Super maat, echt heerlijk!
Zou er heel de dag in gaan zitten als ik jou was! |
Ben heel benieuwd hoe je auto eruitziet als hij af is. Zijn we denk wel meer als een jaar verder. Wat is je planning? Ik heb veel respect voor de wijze waarop je alles aanpakt. Alles is 3 keer doordacht en liever nu goed dan spijt van te overhaaste beslissing. Zou graag een keer met je willen meerijden als hij af is hehehehe. Heb zelf een Golf 1 met 400 pk en een 6 bak maar wat jij nu bouwt is veeeel beter. In de eerste versnelling is 100 pk al meer dan genoeg. In z'n 2 is 200 pk ook al gek zat. Ik kan pas mijn vermogen kwijt als ik in z'n 3 rijdt en dan heb ik nog wielspin bij 120-130 km/uur. Als ik eenmaal 100 rijd dan houdt niemand me meer bij. En ik kan je zeggen dat dat een giga-adrenaline-kick geeft.
Maar ja met 4-wd kun je al veel eerder veel meer vermogen kwijt op het wegdek. Weet zeker dat je veel plezier aan je auto zal hebben. |
Welke kleur wordt hij eigenlijk?
|
Bedankt allemaal! Ik probeer beetje seizoen 2018 aan te houden, gaan nog zoveel kosten inzitten.
Heb in de jaren al een aantal keren mijn plan gewijzigd, maar weet nu wat ik wil.. Bumpers,motorkap, dak en achterklep blijven carbon, de rest wordt donker antraciet, richting de carbonkleur. Binnenin de auto wordt alles zwart, met wat gele tinten van de gordels/stuur.. Onderstel volledig uniball, geen rubbers meer. 6-pots brembo en 4-pots brembo gaan de deur uit, nu op zoek naar set AP Racing met 2 Delige schijven, plan is om het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden.. |
Heb ik(of Brian, nu hij de klauwen heeft...) je aangestoken met het AP virus?? :P
|
Gedeeltelijk wel, maar vooral om het onafgeveerde gewicht verhaaltje.. Voor lichtere klauwen kom je al snel bij AP uit..
|
Vandaag geen update maar een down-date..
6-pots + 4-pots brembo remmerij compleet met schijven/blokken verkocht.. Nu op zoek naar een dikke AP Racing set met 2-delige schijven |
Quote:
Das gewoon een (goede) upgrade!! Jos. |
Laatst nog even de rembalans verdeler van de tilton pedalbox een plekje gegeven. Wordt uiteindelijk netjes vastgezet natuurlijk!
2 weken geleden de lasplaten binnengekregen voor de uniball topmounts van Madeno Racing Vandaag begonnen aan de verhoogde veerpoottorens en veerpootbrug. Alles zit nog gehecht, wordt zeer snel afgelast. Reden verhoogde veerpoottorens: Meer veerweg ruimte ivm syncro onderstel, mooi ruimte voor uniball toplagers en hier kan de rolkooi op gelast worden. Ook nog begin gemaakt aan ophangbeugels voor de brandstoftank.. Tevens 12 maart de auto naar the autosportcompany, om de rolkooi aan te passen/uitbreiden. |
Ziet er allemaal erg netjes uit!
Zonde van het gat in de bodem de tank zakt er wel heel minimaal in? |
Klopt helaas, maar 3,5cm.. Vind ik geen probleem, wordt toch wel netjes zo. Komt goed
|
Veerpoot-torens en veerpootbrug vastgelast, helaas niet naar m'n zin en wordt zsm opnieuw gelast.
Bestuurderskant begin stoelframes. Bijrijderskant begin stoelframes. Gister begin gemaakt aan de tussenkokers, nu wachten op 8 beugeltjes om erop te lassen. Planning voor 12 maart(rolkooi aanpassen/uitbreiden autosportcompany) -Veerpoottorens achter opnieuw lassen. -Rolkooi afslijpen/afwerken -Stoelframes afmaken en stoelen erin. -Gordelbevestiging opnieuw lassen, ook niet naar m'n zin. Gister nog een accu besteld, Odyssey PC545, 5,2 kilo en qua maat vergelijkbaar met een motoraccu. Past mooi achter de stoel, nog een beugel halen.. |
Quote:
Prachtige accu`s, maar weet je zeker dat je voor de PC545 gaat? Ik heb zelf de Odyssey PC680, deze staat continu aan de druppellader (een must bij deze accu`s) maar na een paar keer flink doorstarten moet ik er toch echt m`n backup accu bij pakken. Met een maatje kleiner zou ik eerlijk gezegd niet op pad durven. |
Hahaha nou het moet niet gekker worden. Ze hadden de PC545 niet meer, en boden aan om de PC680 op te sturen voor het bedrag van de PC545 netjes opgelost zo!
|
Dat is zeker mooi opgelost! Dat soort mazzeltjes heb ik nou bijna nooit hahaha.
|
Weer het een en ander gedaan de afgelopen tijd.
Meeste laswerk heeft pa gedaan, maar begin zelf ook weer de smaak te pakken te krijgen.. -Rolkooi oude stukken bijna eraf, laatste lassen wegslijpen. -Achter veerpoottorens lassen deels afgeslepen om opnieuw te lassen. -Gordel plaatjes/moeren lassen deels afgeslepen om opnieuw te lassen. -Ronde deksels in de bodem verwijderd, kit en vliegroest eraf. Ook een accuhouder gehaald en is de accu binnen gekomen, even los erin gezet krijg je gelijk een idee wat ik bedoel. Ook zijn eindelijk de syncro achter draagarmen klaar, omgebouwd naar uniballs. Van: Naar: Rolkooi eindelijk ontdaan van de oude stukken, wat een werk!! Paar x uitgeschoten met de slijpschijf maar verder netjes. Alle deksels in de bodem eruit, kit eraf, randen recht geklopt en klaar voor het lassen.. Valt niks tegen, gaat lekker weer Alleen de achterste kokers voor de stoelen, dit voor gordelpunt 5&6 Zo ook de beugels voor de recaro's zijn binnen. Thanks Tjibbe! Afgelopen weekend een frame genaakt maken zodat de beugels kaarsrecht zitten en matchen met de stoelbevestiging.. Daarna bepalen hoe het definitief komt en dan vastlassen Gister van 16:30 tot 21:00 non stop nog bezig geweest met de stoelframes.. Vooral passen en meten kost een hoop tijd.. Vanavond nog even stuur en tilton pedalbox erin en ff 100% rechtzetten.. Dan ff de kokers vastlassen, en nog extra gaten boren om de stoel te kunnen verstellen.. Dan mag die zaterdag weg voor de kooi.. |
netjes! ziet er allemaal weer goed uit :thumbup:
|
Erg netjes! kan je stoel nog genoeg naar achter met de accu daar?
|
Thanks, de accu past net, gemeten met stoel maximaal naar achter..
Ook besloten om de stuurophanging aan te pakken, origineel nogal slap en zeker met naafverlenger en Quick Release erbij.. Iets is deze richting: |
Gisteravond met pa even de stoelen 100% gelijk gezet na een hoop gemeet en gekut.. Uiteindelijk gelukt en de stoelframes erin gelast.. (Best handig foto's maken zonder dak :LOL: )
|
Ik vind het erg knap dat je dit soort laswerk zelf doet want ik doe het je niet na
Maar met alle respect had je het niet beter door Wilco kunnen laten doen?,je steekt er serieus veel mooie spullen in,en dan is een strakke afwerking toch wel een must,of zie ik dit verkeerd? Dat is bij mij ook de reden geweest om zelf niet aan het plaatwerk te komen omdat ik van mijzelf weet dat ik er een bloedbad van zou hebben gemaakt |
Veel tijd gaat er zitten in het bedenken en pasmaken van dit soort dingen. Als je dat gaat uitbesteden wordt het heel snel heel duur, tijd is geld immers.
En het geeft natuurlijk meer voldoening om het zelf te doen. |
Quote:
Dat zal zo zijn maar als je veel geld uitgeeft aan dure onderdelen,en het laswerk is minder zou ik dat zonde vinden |
Quote:
Hee Kerel, Dit had je hem ook wel kunnen vragen zonden specifiek mijn naam te noemen :cowboy: Er zijn meer goede lassers/bouwers op deze aarde natuurlijk, maar het is in dit geval zijn vader die hem hier mee helpt. Dit is persoonlijk en kan een auto een meerwaarde geven wat dan belangrijker is dan een auto die straks perfect is, of in elk geval beter had kunnen zijn denk ik. De 1 heeft hobby aan het bouwen en het gaande weg leren met vallen en opstaan daar waar ander gaat voor het eindresultaat :) |
Ik vind dat hij dat best strak doet. En als hij alles moest uit besteden dan zal het wel heel duur uitkomen.doe zo verder,ik heb veel respect voor je project
|
@Michel, het komt er zo te lezen op neer dat het laswerk slecht is. Er zijn inderdaad wat mindere lassen, maar dit wordt opgelost. Daar in tegen heeft Wilco ook bepaalde lassen vlak geslepen, zal ook niet voor niks zijn! Voor minder als 100% ga ik niet.
@Nick, precies het kost nogal wat tijd, als bijvoorbeeld Wilco dit zou doen wordt het een 100k project. Er is al genoeg door een ander aan gewerkt, nu lekker zelf aan hobbyen. @Wilco, m'n pa helpt me inderdaad met lassen. Het grootste gedeelte is door hem gelast, mij gaat het nu ook steeds beter en netter. Laat het een en ander opnieuw doen, moet gewoon 100% zijn. Het eindresultaat zal niet onder doen voor dat van jou of Michel Als de auto terugkomt van de autosportcompany gaan we eens even gas geven.. |
Ik hoop niet dat je het als een belediging ziet want dat is niet de bedoeling,ik vind het alleen zonde van alle dure/mooie die je gebruikt
Mijn vader kan ook lassen en heeft veel plaatwerk van zijn auto destijds zelf gedaan maar als ik kijk naar hoe mijn ouwe heer heeft gelast en hoe Wilco het bij mij heeft gedaan is dat toch een wereld van verschil, Ik ben ook van mening dat men soms ook wel kritisch mag wezen,zonder iemand hierbij te beledigen,ik heb ook kritische vragen gehad bij het ontwerpen van de spoilers en zal velen ook niet mooi vinden wat ik doe,daar heb ik ook begrip voor |
Ik maak op uit jouw text dat je onze auto's ziet als het niveau wat je voor ogen hebt en zie ik als positief.
Maak er vooral geen strijd van en probeer vooral je eigen auto te bouwen zonder te veel bezig te zijn met die van een ander. Ik meet mij aan niemand en probeer het elke dag weer beter te doen dan de dag daar voor zonder te kijken wie het beste is, want dat is geen gezonde motivatie. Er zijn genoeg bedrijven met werk waar ik tegen op kijk omdat ik het simpelweg erg mooi vind en graag naar werk kijkt wat bijvoorbeeld met de hand gebouwd is. Niet om mij daar mee te meten, maar omdat ik het waardeer en het leuk vind om daar deel van uit te mogen maken en van een bedrijvigheid, die steeds minder word helaas. Voor wat mijn eigen mk2 betreft, wil ik vooral een zo goed mogelijke auto bouwen, en niet 1 die de mooiste of het snelste is, maar 1 die ik bouw voor mijzelf, en mijn gezin om daar straks zo veel mogelijk plezier mee te hebben. Ik bouw deze om mijn belofte naar mijn kinderen en mijzelf na te komen en niet omdat ik ergens prijzen wil winnen. Ik heb dan ook voor een motor, bak, aandrijflijn gekozen waar geen concurrentie in is omdat dat dit juist iets is waar ik mij niet mee bezig wil houden. Mijn oude Blauwe mk2 is ook geen allemansvriend en zal deze ook niet worden. Ik vind het leuk om andermans werk te zien en zal nooit oordelen hier over. Ook zal ik nooit zeggen dat de door ons gebouwde auto's beter of mooier zullen zijn. De klanten die bij mij komen, hebben een wens of een bepaald beeld of doel voor ogen waar ik dan mijn best voor doe om dit beter en netter te maken als wat zij voor ogen hebben zodat zij tevreden zullen zijn. Niks naar buiten gericht en ik zou jou ook willen adviseren om lekker je eigen ding te bouwen zonder te veel stil te staan wat een ander mooi of goed zal vinden of niet. Het lijkt mij niet gezond als je ons als concurrent zou zien, want dat zijn wij niet. |
:goodpost:
|
Dat, en je leert nooit zoveel als door het zelf te doen! Ik heb ook leren lassen en plaatwerken door de golf ( en er valt nog steeds veel te leren) en help met die kennis nu mijn vader weer die aan een Volvo P1800 is begonnen. Ik ga straks ook zelf met wat hulp aan mijn kabelboom beginnen, waar ik echt heel weinig ervaring in heb, dit wilde ik eerst uitbesteden maar ik ga het toch zelf doen, omdat ik er dan weer een hoop van leer :)
|
Ik vindt het juist wel vet als je pa ermee helpt, who cares about lasnaden?
