Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   G40 in golf 1 bouwen ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=83712)

guusvandevenne 12-04-2011 20:28

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
@ bas, ik heb waarschijnlijk volgende week de plaatdelen voor 2 proefsteunen in iets gewijzigde vorm, als die bevallen dan kan ik vrij snel daarna een serie'tje maken.

Dat is goed nieuws, ik hou me aanbevolen!!
Guus

Rallyegolf20vt 12-04-2011 21:25

Quote:
Originally Posted by erwinlohuis
Ik zit nog steeds met de vraag of er aan de kabelboom van de G40 ook de befaamde grote stekker zit, zoals bij een golf 2 zeg maar.

Tevens ben ik een poll begonnen omdat ik heel erg benieuwd ben naar jullie mening, kan iedereen misschien even reageren :D

Oohja en misschien met een reactie waarom wel en niet ;)

Gr. Erwin

Ik wil hier niet op iemands tenen staan maar ging toch echt voor wat nieuwers ipv die oude G40 meuk. :shake:
Ik zou er niet aan beginnen .
Het is ook echt niet (Ver)nieuw(end) meer , en een budget van 1000 euro icm een G-lader motor gaan gewoon niet samen. ;)
Gooi er voor weinig een andere 1500 in en spaar door voor een serieuzere ombouw met iets wat nog niet veel gedaan is.
Ben je ook orgineel(er) bezig en kun je je alvast verdiepen in de wat nieuwere techniek. :cool:
En nieuwere motoren kunnen ook clean ingebouwd worden.
Daar zijn hier genoeg voorbeelden van :thumbup:

Pewi Vwteam 12-04-2011 21:30

sorry dat ik het zo zeg maar als ik dit zo lees wat je allemaal vraagt, dan vraag ik me af of dit weer een project word wat gaat stranden, ga eerst eens goed info zoeken, en de bedrading is niet plug and play dat kan ik je zo wel zeggen.

erwinlohuis 13-04-2011 06:01

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
sorry dat ik het zo zeg maar als ik dit zo lees wat je allemaal vraagt, dan vraag ik me af of dit weer een project word wat gaat stranden, ga eerst eens goed info zoeken, en de bedrading is niet plug and play dat kan ik je zo wel zeggen.

Hoi Pewi,

Het project gaat sowiezo niet stranden, want 2 kameraden van mij zijn automonteur en die zijn razend enthousiast. Een 3e kameraad is plaatwerker / spuiter en die helpt ook graag mee.

Maar ik wil graag veel dingen in het voren weten, en ik kon op diverse fora niet vinden of de zekeringkast van de polo gelijk stond aan die van mijn golf. En kabelboom omsolderen mag ook geen enkel probleem opleveren aangezien ik daar voor geleerd heb :eek:

Ik weet dat ik veel vraag hier, maar ik wil een paar dingen gewoon zeker weten voor ik de motor ophaal. Wat waarschijnlijk over 2 weken word.

Ik ben wel blij met de stand van de poll op dit moment en denk dat ik over de inbouw van de motor ook een project page ga beginnen.

Gr. Erwin

Gertjan 13-04-2011 07:39

Zoals ik het nu lees denk je dat even zo te doen is, maar heb je nog niet echt veel informatie erover opgezocht.
Ik stel voor dat je eerst eens even bij een Polo G40 onder de kap gaat kijken.
Een Polo heeft sowieso een hele andere zekeringkast dan een Golf 1, en bekijk die foto van die Jetta met G40 blok nog eens even goed, de steun aan de distributiezijde is zelf gemaakt zo te zien. Het is dus geen kwestie van even steunen overzetten ;)

erwinlohuis 13-04-2011 16:45

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Zoals ik het nu lees denk je dat even zo te doen is, maar heb je nog niet echt veel informatie erover opgezocht.
Ik stel voor dat je eerst eens even bij een Polo G40 onder de kap gaat kijken.
Een Polo heeft sowieso een hele andere zekeringkast dan een Golf 1, en bekijk die foto van die Jetta met G40 blok nog eens even goed, de steun aan de distributiezijde is zelf gemaakt zo te zien. Het is dus geen kwestie van even steunen overzetten ;)

Wat is er dan zo anders aan de zekeringkast van een polo, leg dat dan ook eventjes uit, ik neem aan dat de interieur stekkers van de cabrio gewoon op de polo zekering kast passen. Zoniet leg het dan ook uit waarom niet..

