Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Monteren Weitec schroefset op mk2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9269)

Jurgen Santana 20-11-2007 22:47

Quote:
Originally Posted by sixpack
afstellen , inspuiten met blanke tectyl ,
verzetten ? kwastje met wasbenzine erover en schoonblazen , klaar
draaien maar

Dit werkt inderdaad super!!!

-spyrock- 20-11-2007 23:17

Om te proberen antwoorden op je vraag: naar mijn weten moet je je wielen altijd terug laten uitlijnen nadat je de fuseebouten die de veerpoot vasthouden hebt losgehaalt. Tenzij je de positie van de bouten goed markeerd met bijvoorbeeld wat witte grondverf en ze exact terug op de juiste positie zet, maar dat vind ik uit ervaring maar onnauwkeurig prutswerk. Dus probeer ze ongeveer goed te zetten, en dan naar iemand rijden die ze exact kan uitlijnen.

RubenD 21-11-2007 00:19

Inderdaad, als je bouten die aan je fusee zitten, of de afstelmogelijkheid in je draagarm, los hebt gehad uitlijnen.

Als je een auto gaat verlagen en je hebt dus de bovenste 2 bouten waar je, je veerpoot mee aan het fusee bevestigd los gehad -> Uitlijnen.

Dus als je verlaagd, altijd uitlijnen.

J_Fix 21-11-2007 23:35

huh? 't was wel laat afgelopen nacht maar ik had toch echt twee replies gepost volgens mij maar nu zijn ze verdwenen?

Nah ja, nog maar even opnieuw dan, hopen dat deze reply wel blijft staan :)

Thnx beiden voor het bevestigen. Ik las via de search zo veel threads waarin over "even verlagen" werd gesproken en amper tot niet over nadien uitlijnen e.d. dat ik begon te twijfelen :)

-spyrock- 04-02-2008 15:20

Om deze thread nog maar eens vanonder het vuil te halen...

Ik ga binnekort mijn weitec shroefset onder de golf 2 16v monteren, nu las ik in deze thread iets over betere toplagers monteren. Als ik het goed begrijp kan ik gewoon toplagers van een G60 monteren op mijn gti 16v zonder daarbij nog iets te moeten aanpassen/bijkopen ??

Dus ik heb gewoon dit nodig van een G60?:

VolkswagenRacing 04-02-2008 18:48

Nee.. neem ze van een vr6, die zouden nog sterker zijn. En passen gewoon omdat de bovenste veerschotel van de schroefset bij elke set het zelfde is ;)

-spyrock- 04-02-2008 21:39

Ok dan neem ik ze van een golf 3 vr6. K
heb eigenlijk nog geen ervaring met het veranderen van schokdempers/schroefsets, hoe moet ik die toplager juist monteren op de veerschotel van de schroefset? Of wijst dat zichzelf gewoon uit als ik beide in mijn handen heb.
De veerschotel word bovenaan op de schroefset vastgehouden door een moer, moet ik deze gewoon loshalen, dan het toplager op de schotel en terug de moer erop?

RubenD 04-02-2008 23:45

Toplagers moeten er bij een Mk2 en Mk3 zo op:

RubenD 04-02-2008 23:47

Meer informatie over het (de)monteren van verlagings- en schroefsets vind je hier: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31429

Met foto's en al. Check wel even, voordat je begint of je alle maatje imbussleutels hebt en ook de juiste maat doppen/ring-steek sleutels.

(in de "Technisch Werkplaats")

-spyrock- 05-02-2008 00:18

Die foto had ik al bestudeerd Ruben, maar ik zie er niet veel op. Zoals in mijn vorige post is mijn vraag weer, moet de moer die de veerschotel van de schroefset vasthoudt er eerst af (dus alvorens je het toplager plaatst)? Want op de foto hierboven zie ik namelijk geen moer zitten, wat ik raar vind want dan drukt de veer de hele boel (schotel + toplager) er toch gewoon af?? Of heb je op de foto de ring helemaal naar onder gedraaid zodat de veer geen spanning uitoefent?

RubenD 05-02-2008 11:47

Je hebt 2 modellen. Er bestaan namelijk 2 moeren. Een zeskant zoals iedereen ze kent. En een gladde met 2 inkepingen. Zoals hierboven op de foto te zien is.

Hier zie je alle componenten van de vooras, de gouden schotel rechts is van de schroefset zelf:

Links van het toplager ligt de ronde "moer" met inkepingen, zodat deze vast gedraaid kan worden met de (VW)tool die daarboven ligt op de foto. Deze is ook via het forum te krijgen, via Berendd.

Nog even een close-up van het toplager dat gemonteerd is.

Kootje74 11-05-2009 12:01

Hoi, deze post is al wat ouder, maar volgens mij nog wel actueel.
Ik wil een schroefset monteren op mijn Jetta 2. Nu lees ik hier dat ik het best een VR6 toplager kan monteren. Maar ik heb ook al ergens gelezen dat er verschil zit in de VR6 lagers van voor '95 en daarna.
Weet iemand welke ik dan moet gebruiken?

neef_m 11-05-2009 20:25

hmmm bijna iedereen doet z´n auto uitlijnenn na het verlagen, maar doen jullie ook de remdruk regelaar opnieuw afstellen? lijkt me ook niet vrij onbelangrijk

All times are GMT +1. The time now is 19:57.