Heel leerrijk hier allemaal !
Dan denk ik bij mezelf; wat ben ik toch een amateur :D Maar ik wil altijd bijleren, had ik maar voor automechanica mogen gaan op school vroeger :tongue: Leuk om zulke projecten te kunnen volgen ! |
Quote:
Nee je moet de fusee kogel passend maken in de draagarm van de MK1..(1e keer had ik niet goed gedaan, ander set draagarmen en toen wel goed) Qua veerpoot weet ik niet, bij mij wordt het op maat gemaakt. Je zal inderdaad wel een VR6 homokineet moeten gebruiken, maar dan zul je misschien ook je aandrijfas aan moeten paasen.. Dat weet ik niet!! |
Quote:
En hoe lossen jullie de positie van de stuurarm opnde vr6 fusee dan aan? Omlassen naar golf 1 neem ik aan? |
Quote:
Stuurkogel van een vr6 op een mk1 stuurstang schroeven of bedoel je dat niet? |
Quote:
Een plus onderstel heeft het lager dus verder naar binnen, dus de stuurstraal is dus negatiever als een normaal onderstel? |
Quote:
:thumbup: |
Quote:
+1 |
|
nu dit topic maarweer even gummen :D
|
Quote:
Nee dat niet, vergelijk de positie van de stuurarm van een mk1 en een mk2 maar eens op de fusee. Op de mk2 zit die veel lager waardoor de stuurstangen er heel scheef onder staan. Wij lassen dan de stuurarm van een mk1 op een mk2 fusee op een malmzodat die dezelfde afmetingen heeft als een mk1. Dus de zelfde stuureigenschappen maar het zwaardere mk2 fusee zodat daar de veel dikkere audi 100 askoppen inpassen. Vandaar mijn vraag hoe hun dat oplossen |
Kan je daar niet een adapter tussen zetten, een soort van verlengen voor de stuurkogel?
zoals je ook wel eens op de fusee kogel ziet om de draagarm weer omlaag te brengen bij verlaagde (circuit) autos |
Ik moet er nog even naar kijken, maar mijn stuurhuis is een cm of 3 a 4 verlaagd zodat de cardanas naar achteren erover kan.. Hij staat zowiezo niet overdreven schuin..
Hieronder kan je het zien, ongeveer de rijhoogte! Ik moet er nog even naar kijken, maar mijn stuurhuis is een cm of 3 a 4 verlaagd zodat de cardanas naar achteren erover kan.. Hij staat zowiezo niet overdreven schuin |
Dat is dan gunstig dat je het stuurhuis naar onder hebt gebracht dan moet het ook goedkomen. Verlengen van stuurkogel is waar wij het voorngebruiken geen optie qua stevigheid.
|
Quote:
Daar heb je toch van fuseekogel verlengers voor zodat je fusee wat hoger komt te staan zeg maar |
Zaterdagavond thuis de roest eraf geschuurd en alles netjes gemaakt in de draaibank..
Vandaag snel de homokineten gemonteerd, diff-kant zit iets anders in elkaar als normaal, maar dit was op aanraden van Wilco zodat het net past.. Plastic zakjes en tape eromheen, en klaar voor een likje verf.. Ricardo |
Nou jongens, toch nog even een update..
Ik heb toch mijn plan doorgezet en nu 4-pots klauwen van een Porsche 996 achter kunnen regelen via Stefan.. Moet met 280x22mm schijven kunnen.. Adapters ga ik zelf mee aan de slag denk ik.. Ik ga het gewoon proberen, kan ik altijd nog terug.. Wil toch een beetje apart blijven. Aandrijfassen moet ik opnieuw spuiten, blijkbaar iets te ongeduldig geweest haha. Haldex diff heb ik schoongemaakt maar dat dat hem niet worden, in de lastige hoeken blijft toch vuil zitten.. Twijfel eraan om de lastige stukken te stralen.. Ricardo |
Dag dames en heren,
Even een onderwerp wat ik eerder las, Worthersee 2014. Wanneer neemt deze plaats??? Wat is er aan de hand wat verblijf betreft??? Alles volgeboekt zeker??? Hoor het graag allemaal. Toffe project. Heb ook een project, maar doordat wij geen schuren hebben is de project in de handen van de heren van VW-Team. Hun kunnen het ongetwijfeld beter en sneller dan ikzelf. |
Quote:
Rechtsbovenin in de blauwe balk zit een zoekfunctie voor het gehele forum: http://www.volksforum.com/forum/sea...earchid=7019742 |
Quote:
Vergeet niet om eerst een levensverzekering af te sluiten, voordat je gas gaat geven met zulke achterremmen :eek: |
Haha, gas geven zal nog wel meevallen ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 08:45. |