Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 20vt 500pk 4-motion project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110593)

vdWal. 07-09-2015 18:55

deftig, zon shifter moet en zal er hier toch ook nog gaan komen :thumbup:

GolfKaatsheuvel 25-09-2015 18:44

Zo wat ik in gedachten had is toch niks geworden. Handgreep blijft zo alleen titanium-kleur laten annodiseren..

Via n maat 2 nieuwe(€51,60 incl verzenden etc) uit China besteld, kan ik er nog 1 verneuken als t moet.

Heb ook een Wilwood remcilinder gekocht, beter als dat spul wat erbij zit..

Zo kleine update, deze zojuist besteld, Vibra-Tech Road. Mooi samen met Brian kunnen doen dus extra interessant

Versnellingsbak-kant wordt aangepast, stuk alu met de inkeping laat ik opnieuw maken maar dan een aantal centimeter dikker..

Reden waarom, anders krijg je dit, en wil ze liever bovenop de chassisbalken hebben..

vdWal. 25-09-2015 21:12

mooie spullen weer, build topic van die laatste te vinden ergens? :thumbup:

Pewi Vwteam 25-09-2015 21:34

Is robbert kaag zijn jetta 1 daar heb ik de motor kabelboom voor gemaakt. Onder de kap clean buiten kant nog lekker oldskool. Op de velgen na.

martinus83 01-10-2015 11:21

Zie erg mooi materiaal voorbij komen hier :cool:

The Skinnmeister 01-10-2015 12:48

Quote:
Originally Posted by martinus83
Zie erg mooi materiaal voorbij komen hier :cool:

+1 :thumbup:

GolfKaatsheuvel 01-10-2015 22:28

Zo even weer gehobbyd..
Hydraulische handrem aangepast en gespoten in zijdeglans zwart(komt beetje overeen met CAE-shifter) en remdrukbegrenzer erop, remcilinder vervangen voor een beter exemplaar van Wilwood. Alles met nieuwe boutjes etc vast..
Draaiknop remdrukbegrenzer en handremgreep moet nog titanium-kleur geanodiseerd worden(zelfde als CAE pookknop-kleur)

Erik 02-10-2015 09:13

Mooi!! :cool:

Van Limburg 02-10-2015 11:43

Ja! Ik ben ook verkocht! :thumbup:
Remcilinder nog even afdoppen!

GolfKaatsheuvel 02-10-2015 19:18

Nog even wachten op reactie van anodiseer-bedrijf.. Dopjes waren er ff af voor de foto :D

GolfKaatsheuvel 02-10-2015 19:29

Duurde even maar toch mooi werk geleverd!! Radiateur voorzien van aluminium eindkappen, met vulhals zodat reservoir vervalt.. Diverse extra bevestigingspunten, ook op de intercooler nieuwe bevestigingspunten.. Nu nog de 2x12" SPAL ventilatoren weer pas maken :thumbup:

GolfKaatsheuvel 04-10-2015 20:41

Vandaag de 2x12 inch SPAL ventilatoren pas gemaakt, alleen nog kortere boutjes en goede maat ringen dan is dat weer af!

Erik 05-10-2015 11:19

Mooi die radiateur!
Welke afmetingen heeft die?

GolfKaatsheuvel 06-10-2015 17:39

Zal straks ff opmeten Erik!

Weer leuk spul binnen gekregen. Ook 1 set voor Brian mee laten komen..
Vibra-Tech motorsteunen "fast-road"

Onderste alu stuk laat ik namaken maar dan stuk dikker, zodat de motorsteunen bovenop de chassisbalken komen, ipv 1 half in de chassisbalk..

GolfKaatsheuvel 07-10-2015 21:51

Erik:
67x32 koelblok
76x34 (draadbussen zijkant niet meegerekend)

Ook even de motorsteunen gewogen, net iets meer als 1 kilo zwaarder als OEM..

Erik 08-10-2015 07:36

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Erik:
67x32 koelblok
76x34 (draadbussen zijkant niet meegerekend)

Thanks! :thumbup:

(en de dikte? :redface: )

GolfKaatsheuvel 12-10-2015 06:47

Ga het nog even nameten Erik!

Gister even half uurtje bezig geweest.. Blok in de elektrische lier en ff erin..
Moet nog 100% pashangen, voordat ik definitief de chassisbalken aan ga passen..