Gertjan 13-04-2011 18:35

De verschillen tussen de kabelboom van een Polo en een Golf zijn zo groot dat ik niet eens ga beginnen om die te beschrijven.
Daarom zeg ik ook, steek je hoofd eens onder de motorkap van een Polo G40, dan zal je als eerste ook zien dat de zekeringkast in de waterbak zit ipv onder het dashboard zoals bij een Golf 1 ;)

Dokter D 13-04-2011 18:39

Een G40 inbouwen lijkt mij best te doen, helemaal wanneer je zelf kennis hebt van electronica en je de kennis wbt motoren achter de hand hebt (kameraden)

joostvw 13-04-2011 20:51

Lijkt me een leuk project Erwin.
Ik snap wel waarom iedereen zegt dat het met 1000 euri niet lukt.
Maar vind het juist leuk om te zien hoe vindingrijk sommige mensen zijn op een budget.
Zit zelf ook wel aan een budget met mijn auto's.
Denk dat dat omlassen van die motorsteunen wel meevalt.
Zolang het maar gewoon goed gedaan is.
Als je de volledige kabelboom van de polo hebt en zekeringenkast dan moet dat ook geen probleem zijn. Hooguit wat andere stekkers erop solderen o.i.d.
Suc6 in ieder geval, ik ga het volgen.

erwinlohuis 13-04-2011 23:39

Quote:
Originally Posted by joostvw
Lijkt me een leuk project Erwin.
Ik snap wel waarom iedereen zegt dat het met 1000 euri niet lukt.
Maar vind het juist leuk om te zien hoe vindingrijk sommige mensen zijn op een budget.
Zit zelf ook wel aan een budget met mijn auto's.
Denk dat dat omlassen van die motorsteunen wel meevalt.
Zolang het maar gewoon goed gedaan is.
Als je de volledige kabelboom van de polo hebt en zekeringenkast dan moet dat ook geen probleem zijn. Hooguit wat andere stekkers erop solderen o.i.d.
Suc6 in ieder geval, ik ga het volgen.

Thx Joost dat zijn de reacties waar ik het voor doe :)

Ik ga ook gewoon doorzetten, opnieuw thx

Hight 14-04-2011 17:51

kijk, doorzettingsvermogen daar valt of staat alles mee!

goed bezig hoor, zijn altijd mensen die zeggen dat het niks word, niet kan oid.

bewijs het tegendeel maar!

Pewi Vwteam 14-04-2011 18:00

ik snap eigelijk niet goed waarom je deze poll hebt aangemaakt, als ik het zo lees, 2 auto monteurs, 1x plaatwerker/spuiter, en zelf de elektro man, meer ben je niet nodig. dus niet meer lulle maar sleutelen, met die hap.

guusvandevenne 15-04-2011 14:44

Golf 1 g40 is sowieso natuurlijk heel vet, maar volgens mij verbazen mensen zich een beetje over de uitgangssituatie, van een auto waar relatief makkelijk 16v in kan of iets.

Maar als je de kennis samen met vrienden in huis hebt, zeker doen!

golf1g40 15-04-2011 18:14

gewoon doen zo moeilijk is het niet

erwinlohuis 16-04-2011 16:13

Ik ben een beetje aan het verder zoeken geweest en de enigste die tot nou toe geslaagd is om een g40 in te bouwen is Roald.

Kan iemand me misschien helpen aan een telefoon nummer of email adres van Roald, zodat ik hem kan vragen wat hij precies heeft gedaan. Want het zou stom zijn om het wiel opnieuw uit te vinden.

Gr. Erwin

richard-polo 28-04-2011 10:49

Rolow.. 28-04-2011 11:06

Richard, je bent de held van de dag!!

Heb je toevallig ook een link van het topic. Ben wel benieuwd hoe ze de steun hebben gefabriceerd....

