#1
|
||||
|
||||
OPEL remklauwen monteren op polo
Ik lees via polomagazin regelmatig over opel remklauwen{calibra} die 1 op 1 passen op de polo voorpoten! -dunno-
iemand hier al eens geweest die dat geprobeerd heeft? van links na rechts.. Calibra Turbo, Opel Omega/Senator, Polo G40. en gemonteerd op de voorpoten.. opel calibra remklauwen.. polo G40 remklauwen voor de polo2 zoek ik straks nieuwe remmen en dat worden dan schijven van ATE powerdiscs{63,10euro in huis} met calibra turbo remklauwen kijken hoe dat remt |
#2
|
||||
|
||||
Als ik zo naar de 2e foto kijk, lijkt het alsof je bijna geen remoppervlak meer hebt, want de klauw (en dus ook de blokken) komt verder naar buiten. Dan zul je dus ook grotere schijven moeten monteren voor een fatsoenlijke remwerking.
|
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij ben je met G40 klauwen met schijven(gegroefd en geboord evt) blokken net zo ver!
__________________
1990 Volkswagen Polo GT coupe! |
#4
|
||||
|
||||
dat kan misschien wel kloppen maar nieuwe klauwen van opel zijn goedkoper dan G40 klauwen
Op de 1.6i16vG60 zitten geboord en gegroefd van g40{achter komt schijfremmen van pologti 16v} voor de polo2 wil ik gewoon eens iets anders proberen en kijken hoeveel het nou scheeld zo,n 57mm remzuiger... |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan andere schijven monteren maar die zullen dan omgeboord moeten worden... dus aangezien ik nog g40 schijven heb liggen ga ik natuurlijk eerts die proberen was gewoon benieuwd of iemand al eens zoiets gedaan heeft.. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat begrijp ik, maar dit is gedoemd om te mislukken want je remblokken raken maar een heel klein gedeelte van de schijf, dus je zult nooit een goeie remwerking hebben met deze remklauwen. Ik denk zelfs dat je wielen niet meer gaan passen.(Er vanuitgaande dat je op originele wielen rijd.) Je kunt wel proberen om andere brackets te monteren waardoor de klauw verder naar binnen komt. |
#7
|
|||
|
|||
je kunt natuurlijk ook schijven pakken van een mkII gti 16v, de 256mm schijven, dan zit je wel vast aan 14 inch maar dan heb je waarschijnlijk wel de klauw gevult,
ik zou ook gewoon de klauwen pakken van een gti 16v die zijn er zat en passen ook direct.... |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Links de Opel remklauw op een Polo veerpoot met G40 schijf en rechts kompleet G40. (zo te zien) Ik weet wel waar ik m'n knaken op zou zetten
__________________
Alain Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
ja ik ook, op de opel remmen die g40,s heb ik al{eigenlijk vw 16v zonder de beugel}
Last edited by richard-polo : 22-08-2010 at 10:21. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je het al eens gedaan dan>? want er rijden er al een paar mee rond alleen niet in NL er zitten RSL onder. spoorverbreders is ook een optie! |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is indd een probleem wat ik heb gelezen dat ik dan aan 14 vast zit!! Ik heb nou 13inch RSL |
#12
|
||||
|
||||
Goeie rem olie,goeie schijven en ferodo ds2500 blokken doen wonderen.
Heb je geen opel spul voor nodig. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, dit heb ik inderdaad nog niet gedaan, en gezien de foto ga ik het ook niet proberen. Het is ook niet bedoeld om je af te pissen ofzo, alleen als ik die foto zo zie, dan is het in mijn ogen al niet waard om het te proberen omdat het gewoon niet past. Het is leuk dat de bevestiging overeenkomt, maar daar is alles ook mee gezegd. Het is in dit geval gewoon niet veilig om mee te rijden, en een betere remwerking krijg je zeker weten niet, en gezien de posts hierboven ben ik niet de enige die dat opvalt. Maar als jij het wil proberen en het lukt is het natuurlijk super! Maar jouw 13 inch RSL's gaan waarschijnlijk niet meer passen en met een spoorverbreder los je dat probleem niet op. Last edited by Rene328i : 22-08-2010 at 14:11. |
#14
|
||||
|
||||
sowieso drukt de remzuiger niet eens midden op de schijf,dat valt je zelf toch ook wel op?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Alsjeblieft! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
als het gelukt is ben jij de 1ste die het hoort Ik ga namelijk niet op foto,s af maar op eigen ervaring @ pul, Ik heb indd geen brilletje nodig nee, maar da,s de vraag niet de vraag was of iemand dit al eens gedaan had in NL.. Nee dus , da,s voor mij de reden om het juist wel te proberen ik kan gewoon andere schijven gebruiken dus dat de zuiger de klauw maar Half raakt is straks niet meer van toepassing die g40 schijven moet ik toch bestellenvoor de 16vg60{nieuwe} dan zal ik wel eens kijken hoeveel het nou scheeld.. |
#17
|
|||
|
|||
maar als je grotere schijven pakt om de klauw wel helemaal aan te laten sluiten, dan zal 13 inch niet meer passen neem ik aan, dan gaat dit verhaal dus helemaal niet meer op,
Het ziet er gewoon naar uit dat als je die opel klauwen gebruikt je ook vast zit aan grotere schijven, verders niks tegen het idee van de opel klauwen, als je goed passen op g40 schijven zijn die klauwen zelfs ideaal kan ik ook mn remmen upgraden zonder grotere wielen nodig te hebben, Succes en hou ons op de hoogte |
#18
|
||||
|
||||
Dit gebeurd inderdaad wel vaker. Er zijn er ook zat die van die Opel Senator klauwen pakken van de 6 cilinder, Omega kan ook. Enige waar je tegenaan loopt (meen ik me te herinneren) is dat de boutgaten groter zijn en dat je vulbusje nodig hebt om de ankers te kunnen monteren op je fusee.
|