CAR-POOL
07-01-2016, 19:03
Ik heb een mistrieus probleem met een Golf2.
Het gaat om een 1.3 MH carburateur motor uit 1987.
Namelijk deze wil gewoon starten als deze koud is , na half uur rijden valt deze zomaar uit , en moet met gas gestart worden zodra gas loslaat valt deze weer uit. Zomaar 15 min wil deze wel weer lopen. Ga je er weer mee rijden kan deze plotseling onder rijden weer uitvallen. Even later start ie weer en loopt ie stationair en kan je gas geven. Maar daarna kan t weer mis zijn
Wat ik gecontroleerd heb en wat vervangen is ,
- Onsteking (hierbij dacht ik aan de hallgever)
- Bobine
- Bougies , rotor verdelerkap , bougiekabels (ook naar bobine)
- Bougies vonken prima.
- Krijg brandstof.
- Geen valse lucht bij inlaatspruitstuk of voetpakking onder carb.
- Vacuumslangetjes werken goed
- Massakabels (ook deze van de carburateur.
- Stekker van elektronische onsteking is goed.
- Accu laad prima en is goed (ook verschillende andere uitgeprobeerd)
- Brandstofpomp is nieuw (zuigt benzine aan) ook naar de carburateur
- Brandstoffilter vervangen
- Chokeklep (blijft niet hangen)
- Ronde sensor in carburateur , (benzineklep die hem dichtgooit als je de auto uit zet)
Ik ben radeloos , de auto zit al genoeg geld in , dus moet wel iets kleins zijn maar kom er niet uit.
Ik hoor het heel graag als iemand een oplossing heeft. Ik ben radeloos. :( :( :wow:
Het gaat om een 1.3 MH carburateur motor uit 1987.
Namelijk deze wil gewoon starten als deze koud is , na half uur rijden valt deze zomaar uit , en moet met gas gestart worden zodra gas loslaat valt deze weer uit. Zomaar 15 min wil deze wel weer lopen. Ga je er weer mee rijden kan deze plotseling onder rijden weer uitvallen. Even later start ie weer en loopt ie stationair en kan je gas geven. Maar daarna kan t weer mis zijn
Wat ik gecontroleerd heb en wat vervangen is ,
- Onsteking (hierbij dacht ik aan de hallgever)
- Bobine
- Bougies , rotor verdelerkap , bougiekabels (ook naar bobine)
- Bougies vonken prima.
- Krijg brandstof.
- Geen valse lucht bij inlaatspruitstuk of voetpakking onder carb.
- Vacuumslangetjes werken goed
- Massakabels (ook deze van de carburateur.
- Stekker van elektronische onsteking is goed.
- Accu laad prima en is goed (ook verschillende andere uitgeprobeerd)
- Brandstofpomp is nieuw (zuigt benzine aan) ook naar de carburateur
- Brandstoffilter vervangen
- Chokeklep (blijft niet hangen)
- Ronde sensor in carburateur , (benzineklep die hem dichtgooit als je de auto uit zet)
Ik ben radeloos , de auto zit al genoeg geld in , dus moet wel iets kleins zijn maar kom er niet uit.
Ik hoor het heel graag als iemand een oplossing heeft. Ik ben radeloos. :( :( :wow: