaald. Zijn origineel en zitten in de originele doos etc. Geen namaak rommel, verder geen idee waar hij ze vandaan heeft.

stapper 25-12-2015 13:21

Ah ok, k heb er tegenwoordig mss wat te rap schrik voor. Vooral omdat hij verschillende merk spullen verkoopt (mutsen, handschoenen). Maar dat is in dit geval dus niet terecht.

lkocken 25-12-2015 13:57

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Wij hebben daar een paar sets gekocht en zelf opgehaald. Zijn origineel en zitten in de originele doos etc. Geen namaak rommel, verder geen idee waar hij ze vandaan heeft.

Haha jij maakt iemand zijn eerste kerstdag helemaal goed
Wat zal die balen dat hij teveel heeft uitgegeven :eek:

DutchWilco 25-12-2015 14:03

Quote:
Originally Posted by lkocken
Haha jij maakt iemand zijn eerste kerstdag helemaal goed
Wat zal die balen dat hij teveel heeft uitgegeven :eek:

Zo moet je het niet zien, want achteraf is het altijd makkelijk natuurlijk :)

Gaat met mij vaak net zo, dat ik wat koop en een week later deze voor veel minder tegen kom :rolleyes:

All times are GMT +1. The time now is 08:53.