Leuke Diesel heb je daar man!
ik heb die van Melvin laatst in t echt mogen bewonderen, das echt n mooi bakje man! En dat met die airride heeft ie maar mooi voor mekaar :thumbup: Maarre, die van jou mag er ook wezen! Is die voorbumper er één van een golf 2 trouwens? Die hadden plastic bumpers met rode lijst erin. Of was het ooit een chromen lijst?:D |
Quote:
Voorbumper is een originele Golf 1 bumper maar beplakt met een rood biesje... Heb ik er direct afgehaald! |
Afgelopen vrijdag mijn Golf MK1 ingevoerd. Het is allemaal erg simpel om een auto in te voeren.
Helaas was de keurmeester van het RDW bij mij een beetje flauw. Hij keurde mijn auto af bij de invoer keuring omdat er één nummer van het chassisnummer doorgekrast was en opnieuw ingeslagen. Ik kon van dit doorgekraste nummer geen letter of cijfer maken maar de beste man vond het niet duidelijk en het leek alsof er een extra letter/cijfer stond. Ik moest mijn chassisnummer opnieuw in laten slaan. Extra kosten; €84.- Gelukkig hoefde ik helemaal geen BPM meer te betalen. Er is een nieuwe regel vanaf 1 januari 2008 hoef je als de auto ouder is dan 19 jaar en 5 maanden géén BPM meer te betalen. Ik had verwacht dat ik nog BPM moest betalen omdat de Golf nog geen 25 jaar oud was. Dat viel financieel dus weer mee! :D Wie kan een letter/cijfer maken van het op één na laatste teken??? IK NIET! :screwy: Mooie sleutelhal. :tongue: Opnieuw inslaan chassisnummer, kosten €84,- Gelukkig kon dat diezelfde dag nog, ik hoefde maar van 11u tot 15u te wachten... :mad: Na het invoeren direct het Koni verlagingsetje eronder gezet. Ziet er al een stuk beter uit en het rijdt ook nog comfortabel. Het liefst zou ik 'm helemaal plat leggen maar gezien het een budget auto is en ik er zo'n 20.000 per jaar mee ga rijden... :screwy: |
Gaat helemaal goedkomen met deze golf.
Volgenij kwam ik je zaterdag tegen in je golf 2. Was bij harkema op vroegere betonweg. Was rond half 12. |
Quote:
sorry, maar die auto moet al eens in het verleden een ander chassisnummer hebben gekregen, want bij een `83er zit het chassisnummer origineel af fabriek niet op de veerpootbevestiging (zoals dus op die foto) maar in de rand van de waterbak ingeslagen. |
Quote:
Jepz klopt helemaal! Nette G60 is dat voor zover ik kon zien met 80 km/u! :D |
Quote:
Je hebt gelijk. Op de fahrzeugbrief staat dat het originele nummer wat in de waterbak staat weggehaald is (omdat de auto ooit eens gestolen is geweest en ze gerommeld hebben met het nummer oid) en het opnieuw ingeslagen hebben bij de veerpoot. Was al bang dat dit problemen zou geven met de invoer, maar omdat het vermeld was op de fahrzeugbrief was het geen probleem. Jammer dat ze dat nummer niet direct goed ingeslagen hebben. Had mij weer centjes bespaard... :tongue: |
Goed bezig :thumbup:
Schroefsetje kost trouwens zoveel niet meer tegenwoordig ;) |
ziet er goed uit harmen ben blij dat ie in goede handen is.
|
Mijn MK1 rijdt nu officieel legaal op de Friese wegen! Heb gister het kentekenbewijs binnen gekregen en direct de platen laten slaan... Kenteken: 91-ZG-VD. Vandaag de auto nog even afgemeld bij het RDW. Verzekering geregeld, en de MKII in de oldtimerverzekering. Dieselen maar! :D :D :D
|
Quote:
Jep, klopt :) Alleen die is in elkaar gereden en verkocht (niet melvin's schuld btw). Erg zonde, koop z'n airride maar over voor jou golf ;) |
Blauwe platen erop zeker!! Zo rij ik ook al jaren en die van mij is ook 83.
|
wel lekker dat het nummer nu al overgeslagen is.. kan je altijd die waterbak er nog uitslopen..
|
Quote:
Verklaar u nader? |
Ben laatst tot de ontdekking gekomen dat er een electrische antenne in het voorscherm zit. Wie weet wat voor een antenne dit is en/of wat voor een optie dit is?
|
Quote:
lamaar, bij oude mk1's staat het toch al op de veerpoot. bij de latere zit het in de waterbak geslagen. Als je dan je motorruimte wilt cleanen kun je net zomaar je parafaanplaat eruit halen. nu wel.. |
Okey, dankjewel voor toelichting. Mocht ik ooit nog eens willen cleanen...
|
Toch wat kleine aanpassingen gedaan aan mijn MK1. 1 delige BBS velgjes eronder en een imperial op het dak met witte ski's. BBS velgen ogen net even wat strakker dan verroest staal.
Foto'tje bij daglicht volgt nog... |
Mooie foto zo in het zwart wit , en je auto trouwens ook lijkt mooi zo met zwarte velgjes .
:thumbup: |
Wie kan mij vertellen of elke kachel van een Golf 1 hetzelfde is? Skeez heeft deze kachel te koop.
http://img530.imageshack.us/img530/8581/dsc08128ld4.jpg Zal die in mijn MK1 passen? |
All times are GMT +1. The time now is 06:46. |