Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Welke motor heb ik (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14153)

Don 03-10-2005 21:19

Ik zal het verhaal even verduidelijken.

De motor is ik vermoed begin jaren 80 reeds een keer gereviseerd geweest.
het nummer is er toen uitgeslepen, en er is toen een vervangend plaatje op gekomen met 2 revetjes. Met een revisie-code.

Ik heb de motor zo'n 3 jaar geleden gedeeltelijk gereviseerd. Nieuwe cilinders en nieuwe pistons. Ik heb toen de NIET-originele pakkingen gebruikt uit een set die te koop is bij de meeste kever-verkooppunten. (braziliaanse-brol)
Ik gebruik nu enkel en alleen nog maar de beste pakkingen, of de stoterstangpijpjes met drukveren

Olie verbruiken doet de motor niet. Compressie is goed. LOODVRIJ bolt hij ook.
Geen speling op krukas.

(Dit tot november 2004)
Altijd en enkel gereden op 20W50

olie lekken aan de passagierskant stoterstangpijpjes heeft hij van in het begin gedaan.

Veel km's heb ik er niet mee gebolt. Vw euro/spa/budel, en wa kleine meetings en dat 2 dikke jaren.

Als Rico goed kijkt ziet hij onder de dynamo steun nog 2 hele kleine puntjes staan waar dat dat plaatje heeft gezeten. dat plaatje heb ik een jaar of 3 geleden eraf gehaald.

Ik denk dat de originele code een AD was. Er zit gewoon de originele 34-pict-3 carbu op.

beste is dat hij de pakking achter het vliegwiel ook vernieuwd.

OP 20 november 2004 is 2 keer het vliegwiel eraf geweest zonder die pakking te vervangen. Dit ivm drastische tijdgebrek. Ik weet nu niet of dat hij daarlangs ook lekt, maar als je toch al zover bent, kan je dit beter gelijk vervangen.

Vliegwiel/koppelingsset hoeft hij niet te vervangen.

De vorige eigenaar van rico zijn bus had dit een 2 tal maanden voordat Rico eigenaar werd gedaan op de originele motor. er is toen ook een afgedraaid vliegwiel opgezet.
De vorige eigenaar was mijn schoonbroer, vandaar dat ik het weet.

Ik heb dat vorig jaar ABRUPT op mijn motorblokkie gebouwd om Rico naar huis te laten gaan met zijn bus.

Achteraf gezien had ik beter Rico kunnen vragen om nog een week geduld te hebben, zodat ik mijn blokkie kon behouden. maarja dat is achteraf.

Dit is het originele B blokkie wat in de bus zat.
met de goede pakkingen !!!

Don 03-10-2005 21:21

Dit is dat blokkie uit Rico zijn bus.\

Rico 03-10-2005 21:33

Quote:
Originally Posted by sjef
...............
Wat ga je eigenlijk na het makelaars gebeuren doen? :tongue:

eh... Klassieke volkswagenbusjes opknappen??? :)

Don 03-10-2005 21:41

Ik zet dit bericht omdat ik het gemauw van kauwgom en plamuur een beetje beu aan het worden ben.

Ik heb redelijke bergen verzet om die knakker terug in Almere te krijgen.
Ik heb mijn blok in jouw bus gezet, omdat ik je niet voor jan-lul wilde laten komen.
Dit heb ik uit vrije wil gedaan !!!
ik beb je om 11 uur sávonds nog eens komen opladen bij Antwerpen en je kosteloos tot aan je woonhuis gebracht. Zo'n 550 km
Ik heb een reductie in de prijs gedaan. Terwijl dat het mijn bus niet eens was.
Okee, is later verrekend met mijn schoonbroer.

Maar dat ik om 6 uur smorgens pas in mijn bed lag ben je vast al vergeten?

Zelfs een blinde KON zien dat er kilo's plamuur zijn gebruikt. Kom nu niet af met :

''wat ze in Zeeland kunnen, kan ik ook.''Dat heb je gebruikt in een andere topic. Dat is een hoop gelul. Toen moest ik al behoorlijk op mijn tanden bijten, om niks te zeggen

Dat een auto van 1969 wel eens gebreken kan vertonen is vrij normaal.
Mij heb je nooit niet horen zeggen dat je de 1e 15 jaar kosteloos zou rijden.

het ''echte'' luchtgekoelde gevoel ga jij in ieder geval nooit bereiken.

Maar hou nu eens op met zeiken. Ik vraag het nu nog vriendelijk.

ik geloof niet dat er zoveel BROL vanaf the vw barn komt.

Ik wens je veel plezier met je bus Rico.