GolfKaatsheuvel 16-10-2015 08:01

Zojuist telefoontje gehad dat m'n geanodiseerde spulletjes klaar zijn, zal volgende week wel op de mat liggen..

Ook eindelijk eindelijk nieuws over de "motorsport" draagarmen met uniballs..
Worden speciaal gemaakt, Golf 1 met VR6 fuseekogels. Ook zijn ze standaard 2cm breder als normaal en kan veilig tot 3,5cm breder, dit vanwege de 9J velgen..

GolfKaatsheuvel 20-10-2015 17:29

Gister set gebruikte Audi S3 aandrijfassen gekocht, en een startmotor.. (moet ook ergens nog mijn oliekoeler kwijt)

Plan is eindelijk om straks als ze op lengte zijn, geharde assen op maat te laten maken.

Gister nog even definitief plek intercooler en radiateur bepaald, nu nog netjes en degelijk bevestigen in rubbers. Kan originele motorsteun punt golf 1 gebruiken om de radiateur in ieder geval op te kunnen vangen..

Motorblok moet naar achter gelukkig, anders wordt het lastig denk..

Tot snel

sciroccoGTII 24-10-2015 20:55

Geharde assen kun je bij herman morsink laten maken, kost de wereld ook niet 115 euro per as betaalde ik. Binnenkant bwm splines voor 108mm homokineet, buitenkant audi splines voor de dikke audi 200 homokineten.

GolfKaatsheuvel 03-11-2015 21:03

Eindelijk mijn op maat chroommolybdeen draagarmen met uniballs klaar.. geen rubbers meer en onverwoestbaar :tu:

Oud:

Nu kan ik dus eindelijk de motor pas gaan hangen :D

Ook begonnen aan de rem/koppelingsetup. 8mm dikke aluminium plaat, nog een achterplaat maken en daarna netjes afwerken. Misschien gaat koppeling gedeelte niet door, kom moeilijk uit bij het koppelingspedaal.. Wordt vervolgt!

Audi1981 03-11-2015 21:34

Ik wil niet zeuren maar die draagarmbouten zijn te kort, komen niet door de borging van de moer heen, of moesten ze nog aangedraaid worden?

Brian93 03-11-2015 21:36

Waarschijnlijk moet het nog wel eens los.

Mooi spul Ricardo!!!

Wordt een beest

GolfKaatsheuvel 03-11-2015 22:26

Haha inderdaad zit allemaal nog los, was even om te kijken hoe het zou staan en voor de foto..

Thanks Brian, komt nog wel goed mee dat hok

EnVeeZee 04-11-2015 07:39

Gaat lekker hier, wordt een monster :thumbup:
Keep up the good work

GolfKaatsheuvel 01-12-2015 16:08

Niet veel gebeurd, komt snel weer..
Wel een set Recaro Pole Positions besteld met alu adapters..

GolfKaatsheuvel 07-12-2015 21:54

Gister weer eens tijd gemaakt voor m'n hok. Stoelframes ff laten zitten, kan de puntlassen niet zien.. Misschien maar eens nieuwe lenzen indoen binnenkort :mrgreen:

Sochtends nog een nieuwe dremel gehaald, om later deze week met de aerocatch sluitingen te gaan beginnen.. Dat verliep iets anders..

Extra set gehaald(2x motorkap , 1x achterklep

4x 25x25mm

Gaten geboord en netjes schuin geslepen en vastgehecht

Hier begon het zweten al, meten meten meten..

Hoppaaa

....

Alvast 4x 30x30mm koker voor de stoelframes

Deze week definitief erin, gaatjes boren, carbon afwerken met blanke lak en alu verstevigingsplaatjes onderkant, en beugels aflassen. Achterklep pak ik ook gelijk mee, nu nog tijd creëren :tu:

Ricardo

knarfmk1 08-12-2015 10:24

Best spannend om die gaten in je strakke motorkap te boren he :D
Ziet er goed uit!

GolfKaatsheuvel 10-12-2015 06:15

Zo, dik uurtje bezig geweest waarvan het meten het meeste werk was..
Zit al helemaal vast, randjes met blanke lak bespoten voor vocht..
Het weekend weer verder, dan beugels lassen aan de koets en vasthangen!