Moet ook niet al te strak zijn vindt ik, het is een raceding en geen trailerqueen toch? |
Zonder de hulp van pa lukt het niet, probeer zoveel mogelijk zelf omdat ik dat zowiezo het fijnste vind werken maar soms heb ik hulp nodig. Auto moet gewoon 100% zijn en naar m'n zin, maar dit gaan we oplossen :thumbup:
Vrijdagavond nog even de originele stuurbevestiging eraf geslepen, klaar voor de autosportcompany.. Als die terugkomt nog ff bovenste plaatjes met puntlasboor eraf halen en gaatjes dichtlassen .. Ook al iets kunnen regelen voor de electronische stuurbekrachtiging ombouw :) Gistermiddag dus de golf naar de autosportcompany gereden met pa, duwen was iets te ver :D (4,9 kilometer van m'n huis af haha) Als de terugkomt weer bak aan de gang, heb er zin in ;) |
Dat je pa meewerkt is natuurlijk alleen maar leuk!
Ben benieuwd hoe de stuurbevestiging wordt. |
Ik zou graag wat uitleggen omdat er maar weinig zijn die mijn achtergrond weten en ik het idee heb dat er mensen zijn die denken dat ik alles in mijn schoot geworpen heb gekregen.
Het laswerk van mijn eerste auto heb ik 3 jaar over gedaan, was klaar op mijn 19e. Dit chassis heeft mijn stiefvader op laten knijpen door de oudijzerboer omdat hij niet wilde dat ik geld van mijn rekening zou halen om hem te laten spuiten :screwy: Wees blij dat je een vader hebt en al helemaal 1 die je ook steunt en zelfs helpt met wat jij zo leuk vind. Jullie kennen mij niet en ik wil hiermee alleen maar laten weten dat het ook anders kan. Voor mij was het een ongezonde motivatie die mij heeft gebracht waar ik nu ben. Na mijn eigen Golf 2 project, zal de volgende voor mijn oudste zoon zijn hoop ik en is helemaal wild van de Scirocco :D Zijn eerste zal echt niet zo mooi en extreem gaan worden als jouw Golf mk1, maar ik hoop dat hij er veel van mag leren en we een leuke tijd mogen hebben. De gedachte dat ik word gezien als concurrent vind ik niet leuk. Ik bouw mijn eigen auto voor 99% alleen en net als jullie in de avonduren en probeer alleen maar te motiveren ipv te kijken wie de beste is. Ik hoop dat hier begrip voor is. |
Auto is klaar, maandagavond halen!! Foto's zeggen genoeg denk ik. Met dank aan the autosport company!
|
heel mooi!! :thumbup:
|
Ziet er goed uit!
|
Is nu de hele kooi vernieuwd? :confused: Is net of hij er anders uitziet.
Ziet er wel netjes uit zo. :thumbup: |
Nee, alleen na de B-stijl is nieuw(naar de torens achter, met kruis en gussets), dwarspijp tussen A-stijl en B-stijl, V in het dak en gussets in de deurkruizen..
Maandagavond ophalen! |
Maandag om 17:00 de golf weer opgehaald bij the autosportcompany, ben er echt blij mee!
Rond 20:00 begon het toch te kriebelen om nog ff wat te doen.. Accu past er precies achter, krijg nog iets meer ruimte als die vast gezet wordt. Ook met de gordel gaat het goed, en volgens de richtlijnen. Dat zit gelukkig goed. Volgende stap, stuurkolombevestiging maken |
All times are GMT +1. The time now is 21:20. |