Ik heb een les geleerd. Bemiddel nooit voor een auto. Zelfs niet voor familie

STANK voor DANK krijg je dan.

primer-look 03-10-2005 21:43

Volgens mij staat er een 30pk of D(1200) koeler op dat blok.
Ook het dopje van nokkenas afdichting zit verkeerd om.

(zomaar ter info hoor Don , niet als gezeik bedoeld)
groeten

dennis

Don 03-10-2005 21:45

Dit is een foto van een B motor uit 1969.

1600cc 45 PK

Rico 04-10-2005 10:38

thanks Don

scumbag 04-10-2005 10:38

Quote:
Originally Posted by Don
Ik zet dit bericht omdat ik het gemauw van kauwgom en plamuur een beetje beu aan het worden ben.

Ik heb redelijke bergen verzet om die knakker terug in Almere te krijgen.
Ik heb mijn blok in jouw bus gezet, omdat ik je niet voor jan-lul wilde laten komen.
Dit heb ik uit vrije wil gedaan !!!
ik beb je om 11 uur sávonds nog eens komen opladen bij Antwerpen en je kosteloos tot aan je woonhuis gebracht. Zo'n 550 km
Ik heb een reductie in de prijs gedaan. Terwijl dat het mijn bus niet eens was.
Okee, is later verrekend met mijn schoonbroer.

Maar dat ik om 6 uur smorgens pas in mijn bed lag ben je vast al vergeten?

Zelfs een blinde KON zien dat er kilo's plamuur zijn gebruikt. Kom nu niet af met :

''wat ze in Zeeland kunnen, kan ik ook.''Dat heb je gebruikt in een andere topic. Dat is een hoop gelul. Toen moest ik al behoorlijk op mijn tanden bijten, om niks te zeggen

Dat een auto van 1969 wel eens gebreken kan vertonen is vrij normaal.
Mij heb je nooit niet horen zeggen dat je de 1e 15 jaar kosteloos zou rijden.

het ''echte'' luchtgekoelde gevoel ga jij in ieder geval nooit bereiken.

Maar hou nu eens op met zeiken. Ik vraag het nu nog vriendelijk.

ik geloof niet dat er zoveel BROL vanaf the vw barn komt.

Ik wens je veel plezier met je bus Rico.

Ik heb een les geleerd. Bemiddel nooit voor een auto. Zelfs niet voor familie

STANK voor DANK krijg je dan.

Shit, jij bent echt pissed, zeg. Benieuwd of Rico de grote rode letters weer uit zijn toetsenbord tevoorschijn gaat toveren.

Les één als je auto koopt zou moeten zijn: Niet achteraf zeuren, piepen of klagen als je betaald hebt zonder zelf de auto uitvoerig gecontroleerd te hebben (of dat door deskundigen hebt laten doen). Doe je dat niet, dan is de kans gewoon groot dat je leergeld betaald hebt (zie laswerk Rico).

Hoe zit dat ook weer bij aankoop van een woning, Rico? Hoor je dan niet te vragen naar verborgen gebreken, en als je dat niet doet dat het dan je eigen stomme schuld is?

Rico 04-10-2005 10:53

Quote:
Originally Posted by scumbag
Shit, jij bent echt pissed, zeg. Benieuwd of Rico de grote rode letters weer uit zijn toetsenbord tevoorschijn gaat toveren.

Les één als je auto koopt zou moeten zijn: Niet achteraf zeuren, piepen of klagen als je betaald hebt zonder zelf de auto uitvoerig gecontroleerd te hebben (of dat door deskundigen hebt laten doen). Doe je dat niet, dan is de kans gewoon groot dat je leergeld betaald hebt (zie laswerk Rico).

Hoe zit dat ook weer bij aankoop van een woning, Rico? Hoor je dan niet te vragen naar verborgen gebreken, en als je dat niet doet dat het dan je eigen stomme schuld is?

tja, dat pissed zijn zit het niet alleen in het werk wat Don voor mij heeft gedaan die dag, daar ben ik hem dankbaar voor.

toen wij de bus kochten werd er meerdere malen door hem gezegd, dat het het een zeer harde bus is en weinig aan gelast. Dat weinig is iets meer dan ik onder weining versta en, eerlijk is eerlijk, een groot gedeelte van het laswerk heeft Don niet kunnen zien omdat er zoveel plamuur overheel zat. Een gedeelte van dat plamuurwerk is zeker niet vakkundig aangebracht, dat wist ik en daar heb ik ook rekening mee gehouden.

maar dat er zoveel meer mis is met de bus dan dat mij verteld is, dat vind ik zeker heel jammer. Ok, ik koop geen bus uit 1969 om goedkoop te rijden, ik heb de bus gekocht om op te vallen, en dat lukt, alleen heb ik een tijdje met grote stukken gelast en geplamuurd werk rondgereden, en dat was nu net weer iets anders opvallen dan dat ik in mijn gedachten had.