NielsDub 10-12-2015 09:06

:eek: Zoooooo gaaf dit! ... :spankit:

GolfKaatsheuvel 12-12-2015 17:19

Woensdag komen eindelijk m'n kuipstoelen binnen!!

Vanmiddag uit m'n werk langs de Autosportcompany gereden, was niet helemaal tevreden over het achterste gedeelte van de kooi en mooi excuus om hem gelijk uit te breiden.

Januari/Februari gaat de 1 naar de Autosportcompany. Dan hebben ze tijd. Haal zelf het achterste gedeelte van de kooi eruit, en maak zelf nieuwe achterveerpoot-torens(gelijk voor de uniball toplagers)
Hun gaan V- in dak, V- achter stoelen, B-C stijl met kruis en tussen veerpoten achter maken. Bij de deuren komen gussets in. En de A en B stijl vast aan de kooi..

Voorbeeld: (ja dit is de dikke MK1 van Frank), veerpoot-torens worden een stuk lager(daar komen tevens de toplagers in met uniball) ,en twijfel nog aan de 2 korte horizontale stukken in het kruis. Hoofdreden van de torens zijn de toplagers, netste oplossing en gelijk goed punt voor de kooi. Kooi van Frank(achterste gedeelte) is een goed voorbeeld, past perfect bij m'n project!

Voorbeeld van V-buis tussen de hoofdbeugel en je ziet de gussets..

Voorbeeld van V- buis in het dak

Heb morgen weer lekker te klussen in ieder geval :tu:

skywalker38 13-12-2015 04:14

Was je niet tevreden met hoe uitgebreid de kooi was/is of met de kwaliteit van dit eindresultaat,want ik denk persoonlijk dat het aan het laatste niet kan liggen
Ik heb nog even voor je nagevraagd en hij heeft de bredere in originele stijl kunsstof randen nog in zijn bezit,dus mocht je interesse erin hebben mail ik je zijn nr

SciroccomTDI 13-12-2015 09:12

Quote:
... en twijfel nog aan de 2 korte horizontale stukken in het kruis.....

.....

Een vriend van mij had iets vergelijkbaars in zijn Corsa A, en die Horizontale stukken zijn fijn om er veiligheidsgordels aan te bevestigen :thumbup:

GolfKaatsheuvel 13-12-2015 09:57

Over de kwaliteit van Wilco kan ik niks zeggen, zijn laswerk is gewoon op en top perfect!

Het gaat er mij om dat het kruis naar achter op de wielkasten gezet is, wat niet zo sterk is en zonder overleg (Omdat er een schroefkooi ingelast zat, heeft Wilco besloten om ze op dezelfde plek terug te lassen omdat het slechte stukken waren)
Dat is aan de ene kant jammer, met overleg en klein reparatiewerk had het opgelost kunnen zijn, maar zo is het toen gewoon gelopen!

Het is gebeurd, niks meer aan te doen! Ik kijk Wilco er ook niet voor aan, is ook mijn schuld geweest omdat ik er toen simpelweg geen verstand van had!!

Omdat ik nu de veerpoten achter aan moet passen voor toplagers met uniball, gelijk besloten om de kooi aan te passen, en wat uit te breiden. De rest is zoals ik zei gewoon top!

Nogmaals, voordat het verkeerd begrepen wordt, ik kijk Wilco er niet voor aan!!!!

DutchWilco 13-12-2015 10:46

Quote:
Over de kwaliteit van Wilco kan ik niks zeggen, zijn laswerk is gewoon op en top perfect!

Het gaat er mij om dat het kruis naar achter op de wielkasten gezet is, wat niet zo sterk is en zonder overleg (Omdat er een schroefkooi ingelast zat, heeft Wilco besloten om ze op dezelfde plek terug te lassen omdat het slechte stukken waren)
Dat is aan de ene kant jammer, met overleg en klein reparatiewerk had het opgelost kunnen zijn, maar zo is het toen gewoon gelopen!

Het is gebeurd, niks meer aan te doen! Ik kijk Wilco er ook niet voor aan, is ook mijn schuld geweest omdat ik er toen simpelweg geen verstand van had!!

Omdat ik nu de veerpoten achter aan moet passen voor toplagers met uniball, gelijk besloten om de kooi aan te passen, en wat uit te breiden. De rest is zoals ik zei gewoon top!

