Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Iemand verstand van VR6? -EDIT: fixed!- (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33697)

VeeDubber 06-08-2007 08:21

Ik denk dat het je luchtmassameter is Stijn....

Stijn 06-08-2007 13:15

Denk je Hans?
Ik heb m dus al eens schoongemaakt (zoals gelezen op VWVortex rondschudden in een zak met alcohol).
Hij doet wel iets: als de motor loopt met luchtfiler verwijderd en ik blaas (dus met de mond) op de lmm dan verslikt de motor zich.
Of heb je (of iemand anders) toevallig meetwaardes (testwaardes) voor deze lmm?

OakgreenVR6 06-08-2007 13:54

Heb je de LMM al eens losgekoppeld en dan gekeken hoe de motor reageert? En de stekker eens nakijken op corrosie kan ook geen kwaad, heb het wel vaker gezien.

Ik heb evt. nog wel een LMM liggen, maar komt van een ABV. Neem je de VR6 komend weekend mee naar Boom?

Stijn 06-08-2007 16:31

Alle stekkers aan de hele auto zijn inmiddels gecheckt en schoon :)
Als ik de LMM loskoppel gaat de motor anders lopen, maar scheelt niet veel. Volgens mij is een ABV LMM een ander beestje, toch?
De AAA LMM is in ieder geval een 'heizdraht' LMM.

dw1986mk1 06-08-2007 18:14

miss een beetje simpel , maar zit er nog een kat onder ??

anders eens kijken of ie niet roodgloeiend word , potdicht dus

anders idd dus llm kan nix anders bedenken , en obd kan ook behoorlijk handig zijn

Stijn 08-08-2007 12:50

En eindelijk opgelost :)

Vandaag kwam m'n Ross-Tech VAG-COM KEY-USB kabel binnen dus meteen aan de gang ermee!

Uitlezen gaf twee errors:

Engine Speed / Reference Sensor (G28) - no signal
Knock Sensor I (G61) - no signal

De engine speed sensor was het probleem toen ik de auto kocht, (was gaar, stekker afgeknipt een draadjes aan elkaar gedraaid :screwy: ), maar had ik zoals hiervoor te lezen al vervangen door een nieuw origineel exemplaar.
De pingelsensor(s) had ik tijdelijk losgekoppeld bij wijze van test.

Blijkbaar was de ECU echter niet overtuigd en zijn de foutcoudes blijven staan.
Net met VAG-COM alles gereset en hij loopt weer perfect! Testrondje gedaan -No fault codes!-

Iedereen bedankt voor de input en hulp.
En VAG-COM rules!! Als iemand wat uitgelezen wil hebben, welkom!

evilnyntje 08-08-2007 13:27

Dude gefeli man! Weer een reden om te drinken a.s. weekend!

OakgreenVR6 08-08-2007 15:54

Quote:
Originally Posted by Stijn
En eindelijk opgelost :)

Mooi man, proficiat! :thumbup:

Quote:
Als iemand wat uitgelezen wil hebben, welkom!

Neem je 'm mee komend weekend? :hug:

Christiaan 08-08-2007 18:01

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Dude gefeli man! Weer een reden om te drinken a.s. weekend!

:woowoo:

Melvin 08-08-2007 19:04

Stijn kan je nou ook mijn diesel chippen :P

nee zonder geouwehoer, rielekst man! Maar heb je nu een soort vw-stekker naar usb apparaat en de bijbehorende software? Ik heb er niks aan maar uit nieuwsgierigheid, zijn die speeltjes duur?

Stijn 08-08-2007 20:56

www.ross-tech.com

In nederland geleverd door http://www.priemus.nl/shop/ maar die zijn stukkie duurder, het loont dus om ze toch in de USA te bestellen.

Overigens: zaterdag besteld, woensdag binnen!! Wat een service.

Dennis@polo86c.nl 08-08-2007 23:11

Of je friemelt zelf even wat in elkaar :)

Vagcom software (demoversie) kun je gratis downloaden.
Heeft niet alle functionaliteit, maar foutcodes uitlezen en resetten, en meetwaarden uitlezen is zonder meer mogelijk.

Edit: mooi dat het opgelost is trouwens.

VeeDubber 09-08-2007 09:54

Quote:
Denk je Hans?
Ik heb m dus al eens schoongemaakt (zoals gelezen op VWVortex rondschudden in een zak met alcohol).
Hij doet wel iets: als de motor loopt met luchtfiler verwijderd en ik blaas (dus met de mond) op de lmm dan verslikt de motor zich.
Of heb je (of iemand anders) toevallig meetwaardes (testwaardes) voor deze lmm?

Je problemen waren vrijwel hetzelfde als wat ik met mijn HOEST..156...HOEST heb gehad. Vandaar mijn reactie. Helaas niet de goede maar het is opgelost en dat is het belangrijkste :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 12:07.