Ik heb nog steeds een leuke bus, waar ik goed in kan rijden en ook mijn vroegere beroep op kan uitoefenen.

de wrijving tussen mij en Don ligt niet alleen aan het hierboven genoemde, maar ook dat ik boos was over een bestelling die ik bij hem had gedaan en nooit is aangekokmen. Daar is hij boos over naar mij, maar ik naar hem. ik heb meer dan een maand gewacht op de onderdelen. ik heb inmiddels de onderdelen ergens anders vandaan.

Dus, ik snap best dat Don niet blij met mij is, maar dat ben ik ook vaak niet met hem geweest. Ik ben wel blijk met bij Bus en ik hoop dat ik nog vele jaren van de bus kan genieten, wetende dat ik nog vele zaken tegenkom die nodig aangepakt moeten worden, maar ja, dat heb je met een voertuig van 36 jaar oud.

@scumbag, ik dacht dat ik genoeg gevraagd had over gebreken, harde bus en dat soort zaken, en ja ik had een keuring kunnen doen, maar ik ben een mens van vertrouwen en als er een hobbyclub is met mensen met heel veel liefde voor een bepaald merk auto, dan vind ik dat ik er niet van uit mag gaan dat ik niet krijg waar ik om gevraagd heb.

Ik denk dat het goed is om hier over op te houden. Ik ga lekker door met mijn busje, Don met zijn Barn, Veel succes allemaal, we zien erlkaar wel weer eens op een meeting oid.

scumbag 04-10-2005 11:14

Quote:
Originally Posted by Rico
Ik denk dat het goed is om hier over op te houden. Ik ga lekker door met mijn busje, Don met zijn Barn, Veel succes allemaal, we zien erlkaar wel weer eens op een meeting oid.

is goed...Airmere 2006 maar doen?

Rico 04-10-2005 11:18

Quote:
is goed...Airmere 2006 maar doen?

is goed, jij zit ook in de organisatie bij deze!

scumbag 04-10-2005 11:58

Quote:
Originally Posted by Rico
is goed, jij zit ook in de organisatie bij deze!

Organisatie? Alle zes de bezoekers een persoonlijke uitnodiging sturen is toch een klus die je makkelijk alleen kunt klaren?

Martin '73 04-10-2005 12:09

Quote:
Organisatie? Alle zes de bezoekers een persoonlijke uitnodiging sturen is toch een klus die je makkelijk alleen kunt klaren?

:D :D :D :thumbup:

SplitBien 04-10-2005 12:23

jongens jongens... kan die wrijving niet gewoon even via de mail opgelost worden? je maakt elkaar waarschijnlijk alleen maar onnodig zwart op deze manier... :blahblah:

@scumbag; jij leeft echt van discussies he? Overal waar er eentje aan de gang is zie ik wel een reactie van jou..... :giggle:

Gert 04-10-2005 12:32

Quote:
Originally Posted by SplitBien
Overal waar er eentje aan de gang is zie ik wel een reactie van mijzelf.... :giggle:

:goodpost:

SplitBien 04-10-2005 12:45

Het scheelt dat ik er niet inhoudelijk op reageer, scummie wel....

Zeend 04-10-2005 12:45

Quote:
Originally Posted by skywalker
Als je je motor code niet weet, hoe weet je dan dat het een 1600 is?

Maakt ook geen donder uit: als de motor het goed doet...
pakkingen, oliekoeler, uitlaat, stoterstangen.. dat is allemaal hetzelfde.

Jens

volksaddiction 04-10-2005 13:08

Quote:
Originally Posted by SplitBien
@scumbag; jij leeft echt van discussies he? Overal waar er eentje aan de gang is zie ik wel een reactie van jou..... :giggle:

Geweldig juist, doet me denken aan vroegah, toen hadden we een "baldrimmer" op het forum die dezelfde scherpzinnigheid voerde op het forum :clap:

Brazen 04-10-2005 13:11

Gert 04-10-2005 13:27

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
Geweldig juist, doet me denken aan vroegah, toen hadden we een "baldrimmer" op het forum die dezelfde scherpzinnigheid voerde op het forum :clap:

Zelfs die werd toen niet begrepen en zogenaamd op losse woorden afgerekend meen ik me nog te weten ... ;)

:puter:

All times are GMT +1. The time now is 14:46.