zo ik ben weer een beetje bezig geweest met het verwijderen van de steenslaglaag opzoek naar roest en die ben ik ook tegengekomen
ook de rezevewielbak moest eraan geloven omdat de riegerkit voorzien is voor een dubelle uitlaat daarom moest die weg later maak ik er een ophang voor een meeloopwieltje ook de steenplaat achter moet ook weg voor de achterbumper anders kijk je door de verluchtingsgaten van de bumper naar de steenslagplaat en dit is geen mooi zicht dus weg ermee de dorpels hebben wat roest dus die gaan er ook nog uit maar voor de nieuwe te lassen heb ik eens een spotlasser gekocht die ook draadstangen enzo kan lassen en allerlei erbij om uit te blutsen kan altijd van pas komen tot zover deze |
dat is een gaaf lasapparaat :D
Wordt een apparte rocco. Weer eens wat anders dan een 'cleane look'. |
goed voor elkaar daar kwa gereedschap, succes met je rocco project.
|
Cool ik had dit project nog niet gezien, doe je deze werkzaamheden allemaal thuis? Of ergens in een loods, iig mooie garage, en veel succes...
|
ik doe die werken allemaal bij mij thuis in de garage in het huis en nu ben ik eraan bezig in de kelder van mijn huis die kelder is gemaakt voor mijn scirocco's zo heeft er niemand last en weet niemand wat ik er aan het doen ben staat er een scirocco of een wietplant ze weten het niet en dat is soms ook het beste als je over 14 voertuigen beschikt want dan kan je wel eens last krijgen moest er eens iemand tegen zijn vroeger woonde ik in een gewoon rijhuis waar ik alles buiten moest doen en waar alle auto's buiten stonden en dan vraag je om problemen en die heb ik daar ook gehad en nu niet meer
groeten johan |
zo ik ben weer even bezig geweest de bodem is nu helemaal zuiver
ondertussen ook bezig met de kas doo te lassen ook de steunen van de fabriek heb ik er even afgehaald omdat daar ook veel roest zit en je ziet het enkel als ze eraf zijn dus even eraf de bevestiging van de benzinebak gaan er ook even af anders binne een paar jaren weer problemen de normale grote van de wielrand en nu deze grote voor de 285/40/15 die erin komen tot zover deze werken nu eerst nog een beetje werken de rest van foto's volgen |
netjes hoor, hij ziet er nog relatief fris uit!
|
zo weer even bezig geweest aan de rocco
ik had een beetje roest gezien aan de kom van de veerpoot op de eerste foto zie je het bijna niet maar als ik deze losbeboort had kwam ik op deze roesthoop uit dat ga ik morgen goed zandstralen epoxy opzeten en terug plaatsen met de mal en dan lassen met halfautomaat en de spotter bij mijn volgende rocco's zeker dit ook verwijderen wat je niet ziet zie je anders binnen een paar jaar nu weer een beetje verder werken |
netjes hoor....
|
hee gaaf om je projekt te zien vordere ondanks dat ik er al vanaf wist
met je wielen gaat het goed zal vande week wel even een foto van de voorvelg plaatsen afz erik |
ja ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien nog even wachten op de banden en dan kom ik langs de banden zouden binnen een maand hier moeten zijn :thumbup:
|
vet project!, ga dit zeker in de gaten houden!!
|
:thumbup:
|
dat is nog eens grondig te werk gaan :thumbup:
nou succes wordt wel een dikkkkkkke kar wanneer kunnen we m op een meeting bewonderen :wow: of heb je geen datum in je hoofd :confused: succes ermeee grtjs andy |
Zo!!! die is goed bezig !
