Log in

View Full Version : HELP : Probleem Golf2 1.3 constant uitvallen


CAR-POOL
07-01-2016, 19:03
Ik heb een mistrieus probleem met een Golf2.
Het gaat om een 1.3 MH carburateur motor uit 1987.

Namelijk deze wil gewoon starten als deze koud is , na half uur rijden valt deze zomaar uit , en moet met gas gestart worden zodra gas loslaat valt deze weer uit. Zomaar 15 min wil deze wel weer lopen. Ga je er weer mee rijden kan deze plotseling onder rijden weer uitvallen. Even later start ie weer en loopt ie stationair en kan je gas geven. Maar daarna kan t weer mis zijn


Wat ik gecontroleerd heb en wat vervangen is ,

- Onsteking (hierbij dacht ik aan de hallgever)
- Bobine
- Bougies , rotor verdelerkap , bougiekabels (ook naar bobine)
- Bougies vonken prima.
- Krijg brandstof.
- Geen valse lucht bij inlaatspruitstuk of voetpakking onder carb.
- Vacuumslangetjes werken goed
- Massakabels (ook deze van de carburateur.
- Stekker van elektronische onsteking is goed.
- Accu laad prima en is goed (ook verschillende andere uitgeprobeerd)
- Brandstofpomp is nieuw (zuigt benzine aan) ook naar de carburateur
- Brandstoffilter vervangen
- Chokeklep (blijft niet hangen)
- Ronde sensor in carburateur , (benzineklep die hem dichtgooit als je de auto uit zet)

Ik ben radeloos , de auto zit al genoeg geld in , dus moet wel iets kleins zijn maar kom er niet uit.
Ik hoor het heel graag als iemand een oplossing heeft. Ik ben radeloos. :( :( :wow:

frank6892
08-01-2016, 11:50
Laatst precies hetzelfde gehad viel op willekeurige momenten uit.

twee weken later bleek de spanningsregelaar in de dynamo versleten te zijn. deze vervangen en geen probleem meer gehad.

Zou ook het contactblokje bij contactslot kunnen zijn.

casss
08-01-2016, 17:02
heb het ook wel eens gehad. Auto gekocht die starte koud perfect, en sloeg eenmaal warm af. Alleen met flink veel gas bleef hij lopen als de motor eenmaal warm was.

Wat bleek:
De carb was er af geweest en de bedrading verkeerd om aangesloten.
Er zit een draad die gaat naar het verwarmingselement in het inlaatspruitstuk. Hier staat alleen bij koude motor stroom op, zodra de motor eenmaal warm is (na x tijd of vanaf bepaalde kvs temp) gaat de stroom eraf. (deze schakeling wordt volgens mij bediend door een thermotijd schakelaar).

De tweede draad gaat naar de stationair afslagklep. Deze hoort constant gevoed te worden, zodra stroom eraf gaat, gaat de klep dicht en loopt de motor niet meer stationair.

Als je beide draden verkeerd om aansluit, krijg je precies het effect wat jij beschrijft :)

CAR-POOL
08-01-2016, 18:59
Dat is helaas ook niet , de auto zo gekocht half jaar geleden nooit iets mis mee , nu vannuit niets problemen.

Dynamo laad ook prima. Kan het contactblokje verslijten? Maar dit heeft niets met uitvallen te maken toch?

Koud doet deze helaas hetzelfde.

CAR-POOL
08-01-2016, 22:20
Denk dat misschien heb gevonden , er komt geen stroom op de sensor in de carbarateur.

CAR-POOL
15-01-2016, 12:27
Probleem geen stroom om de carbarateur.... Waarschijnlijk vanwege kabelbreuk. Heb dit opgelost om schakelaar tussen te zetten , zodat de benzine klep stroom krijgt.