Quote:
Preciesss... :thumbup: |
gewoon doen stelt geen fuck voor als je die diesel in je mk1 aant lopen krijgt
lukt dit ook wel zou ik als basis minstens een gti nemen ben je direct klaar met remmen enzo |
Quote:
hij heeft een golf 1 omgebouwd naar 1600d,ik vind dat eerlijk gezegd niet echt een vergelijking.......daarbij,als hij een corrado gaat slopen kan die [bijna] alles compleet overzetten op welk type golf dan ook,dus dan is die remmerij ook al geregeld. |
daarom zeg ik ook
dat geen fuck voor steld hij heeft al een motor wissel gedaan een g60 erin hangen steld ook niks voor gewoon plug en play mits hij een nieuw type 1.8 of meer neemt als je goed op let wat waar weg komt er hoeft geen comp blokkering vrij gemaakt te worden of delen verlast te worden |
Quote:
Hey Tuinhek! Die 2000 had ik erin gegooid, omdat je rond die prijs zo af en toe redelijke en originele mk2 g60's tegen komt. Dat zou dan de "verstandige" route zijn, gezien waarde e.d. > daarmee zeg ik niet automatisch dat het ook leuker is. Ik heb ze beide en deel je mening, g60 heeft veel meer emotie als een 20vt. De 1.8t is trouwens niet per definitie sneller :thumbup: 20vt is dan weer de "verstandige" route en betere euro per pk verhouding als je kijkt naar hoge vermogens (maar haalt het niet bij een g-lader geluid en gevoel). Succes ermee!! |
Als je een motorblok met G-lader koopt koop er dan wel eentje waar je de lader open van mag zien.
Ook al geeft hij 0,7bar dan kan hij alsnog defect en versleten zijn van binnen waar je niks meer aan hebt. Er zijn namelijk nog veel rotte in de omloop. Het blijft een onbetrouwbaar onderdeel. Als je een goeie hebt en er normaal mee omgaat is er niks aan de hand. Ik heb ook jaren ermee gereden in mn vorige Corrado. Het is oude techniek en was toen al overgestapt naar 20VT en sindsdien wil ik niet meer terug persoonlijk. G-lader is idd een leuk geluid aar dat is met een turbo net zo als je die hoort opspoelen :D |
Quote:
Oke dat verklaard het bedrag. Ja ik was laatst net te laat voor een orginele syncro(wel een gewone 1.8) En ik heb persoonlijk ook meer met een g60 als een 20vt. Ook al weet je dat een 20vt betrouwbarder is. Dus word nog eens rustig over na denken, het enige wat ik wel weet is dat ik wel een complete donor auto wil hebben. Want ik kwam er nu wel achter bij het ombouwen van mijn golf 1 dat je veel dingen nodig bent. |
Hou er in ieder geval rekening mee dat de ic setup van een corrado niet fijn in een golf gaat en dat er dus in ieder geval een andere ic + piping nodig is. Goedkope optie is bijv. een sprinter ic. Mooiste een rallye of golf ic+radiateur (stuk duurder). En reken ca 400 extra voor een lader revisie ;)
Er zijn veel mensen (o.a. een aantal bekende slopers) constant op zoek naar originele g60's dus als er een complete te koop komt is ie meestal snel weg als hij rond of onder die eerder genoemde prijs zit. In delen leveren ze al vlot meer op :thumbup: |
180 ° bocht komt er nog bij. Ook 100euri. :D
ach, als je zin hebt om zon ding te bouwen doe je dat toch gewoon. Je leert er ook weer veel van. Ik vond t bouwen van mijn mk1 ook leuk. Nu staat ie int hok met de kop eraf en bem je met van die priegel klusjes bezig. :D de kabelboom kan je evt zo maken dat je m in een roeiboot nog aan de gang kan krijgen. En je kan als je er niet teveel vermogen uit gaat halen ook evt kiezen voor stangen geschakelde bak. Dan heb je iets minder ombouw werk. |
mocht je info. of onderdelen nodig hebben,dan kan je mij altijd eens mailen.
Mvg Ruud http://www.ruud16v-g60.nl |
Geen originele maar wel in de eerder genoemde prijsklasse :thumbup: golf mk2 g60
|
All times are GMT +1. The time now is 20:52. |