Je pakt het wel erg goed aan ,zie je niet vaak ! Succes met je project ,ben benieuwd naar het eindresultaat! |
mooi hoor, super plek om te klussen ook.
|
super hoor, dik project, ben benieuwd als ie klaar is
|
ik had een datum dat die klaar zou zijn en dat zou eind mei zijn scirocco meeting boekel nederland maar dat zie ik al niet meer zitten omdat ik het graag goed doe en daarom zet ik er geen datum op ik zie wel waneer die klaar is ik zal er stevig aan verder doen maar ik doe geen spoedwerk want dan is die geen 99% in orde en hij moet 200% in orde zijn anders kom ik er niet mee buiten zo ga ik het doen dus we zien wel ik hoop ergens in 2010 en anders zeker in 2011 we zien wel wat de tijd brengt
|
gaaf project! helemooie hobby ruimte ook man super :thumbup: suc6 met de rocco
|
zo nog even de foto's van het zandstralen dat niet echt een leuk werkje is
tot zover deze |
Dat ziet er goed uit hoor , je bent lekker bezig zo.
Heb je nog aan mijn pakketje gedacht? |
doe je dat allemaal gewoon thuis in de garage??
en nog bedankt voor de schermen ;) |
m i v w in de zomer das een goede presentatie meeting
succes en echt super thuis in de kelder stralen wordt echt een nette wagen met looks en pk s Quote:
|
ja ik doe alles hier bij mij thuis in huis maar wel in de kelder
|
zo de scirocco is voledig gestraalt en ik ben blij dat het gedaan is
nu alles zuiver maken en de scirocco stofzuigen tot er geen zand meer te horen en te zien is. dan kan ik verder doen met de laswerken foto's volgen :thumbup: |
gaaf dat stralen:D alleen wel een bende als je klaar bent denk ik?
|
Heb je mijn pakketje al eens op de bus gedaan?
Lijkt me wel makkelijk om mijn gordels ook te kunnen monteren. |
hab je ze nog niet ontvangen laat dan een pb dan zal ik eens kijken of ik er nog ligen heb en stuur ik je ze terug op
|
Vet hoor, ziet er goed uit!!
|
Quote:
Het lag overal,maar wel een goed resultaat,ik kon nergens nog roest ontdekken. |
Bij een totale revisie/restauratie hoort ook een versnellingsbak revisie.
Voor de bak revisie heeft Johan mij gevraagd. Ik hou jullie dmv een paar foto,s op de hoogte van de vorderingen. Het tandwiel huis,pion/prise as en tandwielen liggen al in de ontvetter. Jan |
ik ben ondertussen ook nog een beetje bezig geweest aan de motor voor mijn rocco. bij overleg met de mensen die de motor zullen afstellen heb ik toch gekozen om een turbo te plaatsen en geen g lader ondertussen heb ik ook mij gesmeede krukas gesneede zuigers en gesmeede drijfstangen binnen gekregen ook mij kort turbo inlaatstuk heb ik al binnen en heb ik ook al bewerkt. de turbo zal een garret gt30 3076r worden die ook al besteld is en één de volgende dagen zal thuiskomen de cilinderkop is bewerkt en wacht nu op de stallen klepen ik verwacht van dit blokje 450pk zodat ik een gewichtsverhouding heb van 1pk voor 2 kg en dan zit ik wel goed foto's volgen nog
groeten johan |
waar blijven de foto's?? :P
|
erg goed bezig, je pak het zeker goed aan. plannen klinken erg goed!
keep going mvg Mike |
Ziet er goed uit,en wat een mogelijkheden heb je daar zeg :eek: :thumbup:
|
zo nog even wat leuks toegekregen
nu kan de bouw van de motor ook verder gedaan worden ik verwacht de rest volgende week |
zo weer een weekentje aan de scirocco gewerkt.
ik heb vandaag de riegerkit aangepast voor de scirocco. er is veel slijp en freeswerk aan om de kit mooi te laten passen, dit had ik ook in het verhaal van theo gelezen en hij heeft groot gelijk een rieger kit heeft veel aanpasing nodig hier alvast nog een paar foto's. ook kwam ik een beetje plaats te kort bij de voorbalk voor de oliekoeler radiator interkoeler, ik denk dat ik een deel van de balk moet wegnemen maar ik ga eerst eens kijken hoe andere het opgelost hebben en anders de krachten van deze balk berekenen en eentje namaken met de zelfde krachteigenschapen maar dan kleinder volgende week meer groeten johan |
Echt gaaf! :eek:
|
dik:rock:
begint al ergens op te lijken zo.... |
Ziet er goed uit Johan.
|
All times are GMT +1. The time now is 03:49. |