Nogmaals, voordat het verkeerd begrepen wordt, ik kijk Wilco er niet voor aan!!!!

Dit gaat even niet helemaal goed, want is destijds wel overlegd !

Er zat een LASKOOI in die vast gelast zat op de achter-binnenschermen !

Gelukkig hebben de foto's nog:

Er zat al een kooi in en de binnenschermen waren behoorlijk vervormt door het lassen om maar even netjes te zeggen.

Omdat volgens het FIA deze schoren zowel op het binnenscherm mag staan als op de achterpoten is destijds gekozen (in overleg) voor deze oplossing om zo de erg lelijke stukken te verbergen.

Ricardo heeft de afgelopen week contact met mij opgenomen waar hij vroeg of het beter zou zijn om het achterste deel van de kooi aan de achterpoten vast te maken.
Ik heb hem gezegd dat dit technisch beter is om zo de achterste poten dragend te maken in de kooi wat de auto ten goede komt. Voor de veiligheid maakt dit echter niet uit en is beide toegestaan mits deze binnen een bepaalde hoek blijft.

Dit project loopt al weer een heel poosje en het is duidelijk dat er het 1 en ander is veranderd tussen wat hij destijds voor ogen had en zoals hij nu gaat worden. Ook was er destijds wat wrijving over bepaalde zaken waarvan ik zie dat het nu toch goed gaat komen. Als voorbeeld het dakplaat wat stuk is gestraald en waar nu een mooie dakplaat op komen en wat je eerst niet wilde. Ricardo heeft gaande weg best wel wat bijgeleerd wat deze auto ten goede komt :)

Ik denk dat je in het verleden (2012) meer een straatauto voor ogen had daar waar je nu toch voor een echte racer gaat :thumbup:

GolfKaatsheuvel 13-12-2015 12:39

Wilco, bedankt dat je reageert. Jammer dat je je toch aangesproken voelt, nergens voor nodig!!

Zoals ik al vermeld had, zat er inderdaad een schroefkooi ingelast.
Hieronder een foto van jou werk, eerlijk zijn dit was simpel op te lossen.
Je kan lassen als een van de beste en dit had voor jou geen probleem moeten zijn.
Er is niet overlegd, daar ben ik van overtuigd.

Vervormd? Als ik dit zo zie?

Er is soms wrijving geweest, is soms voor mij ook lastig als je per mail iets zegt en vervolgens per telefoon iets anders. En zo waren er verschillende dingen, maar goed ben blij met het eindresultaat en daar gaat het om!
Alles is netjes gedaan, laswerk is top, ga zo maar door!

Kijk, dit is toch gewoon een genot om te zien!

Ik heb geen zin in en welles-nietes verhaal, het is zo gelopen en geef ook toe dat ik er toen geen verstand van heb.(zoals ik al aangaf) Ik geef jou nergens de schuld van, laat ik daar duidelijk in zijn!

Wat je zegt is waar, duurt al een tijdje en ben veranderd qua doel, en doe het nu goed. Toen zat ik nog op school en had ik het minder breed als nu, en maak je keuzes die soms inderdaad niet handig zijn.

Dus geen kwaad woord over jou Wilco, het is gelopen zoals het gelopen is

skywalker38 13-12-2015 13:04

Nou mooi man,dan is dat toch de wereld uitgeholpen en met een schone lei verder :thumbup:

NielsDub 13-12-2015 13:43

Zonder wrijving geen glans! :D

knarfmk1 14-12-2015 10:22

Quote:
... en twijfel nog aan de 2 korte horizontale stukken in het kruis. Kooi van Frank(achterste gedeelte) is een goed voorbeeld, past perfect bij m'n project!

Ik heb ze er uiteindelijk weer uitgehaald, omdat ik toch niet helemaal lekker weg kwam met de gordels. Die moeten onder een bepaalde hoek naar beneden staan (iets van 15° dacht ik?). Maar als die horizontale buisjes op de goede plek zaten, zat de gordel scheef naar links, omdat er gewoon niet genoeg ruimte was. Als jou kruis echter wat lager zit, dan zou het wel kunnen passen. :thumbup:

skywalker38 14-12-2015 16:28

Mijn kruis zit op ongeveveer 1.10 mtr :D

All times are GMT +1. The time now is 10:03.