Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   g60 inbouw in golf cabrio ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29909)

golfjewolfje 25-03-2007 08:55

g60 in golf 1 gti

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
En als je moet sleutelen heb je lekker veel ruimte.

De hele digifant aansturing gewoon via je golf 1 kast doen, het zijn 5 draden en 2 relais.
De Golf GTI pomp kan prima, de Scirocco is helemaal niet nodig. Is tevens een lastige pomp omdat de aansluiting iets dikker is in zijn houder.
Dus je moet dan ook echt alles Scirocco 16V gebruiken, en vind die maar eens.

Onderhand heb zijn er een stuk of 4 ingebouwd, in mijn eigen golf.
Iedere keer weer dingen aangepast.

Maak het jezelf makelijk en neem een supersprint uitlaatsysteem.
Heb je direct vermogenswinst, want gewoon 160pk in een golf 1 gaat ook niet vooruit.

hallo vraagje weet jij welke bedraading je aan moet passen om g60 draaien boom op golf 1 gti van 83 moet aan sluiten ik zelf ben bezig met g60 in een golf 1 maar wil eerst alles verzamelen om hem in tebouwen
mvg berry derks

EditionBlue G60 11-04-2007 20:50

Hallo
even een vraagje aan de technische mannen die al vaker een g60 in een type 1 gelepeld hebben: ik heb een cabrio met af fabriek een 2h motor,nu ben ik bezig met G60 ombouw en heb een vraagje over de brandstoftank.als ik gewoon de benzine leidingen in de motorruimte weer aansluit en mijn digifant(v/d G60) in de 2H zekeringskast aansluit + de extra relai's,komt het dan goed met het brandstofvoorzienings systeem.met andere woorden kan de bestaande tank blijven zitten en zijn de benzineleidingen(ik denk aan de diameter)+pompje voldoende om de G60 te voorzien van voldoene benzine opbrengst???
vriendelijke groeten Hendrik

Moroder 12-04-2007 16:47

Hmm, dit klinkt heel erg als het verhaal (zijn plannen) van Geertjan H. Of is dit wel gewoon je eigen project :)? Iig succes ermee!

EditionBlue G60 12-04-2007 20:48

Quote:
Originally Posted by Moroder
Hmm, dit klinkt heel erg als het verhaal (zijn plannen) van Geertjan H. Of is dit wel gewoon je eigen project :)? Iig succes ermee!

'
bedoel je mij??? ik weet niet wie Gertjan H is.
ik heb vorig jaar een cabrio met frontschade gekocht en deze ben ik nu aan het opbouwen omdat ik er een klant voor heb.
deze jongen wil er echter graag een G60 motor in,ik heb inmiddels een 1H (ex rallye) motor klaar staan en ben druk bezig met de ombouw maar loop gewoon tegen een paar kleine probleempjes aan.
gelukkig is er veel nuttige info op het Volksforum te vinden,maar ondanks dat zijn sommige dingetjes nog best lastig.
en ik heb gewoon geen zin om het wiel 2 keer uit te vinden,vandaar mijn vraagstelling.
vriendelijke groeten Hendrik Honebeeke

Moroder 12-04-2007 20:52

Quote:
Originally Posted by EditionBlue G60
'
bedoel je mij??? ik weet niet wie Gertjan H is.
ik heb vorig jaar een cabrio met frontschade gekocht en deze ben ik nu aan het opbouwen omdat ik er een klant voor heb.
deze jongen wil er echter graag een G60 motor in,ik heb inmiddels een 1H (ex rallye) motor klaar staan en ben druk bezig met de ombouw maar loop gewoon tegen een paar kleine probleempjes aan.
gelukkig is er veel nuttige info op het Volksforum te vinden,maar ondanks dat zijn sommige dingetjes nog best lastig.
en ik heb gewoon geen zin om het wiel 2 keer uit te vinden,vandaar mijn vraagstelling.
vriendelijke groeten Hendrik Honebeeke

Nee sorry, bedoelde iemand anders. Bleek hem niet te wezen. :)

MK_1_Liefhebber 11-12-2011 19:35

G60 in Golf 1 bouwen

Hallo Chris,
ik heb jaren geleden een G60 motor compleet met een heleboel aanbouwdelen gekocht, om eens in een Golf1 te bouwen.
Ik heb recent een cabrio aangeschaft en nu moet het maar eens gebeuren. Ik las dat jij een heleboel ervaring met deze praktijken hebt. Zou je mij van wat tips en trucks kunnen voorzien?

Groeten, Albert

MK_1_Liefhebber 11-12-2011 19:36

G60 in cabrio

Hallo Hendrik,
is de inbouw jou ooit gelukt?
Ik wil dit namelijk ook gaan doen, maar kan hier en daar wel wat hulp bebruiken.

Groeten, Albert

MK_1_Liefhebber 11-12-2011 19:39

G60 in Cabrio MK1

Hallo Berry,
is het jou gelukt om de motor aan de praat te krijgen?
Ik wil dit namelijk ook gaan doen (ombouw van 1.6 automaat naar G60 schakel)

Ik kan hier en daar wel wat hulp gebruiken, heb jij nog wat tips en trucks voor mij?

Groeten, Albert

Dannyvw86 11-12-2011 20:02

dit is een topic van 2007 ;)

gebruik de search even.. er zijn dr zat op het forum die de ombouw gedaan hebben!! :thumbup:

succes iedergeval

Tjaap 11-12-2011 20:02

Quote:
Originally Posted by Dannyvw86
gebruik de search even.. er zijn dr zat op het forum die de ombouw gedaan hebben!! :thumbup:

succes iedergeval

ik neem aan dat hij zo op dit topic gekomen is ;)

Dannyvw86 11-12-2011 20:05

haha 1-0 voor jou :D

maar dr zijn er nog zat die er ook een topic over hebben lopen!!

volksburg 20-03-2012 23:15

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
En als je moet sleutelen heb je lekker veel ruimte.

De hele digifant aansturing gewoon via je golf 1 kast doen, het zijn 5 draden en 2 relais.
De Golf GTI pomp kan prima, de Scirocco is helemaal niet nodig. Is tevens een lastige pomp omdat de aansluiting iets dikker is in zijn houder.
Dus je moet dan ook echt alles Scirocco 16V gebruiken, en vind die maar eens.

Onderhand heb zijn er een stuk of 4 ingebouwd, in mijn eigen golf.
Iedere keer weer dingen aangepast.

Maak het jezelf makelijk en neem een supersprint uitlaatsysteem.
Heb je direct vermogenswinst, want gewoon 160pk in een golf 1 gaat ook niet vooruit.

Ben ook bezig met een g60 in mk1 cab te leggen met 2H bedrading/zekeringskast . Kan iemand meer info over de 5 draden en welke 2 relais dit zijn. Kleuren of mooi schema zijn super welkom.
:thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 05:27.