Alvast bedankt!!

richard-polo 28-04-2011 11:18

die foto,s staan er niet bij anders had ik die geplaatst :) {of ik moet eroverheen hebben gelezen}
sommige onthullen niet alles kwa project...

dit is de link van golf1.info forum
http://www.golf1.info/forum/index.p...&threadID=49500

B-Rabbit-Simon 28-04-2011 12:15

De steun die op de foto te zien is is gewoon de originele van een smallblock voor golf 1, deze gaat met turbo rijden..
Dan zit je niet met het probleem van de steun aan de distributiezijde waar ook je g-lader aan vast zit

Rolow.. 28-04-2011 16:18

Inderdaad :redface:

Het was nog vroeg vanmorgen. Had de turbo zien zitten, verder niet bij nagedacht :screwy:

Dennismk2 14-12-2011 13:41

Interesant project ik ben precies zelfde van plan maar dan in een golf mk2 1.3i uit 1989
Is het hierbij makkelijker te doen en is het bij een golf 2 wel plug and play omdat het al 1.3i is?

Mvg Dennis

Gertjan 14-12-2011 13:54

Bij Golf 2 is nog steeds geen plug&play, omdat je nog steeds met die motorsteun zit....

Dennismk2 14-12-2011 14:02

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Bij Golf 2 is nog steeds geen plug&play, omdat je nog steeds met die motorsteun zit....

Motorsteunen komt goed is geregeld zit alleen met de bedrading en of het kan met de tank die ik nu heb ik heb een tank met benzine pomp/filter rechts bij de achteras

Bedankt alvast

SpiderClass 14-12-2011 18:36

Ik rijd met een Golf 1 met een G40 erin, bij mij zit er gewoon de tank en alles van Golf 1 GTI onder. Bedrading enzo moet je gewoon compleet overzetten van de polo, incl. de zekeringkast. Vervolgens zit de golf 1 teller vrij simpel, de polo teller krijg je er ook wel in, maar past net niet lekker. Dit moet bij een Golf 2 ook wel lukken.

Dennismk2 15-12-2011 13:44

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Ik rijd met een Golf 1 met een G40 erin, bij mij zit er gewoon de tank en alles van Golf 1 GTI onder. Bedrading enzo moet je gewoon compleet overzetten van de polo, incl. de zekeringkast. Vervolgens zit de golf 1 teller vrij simpel, de polo teller krijg je er ook wel in, maar past net niet lekker. Dit moet bij een Golf 2 ook wel lukken.

Heb jij Miss fotos van de ombouw en zo ja zou je er een zooitje kunnen mailen

Gr. Dennis

SpiderClass 15-12-2011 16:27

Quote:
Originally Posted by Dennismk2
Heb jij Miss fotos van de ombouw en zo ja zou je er een zooitje kunnen mailen

Gr. Dennis

Heb ik, pb maar even je email adres. Ik weet alleen niet of je er veel aan gaat hebben, maar dat is aan jou :D

Dennismk2 16-12-2011 12:21

Waar zit trouwens origineel bij een Polo g40 de zekeringkast bij mijn mk2 zit hij in het dashboard tussen stuur en pedalen in

Gertjan 16-12-2011 13:13

Waterbak.

Dennismk2 16-12-2011 13:43

Red je dat dan qua lengte naar golf mk2 zekeringkast
En is er iemand die veel van verstand heeft van aansluiten bedrading die zou willen helpen tegen eventuele betaling

SpiderClass 16-12-2011 20:44

Quote:
Originally Posted by Dennismk2
Red je dat dan qua lengte naar golf mk2 zekeringkast
En is er iemand die veel van verstand heeft van aansluiten bedrading die zou willen helpen tegen eventuele betaling

Nee dat ga je niet redden, je moet de kabelboom verlengen, stekkers allemaal vervangen, je accu zit ook ergens anders. Als basis wel de poloboom houden met zekeringkast.
Ik heb je trouwens de mail gestuurd :thumbup:

Dennismk2 25-01-2012 23:02

De golf rijd perfect zonder zware aanpassingen zoals lassen motor steunen kwamen allemaal perfect uit kon die van mijn originele blok zo over zetten op het Polo blok
Heb inmiddels een schrick nokkenas k&n inleg filter en 65mm poulie met chip
De teller van de Polo zit er ook in was wel beetje verzinnen met vast zetten maar het zit en rijd geweldig

Bedankt iedereen voor de informatie

Mvg Dennis

swaam 17-12-2013 03:50

cardan op g40 blok

Hallo fooks :shake: :screwy:
kan mij iemand vertellen ,wil namelijk een g40 blok recht in mijn auto bouwen dus moet er ook een bak onder met cardan,wat voor een bak hiet op past.

:shake: :shake:

vagg freak 28-04-2019 06:39

Heb je de auto nog

All times are GMT +1. The time now is 09:54.